Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L

Recommended Posts

@cosmin1984 - am acelasi motor ca si tine si-mi face regenerarea putin mai rar (pe la maxim 180 in oras / 290 in afara) - asta dupa ce am curatat DPF-ul si am downgradat softul la cel origial din fabrica, inainte facea o regenerare si la 40km in oras.

Depinde foarte mult cum circuli (in oras sau in afara lui), mie in primii 2-3km - pana se incalzeste DPF-ul - imi acumuleaza 1.5g de cenusa, dupa aceea cantitatea scade usor, iar la un drum in oras de 12 km imi acumuleaza cam 1.3g; daca fac drumuri foarte scurte 3-4km doar acumuleaza cenusa nu se mai regenereaza pasiv.

Din cate am mai discutat cu alti colegi care au acelasi tip de motor si quattro, se pare ca asta e comportamentul lui. 

Presiunea diferentiala pare la fel ca a mea, cu DPF-ul cald. 

Edited by Irirat
Link to post
Share on other sites
  • Replies 5.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • EEXCALADE

    627

  • powershot

    293

  • F l o r i n

    239

  • iahimmihai

    171

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Rolul sondei lambda pe motoarele diesel EURO5 si EURO6 este foarte important. Am citit pe documentele producatorilor de sonde ca se recomanda verificarea lor dupa 150.000 km si schimbare la 250.000 km

off topic : pt cel care sterge postarile... de ce se sterg postarile unde spunem ca egr si dpf anulat este INFRACTIUNE? cumva din asta se traieste si noi trebuie sa respiran acele gaze toxice???

salutare! Am renuntat azi la dbf la baietii din iasi de la completechip! Sa le dea Dumnezeu sanatate! O porcarie de filtru,am vazut si eu cu ochii mei ce contine acel filtru! Cum naiba sa mearga masin

Posted Images

miky2003adr

salut.  Imi puteti spune si mie o parere despre valorile de mai jos, va rog? Masina este un passat B8 2015 CRLB  octombrie,este cumparata in 2019 septembrie personal din germania la 21200 km. acum are 240000 km. Iin oras face regenerare la 80-100 km.

 

Screenshot_2020-11-17-16-54-05-271_com.applagapp.vagdpf.jpg

Screenshot_2020-11-17-16-59-54-244_com.applagapp.vagdpf.jpg

Link to post
Share on other sites
On 20.10.2018 at 17:18, ionut.vidrighin a scris:

Salut,

Ati putea va rog sa oferiti o opinie legata de valorile de mai jos?
240.000KM, 1.9 TDI 77KW
momentan la motor ar fi urmatoarele chestiuni:
1. torsion value este la -3.4KW, distributia a fost schimbata in luna ianuarie a acestui an, insa se pare ca "meseriasii" n-au mai verificat cu VCDS
Later edit: consum la relanti este 0.5l; consumul de carburant este foarte bun atat la drum intins (4.5l/5l la 100km), cat si in oras.
2. bujie de pe cilindru 3, arsa

chestiunile de mai sus influenteaza negativ viata filtrului de particule?
multumesc.

image.thumb.png.1f2535df55ff7ef16eb12aed92340576.png

Nu cred ca merge bine cu 1 bujie nefunctionala, sper ca ai înlocuit-o, și consum mic ai ptr cu nu lucrează 1 bujie, altfel ai fi peste 6, 50 la mixt. Putere are ca e diesel :) am mers și eu 3km, cu furtunasul s as rit de la 1 injector  pana am oprit ca mirosea a motorina, mașina avea putere aproximativ identica, și consum sub 4 litri la 90km la ora chiar ma miram ce are :)

Link to post
Share on other sites

Buna ziua, am un golf 5 1.9 bls cu particle filter carbon mass 99. Se mai poate face regenerare din mers cu vcds sau trebuie schimbat?

Link to post
Share on other sites

Salutare, am o dilema in a face urmatorul update. Este vorba de masina din semnatura Passat B8 1.6 TDI DCXA an 2018. Recallul este pe partea de DPF. O sa atasez poza cu descrierea. Daca st iti careva mai multe informatii va raman dator. Conform informatiilor distanta parcursa intre regenerari nu se schimba (sper sa fie asa pentru ca urban le am la aprox 220 km) insa vad ca dureaza mai mult pana se incalzeste DPFul. Avand in vedere ca o regenerare dureaza in medie cam 15-17 minute la mers mixt sper sa nu dureze cu mult mai mult faza de incalzire decat dureaza in acest moment. Avand in vedere istoricul VW in materie de softuri DPF (cazul Dieselgate) ma sperie ideea de a face acest update. Va multumesc anticipat!

PassatRecall02.jpeg

Link to post
Share on other sites

Asta scrie o firma de avocatura din Germania despre 23x4:

https://www.goldenstein-partner.de/neuigkeiten/freiwilliges-vw-software-update-unter-aktionscode-23x4-achtung-falle/

Link to post
Share on other sites
On 28.10.2020 at 21:21, sebastian stefan a scris:

Daca fumul scos la regenerare e alb ai probleme pe injectoare,asa am avut si eu

Nu. Nu e turbosuflanta suficient încălzită. Rupe accelerația cu vit 3 sau 4 la cel puțin 4000rpm 15 min, și apoi regen forțat, altfel o sa tot dea fum alb. Oprește madina ca se chinuie degeaba can scoate fum, turbo are sub 260 grade, asta e motivul. Când ajunge la 400 apoi at face regen forțat corect și urca la 630 grade. Ex la mine valori la care scoate fum

IMG_20201121_002349.jpg

1 minut în urmă, icoman a scris:

Nu. Nu e turbosuflanta suficient încălzită. Rupe accelerația cu vit 3 sau 4 la cel puțin 4000rpm 15 min, și apoi regen forțat, altfel o sa tot dea fum alb. Oprește madina ca se chinuie degeaba can scoate fum, turbo are sub 260 grade, asta e motivul. Când ajunge la 400 apoi at face regen forțat corect și urca la 630 grade. Ex la mine valori la care scoate fum

IMG_20201121_002349.jpg

Și valorile au fost 430 grade pre turbo după ce am chinuit în sport masina cam 15 minute în jur de 4000 rpm. Apoi regen forțat din soft fără pic de fum. 

IMG_20201121_003543.jpg

Link to post
Share on other sites

Eu am avut fum alb si miros de motorina la evacuare cand am achizitionat masina si avea dieselgate.

Dupa ce am facut downgrade .. a disparut total.

In aproape 2 ani de la asta .. nu da gram de fum la regenerare.

Link to post
Share on other sites
john_forrest_4u

Buna ziua, am un golf 6 variant 1.6 CAYC cu Filtru particule:cantitate cenuşă ulei-MASS_ASH_PF=102.64g , Saturaţie filtru de particule cu cenuşă:valoare limită-C_MASS_ASH_PF_LIM=70 g, trebuie schimbat?  Masina se comporta normal fara martori, cu urmatoarele valori ale injectoarelor la rece:

 IDE00365-ENG99400   Deviaţie cantitate injectată cil.1.-FAC_CYL_BAL1 -0.1459 mg/cursă
  IDE00366-ENG101187   Deviaţie cantitate injectată cil.2.-FAC_CYL_BAL2 0.2657 mg/cursă
  IDE00367-ENG101684   Deviaţie cantitate injectată cil.3.-FAC_CYL_BAL3 0.0906 mg/cursă
  IDE00368-ENG103465   Deviaţie cantitate injectată cil.4.-FAC_CYL_BAL4 -0.5180 mg/cursă
 

Link to post
Share on other sites
Constantincatalin

Salut!  am reusit sa fac o scanare cu vcds in privinta filtrului de particule ! Imi puteti spune daca este ok ? 

Dpf difference pressure 6hpa

Dpf offset for difference pressure 2hpa

Dpf field regeneration lock status 0

Dpf time since last regeneration 9493 s

Dpf oil ash volume 0.00 l

Dpf soot mass calculated 13.09 g

Dpf soot mass measured 7.16 g

Dpf kilometers since last regeneration 117495 m 

Egr vacuum regulator solen vall activation 71.69 %

Egr specified value 28.2 % 

Link to post
Share on other sites

@john_forrest_4uSingurul parametru care poate indica dacă un filtru de particule trebuie înlocuit sau curățat, este valoarea presiunii diferențiale imediat după regenerare. Doar așa se poate estima real câtă cenușă există în filtru. Valoarea oil ash estimata de ECU nu este foarte relevantă, se poate merge mult și bine peste valoarea limită indicată.

@ConstantincatalinValoarea 0 la oil ash nu este in regulă. Daca mașina a fost cumpărată de curând, probabil vânzătorul a avut intenția să ascundă valoarea reală a kilometrajului sau dacă filtrul a fost curățat, tot greșit este 0.

Link to post
Share on other sites
Constantincatalin

Intradevar masina este cumparata decurand !! As vrea sa mentionez ca am o eroare pe senzorul 1 temperatura gaze g235 ( malfunction , intermitent ) care apare iainte de data si km ultimei regenerari !! Din cate stiu eu daca senzorul acesta nu functioneaza nu mai face regenerare dar totusi a facut chiar si dupa ce a dat eroarea !! Ar trebuii schimbat ?? 

Link to post
Share on other sites

Orice senzor care nu funcționează, trebuie schimbat. Fiecare senzor are rolul lui in funcționarea corectă a motorului.

Link to post
Share on other sites
john_forrest_4u
în urmă cu 3 ore, DiLivio a scris:

@john_forrest_4uSingurul parametru care poate indica dacă un filtru de particule trebuie înlocuit sau curățat, este valoarea presiunii diferențiale imediat după regenerare. Doar așa se poate estima real câtă cenușă există în filtru. Valoarea oil ash estimata de ECU nu este foarte relevantă, se poate merge mult și bine peste valoarea limită indicată.

@ConstantincatalinValoarea 0 la oil ash nu este in regulă. Daca mașina a fost cumpărată de curând, probabil vânzătorul a avut intenția să ascundă valoarea reală a kilometrajului sau dacă filtrul a fost curățat, tot greșit este 0.

Trebuie sa aștept următoarea regenerare sa pot citi imediat valoarea presiunii diferențiale și revin cu date noi.

Link to post
Share on other sites
laurentiu.nistor

Bună seara! Astăzi, am facut si eu o verificare a Filtrului de Particule, masina avand aprox. 295 mii km.

Nu am eroare sau probleme, insa pare ca "oil ash volume" e destul de ridicat. Care e valoarea maxima? Multumesc!

 

23.11.2020.png

Link to post
Share on other sites

Merge inca.Se poate depaai cu mult valoarea max de cenusa.

Cat ai pres dif la relanti.. motor cald ?

Link to post
Share on other sites

Buna ziua, am un touran 2009 motor BMN, 170cp, 255.000 km.

Mi-a aparut eroare in bord si dupa scanare am rezultatul de mai jos. Ce ma sfatuiti sa fac?

 

Multumesc

 

 

scanare filtru particule Touran 255000km.jpeg

Link to post
Share on other sites

@ruster nu par a fi erori, ci printate valorile din blocurile de masura dar i las pe cei mai expermintati sa iti raspunda.

Edited by aysmen
Link to post
Share on other sites

Nu sunt erori. Este un instantaneu cu parametrii injectoarelor şi ai DPF.

Link to post
Share on other sites
john_forrest_4u
în urmă cu 20 ore, john_forrest_4u a scris:

Trebuie sa aștept următoarea regenerare sa pot citi imediat valoarea presiunii diferențiale și revin cu date noi.

Revin cu presiunea diferențiala la relanti.

20201124_140436.jpg

Link to post
Share on other sites
Constantincatalin

Salut ! Este posibil ca filtrul de particule sa isi faca regenerare sau ceva sa ii dea comanda de regenerare chiar daca el este curat ? Ce cauze ar putea declansa regenerarea inafara de incarcarea filtrului !! Am gasit o eroare pe senzorul 1 for exthoust temp bank 1 (235) 

P 0544 00 (096)circuit mallfunction

Intermitend not confirmed , tested sinced memory clear ! 2.0 tdi cfhc 

Link to post
Share on other sites

Inlocuieste senzorul ,urgent.

Link to post
Share on other sites
Constantincatalin

Multumesc , o sa il schimb ! Imi puteti da va rog si codul senzorului respectiv sau culoarea ? Multumesc !

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   1 member

    • Irirat
×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri