Jump to content

CARBURATOR


lucian
 Share

Postare recomandată

Cautind eu motivul pentru care am ajuns la consumul de 15/100 am descoperit ieri ca din carburator imi lipseste cu desavirsire "ciocul" de la shpritz. Asa ca in momentul in care acceleram turnam o galeata de benzina pe tzava.

Carburatorul pe care il am acum pe masina este 30 PICT-1.

Deci, are cineva vre-un carburator ca asta sau un alt carburator pentru un motor de 1200? (chiar mai vechi 28PCI...etc) :-(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As avea eu un 28PCI... dar e cvasi-inutilizabil(nu are mecanismul de soc si membrana de pompa de spritz montate, trebuie sa le iau din alta parte) :lol:

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-as zice eu solutia, dar nu pot, ca ma bate lumea !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A aia..........pot sa o spun si io odata cu tine, si in felu asta se imparte bataia la doi...............

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci Nautilus, dar mai am si eu vreo 2 borsuri 28PCI; unul nu are membrana de la spritz si joc in lagarul clapetei de acceleratie ca la balamuc, iar din celelalt a mai ramas doar corpul oxidat si ala.

Daca nu gasesc alta solutie din ce ai tu si ce am eu poate se aduna de-un carburator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuieshti cat costa unu , ca ala original, si pe deasupra nu umbla nitci cainii cu carburatoare pe la noi pe acisha,..asha ca itzi pui dala "-----", consuma 7l, si intre timp pui si tu un ban peste altu, ahi itzi iei unu tzutz............"parerea mea"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai flacai, am luat pentru 30 pict 3 al meu setul de reparatie care, in mod onest, pentru cei 11 euro, cuprinde urmatoarele piese care se potrivesc (da din pacate surubul de relanti nu e la fel, pare-se ca in kit e cel de la 34 pict 3 sau poate de la modelul 30 pict 3 mai vechi, naiba stie :-( ):

membranele (patrata si triunghiulara); cuiul pontou cu saibe de reglaj, garnitura capac carburator, garnitura cauciuc surub amestec aer (ala mare ca un glont, bypassul de aer carevasca), garnitura surub relanti.

In plus am cumparat si papagalul de care zice lucian.

Deocamdata la prima impresie de functionare a borat pe cioc benzina direct pe ax si mi-a scos-o pe la capete = inundatie :-(

Din discutiile cu RaduI si poze studiate, am vazut ca ciocul de sprit (hac, sa traiti!!! :colors: ) nu tre' sa pice chiar pe ax ci sa bata spre peretele venturiului (adica palnia de suctiune a carburatorului). Asa ca, cu optimism si taspe mii de reglaje de tinut minte, urmeaza sa ii reglez toate cele : nivel, pompa acceleratie, etc. etc.

Daca iese ceva inseamna ca totusi solex-ul original mai are ceva sanse...si nu trec pe weber de Pitesti... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU PUN DE DACIA!!!!!

Mi-am pierdut mult timp sa arunc/inlocuiesc ce aveam de Dacia pe masina (inclusiv carburator)

Am dat un mail celor din Brasov sa vedem ce oferta au.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce faci bah?!?! Ai aruncat la gunoi un carb. de Dacie? De ce? Voi de vandut, auziratzi? Acu' daca n-ar fi si de-astia ca voi, probabil ca io n-ash mai avea un vagon de piese. Odata am gasit in spatele blocului un xcarb. de Lada, i l-am dat lu' shefu', (fi-su avea Lada) si mi-a dat la schimb- ghici ce?- un carb. de Dacie. L-am pus pe Ford. Marfa de marfa. Ca piese pt. carb. orig. de la Ford- pauza, si papa ca porcu'. :-(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e aia cu carburator de D terminati bai cu prostiile.

Luciane, am mai avut discutia asta mai demult, pe alt forum. Domne, hai sa nu fim copii, "nu punem aia ca o cheama nu-stiu-cum"

Hai sa punem de Nissan atunci, ca suna bine !

Problema se pune corect altfel. Avem nevoie pentru un motor de un dispozitiv care sa dozeze un amestec de aer/benzina optim pentru functionarea lui, adica sa-i asigure un maxim de putere pentru capacitatea lui cilindrica,demaraj decent, emisii de noxe cat mai reduse, si, evident, consum cat mai mic.

De aici incep variantele. Cele folosite pe "afara", sunt: Solex - variantele originale, Webber - diferite modele, sau carburatoarele folosite uzual la autoturismele cele mai raspandite prin tarile respective: la Renault, Alfa-Romeo, Fiat, etc.

Pentru noi, daca tinem mult la originalitate, sunt 2 variante, afara de cea provizorie adoptata de mine in urma cu 10 ani si care functioneaza perfect, (evident cu mici modificari)

1- Achizitionarea unui carburator Solex nou, modelul original pentru modelul masinii, ceea ce in cazul tau e mai complicat, banuiesc ca din fabrica a ta a iesit cu 28PCI, adica cel cu soc manual (a nu se confunda cu 28PICT) Nu am vazut pe nicaieri modelul asta. Sau sa-i pui una din variantele ulterioare, dar trebuie sa jonglezi un pic cu el ca sa-l potrivesti la un motor de 30 CP, banuiesc.

2-Achizitionarea unui carburator vechi, sau sa faci unul din bucati, dar aici apare o mare problema. SOLEX-urile astea vechi, (s-ar putea si altele sa aiba problema asta), au marea buba ca se uzeaza ansamblul ax clapeta de acceleratie / bucsele prin care trece ea. De aici, tot soiul de magarii: "plangeri" cu benzina pe la ax, cum povestea si Mike mai sus, si cum am patit-o si eu, sau aer fals tras printre ax si bucse, ceea ce poate determina un amestec aleatoriu, la diferitele regimuri de functionare ale motorului. Rezolvarea partiala a problemei este inlocuirea bucselor, dar ramane uzura axului. Rezolvarea totala este achizitionarea unui kit de reparatie pentru clapeta de acceleratie, kit care se gaseste in orice magazin specializat ptr. air-cooled din USA (!!!)

In principiu, toate carburatoarele SOLEX sunt la fel, ca principiu de functionare, evolutia a aparut ca o incercare de rezolvare a problemei noxelor, si astfel au aparut tot soiul de by-pass-uri, de aer, de benzina, de ralanti, de putere, valve electro-magnetice, etc., o chestie nemaipomenita, dar e suficienta o mica scurgere de aer suplimentar, sa dea peste cap asa o chestie sofisticata.

Am pus mana de curand de un Solex 30-PICT-3, ultima varianta (au fost 3 variante de 30-PICT3), cu care imi place sa ma joc, dar pana nu il reconditionez complet, n-am de gand sa-l folosesc, n-are sens, de dragul originalitatii, sa inlocuiesc unul, pus provizoriu acu' 10 ani, si care imi asigura putere / demaraj decent/ consum redus (7,2 / 10 - la motor de 1300) cu unul uzat, care cine stie ...

ATENTIE ! Nu sunt fan piese de D, sau mi bine zis, nu sunt fan D, dar daca gasesc pe piata o piesa facuta pentru D, si care functioneaza mult mai bine decat o vechitura uzata, dar pe care scrie VW, SOLEX, BOSCH, ... :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa le mai bag si eu cutitul incins in rana si sa-l rasucesc.. ala de Dacie (va feriti de numele asta parca ar fi.. bomba).. asa ce voiam sa zic? aaaaaaaa, m-am uitat io si la ala al meu de 1300 trebuie facuta doar o placa adaptoare cu gaura mare ;) si 4 gauri (2 pentru prins carburator de dacie si 2 pentru prins pe galerie).. adica ceva f. simplu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e suficient coane, discutam pe mail, daca vrei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si io decat sa ma chinuiesc cu ceva vechi si original, mai bine pun vechitura in laditza la pastrare si pun ceva de Dacie, de preferintza nou sau in stare f. buna. De ex., la Ford am pus radiator, alternator, releu regulator, vas de expansiune, pompa de benzina, carburator- toate de Dacie, si sunt f. multzumit. :ok: Toate modificarile facute sunt reversibile si am pastrat tot ce-am dat jos, asa ca peste treij' de ani, daca mi se pune pata, pot sa revin la original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma rog, am facut adaptarile alea ptr. ca idea mea e sa folosesc masina, nu sa o conserv... am un prieten care acu' 3 ani si-a luat o broasca, si dupa 2 luni zicea: las-o dracului, ca la 12 l /100, mai bine merg cu cealalta ,cu Dacia , asta o scot pe la parade ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu ceva ani in urma aveam o cunostinta cu un typ 3 variant ,masina initial avusese motor cu injectie ,omul a avut probleme si a trecut-o pe carburatoare Solex apoi pe carburator de Dacia .Cand s-au spart lampile de semnalizare fata a pus de Dacia in bara ,cand s-au spart pe spate la fel ,a umplut un pivot cu aparatul de sudura,iar vopsitoria o facea in ultima vreme cu pensula sa poata veni cu masina la bucuresti .,Finalul previzibil masina a ajuns la remat .Parerea mea este :piese originale ca daca vroiam Dacia de banii care i-am bagat in asta cumparam vreo doua si le puneam si bord de "ceneu".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai si tu dreptate Bogdan, ca si eu imi luam dacie si o terminam de mult, da' totusi, cand e prea scump ceva.. mai adaptezi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdane, nu vorbeam despre ciobaneli, aia, ce ai povestit tu este ciobanie curata, n-am zis niciodata ca asa trebuie facut. De fapt, in ce am scris mai sus, am prezentat niste variante, si implicatiile lor, fara sa ma pronunt pentru vre-una. Sunt pentru adaptarile facute cu cap, gandite si studiate, pentru functionarea optima a unui motor, nu pentru carpeli.

Estye alegerea fiecaruia ce vrea de la masina, sa o foloseasca "la greu", sau sa conserve un bibelou. Adica cineva care urmareste performanta si pune o toba "extractor" in loc de una "stock", e de blamat ?

Mai, haideti sa incercam sa rezolvam niste probleme tehnice pe forumul asta, ok, sa gasim niste persoane pricepute care sa reconditioneze excelent carburatoarele astea vechi (am zis, si eu dichisesc unul), si chestia asta e valabila ptr. orice subansamblu, decat sa ne tot aratam cu degetul unul pe celalalt, ca niste pustani imaturi, asa cum se intampla pe mai toate topicurile !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai da nitci chiar asha..........fatci si tu mici modificari ici , colo, dar nu te apuci sa strici mashina.........

Io am pus:

Carb de DACIE.

Alt de DACIE

Releu incarcare de DACIE

Simering palier marit (am modificat volant) de DACIE

Simering final kutie vit, de la pompa apa, tractor

Ulei de DACIE............

Becuri semnalizare de DACIE..............

Dar cum dau de pesele orijinale, le schimb pastea de de DACIE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai marturisesc in pacat..... cand am schimbat niste fire, am pus si eu fire si papuci de Dacia....mea culpa, data viitoare le comand la Hoffmann....Si alternatorul e un bastard, nu stiu de la ce e !!!! Scoate el 700 W, dar....Si, BLASFEMIE !, cas. JVC in loc de Blaupunkt, fab. '64 !!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai tata, ca sa concluzionam, masina lu' Raduiu' e cam singura care merge zilnic. Asa cum e ea, cu carb. de Dacie, cu alt. de nu-stiu-ce.... pe cand noi- da-i cu Hoffmannu', da-i cu aia, cu ailalta... si tot mai avem cate ceva, da' saptamana viitoare, in mod sigur... ;) :-( :12: . E, bine, mai sunt fetele, da' iele ies din discutzie ca-s cu servisu'. A, mai e si Pacman.... cum e coane, se-nvarte guma?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I-am dat si eu cu Hoffmann-ul, cu pivotii de suspensie (link-pin), urmeaza cei de directie (king-pin) (atentie Bogdane, nu-i incarc pe aia vechi cu aparatul de sudura !)

Pacman a venit cu ea la Pardon, arata super ! Si se invarte !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cer scuze celor care s-au simtit atinsi in vreun fel,dar acum sa ne gindim de la ce s-a plecat:Lucian are un Ovali din 55' cu motorul original si toate cele dupa o munca de restaurare intinsa pe maimulti ani sa-i pui carburator de Dacia este o blasfemie.Cat priveste semeringuri si alte maruntisuri inclusiv cuzineti la axa cu came se gasesc in Bucuresti si destul de ieftine (ex. cuzinetii 200000 lei) ,asta ca tot am citit pe undeva de cuzinetii astia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • oldtimercraiova pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!