Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Adica, metoda celor de la Odorheiul Secuiesc ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca Odorheiul, nu spala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu @EEXCALADEcu conditia ca autoturismul sa fi fost alimentat doar cu ulei si motorina conform normelor. Am citit ieri un studiu facut in SUA in care se mentioneaza ca metoda termo/pneumatica este singura care poate curata DPF fara sa-l afecteze. Metoda presupunea suflarea pulsatorie de aer fierbinte (peste 650°C ca toate depunerile sa se transforme in cenusa) pe la iesirea DPF si cu vacuum pe intrare (contracurent) timp de multe ore pentru a crea turbioane in celule si a elimina cat mai multa cenusa.

Daca s-au folosit aditivi suplimentari sau ulei 2T care contin calciu, magneziu sau zinc e posibil ca doar metoda termo/pneumatica sa nu dea rezultatele asteptate din cauza dopurilor metalice formate in pori. In acest caz, singura metoda care a dat rezultate a fost umplerea pasiva a DPF cu o solutie de 20% acid clorhidric, in doua reprize de 15 minute, cu spalare abundenta cu apa dupa fiecare repriza (ataca depunerile de calciu, magneziu si zinc dar nu afecteaza metalele rare) si urmata din nou de un tratament termo/pneumatic.

Coacerea in cuptor inainte de suflare - poate crea tensiuni in fagure si deteriorarea lui (crapaturi) din cauza incalzirii neuniforme.

Baie cu ultrasunete - da rezultate relative doar daca se taie carcasa DPF si se foloseste in baie o solutie acida adecvata depunerilor din miezul DPF - dificila si relativa.

Spalare cu soda caustica - in reactie cu eventualele depuneri de grasimi din DPF (ulei ners, biocombustibil nears) poate crea sapunuri si infunda celulele, si, de asemenea ataca metalele rare.

Metoda hidro/pneumatica poate afecta integritatea structurala a fagurelui (la un DPF imbatranit e mai mult ca sigur) .

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

          In concluzie, e cam loterie curatarea filtrului 😋. Deocamdata il las in pace pe al meu la app 50 gr.  Cand va veni vremea, cred ca la Odorheiu ar fi prima varianta.

 

          

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca masina e intretinuta, ulei bun, schimbat des, regenerari urmarite si efectuate cat de cat corespunzator, se stie deja ca filtrele pot duce suficient de mult peste valoarea de fabrica, fara probleme, daca totul e in parametrii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. 
Se da urmatoarea masina: Octavia 3 1.6 TDI CRKB, cutie manuala, 310 000 km, motor stock, an 2015.

In ultima perioda DPF-ul face regenerare mai des, undeva in intervalul 180-250 km. Precizez ca masina face foarte mult autostrada, putin mers in oras. 
Am pus VCDS pe masina si am observat ca unele valori sunt cu minus. 

Imi poate spune cineva de ce sunt cu minus? 
In urma cu 50-60000 km a avut o eroare cu trap bank efficiency below threshold pe care am sters-o si nu a mai aparut, era intermitenta. 
Multumesc! 
 

1ABE2962-10D4-4651-930D-96D2674415DB.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut diferenta in functionare a unui motor cu filtru curatat si unul cu oil ash mare.

Difera si sunetul motorului, felul cum trage, consumul, regenerarile.

 Merge si cu incarcarea depasita de oil ash, de 2 ori, dar e gatuit.

 Am vazut asta pe masini de scoala.

 La incarcare mare riscul de al fisura, e iminent.

 Apoi evacuarea incepe sa prinda culoare, spre negru.

 Nu degeaba spune fabricantul ca la o anumita valoare de oil ash trebuie inlocuit.

 La marcile premium, dpf rezista mai bine, e mai calitativ.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc doar ultrasunete,cu detergenti speciali,care se curata,nu este topit sau nu are cine stie ce inauntru,pai se curata bine,nu mai revine 1...2 ani,sau poate ca intre timp au vindut masina,habar am,stiu ca nu revin,iar care nu se curata,se arunca si gata.Folosesc masini mari industriale de 4...5000w.

 

 

masina atu.jpg

ultrasunete.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru reclama este  arie separata

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman
2 hours ago, vp44 said:

Eu folosesc doar ultrasunete,cu detergenti speciali,care se curata,nu este topit sau nu are cine stie ce inauntru,pai se curata bine,nu mai revine 1...2 ani,sau poate ca intre timp au vindut masina,habar am,stiu ca nu revin,iar care nu se curata,se arunca si gata.Folosesc masini mari industriale de 4...5000w.

 

 

masina atu.jpg

ultrasunete.jpg

Deja ai dat-o pe aratura!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu la ce reclama te referi?La ultrasunete? hai ca ma faci sa rid.La ce marca au masinariile?Pai nu o sa stau sa modific toata ziua poze.Altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ne se refera la reclama utilajului ci la reclama ta ca persoana fizica sau juridica!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pardon...eu nu traiesc in RO,nu raspund pe PM ca sa agat clienti,orice moderator poate verifica asta,nu am lasat niciun fel de date de contact,si mereu specific,nu ma cautati sa va fac reparatii,etc.

Afara e cald,avem 40...42 grade pe zi,asa ca stau la birou si imi pierd timpul cu forumurile.Sint curios sa vad cu ce se mai ocupa lumea,ce diferente sint intre RO si unde sint eu,pe scurt in loc sa citesc ziarul,ma informez.

Stiu ca pe unii care se ocupa cu asa ceva,poate sa-i deranjeze anumite mesaje,cred ca eu sint concurenta,sau le stric afacerile,dar pentru asta exista PM,sa ma caute si sa imi spuna ce vor,nu vreau sa fac pe desteptul si sa le iau painea de la gura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, vp44 said:

Eu folosesc doar ultrasunete,cu detergenti speciali,care se curata

Cu ce ma ajuta pe mine (simplu utilizator) ce si cum folosesti tu ?

Daca vrei sa ajuti ,posteaza informatii care ne sunt la indemana ,in RO 😀

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/15/2022 at 10:00 AM, florilar1 said:

 

Coacerea in cuptor inainte de suflare - poate crea tensiuni in fagure si deteriorarea lui (crapaturi)

 

Pot confirma faptul ca, dupa curatarea DPF-ului la Odorheiul Secuiesc, a inceput sa-mi afume tevile de evacuare. Nu da fum vizibil, dar in cateva sute de km (probabil 2-3 regenerari) se cunoaste fumul pe tevi/tipsuri. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 19 ore, EEXCALADE a scris:

Cu ce ma ajuta pe mine (simplu utilizator) ce si cum folosesti tu ?

Daca vrei sa ajuti ,posteaza informatii care ne sunt la indemana ,in RO 😀

Pai daca esti simplu utilizator,macar o sa stii pe ce dai banii,iti faci o idee,iar daca lucrezi in bransa,cumperi o masina de ultrasunete si te apuci de treaba.Daca ar fi dupa mintea mea,le-as spune tuturor sa gaureasca filtrul pe mijloc cu un spiral gros,ceva care sa faca o gaura de diametrul tevii care intra in filtru,si sa mai termine cu aburelile astea ca poluam atmosfera,si asa ne fura inclusiv cind respiram,dar nu e legal....sa o faci,e legal sa o spui.

Pe cealalta parte,ma gindesc ca cei care au astfel de masinarii,trebuie sa isi recupereze banii,sa manince o paine,si sa faca si treaba buna.

Ia sa vedem,acum ce o sa mai comentezi...ca invat lumea sa anuleze filtrele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e atat de simplu. Daca gauresti doar filtrul, ECU nu va mai citi variatiile pe care le asteapta la diferenta de presiune pe DPF si vei avea erori.

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman
1 hour ago, vp44 said:

Pai daca esti simplu utilizator,macar o sa stii pe ce dai banii,iti faci o idee,iar daca lucrezi in bransa,cumperi o masina de ultrasunete si te apuci de treaba.Daca ar fi dupa mintea mea,le-as spune tuturor sa gaureasca filtrul pe mijloc cu un spiral gros,ceva care sa faca o gaura de diametrul tevii care intra in filtru,si sa mai termine cu aburelile astea ca poluam atmosfera,si asa ne fura inclusiv cind respiram,dar nu e legal....sa o faci,e legal sa o spui.

Pe cealalta parte,ma gindesc ca cei care au astfel de masinarii,trebuie sa isi recupereze banii,sa manince o paine,si sa faca si treaba buna.

Ia sa vedem,acum ce o sa mai comentezi...ca invat lumea sa anuleze filtrele?

Iar vorbesti prostii....noi nu recomandam pe acest grup dpf off,si varaianta propusa de tine cu gaurirea dpf-ului e de noapte mintii!

 

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, vp44 said:

cumperi o masina de ultrasunete si te apuci de treaba.Daca ar fi dupa mintea mea,le-as spune tuturor sa gaureasca filtrul pe mijloc cu un spiral gros

"Bune" sfaturi ,pana la urma  cumpar o masina de ultra sunete  sau un spiral ? 😀

Offtopic ,se poate sterge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Solutie de lumea a treia, pare ca colegul incearca ceva psihologie inversa cu noi. Partea buna e ca din dezbaterile astea contradictorii ies la lumina si informatii bune/valoroase. 

 

1 hour ago, DeViAnS said:

Pot confirma faptul ca, dupa curatarea DPF-ului la Odorheiul Secuiesc, a inceput sa-mi afume tevile de evacuare. Nu da fum vizibil, dar in cateva sute de km (probabil 2-3 regenerari) se cunoaste fumul pe tevi/tipsuri. 

L-ai curatat preventiv sau aveai probleme cu el ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vp44 Sper sa nu te superi, dar daca vrei sa vorbim pur tehnic despre curatarea cu ultrasunete trebuie luate in considerare urmatoarele aspecte:

1. Ultrasunetele pot separa cu succes depunerile care adera la suprafete cu o forta (o poti transforma in energie echivalenta) mai mica decat energia pe care o transfera ultrasunetele in acel punct. Daca aderenta este mai mare, este obligatoriu sa folosim in baia de ultrasunete solventi care sa influenteze fizic/chimic depunerile si sa ajute ultrasunetele. Acesti solventi se aleg in functie de tipul de depuneri. De exemplu, solventii de tip detergent folositi in baia de ultrasunete elimina grasimile, cenusa si funinginea aderente superficial. Dar ce faci cu zincul care se topeste la o temperatura de 420°C si se poate depune in stare metalica in DPF in timpul regenerarii (se gaseste in aditivi). Magneziul se topeste la 650°C (tot in aditivi). Doar ultrasunetele + detergentii nu pot elimina eventualele metalele topite de pe ceramica DPF.

2. Ca ultrasunetele sa aiba maxima eficienta trebuie ca ele sa fie aplicate direct suprafetelor. Daca exista doar un orificiu de transfer al ultrasunetelor din baie catre suprafata de interes atunci energia ultrasunetelor se reduce proportional. Daca introduc in baie DPF-ul ca atare (nedesfacut) energia transferata prin ultrasunete va fi diminuata, din cauza ca ele vor trece doar prin cele 2 orificii de la capetele DPF, iar efectul va fi mult diminuat.

Tehnologia curatarii cu ultrasunete da rezultate maxime cand stii compozitia chimica a depunerilor si stii sa alegi solventul/substanta chimica optima.

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu concluzionez ca, e bine pt un dpf sa fie relativ curat si putin fisurat, asa ca sa fie pres dif mai mica, dar sa oscileze suficient.

 Concluzie romaneasca.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

47 minutes ago, adrian001 said:

 

L-ai curatat preventiv sau aveai probleme cu el ? 

Nu știu daca erau neaparat probleme, dar dupa regenerare nu scadea presiunea diff sunt 7-8 mBar. S-a cunoscut o îmbunătățire la raspunsul masinii dupa curatare, insa nu si la intervalul intre regenerari care a ramas aproximativ la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!