Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Recommended Posts

Xman_ghio

Salut!

proaspat posesor de Touran 2017 1.6 diesel. Am citit toate paginile si am cateva nelamuriri:

- masina merge 1 data/saptamana pe autostrada 100km dus-intors. Cu Cruise activat, la 130km/h am cam 2200-2300 ture. Trebuie sa ii fac ceva special sau se regenereaza filtrul singur in functie de nevoie?

- dupa un drum de 250km pe autostrada si 10km prin ora, caldura 35 grade afara, am vazut turometrul stand mai sus (putin sub 1000 ture). Consumatori opriti si fara nici un miros ciudat. Este asta un semn de regenerare si ar fi trebuit sa las motorul pornit? Sau datorita drumurilor de autostrada isi face singura regenerarile?

- astea erau valorile la cumpararea masinii (acum 1 luna). Cum vi se par?

Multumesc anticipat!

797EF3D9-7E4E-4E78-9EA7-A41188167A7C.jpeg

6C90CB0D-98C8-42A8-A434-91F3FD3EB67A.jpeg

0BA6C4A4-F8EE-4A3F-B678-052B06C164B5.jpeg

Link to comment
Share on other sites

On 7/21/2022 at 4:06 PM, N3astY said:

Da astept si eu sa revina din concediu unu din macanicii care e "expert" la motoare, care mi-a spus ca sunt destul de problematice aceste CNHA-uri si ca a avut multe in ultima vreme cu probleme de regenerare a filtrului.

Acuma ce e drept nici pe mine nu ma incanta datul jos de motor, dar daca o curatare de DPF si poate schimbare de EGR rezolva problema, as fi fericit. Luand in vedere ca altii/alte service-uri mi-au sugerat din start sa anulez DPF-ul, ceea ce nu ma simt tare confortabil sa fac. Am ajuns si la stadiul de a cere oferta de pret de la reprezentanta pentru un filtru de particule si un racitor-EGR :))

 Am revenit dupa o curatare a filtrului de particule. Din pacate aparent problema tot nu e rezolvata. Filtrul a fost curatat cu succes, calculatorul de bord a fost resetat, iar la recomandarea mecanicului, am iesit la un drum intins, in jur de 170km, la 2500-2800rpm, in manualala in viteza 3-4-5, si pe automata pe sport. Dupa aproximativ 80 de km s-a aprins din nou martorul de filtru de particule, si dupa inca 80km tot nu s-a stins. Am pus ObdEleven, si evident nici o eroare. In schimb am observat ca presiunea dif. pe filtru e mare. La resetare dupa curatare a fost 13hPa la relanti, acum e la 36-37 cu motorul pornit. E normal? Nu mai inteleg nimica. Idei / sfaturi?

WhatsApp Image 2022-08-07 at 11.02.08.jpeg

Edited by N3astY
Link to comment
Share on other sites

EEXCALADE
37 minutes ago, N3astY said:

La resetare dupa curatare a fost 13hPa

13 hpa dupa curatare e foarte mult,ar fi trebuit sa fie 0 sau max 1-2

 

Senzor defect sau dpf-ul nu a fost curatat bine

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, EEXCALADE said:

13 hpa dupa curatare e foarte mult,ar fi trebuit sa fie 0 sau max 1-2

 

Poate sa fie senzorul "prost"? Adica daca a fost curatat dpf-ul, poate altceva sa mai fie? Luni merg din nou la mecanic sa vad ce zice el.

Link to comment
Share on other sites

F l o r i n

Daca valoarea persista, verifica si pe contact cat ai. Daca necesita inlocuire,  cumpara original.

Link to comment
Share on other sites

powershot

Zici ca dpf a fost curatat cu succes.

13 hpa, nu arata asta, arata exact insuccesul.

La Odorhei a fost curatat ?

Am mai vazut cateva cazuri.

Link to comment
Share on other sites

La Oradea, ca aici locuiesc si mi sa recomandat. A taiat in dpf si a scos filtru, curatat solutie uscat pus inapoi sudat inapoi. A zis ca a fost umplut cu funingine si resturi de la AdBlue.

 

 

 

 

Edited by lupo_bv
eliminare quote postare anterioară
Link to comment
Share on other sites

vlahdacoroman

Daca a avut adblue in el si a fost curatat cu solutii chimice,e pa...

Edited by vlahdacoroman
Link to comment
Share on other sites

powershot

In cazul asta, alt filtru, nou sau cu km putini.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, vlahdacoroman said:

Daca a avut adblue in el si a fost curatat cu solutii chimice,e pa...

Nu AdBlu...ci perticulele care se elimina de la AdBlu, ca nu mai stiu ce denumire avea..chetamina sau ce....deci nu solutie AdBlue in sine

Edited by N3astY
Link to comment
Share on other sites

vlahdacoroman

Inlocuieste linistit dpf....uree se numeste substanta si se cristalizeaza!

Link to comment
Share on other sites

Un dpf nou original e 2700e pt modelu meu, iar after market am inteles ca nu tine :(

 

 

 

Edited by lupo_bv
eliminare quote postare anterioară
Link to comment
Share on other sites

Cauta original SH, din dezmembrari, chiar si din extern, nu RO ( acolo ai mai multe sanse sa primesti informatii despre nr de km, an, etc ).

Link to comment
Share on other sites

Am facut acuma o verificare, cu masina stationata de mai bine de 24 de ore, cu motorul "rece" (incalzit doar de soare). Una din poze e doar cu pozitia pusa, iar cealalta e la relanti (850-900rpm). Nu am nici un fel de eroare, doar martorul de dpf aprins. Am sunat la mecanic, care a zis ca curatarea "nu e garantata". Cei de la curatare au zis ca a fost infundat bine, dar l-au curatat. Ba ca l-au curatat bine (cand am ridicat dpf-ul), ba ca l-au curatat cat au putut (azi cand i-am sunat). Nu mai inteleg nimica.

 

WhatsApp Image 2022-08-08 at 12.34.14.jpegWhatsApp Image 2022-08-08 at 12.34.27.jpeg

Edited by N3astY
Link to comment
Share on other sites

@koma in poza postata regenerarea avusese loc in urma cu 17 km... deci nu ne putem da seama cum merg lucrurile. Mai mergi 150-200 km si revino cu alta interogare. 

Link to comment
Share on other sites

La ce trebuie să mă uit, la volum funigine(5.95g)? Cat e maxim admis? 

Link to comment
Share on other sites

Salut 

Atasez si eu cateva date cu vcds cu starea DPF care isi face regenerare la fiecare 200 km 

Puteti sa imi spuneti daca e ok ? ( am sch de curand senzorul G450 cu unul original si am executat protocolul din vcds)

Va multumesc anticipat

Motor oprit;                                                                       RELANTI:

Partic filter diff press                             -1hpa                      3hpa                   

...................off set for diff press             0 hpa                     0hpa

...................oil ash vol                              0.00l                      0.00l

soot mass calculated                              7.05g                     7.06g

soot mass measured                               8.40g                    8.04g

sensor for particular filter diff press      1 hpa                     5hpa

particle filter diff press dynamic.           1hpa.                     1hpa

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

   Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!