Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Am si eu nevoie de o parere, oare nu si-a facut regenerarea pentru ca aveam rezervorul sub jumatate? I am facut plinul si dupa 20 minute mers prin oras (nu am putut iesi la drum lung) a scazut soot mass calculated 16g si measured 10g doar ca nu a pornit regenerarea. 

D75CE6F7-F586-4B41-94D7-37DC5AB9D72D.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua! 

Ma puteti ajuta va rog cu o interpretare a datelor din poza? 

Passat B7, 2.0 tdi, 2012, DSG, 230.000 KM.

Nu stiu ce sa spun despre acea valoare soot mass cu minus. 

Va multumesc anticipat. 

Screenshot_20210108_144115_com.applagapp.vagdpf.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa face cam toate .. vb romanului. Nu am reusit sa aflu ceva concret , de undecapare acea diferenta la soot mass.

Povesti, sint destule. Concret, nimic.

Ai cam mare incarcarea pt 60 km si pres dif 8.. la fel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

facuti in 236 min,sunt totusi 4 ore de rontaiala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se contorizează timpul efectiv de la ultima regenerarea, nu cât timp a funcționat motorul.

în urmă cu 20 ore, Dumitru Ionut a scris:

Am si eu nevoie de o parere, oare nu si-a facut regenerarea pentru ca aveam rezervorul sub jumatate? I am facut plinul si dupa 20 minute mers prin oras (nu am putut iesi la drum lung) a scazut soot mass calculated 16g si measured 10g doar ca nu a pornit regenerarea. 

D75CE6F7-F586-4B41-94D7-37DC5AB9D72D.jpeg

Nu influențează cât combustibil ai în rezervor, s mai fost scris. Am prins câteva regenerări pe rezervă și au fost duse până la capăt fără probleme. de asemenea, repet, și cu tempomatul în funcție, tot se face regenerare.

În schimb, nu se face regenerare pe loc, dar nu am încercat să fac pe loc dar turată la maxim (2500 rot/min).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 19 ore, powershot a scris:

Asa face cam toate .. vb romanului. Nu am reusit sa aflu ceva concret , de undecapare acea diferenta la soot mass.

Povesti, sint destule. Concret, nimic.

Ai cam mare incarcarea pt 60 km si pres dif 8.. la fel

E cineva care poate sa explice corect fenomenul ?

Hai sa vedem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nicusan Fara suparare, dar dai foarte multe inforamtii gresite pe topicul asta. Ce sens ar avea ca masina sa contorizeze timpul cat sta oprita. "Time elapsed since regeneration" este in cel mai rau caz timpul scurs de la ultima regenerare in care masina a stat cu motorul oprit, dar contactul pus. Si vad ca ai evitat sa raspunzi la afirmatia despre "Request Regeneations", te mai intreb o data poate ai gasit o explicatie intre timp. De ce masina din poza are Requested regenerations 2 daca paramentrul asta reprezinta regenerarile "ratate".

 

Tot gresita e si ultima afiramtia cu privire la regenerarea stand pe loc. 

 

image.png.dac6ac66454f79232cd534353c1c915c.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am recitit ce am scris și ai dreptate despre timpul scurs, dar atât.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astept contra argumente atunci, nu zic ca eu detin adevarul universal. Vad ca tot eviti sa dai un raspuns la intrebarea cu "Requested Regenerations". 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am răspuns la ce am știut (și nici atunci întotdeauna corect). Nu o lua ca o provocare, încerc să învăț așa cum sunt majoritatea pe aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare bine sa aud asta, nici eu nu bag mana in foc legat de faptul ca un ciclu de regenerare se poate face integral stand pe loc. In ceea ce priveste "Requested Regenerations", posibil ca VCDS-ul sa nu foloseasca label-ul corect pentru aceasta valoare, sunt curios ce arata ODIS-ul. Mai e si varianta in care numele parametrului nu este ales in cel mai fericit mod. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi cand am pornit masina, avea un mic fluierat/ fasait, in zona filtrului de particule. 

Am pus vcds-ul si am vazut ceva anormal la filtru. Adica in prima poza(motor pornit- motor oprit contact pus) se vede presiunea diferentiala cand mergea motorul in relanti ca era foarte mare. Pun mana in dreptul senzorului si se simtea un aer fierbinte in timp ce mergea motorul , scapa gaze, misc putin de el , se rupe tevusca subtire...il inlocuiesc cu un senzor sh,(pe care il aveam prin garaj) dar bun, il adaptez sa pot sa folosesc masina, si obtin rezultatele din a doua poza.

Plasticul tevustilor se maruntea usor, probabil de la temperatura s-a copt/putrezit. Urmeaza zilele astea sa comand unul nou.

20210110_164354.jpg

20210110_164729.jpg

Modificat de kosmyn_aurel89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, adrian001 said:

 

 

Tot gresita e si ultima afiramtia cu privire la regenerarea stand pe loc. 

 

 

Ce intelegi tu prin "regenerare pe loc"? Regenerare activa? Sau regenerare pasiva?

Eu am prins de multe ori regenerarea pasiva in oras, am ajuns acasa si m-am uitat la temperatura dpf si era foarte mare.. am stat aprox 5 minute si am vazut cum temperatura incepea sa o ia in jos, semn ca nu regenera, ci incerca sa scada temperatura din dpf. Daca opream motorul brusc, as fi avut ventilatoarele mergand cateva minute pt racire. Astfel ca am stat 5 minute, temperatura a scazut considerabil si am oprit motorul. All good. Dar sa nu crezi ca regenereaza ceva stand pe loc...

E un fel de shut down windows in care inchide toate aplicatiile safe versus oprit de la buton :)) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Regenerare pasiva in oras ?

Ai reusit in oras sa ridici temp in dpf la peste 300 grade ?

Ventilatoarele nu pornesc la pasiva.

Sigur nu aveai AC pornit sau temp antigel la 96 grade ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma refer la regenerarea activa, nici o sansa de pasiva pe loc. Ziceam ca de exemplu daca incepe regenerarea activa si lasi masina pe loc la ralanti, nu stiu daca se poate finaliza cu succes procesul de regenerare. Am vazut cu ochii mei ca valoarea calculata scade cand masina sta pe loc in regenerare, dar nu am idee daca treaba asta merge pana la finalizarea regenerarii sau se opreste inainte de a termina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@powershot da, pasiva in oras. De mai multe ori in ultima mie de km (cam la 800-1000km face regenerarea la mine). Probabil ajuta si mersul in Dynamic din cand in cand :) 

Da, cand am ajuns acasa si m-am uitat, era in jur de 550 grade. 

Ventilatoarele merg daca opresc motorul in timp ce temperatura este sus. De ce n-ar face-o?

 

@adrian001 daca te referi la activa, atunci e foarte probabil ceea ce spui. Eu n-am reusit sa prind o activa pe loc, masina merge 75% extraurban, de cele mai multe ori se face la drum intins. 

Modificat de sNaKeyy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 hours ago, nicusan said:

Nu influențează cât combustibil ai în rezervor, s mai fost scris. Am prins câteva regenerări pe rezervă și au fost duse până la capăt fără probleme. de asemenea, repet, și cu tempomatul în funcție, tot se face regenerare.

În schimb, nu se face regenerare pe loc, dar nu am încercat să fac pe loc dar turată la maxim (2500 rot/min).

La mine a pornit si pe loc regenerarea. EDIT: deci masina era parcata de cu o zi inainte, am pornit motorul sa plec, pana sa plec deja a pornit regenerarea.

Am observat si eu regenerari pe rezerva. Dar repet, am vazut si pe loc. Era f cald afara, vara, poate conteaza si asta

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La unele dieselgate nu porneste reg daca esti pe rezerva, caz testat de mine, pana aveam dieselgate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/10/2021 at 4:55 PM, kosmyn_aurel89 said:

Azi cand am pornit masina, avea un mic fluierat/ fasait, in zona filtrului de particule. 

Am pus vcds-ul si am vazut ceva anormal la filtru. Adica in prima poza(motor pornit- motor oprit contact pus) se vede presiunea diferentiala cand mergea motorul in relanti ca era foarte mare. Pun mana in dreptul senzorului si se simtea un aer fierbinte in timp ce mergea motorul , scapa gaze, misc putin de el , se rupe tevusca subtire...il inlocuiesc cu un senzor sh,(pe care il aveam prin garaj) dar bun, il adaptez sa pot sa folosesc masina, si obtin rezultatele din a doua poza.

Plasticul tevustilor se maruntea usor, probabil de la temperatura s-a copt/putrezit. Urmeaza zilele astea sa comand unul nou.

20210110_164354.jpg

20210110_164729.jpg

Revin cu valorile de la noul senzor g450 -Bosch 

 

Screenshot_20210113-101004_Gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Constantincatalin

Salut ! Poate sa spuna cineva daca sunt sanse mai mari sa se faca regenerare pasiva vara cand este foarte cald decat iarna cand este mai frig ?? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Temp exterioara conteaza f putin.

Conteaza regimul de mers.. urcare.. viteza.. incarcare masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin  dupa  + 200 Km facuti  90%in exterior   (total 370 Km de la resetare ash la 60 si implicit regenerare data automat de ECU )

 

@adrian001 - Valorile nu sunt  la fel ... am verificat ca traseul de la senzor la  filtru sa fie  la locul lui si fara fisuri  la felsi senzorul  , nu are fisuri    (repet la curatare priza dintre senzor si filtru a fost desfiletata si scoasa din locas  pentru a nu da accidental cu aer comprimat in ea , este model cu o singura priza situata intre catalizator  si DPF )

Da inca am valori cu minus si nu stiu de ce nu sunt la fel cu motorul oprit indiferent de km facuti de la regenerare initial aveam pe raw value -3 si acum am -1   , senzorul lucreaza cumva dar nu e mort  ??!!  , este model made in  Malaysia  care cica nu prea se strica  03L 906 051B ... oare o fi influntate valorile lui de cantitatea ash  scazuta de la 90 la 60 ?  ... ar trebui sa ii dau o  setare de baza/adaptare ?  ... probabil o sa fac si o schimbare inapoi la 90 ash sa vad daca valoarea de baza tinde spre 0

Nici nu imi dau seama de ce calcul matematic sa tin cont ca sa interpretez care este presiune diferentiala masurata  cu motorul la relanti .  ce relatie e intre  raw  value  , adaptat value  si dyn offset ?

 

354131717_Screenshot(25).thumb.png.0b3274fd8702d88fda7b0a9c7d5b496b.png

.... Ciudat mi se pare ca calculeaza masa de cenusa in grame  cu  minus  .

Modificat de Blaser
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!