Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Și eu folosesc de vreun an un Elm327 conectat permanent pentru VAG DPF și nu sunt probleme (pe un Passat B7).👍 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine inteles...aceeasi eroare , dar alt cod. Din P200200 sa facut P245800

Date: 2022-10-01 17:03

    Car: Audi A4
    Year: 2015
    Body type: Avant
    Engine: CNHA
    Mileage: 219130 KM

---------------------------------------------------------------
01 Engine

    System description: R4 2,0L EDC
    Software number: 04L906021BG
    Software version: 8478
    Hardware number: 04L907309
    Hardware version: H23
    ODX name: EV_ECM20TDI01104L906021BG
    ODX version: 002006
    Long coding: 12034012232401080000

    Trouble codes:
        P245800 - Particulate Filter Regeneration Duration Bank 1
            static
                Date: 2022-10-01 16:52:42
                Mileage: 219131 km
                Priority: 2
                Malfunction frequency counter: 1
                Unlearning counter: 255
                Engine speed: 980.00 1/min
                Normed load value: 34.5 %
                Vehicle speed: 0 km/h
                Coolant temperature: 91 °C
                Intake air temperature: 66 °C
                Ambient air pressure: 990 mbar
                Voltage terminal 30: 14.120 V
                Dynamic environmental data: 2096281347001339EA11560002C9B3114E0370114F055B15B80024

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 30.09.2022 at 16:16, N3astY a scris:

Salutare grup,
Revin cu "povestile" mele. In prima faza le multumesc si imi cer scuze, si pentru inainte si in avans, fata de @vlahdacoroman si @moroenius.
Filtru de particule curatat, schimbat racitorul de EGR, resetat valorile care sa indice faptul ca a fost "schmbat" dpf-ul, dupa 300km (100 intern+200 extern) sa aprins din nou martorul de DPF, iar dupa inca 90km a intrat in limitare.Efectiv nu isi mai face regenerarea. Fiind la Cluj, am dus masina la un service cu care am mai lucrat, iar concluzia lor a fost ca nu au fost codat / setat corespunzator in memoria calculatorului, faptul ca s-a curatat dpf-ul. Informatie suplimentare ce am aflat, e faptul ca acest model nu stie regenerare fortata in mers, decat pe stationare. Ei presupun ca problema tot nu sa rezolva cu aceasta setare, dar altceva nu isi dau seama ce poate fi, si ca ma paste un DPF off. Nu mai rezist cu ea, si nu stiu incotro sa ma indrept. Am vorbit la reprezentanta in Oradea, au zis ca nu imi garanteaza ca vor gasi si/sau rezolva problema, si ca ma va cam ustura buzunarul ca sa faca diagnoza pas cu pas. In principiu luand in vedere ca curatarea la mine sa facut prin scoaterea filtrului de ceramica din DPF, ei nu se prea baga la asemnea "manevre" facute de "alti mecanici", dar ar face o exceptie (cunosc pe cinvea).
Idei pareri recomadari de mecanici?
Multumesc anticipat. 
P.S. Dupa ce rezolv problmea (daca o rezolv) voi scoate o carte legat de acest topic:)) 

Verifica ce erori ai, și ai un senzor pentru presiune montat deasupra pe furtunasele de aer prob st motor trebuie văzut ce valori da(costa cam 100 lei îl poți înlocui în caz ca da valori aiurea) , se mai face adaptare ptr acest senzor la resetarea dpf - ului. Resetarea dpf se face cu tester obd crackuit, merge perfect. 

Tre sa vezi ce valori ai pe dpf cu testerul, cu motor oprit sa fie spre 0, cu motor pornit la relanti 5 - 10hPa, in mers peste 17hPa da nu mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@icoman daca tin bine minte, valorile de hPa imi sunt mult peste 20, chiar si peste 30 in mers...acuma trebuie sa verific exact care din ele, Parca aveam "Particl. filt. different press sensor 1 bank 1 adapt value" pe la 28-37 hPa, in stationare cu motorul oprit imi arata si -2, dar am ajuns si la 51. Si mai am o valoare de "Particle filter air pressure sensor 1 bank 1 raw value" la 188hPa in mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stefanescu Laurentiu

Salutare,vin si eu cu o problema legata de regenerari prea dese.

In ultima perioada isi face regenerare la 200km ( indeferent de mers urban/extraurban).Pana acum vreo luna isi facea la aprox 400km.

Am pus tester pe masina si am valorile din poza atasata.

Ma puteti sfatui ce pot verifica?

Mentionez ca masina trage cum trebuie si nu da fum.

Este vorba de o Jetta MKV 2.0 CR CBDA 136 CP

 

valori.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce părere aveți de următoarele date? Mașina are 49. 000km

Screenshot_2022-10-05-15-45-45-335_com.voltasit.obdeleven.jpg

Screenshot_2022-10-05-15-45-50-989_com.voltasit.obdeleven.jpg

Screenshot_2022-10-05-15-46-00-746_com.voltasit.obdeleven.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stefanescu Laurentiu

@DeViAnSam fost și i-am facut basic setting și acum am valoarea din poza atașata.

ce păreri ai de valori?sa schimb senzorul?

cand am plecat de la service și-a facut regenerare,o sa urmăresc acum următoarea regenerare sa văd la câți km se va face

EBD55D3E-6898-4C9E-A12C-5AEB95E31AD2.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In teorie, contact pus, cat mai aproape de 0, trebuie sa fie valoarea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Vedeti ceva ciudat p-aici? Intreb pentru ca afuma capota deasupra dpf-ului, dar nu gasesc sursa... in plus, dispare antigel fix dupa fiecare regenerare (in rest nivel intre min-max pe vas).

778051271_WhatsAppImage2022-10-06at16_05_19.thumb.jpeg.3cb27458cea0d9053f29bc5560e41bba.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Afuma capota fiindca e fisurat dpf-ul,iar daca consuma antigel e cauza colmatarii dpf-ului si/sau racitorului de gaze!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, dar nu ar trebui sa se reflecte fisurarea si-n presiunea diferentiala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa va povestesc si eu povestea mea... A4 b8 fl, ultra, motor cnhc 163cp.

Am masina de 50000 km, acum 2000 km s-a rupt axul la turbo, reconditionat turbina, curatat dpf, cei de acolo ziceau ca din cauza la filtru s-a intamplat asta, era destul de infundat, regenerarea o face la 250km mers doar urban, asa o facea si inainte sa se rupa axul, acuma turbina are scapari de gaze pe la axul unde intra in corpul turbinei pentru reglarea geometriei variabile, cei la care am reconditionat turbo zic ca e contrapresiune prea mare dupa turbo si de aceea imi iasa gaze pe acolo.

Presiunea diferentiala e cam aiurea... Imi arata valori si cu minus, vedeti in pozele atasate... Unde ar putea fi problema, astia dau vina unu pe altul... Mecanicul imi zice ca e turbo, aia de la turbo imi zic ca e de la dpf...

O parere?

Screenshot_20221007_091911_com.applagapp.vagdpf.jpg

 

Screenshot_20221007_091240_com.applagapp.vagdpf.jpg

Screenshot_20221007_082835_com.applagapp.vagdpf.jpg

Modificat de MihaiAdrS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 hours ago, jnipy said:

Ok, dar nu ar trebui sa se reflecte fisurarea si-n presiunea diferentiala?

Se reflecta,dar nu stii tu unde si cum 😉

7 hours ago, MihaiAdrS said:

Sa va povestesc si eu povestea mea... A4 b8 fl, ultra, motor cnhc 163cp.

Am masina de 50000 km, acum 2000 km s-a rupt axul la turbo, reconditionat turbina, curatat dpf, cei de acolo ziceau ca din cauza la filtru s-a intamplat asta, era destul de infundat, regenerarea o face la 250km mers doar urban, asa o facea si inainte sa se rupa axul, acuma turbina are scapari de gaze pe la axul unde intra in corpul turbinei pentru reglarea geometriei variabile, cei la care am reconditionat turbo zic ca e contrapresiune prea mare dupa turbo si de aceea imi iasa gaze pe acolo.

Presiunea diferentiala e cam aiurea... Imi arata valori si cu minus, vedeti in pozele atasate... Unde ar putea fi problema, astia dau vina unu pe altul... Mecanicul imi zice ca e turbo, aia de la turbo imi zic ca e de la dpf...

O parere?

Screenshot_20221007_091911_com.applagapp.vagdpf.jpg

 

Screenshot_20221007_091240_com.applagapp.vagdpf.jpg

Screenshot_20221007_082835_com.applagapp.vagdpf.jpg

Presiunea nu pare mare,ai soft pe ea gen stage 1?!

Tevile pe evacuare cum sunt?!

Un dorel a resetat valorile la oil ash!

Se poate masura contrapresiunea cu un manometru digital,din ce vad masina a fost putin "macelarita"!

Constatare si diagnoza profesionala...nu doar din vcds,si se afla cauza!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Soft nu are...

Valoarea a fost resetata in momentul in care a montat filtrul curatat pe masina, tobele sunt putin afumate, adica se vede doar daca dau cu degetul pe ele...

Problema mea e ca ala la care am facut turbo nu vrea sa o refaca pe motiv ca e contrapresiunea prea mare si din acea cauza imi da gazele afara pe langa axul ce regleaza geometria variabila...

Si presiunea diferentiala de ce o masoara cu -? Sa fie ceva probleme cu senzorul?

 

Modificat de MihaiAdrS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot sa ti spun doar atat: e "hingherita de dorel"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegii. Am un passat B6 din 2007, cod motor BLS. Am o problema cu eroarea P0471, am inteles ca este senzorul de presiune diferentiala la dpf. L-am schimbat cu unul original, cod 076906051A, dar raman valori negative foarte mari la presiunea diferentiala. Daca ma puteti ajuta cu un sfat, v-asi fi foarte recunoscator.

Screenshot_20221014-185601_OBDeleven.jpg

Screenshot_20221014-185616_OBDeleven.jpg

Screenshot_20221014-185708_OBDeleven.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune vcds si da descrierea totala a dtc.ului.

Suspectez prbl electrice

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, powershot said:

Pune vcds si da descrierea totala a dtc.ului.

Suspectez prbl electrice

Perfect. Revin cu informatii! Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 06.08.2022 at 16:23, flavius1611 said:

La al meu b8,ii fac schimbul la 10k.

Azi la vreo 5500 de km de cand am facut schimbul am zis sa vad cat mai e nivelul in baie.

E la nivel,dar miroase destul de tare a motorina.

Fac drumuri doar in oras.

Face regenerare la 100-170 de km 

La voi cum prezinta uleiul?

Geanta Liqui Moly 5w 30 ii 

Masina are 76k reali

lLa mine cu fiecare regenerare mai creste uleiul un pic cica e din cauza surplusului de motorina injectata in timpul regenerarilor ca merg in oras sau in afara localitatii tot cam la 200 km face regeneraSchimba uleiul si filtrul ;oringuri la injectoare verificate ;chiulasa fisurata pe acolo ar baga motorina in ulei din ce mam mai documentat.eu le iau la rand sa vad pe unde baga motorina;cred ca incep cu oringuri la injectoare

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Injectoarele nu prea dau probleme in cazul asta,cel putin in masinile Kia si Hyundai,care la fiecare regenerare umple baie de ulei cu 0,5l....1l de motorina,si care este cauza filtrului infundat,in celelalte marci este chestie doar de filtru de particule..

Inteleg ca in RO se spala,problema este cit de bine,aud ca majoritatea se lauda cu masini de spalat speciale,si de cele mai multe ori baga apa cu soda caustica si sufla cu aer.Poate ca ma insel,pe internet se spun mult,si se minte si mai mult decit se vorbeste,dar din pacate asta este situatia.

Masinile de curatat filtre,speciale,cu parere de rau o spun,si o stiu doar cei care au asa ceva,nu fac decit sa treaca apa fierbinte cu presiune prin filtru,si spala doar ce este moale,ce sa lipit in timp,si sa durificat,nu iese cu asa ceva.

Am luat si eu o teapa de citeva mii de euro cu asa ceva,si am invatat lectia.

Mergeti unde au masini cu ultrasunete si faceti o curatare a filtrului,si va garantez ca nu va mai da probleme asa de des.

Ma repet,ca masina sa nu dea cu fum si sa incarce filtrul,ca regula generala,trebuie sa aveti grija la:

-combustibil cit mai bun,arderea lui trebuie sa fie cit mai completa.

-uleiul de motor,sub nivel maxim pe joja,si sa fie cel recomand (de fabricant) si daca masina este veche,ma refer la nr de km parcursi,schimbul sa se faca mai des decit este recomandad,de exemplu la 5...7000 km.

-EGR curat

-Debitmetru curat

Mai sint si alte lucruri care influenteaza dar care sint mai putin importante,mersul la drum lung,viteza,temperatura,umiditatea,etc.

Chiar daca ma injura cite unul pe aici,si ma acuza ca fac publicitate la ultrasunete,adevarul este ca e singura maniera sa curatati filtrele si restul pieselor unui motor.

 

20221011_091824.jpg

20221013_093157.jpg

20221013_093149.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

19 hours ago, sorinavram said:

lLa mine cu fiecare regenerare mai creste uleiul un pic cica e din cauza surplusului de motorina injectata in timpul regenerarilor ca merg in oras sau in afara localitatii tot cam la 200 km face regeneraSchimba uleiul si filtrul ;oringuri la injectoare verificate ;chiulasa fisurata pe acolo ar baga motorina in ulei din ce mam mai documentat.eu le iau la rand sa vad pe unde baga motorina;cred ca incep cu oringuri la injectoare

 

Daca si in afara localitatii tot la 200km regenereaza e o problema undeva. Afara ar trebui sa faca o regenerare cel putin la 350/400km daca nu chiar 700/800km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bag doar extra motorină am curatat galerie ,clapeta  de admisie curatata, filtrul de particule spălat [l-am trimes la spalat cum si in ce fel nu stiu],pe vcds nici o eroare tot la 150-200 se regenereaza ;mai baga si motorina in baie la regenerare cred ca trebuie sa o duc la popă sa o exorcizeze :]]]

 

 

 

 

Modificat de lupo_bv
eliminare quote postare anterioară
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara dragi colegi,

 

Vin catre voi cu o problema aparuta recent.  Pe scurt, un audi a4 2.0 tdi cod motor cnha. Cronologic, filtru de particule a evoluat astfel :

1. Masina a inceput initial prin a-si face regenerari din ce in ce mai dese si de foarte mare durata (la fiecare 200km, trebuia sa aprcurg aproximativ 40km ca se finalizeze regenerarea).

2. Dupa un timp, a inceput sa apara martorul filtru de particule in bord iar regenerarea  se finaliza dupa aproximativ 70-80 km (martorul filtru de particule disparea atunci cand regenerarea se finaliza). 

 

Intrucat initial am crezut ca masina avea o problema la filtru de particule , tatal meu a dus masina la un atelier de curatat filtre. "Meseriasul" de acolo a verificat filtrul si a facut o adaptare (nu stiu exact ce adaptare a facut dar din ce am inteles de la tatal meu, a adaptat valorile unui senzor astfel incat sa reflecte incarcarea filtrului de particule ). A specificat ca presiunea este ok si nu este nevoie de curatarea filtrului.

 

Dupa aceasta adaptare prima regerare a pornit dupa 500 km dar nu s-a finalizat dupa (100km). A aparut eroarea Filtru de particule si a intrat in Limp Mode. Am sters eroarea ( P245800 - Particulate Filter Regeneration Duration Bank 1) si am facut o regenerare fortata.

 

Acum, a pornit ce-a de-a doua regenerare, dupa 600 km. Fiind aproape de autostrada, am iesit putin cu masina, regenerarea finalizandu-se cu succes. De asemenea am facut si o scanare si masina avea avea stocata eroarea (  P2002 Particulate Bank 1 Efficiency Below Threshold )

 

Ce parere aveti de valorile de dinainte de regenerare si de dupa? De unde as putea sa incep pentru rezolvarea problemelor?

 

Va multumesc!

 

 

WhatsApp Image 2022-10-17 at 00.16.05.jpeg

WhatsApp Image 2022-10-17 at 00.16.48.jpeg

WhatsApp Image 2022-10-17 at 00.17.54.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!