Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L

Recommended Posts

burlacu2007
8 minutes ago, F l o r i n said:

Da, e o solutie si asta, sa procedezi prin eliminare. Eventual faci proba si cu senzorul tau la el.

Da. Mulțumesc mult.  Dacă nici așa nu merge......poate sa fie ECU?😬😬😬

Link to post
Share on other sites
  • Replies 5.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • EEXCALADE

    619

  • powershot

    281

  • F l o r i n

    236

  • iahimmihai

    168

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Rolul sondei lambda pe motoarele diesel EURO5 si EURO6 este foarte important. Am citit pe documentele producatorilor de sonde ca se recomanda verificarea lor dupa 150.000 km si schimbare la 250.000 km

off topic : pt cel care sterge postarile... de ce se sterg postarile unde spunem ca egr si dpf anulat este INFRACTIUNE? cumva din asta se traieste si noi trebuie sa respiran acele gaze toxice???

salutare! Am renuntat azi la dbf la baietii din iasi de la completechip! Sa le dea Dumnezeu sanatate! O porcarie de filtru,am vazut si eu cu ochii mei ce contine acel filtru! Cum naiba sa mearga masin

Posted Images

F l o r i n

Mai rar......nu prea am gasit cu acest defect, fara alte probleme.

Link to post
Share on other sites
burlacu2007
16 hours ago, F l o r i n said:

Mai rar......nu prea am gasit cu acest defect, fara alte probleme.

Am probat cu senzor același cod, si tot asa arată....-40 de grade. Nu mai am soluții!!!!

Link to post
Share on other sites

Nu am citit mai sus, ai măsurat cablul de la mufă la ECU?

Link to post
Share on other sites
cosminel24

Salut Burlacu. Încearcă și cu alt senzor și vezi ce se întâmplă. Totuși ia în considerare km mașinii, vad o încărcare cu cenușă foarte mare, știu ca 0.18 e maxim. La km pe care îi are masina dpf este cam la capăt de drum. Sunt reali km? Ai avut-o de noua? 

Edited by cosminel24
Link to post
Share on other sites

A încercat, a scris mai sus.

Link to post
Share on other sites
burlacu2007
1 hour ago, nicusan said:

Nu am citit mai sus, ai măsurat cablul de la mufă la ECU?

Da. Am măsurat sunt un regulă. 

1 hour ago, cosminel24 said:

Salut Burlacu. Încearcă și cu alt senzor și vezi ce se întâmplă. Totuși ia în considerare km mașinii, vad o încărcare cu cenușă foarte mare, știu ca 0.18 e maxim. La km pe care îi are masina dpf este cam la capăt de drum. Sunt reali km? Ai avut-o de noua? 

Nu stiu de km. Nu am avut o de nouă. Am incercat cu alti senzori.  La fel -40 grade.

Link to post
Share on other sites

@burlacu2007, desi VCDS-ulcu care ai scanat pare o clona cu o versiune destul de recenta, ~1 an, totusi incearca sa vezi valorile si cu una originala, poate campurile pe care le citeste nu reprezinta ceea ce afiseaza.

Edited by Dolfin
Link to post
Share on other sites
burlacu2007
1 hour ago, Dolfin said:

@burlacu2007, desi VCDS-ulcu care ai scanat pare o clona cu o versiune destul de recenta, ~1 an, totusi incearca sa vezi valorile si cu una originala, poate campurile pe care le citeste nu reprezinta ceea ce afiseaza.

Posibil si asta.  Cand ii scot mufa ,il vede eroare, dar gradele rămân aceleași.  O sa merg săpt asta la cineva care se ocupa de dpf.....softuri..... Are si scule mai bune si este si mai priceput.  Sper sa rezolv,si o sa va anunț.  Poate pot fi si eu de ajutor cuiva,  deși aici sunt mulți oameni chiar pricepuți. Mulțumesc tuturor de sfaturi. 

Link to post
Share on other sites
Razvan Matei
On 7/31/2020 at 12:11 AM, Razvan Matei said:

Salut baieti!

Cum vi se par aceste valori la DPF-ul montat pe un Golf 5 , cod motor BLS , 251.000km. Masina importanta din Germania acum 2 ani la 178.000km.

 

1.1.jpg

1.2.jpg

Reverificand valorile mi-a sarit in ochi valoarea foarte mare la “press. difference offset”. E ceva normal sau poate fi din cauza faptului ca am gasit si eroarea din poza atasata?4D5E608D-DBF9-4F3B-BC48-52AD1DA0C5BA.thumb.jpeg.ea041b2bbf53366f02a1d3d8bae9d532.jpeg

6B31D0E6-7F59-4343-A7EE-BE6AE898F602.jpeg

Link to post
Share on other sites

Inlocuieste urgent senzorul

Link to post
Share on other sites
Razvan Matei

Deci sigur este din senzor si nu din cablaj datorita acelei valori ridicate?

Edited by lupo_bv
quote postare anterioara
Link to post
Share on other sites

Poti verifica si cablajul daca vrei

Link to post
Share on other sites
Razvan Matei

Ok,o sa incep cu asta cel mai bine,revin cu rezolvarea.

E dubios ca mi-a aprins martorul pt DPF,dar verificand load coeficient am vazut ca e doar la 15% si ultima regenerare facuta acum 40km.

Edited by lupo_bv
quote postare anterioara
Link to post
Share on other sites

Poate pun o intrebare de Bula, dar mai bine intreb decat sa ma dau destept si sa fiu prost. :

Saptamana asta l-am rugat pe mecanic sa verifice starea dpf-ului si egr-ului. Nu am avut timp sa stau langa masina. Mi-a spus ca sunt ok, dar sincer sa fiu, nu inteleg ce inseamna acest ok. Masina mea inca nu a ajuns la regenerari si nici nu stiu care e concentratia maxima acceptata in dpf, ca sa se poata spuna ca dpf-ului nu e incarcat cu depuneri. Cu alte cuvinte, cat de incarcat trebuie sa fie un dpf ca sa isi faca regenerari si cam cat este procentajul optim de incarcare a dpf-ului? Motorul in cauza, 1.6 TDI, 181 xxx km. Multumesc.

Link to post
Share on other sites
z e n i t h

Grosso modo: filtrul de particule se incarca cu apx. 7,5 ml de cenusa de ulei la 10.000 km (+/- in functie de regimul de condus)

la kilometrajul tau cantitatea de cenusa din DPF ar trebui sa fie 130-140 ml, daca regenerarile s-au facut la timp si nu au fost alte probleme care sa cauzeze incarcarea prematura a filtrului

Link to post
Share on other sites
z e n i t h

Iti dau exemplul meu: 2.0 TDI 140 CP 2010

Am cumparat masina in decembrie 2017 la 193.000 km cu o incarcare a filtrului de particule de 138 ml.

In luna noiembrie 2019, la 215.500 km incarcarea DPF a crescut de la 138 la 150 ml, cantitate afisata si in momentul de fata la 222.000 km

in concluzie: daca filtrul este in stare buna si regenerarile se fac la timp, cantitatea de cenusa de ulei creste cu apx. 12-15 ml la 20.000 km

Link to post
Share on other sites
59 minutes ago, z e n i t h said:

Grosso modo: filtrul de particule se incarca cu apx. 7,5 ml de cenusa de ulei la 10.000 km (+/- in functie de regimul de condus)

la kilometrajul tau cantitatea de cenusa din DPF ar trebui sa fie 130-140 ml, daca regenerarile s-au facut la timp si nu au fost alte probleme care sa cauzeze incarcarea prematura a filtrului

 

Multumesc de raspuns. 

Si cam care e cantitatea maxima cu care se poate incarca dpf-ul? Cu aproximatie, desigur. 

Link to post
Share on other sites

Era mai sus o postare cu aproximativ 115% încărcare.

Link to post
Share on other sites

Merge ok si la 500k km.. daca nu ai regenerari ratate sau alte probleme la motor.

Suporta cantitate de cenusa mai mare.

Link to post
Share on other sites

de la ce presiune diferentiala in sus ar trebui sa ne facem griji?multumesc

Link to post
Share on other sites

 Salutare, 

Detin un B8 1.6 TDI 120 CP ( 237k KM  )si de o perioada ii monitorizez starea dpf-ului. 

Recent am observat ca nu si-a mai facut regenerare de ceva cam multi km...( de mentionat e ca ultimii 450 km sunt facuti extraurban )

Ce parere aveti ? Poate fi ceva in neregula ?  Multumesc ! 

 

Mai jos tabelul cu  valorile scoase

 

image.thumb.png.c98fa29d663a13f6d5be08673931018c.png

dpf.JPG

Edited by kervoort
Link to post
Share on other sites

3 zecimale e excesiv. Merge si fara niciuna. De fapt acolo scrie "Meters since last regen" dar in tabel ai pus km!

 

Ca sa vezi daca e ceva in neregula ar fi util sa pui un vcds pe ea si sa citesti erorile. 

Link to post
Share on other sites
31 minute în urmă, detinator a scris:

3 zecimale e excesiv. Merge si fara niciuna. De fapt acolo scrie "Meters since last regen" dar in tabel ai pus km!

 

Ca sa vezi daca e ceva in neregula ar fi util sa pui un vcds pe ea si sa citesti erorile. 

Corect..am facut eu transformarea sa fie mai usor de interpretat....am OBD 11 dar nu am nicio eroare la scanare pe modulul engine...

Link to post
Share on other sites

Salut, ati patit sa vi se aprinda matorul de verificare nivel ulei dupa regenerare? La mine s-a intamplat la ultima si azi iar imi aparu mesajul. Dupa ce termina si stau cu ea pe loc sa se raceasca nu mai apare, nivelul este fix la jumatate pe joja, asa cum a venit din fabrica.

Edited by geopsi
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   1 member

    • silvi70
×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri