Jump to content

4 MOTION


deocamdata
 Share

Postare recomandată

Sunt mai mult decat incantat de alegerea pe care am facut-o luandu-mi 4 MOTION.

Iarna asta am facut cam 6000 km pe toate conditiile posibile de carosabil si am putut sa-mi dau seama de diferentele fata de tractiunea fata.

Totusi sunt convins ca exista si probleme specifice sau dezavantaje.

Am vazut ca pe forum nu sunt foarte multi posesori de integrale dar sigur o sa avem surse de informatii pentru eventualele neclaritati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana a se ajunge la discutarea unor probleme de ordin tehnic, m-ar interesa cu cat costa mai mult un 4 Motion decat un front-wheel drive? Desigur, raportandu-ne la acelasi model de masina cu exact aceleasi dotari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In lista de pret pt passat variant Trendline 1.9 TDI 130 CP este 20447 CIP iar 4 MOTION este 21785 deci diferenta este de 1338 EURO care zuc eu ca face toti banii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La o astfel de diferenta de pret 4 Motion face toti banii. Nu am pus intamplator aceasta intrebare intrucat sunt putin nedumerit in ceea ce priveste Skoda Octavia I, unde diferenta de pret pare sa fie considerabil mai mare, astfel:

-Skoda Octavia Combi Tour (tractiune pe fata) 1.9 TDI/110 CP/cutie de viteze manuala cu 5 trepte: 16.415 DDP;

-Skoda Octavia Combi Tour 4x4 1.9 TDI/101 CP/cutie de viteze manuala cu 6 trepte: 19.987 DDP.

Diferenta depaseste deci, cu taxe, 3.500 de euro. Si te intrebi daca in acest caz merita (este adevarat, in acest caz e vorba si de alta cutie de viteze).

A doua intrebare este cum (sau daca) afecteaza sistemul 4 Motion performantele masinii. Pentru ca impresia mea este ca la Skoda Octavia 4x4 viteza maxima si acceleratia sunt mai slabe, pe cand consumul de carburant este mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La passat variant:

1.9 TDI 130 CP - consum combinat 5.9-6 l/100; timp de acceleratie 0-100 km/h 10.2 secunde; 0-80 km/h 7.1 secunde ; viteza maxima 201 km/h

1.9 TDI 130 CP 4 MOTION- consum combinat 6.5-6.6 l/100; timp de acceleratie 0-100 km/h 10.7 secunde; 0-80 km/h 7.0 secunde; viteza maxima 197 km/h

Dupa cum vezi in afara de acceleratia pana la 80 km/h integrala e mai lenesa si consuma mai mult(diferentele nu sunt mari insa)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai 4motion pe acelasi motor si masina 100% ai plecare muuult mai buna...ai suta cu 0.1 mai slab (pe carte,aici fac comparatie golf tdi 130/150 cai 4motion vs 2wd) deci tot 80% din cazuri vei bate o masina cu tractiune fata (pt ca cei cu tractiune fata majoritatea stau f prost cu plecarea)! Viteza maxima e putin mai mica cu vreo 2-3km/h si consumul este evident putin mai mare la 4x4!

P.S. : golf tdi 130 2wd 1250kg suta pe carte 9.6

4motion 1380kg (cam asa parca) suta pe carte 9.7 deci daca ar avea aceeasi masa ar fi altceva cu 0-100!

Parerea mea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 motion intr-adevar e mai greu cam cu 100 kg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haldex versus Torsen ... cam asta-i "problema" mea.

Pe vw.ro am gasit:

Cuplajul Haldex - un sistem deosebit de compact, gandit anume pentru motoare montate transversal - imbina o mecanica solida cu o electronica inteligenta intr-un concept de antrenare care nu lasa nimic de dorit.

Calculatorul cuplajului Haldex primeste informatii referitoare la viteza de deplasare, comportamentul in viraje, regimul de functionare-accelerare/franare, astfel incat, in urma unei prelucrari computerizate, cuplajul Haldex va transfera forta de antrenare preferential pe punti, in unele situatii pana la aproape 100% pe una din acestea.

Astfel, pentru deplasarea rapida pe autostrada, cat si in situatii de acvaplanare sau de polei, forta de antrenare este preluata in cea mai mare parte de puntea fata, asigurand tractarea autovehiculului, in vreme ce, in cazul deplasarii pe zapada, gheata sau piertis, cuplajul Haldex transfera o parte mai mare a cuplului motor pe puntea spate, realizand impingerea autovehiculului.

Diferentialul Torsen se utilizeaza in cazul motoarelor montate longitudinal (Passat).

Functia sa este aceea de a transmite forta de antrenare in mod diferentiat pe punti.

Modul de actionare este simplu, pur mecanic si de maxima eficienta.

In momentul in care apare un fenomen de patinare la nivelul unei punti, fortele de antrenare sunt redistribuite (pana la un raport de 25:75 procente) astfel incat sa asigure o aderenta mai buna.

In plus fata de asigurarea tractiunii pe teren instabil, diferentialul Torsen isi demonstreaza eficienta si in virajele cu raza mica. Intrucat in viraj, rotile din fata au turatie mai mare decat cele din spate, diferentialul va compensa acest lucru, transmitand forta de antrenare preferential pe puntea spate.

Acest mod de optimizare a dinamicii genereaza placere si siguranta in conducerea autovehiculului.

In concluzie ......... poate sunt eu mai greu de cap dar nu am priceput ce are unul si nu are celelalt ????? :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diferenta dintre ele este ca un sistem se monteaza la motoare dispuse longitudinal si altul se monteaza la motoare dispuse transversal.. principiile de baza fiind aceleasi la ambele sisteme.. oricum din o prezentare generala fara date tehnice nu iti poti da seama din diferente.. acolo e si un pic de reclama.. oricum, eu sunt posesorul unei skoda octavia 1.8T 4x4 din dec2002 si sunt extrem de multumit de ce poate masina.. insa daca comparam performantele de pe hartie e mai slaba decat aceeasi motorizare dar FWD la acceleratia 0-100km/h cu 0.3sec.. ideea e insa ca eu nu mi-am luat masina de drag racing. pe drumurile publice diferenta este insesizabila pt ca nu se forteaza masina aproape de puterea ei maxima.. iar diferenta de stabilitate, viteza de abordare a unui viraj, stabilitatea in viraj, suspentie spate independenta[4x4] fata de cea normala[FWD], tinuta de drum si raspunsul la bruscarea comenzilor, etc, este destul de mare deci eu zic ca pt un 0.3sec in plus la acceleratia pana la 100km/h si un consum cu approx 0,8-1litru/100km in plus merita ales un 4x4.. eu asa am facut :banghead: .. cand ajungem insa la costurile de intretinere o sa vedem ca mai dam in plus niste bani la revizia de 60.000km [schimbatul uleiului la cuplajul Haldex], si inca niste lucruri minore dar o data la 60.000km nu mi se pare ca as saraci pt 200e in plus la revizie.. ma rog pe scurt cam asa vad eu diferentele.. desigur si 4x4 au probleme specifice dar acestea difera in functie de cum ingrijesti masina, cum mergi cu ea, si asa mai departe.. eu la a mea am schimbat switch-ul de la pedala de frana care oricum se schimba mai pe la toate si am avut probleme cu ESP cu becul care mi se aprindea in bord si ramanea aprins pana opream motorul dar problema era umezeala depusa pe senzori [nu am mers vro luma si 2-3 sapt cu masina deloc si probabil de aia].. dupa ce am inceput din nou sa merg cu ea in o sapt nu mi s-a mai aprins deloc.. sper ca nu v-am plictisit.. in rest, multa bafta..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Torsen e pur mecanic, iar Haldex este controlat electronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Torsen e cel mai bun sistem de 4x4 de pe piata europeana, la nivel cu AWD-ul de la japozeni/coreeni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Torsen vine de la TorqueSense. Ce inseamna asta? Dupa cum s-a scris si mai sus, este un sistem pur mecanic, care "simte" pierderea aderentei pe una dintre roti si reactioneaza in consecinta, transferand cuplul spre roata cu tractiune mai buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sistemele de tractiune integrala se diferentiaza in predictive si reactive.

In cazul cuplajului Haldex functionarea acestuia se bazeaza pe "predictia" pe care o face controlerul cuplajului pe baza input-urilor de la senzori. (in ultima versiune de software puntea spate este "antrenata" in cazul acceleratiilor puternice - laterale si longitudinale pentru a anticipa pierderea aderentei in demaraje sau efectul subvirator in viraje).

Haldex-ul este predictiv

Torsen-ul este reactiv si "intervine" (a se citii reactioneaza) atunci cand apar diferente de viteze de rotatie intre intrare si iesire.

Avantajul Haldex-ului este ca ii poate fi modificat comportamentul din remaparea controlerului AWD. Are si o functionare mai silentioasa.

Haldex-ul permite decuplarea totala a puntii spate in cazul in care se doreste acest lucru (dynotest, derapaje controlate, frana de mana trasa, etc)

Torsenul este putin mai violent in reactii si mai zgomotos. Are si tendinta de a consuma ceva mai mult combustibil pentru ca nu lasa puntea spate "libera" in nici un caz si suplimentar daca se blocheaza frana de mana situatia devine "neplacuta".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce se intampla la mersul in mansarier? Se mai cupleaza 4*4?

Caz concret: ieri am fost undeva la munte si a trebuit sa urc o mica panta cu zapada in mansarier.Rezultatul a fost ca fata imi patina exact ca la tractiunea normala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat ce zici tu Andi despre zgomote.. in auto motor si sport era o comparatie intre mai multe sisteme 4x4 si astia spun ca haldexul este mai galagios si torsenul mai silentios

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate imi aduc aminte spuneau chiar contrarul (despre Golf 4Motion -Haldex spuneau ca este silentios iar despre A4 Quattro - Torsen ca este putin mai zgomotos)

Din experienta spun ca Torsenul este putin mai zgomotos (la unele modele de Passat produceau chiar un clancanit la viteze mici) si tot din experienta (de pe un Allroad 2.5 TDI) Torsenul este mai violent si in viraje pe suprafata alunecoasa daca fata pierde aderenta "arunca" spatele spre exterior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei interesati de sistemul quattro de la Audi pot rasfoi ultimul numar (14) al revistei ProMotor. Acolo se face o prezentare destul de detaliata a diferentialului Torsen, precum si, cu scop de comparatie, a sistemului Haldex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

curiozitate ....

Saptamana trecuta am incercat (fara succes :( ) sa urc la o manastire undeva in jud. Gorj (Dealu Mare). Drumul este unul de tara si este destul de mult de urcat. Din cauza ploilor abundente era un noroi de cosmar dar stiind ca am masina (si uitand ca nu e de teren) am zis ca merita sa incerc. Urmarea a fost ca la un moment dat eram impotmolit si toate cele 4 roti se-nvarteau in gol (dupa cele spuse de un prieten care a coborat din masina). Cu chiu cu vai am iesit si a trebuit sa cobor ...

Intrebarea mea este : avand in vedere ca ESP -ul era cuplat si ca exista acel 4motion e normal ca rotile sa se-nvarta-n gol ??? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebarea mea este : avand in vedere ca ESP -ul era cuplat si ca exista acel 4motion e normal ca rotile sa se-nvarta-n gol ??? :(

<{POST_SNAPBACK}>

Se pun mai multe intrebari:

- ai rotile incaltate cu cauciucuri pt conditiile respective?

- masina era suspendata pe namol cu "burta"?

- ai incercat cu ESP-ul deconectat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

anvelope Dunlop sp 01 - sunt ideale pt conditii de drum uscat, asa ca raspunsul este " nu aveam cauciucuri pt conditiile respective"

masina nu era pe "burta", era doar in noroi "rau de tot" :D

cu ESP-ul deconectat am iesit din noroi (nu stiu daca asta a fost motivul, oricum rotile se-nvarteau toate 4 si cu esp si fara esp)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in cartea tehnica a masiniisi precizeaza ca atunci cand ramai impotmoli/intepenit etc sa deconectezi esp-ul astfel rotile sa se poata invarti...iar anvelopele conteaza f mult.Din cate stiu eu anvelopele tale au un profil care n-are nimic de a face cu nori si altele,decat cel mult cu apa de pe asfalt...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca masina e cu burta pe ceva poate sa aiba si mama diferentialelor blocante ca acolo ramii cu ea (din cite stiu eu doar Touareg-ul are diferential blocabil pe spate; la Cayenne nu stiu). Daca rotile sunt in aer se invirt fara folos;

Cu Octavia 2 4x4 am gasit un deal cu noroi si iarba si am incercat sa-l urc cu si fara ESP; Fara ESP l-am urcat pina in virf. Cu esp-ul pus cum dadea prima roata in gol ii taia gazul....N-am urcat decit 1/3 din deal

Special nu am venit cu avint pt. a vedea in ce caz se comporta mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

eu abia astept sa vina iarna...sa vad pe propria piele ce inseamna 4motion. in schimb eu nu am esp ci doar asr si nu e decuplabil decat daca scot siguranta probabil.

eu am incercat masina la herculane pe o panta destul de nasoala cu noroi si iarba dupa o noapte de ploaie torentiala. nenea la care am stat a zis "copii daca incepe ploaia scoateti masina la sosea ca aici ramaneti", eu bla-bla-bla.

si a venit proba...in vit 1 incet si sigur golful meu a iesit cu fruntea sus, cu corectiile de rigoare aplicate de asr(cir-cir-cir se auzea) si nici vorba de gaz taiat.

asa ca acum cu cauciucuri de iarna si acelasi 4motion astep zapada sa vad cum se comporta.

am vazut la o bora 2002 sau 2003 buton pt cuplat/decuplat ASR (nu ESP)!!! se poate monta si la mine? daca da ce implica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut. Zilele astea imi iau un passat tdi 130 cp 4 motion si as vrea sa stiu mai mule despre intretinerea tractiunii,adica (,) cat ulei intra in diferentiale , ce tip si la ce intyerval se schimba. Manualul este in germana asa ca nu prea ma ajuta, iar in cel in romana luat de pe forum ( 10x robiriv) nu prea am gasit prea multe despre 4motion. Are cineva mai multe detalii? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!