Jump to content

Probleme baterie sau alternator ?


b_o_g
 Share

Postare recomandată

Alternatorul nu incarca cat trebuie in sarcina...verificat perii si colector.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da , ramane sa vina bateria noua si in functie de verificarile de la sevice o sa umblu si la perii. Odata cu acesta problema cred ca am mai depistat si la electromotor o buba , cu aceiasi baterie la una din masini invarte foarte repede iar la cea cu buba alternatorului invarte mult mai incet , de aici si o pornire mai greoaie .Tin sa precizez faptul ca ambele masini au acelasi cod de motorizare , numai ca cea care invarte mai repede are numarul de km dublu in raport cu cealalta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca are service la timp pe alternator si electromotor poate avea si 300 k si sa porneasca la sfert.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat acum si la cealalta masina regimul de incarcare , cu toti consumatorii porniti la relanti 14,2 V.

Este o oarecare diferenta de incarcare , nu mare dat este .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica caderea de tensiune pe cablul care vine de la alternator, dar si legatura la masa a bateriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta am facut prima data , am desfacut cablurile le-am curatat , inclusiv masa de la baterie , am refacut contactele si totul este neschimbat .

Concluzia este ca am de rezolvat doua probleme pe langa schimbarea bateriei ......electromotorul care invarte incet si alternatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am montat noua baterie masuratorile stau cam asa ( baterie xxxxxx, 12v 56 AH)

Baterie masurata la rece 12,6 v

Baterie masurata la relanti fara consumatori 14,3v

Baterie masurata la relanti cu toti consumatorii ( faza scurta , faza lunga , clima, luneta incalzire ) 12,4v

Concluzia .....trebuie facuta o revizie alternatorului .

Se pot demonta periile fara a da alternatorul jos ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer nu am incercat dar problema este ca si colectorul ar trebui schimbat ca nu este scump si sigur este praf.Pacat sa pui niste perii noi pe colector praf si posibilitatea sa nu rezolvi nimic.Verifica si rulmentii ca tot bagi mana pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Vreau sa intreb daca esxista compatibilitate la alternatoarele de 90 Ah avand codurile urmatoare

1 Bosch cod 028903028 D provine de la golf 4 1.4 BCA

2 Bosch cod 038903023 L provine de la golf 4 1.4 AXP

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare si la multi ani tuturor! Revin asupra a ceea ce am scris aici in 5 august 2018: am schimbat puntea redresoare/diode de la alternator (reconditionat de Bosch) TIP 120A 14,4V, la masina din semnatura si acum e altceva. Concluzia: daca aveti variatii dubioase de tensiune, sau palpaire becuri la modificare de turatii, sau cum a fost in cazul meu sa se duca in 100% ca si incarcare pe alternator cu toti consumatorii, in conditii de ralanti, verificati 2 piese/ansambluri ale acestuia: puntea redresoare sau releul de tensiune/incarcare/perii+colector. Practic acestea sunt piesele care nu se vad si care cad cel mai frecvent. Ca exemplu, in cazul meu, valorile de incarcare la ralanti ( in jur de 900 rpm ), valori din vcds sunt: fara consumatori = 30% si cu toti consumatorii = 80%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare tuturor

Intampin o problema cu consumul de curent in standby. Am un consum de 0,41A iar daca decuplez cablul negru din cutia de pe baterie, cel care duce la alternator, consumul ajunge la un normal 0,04A.

Stie cineva din experienta daca trebuie sa inlocuiesc tot alternatorul sau ar fi defecta o piesa a acestuia. mentionez ca pentru acest defect am inlocuit deja releul de incarcare.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut, fraților! Ma aflu in Mamaia si am probleme cu mașina, partea electrica. Astăzi am făcut un drum pana la plaja Corbu, am oprit sa iau niste miere de la un localnic si când sa plec, au început sa clicăie martorii de bord. Am înțeles ideea ca e slaba bateria si m-a ajutat localnicul cu o baterie pana a pornit. Seara când m-am întors in Mamaia, am mers ce am mers si s-a aprins martorul ABS la o frânare, apoi s-a stins. Pe parcurs s-a mai aprins martorul de frana de mana, si martorul de la centura si s-a reaprins martorul ABS. Aproape de hotel, a început sa piuie in bord când semnalizam sau frânam. Imediat ce am parcat, s-a oprit motorul. Sa fie alternatorul dus? Bateria? Masina e un VW Golf 4 Diesel.  Știți vreun electrician bun prin Navodari / Constanța? Daca e bateria de vina, nu e o problemă, iau alta, dar daca e alternatorul dus, iau baterie degeaba!
Ps: îmi cer scuze daca am pus mesajul unde nu trebuie, sunt nou pe aici...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana nu verifici incarcarea si bateria nu putem sa ghicim ce problema ai. Cauta un aparat de masura si vezi ce-i acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Releul de încărcare si cărbunii au fost problema la alternator! Va mulțumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut ,am și eu o problema cu curentul la un vw bora din 2000 1.9 115 cai Iam montat o navigație 2din și câteodată mă lasă fără curent acum in timpul timp cam des ( până sa montez acea navigație nu îmi făcea probleme ) dar când se oprește motorul se oprește și navigația și nu mai rămâne niciun consumator pornit ,de ce rămân fără baterie?

IMG-20200119-WA0000.jpeg

Modificat de ȚuiaIonuț
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica daca ai montat corect firele de alimentare.

cu un multimetru vezi daca "fura" curent cand e masina oprita, incuiata - pui aparat de masura pe baterie sau pe siguranta aferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baterie obosita sau navigația are probleme 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare băieți,

Am nevoie de ceva sfaturi,

Mașina, golf 4, 1.9, AJM 116.

Alternator Bosch 120A

Am o problemă aleatorie cu încărcarea de câteva zile.

La turarea mai rapidă a motorului în gol sau în sarcină cade încărcarea, de tot, rămâne doar bateria, alternatorul nu mai scoate nimic, măsurat.

Știam de vreo doi ani că schimbasem cărbunii  și colectorul era uzat și el, între timp am făcut rost, cu greu de colector și un set nou de cărbuni.

Zis și făcut acum, văzând că am din nou probleme, am învățat de pe net, și am schimbat colectorul și cărbunii.

Am verificat jocul rulmenților, verificat frei-ul, pare ok.

Montez la loc, fericit, 14,2Vcc.

Merge.

În prima zi, după reparație, la o nouă accelerare bruscă, a doua, urcare pantă, peste 3000 ture, iarăși cade încărcarea.

Am avut până acasă cca 40 km, nu am reușit să ajung, s-a oprit motorul, descărcat de tot.

Menționez că mi-a bipuit si martorul baterie aproape o oră tot drumul.

Câteodată la relanti mai se stingea și tăcea.

Ce părere aveți, ce să fie?

Mulțumesc frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri


Ai schimbat carbunii adica releul. Ce marca e asta nou? Daca nu e original bosch poate sa fie defect iar. Fulia e sigur buna? Nu e blocata? Cand ai masurat unde ai facut o? La bornele bateriei sau direct pe alternator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat carbunii, nu releul, si colectorul, gasite cu greu, recunosc.

am citit pe forum si gasesc ca o f posibila cauza este rulmentul frei.

Asa este?

L-am verificat la mana, se invartea intr-un sens si in celalalt nu se invartea, dar, la miile de ture nu stiu cum functioneaza, cat de bine.

Daca trebuie sa schimb rulmentul, ce-mi trebuie, ce rulment ce chei speciale?

Multumesc anticipat

Masuratorile le-am facut si pe baterie si pe alternator, chiar cu masa de pe el.

Acum am vazut pe you tube ca se schimba fulia cu totul cu rulmentul frei.

Nu e problema, sa vad cum aflu exact ce tip imi trebuie.

si pare necesara o cheie cap M, sa aflu, de care...

Modificat de valysor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fulia e cu totul, costa cam 100 lei ina. Iti trebuie o cheie speciala fulii alternator care are torx interior iar exterior o tubulara cu multe caneluri. Cheia asta costa minim 25 lei dar daca a fost stransa fulia care o ai pe masina cu pistolul nu vei reusi sa o desfaci cu cheia, trebuie desfacuta tot la pistol. Mai bine cumperi fulia si mergi la un atelier care repara alternatoare, dai 10 lei si pun ei fulia.

Asta e cheia: https://m.emag.ro/cheie-pentru-fulii-alternatoare-t50-1010/pd/DGWL2JBBM/?cmpid=86963&gclid=CjwKCAjwvtX0BRAFEiwAGWJyZKeWzSaGLMevugGo510AqiNU4_aC-5xCnWnEFCJeoFgORWm6ZqFSAxoC3iYQAvD_BwE#product-gallery  

Modificat de vali zak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos ptr raspuns,

Nu pot sa ma duc la atelier specializat, sunt la tara, si recunosc ca imi place sa mesteresc eu la masina mea, nu am doua maini stangi.

Deci, imi trebuie cheie ca cea din link si fulia alternator?

Multumesc frumos, ma duc maine si comand la piese auto, si ma apuc de mesterit.

Sper sa fie in regula.

Multumesc inca odata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata, am cumpărat local fulia Ina 115 ron, și cheie yato 50ron, 

Am schimbat-o ușor.

Acum să vedem mâine la drum cum se comportă.

Diferențe la mână între cele două, era că fulia nouă se învârte mai greu rulmentul frey. Cea veche, mult mai ușor.

O fi fost sau nu de la ea defectul, nu știu, vom vedea.

În ultimele două zile am mers f încet, încet o acceleram și încetinirea în frână de motor.

Nu am mai avut probleme.

Probleme aveam la accelerare puternică...

Vom vedea acum.

Mulțumesc frumos pentru tot.

P.S.

Cheia nu era Torx ptr ax, era tot M.

Cică la unele sunt Torx, la altele M, am făcut poze înainte și am văzut.

Modificat de valysor
Corection
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salutare, problema la masina 1,6 AZD 2003 este urmatoarea: folosind detectorul radar plus radio CD plus un modulator FM, masina merge bine( in mers), daca vreau sa sterg parbrizul si actionez jet-ul se intampla un fenomen foarte ciudat, ceasurile de bord merg in flash-uri cu martorii aprinsi, acele se dau peste cap, se reseteaza kilometrajul mic si ceasul si pana nu scot consumatorii ( radio Cd si detector radar) nu-si revine. Am patit fenomenul asta si pe loc si am auzit scartaitul specific de alternator. 
Am mai citit pe aici pataniile altor colegi doar ca nu am gasit ceva similar cu patania mea. 
Mentionez ca masina porneste corect. 
Ca o a doua mentiune, e posibil sa “gadgetul” asta care multiplica priza de 12v de la bricheta defect? 
Sa nu suporte masina atatia consumatori? 
Am avut in trecut problema cu pornirea dar am rezolvat la un centru specializat. Au inlocuit baietii ce trebuia. 
Pun pe masina saptamanal un redresor, pentru sanatatea bateriei. 
Ps: atat timp cat nu folosesc toti consumatorii, totul merge impecabil.

Modificat de smecs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!