Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Circuli mai mult oras ?

142 mg/km e mult fum .. dar asa merg astea dupa euro 5.

De ex eu la 1.6 din 2011 euro 5 vad si 20mg .. regenerari la 700 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eram in staționare fusesem în afară și era si 20mg/km. Nu prea circul urban, am văzut că mai dă rateuri aplicația și se blochează acea valoare. Și tot văd păreri împărțite, până la urmă, la motoarele astea 1.6 la cât trebuie să schimbi să fie ok și pentru egr și pentru DPF? 2000-2500 sau 2500-3000?

 

NU MAI DA QUOTE POSTĂRII ANTERIOARE!!

Modificat de lupo_bv
Quote postare anterioara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a mai discutat ca motoarele dupa diesel gate sunt tunate altfel din punct de vedere al DPF-ului. Oricum valoarea calculata este pur si simplu o valoare teoretica calculata din paramentrii de functionare ai motorului. Valoarea masurata este mult mai relevanta in ceea ce priveste cantitatea reala de fum generata de motor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci .. cum se explica faptul ca soot mass measured e mereu cu minus la majoritatea masinilor.

Rar mie dat sa vad  valoare egala sau pe aproape.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am idee care e treaba cu valorile negative la "Soot mass measured". Sunt sigur ca cineva stie, sper si fie si membru al forumului si sa vada mesajul asta :). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Va rog sa ma ajutati cu niste sfaturi despre starea DPF-ului meu si daca ii mai pot da o sansa. Problema a inceput in felul urmator:

1) Mi s-a aprins check engine, am scanat si aveam eroare pe clapeta de acceleratie ( Torque sensor sau ceva aprox) iar in scurt timp mi-a aparut si eroare de "EGR insufficient air flow".

Masina mergea la fel, nu intra in limp mode.

2) Am curatat clapeta de acceleratie, am calibrat-o (scuturaturile la oprire motor nu au disparut totusi), iar eroarea de clapeta a reaparut. Dupa cativa km a disparut singura.

Eroarea pe EGR nu a disparut.

Neavand cunostintele necesare in functionarea sistemului de evacuare, am continuat sa merg cu eroarea de EGR. A incercat sa-si faca regenerare de 2 sau 3 ori, aparent nu a reusit. Mi-am dat seama de problema cand am vazut nivelul de ulei crescut - baga motorina in ulei. Am schimbat uleiul si filtrul.

De cand a aparut eroarea pe EGR am facut aprox 700km si i-am dat o regenerare manuala din VCDS acum aprox 70-100km.

Acum nu mai circul cu masina pentru ca am inteles problema. Intrebarea mea este: Mai are vreo sansa DPF-ul meu? Cum pot sa-mi dau seama?

Intentionez sa schimb egr-ul dar mai intai vreau sa inteleg daca trebuie sa ma gandesc si la curatare DPF. Atasez cateva imagini - facute cu motorul oprit si pornit dar rece ( l-am pornit numai pentru a face masuratorile).

Pretul EGR-ului depaseste o anulare de egr/dpf, dar cele spuse de @EEXCALADE cu ceva pagini in urma parca m-au facut sa-i mai dau o sansa.

 

Multumesc,

Masina din semnatura: G6 2011, 2.0 TDI CR CFHC 140hp

 

motor oprit.JPG

pornit.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Remediaza urgent  problema egr-ului .

Lasa dpf-ul in pace.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 4 ore, adrian001 a scris:

Nu am idee care e treaba cu valorile negative la "Soot mass measured". Sunt sigur ca cineva stie, sper si fie si membru al forumului si sa vada mesajul asta :). 

Am mai intrebat si eu pe la meseriasi vag .. nu stie nimeni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doar o opinie: cati senzori sint pe DPF? 2 de presiune, unul la intrare, altul la iesire? mai sint altii?

nu prea are cum sa estimeze/masoare corect soot, oil ash si tot restul cu doar 2 senzori de presiune

cum sa masori realist vorbind toate tipurile de depuneri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adi b6 4motion

Bună, din februarie de când am masina (passat b6 bmp 2006,225.000km) masa de cenușă e 78g, nu a crescut deloc. Nu mi s-a aprins niciodată martorul. Ultima regenerare a fost acum 80km, doar în oraș, coeficient încărcare 23%. E normal să nu crească deloc masa de cenușă? Am parcurs aproximativ 3000km de când am masina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@detinator ar mai fi senzori de temperatura? citirile lor apar si in vagdpf 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Adi b6 4motion e normal, vezi mai sus parametrii care trebuie urmariti, oil ash creste greu (a ajuns la 78 abia in 225.000 la tine, posibil sa fie un pic dati inapoi km).

Soot e cel care creste rapid, de pe la 5 la 24 grame intre regenerari (facute pe la 300-700km in functie de masina si drumuri)

@Muale ma refeream la senzorii care  pot fi utilizati in masurarea tipurilor de depuneri si cantitatii lor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am făcut de curând o operațiune de spălare a dpf-ului ceva ce a făcut și eexcalade mai pe la începuturi și sunt foarte foarte multumit ....am desfăcut dpf-ul și anume i-am tăiat capacul din partea de jos cu mare atenție sa nu ating cartușul filtrant(se taie pe sudura din fabrica)  că sa pot ajunge la el...  nu l-am scos îmi era frica de izolație sa nu o stric ...l-am lăsat la înmuiat o noapte în 5 litrii soluție protec după care l-am spălat sub presiune timp de 8 ore cu carșerul (bineînțeles cu pauze  iar la pauze îl băgăm într-o găleată cu apa) in tot timpul asta ba îl suflam cu aerul (compresor) ba îl spalam...ce a ieșit din el nu vă puteți imagina ... a ieșit ceva de culoare gri ca varul la consistenta plus ceva de culoarea cărămizii asta mai spre final ....l-am uscat apoi cu un arzător cu butelie până să uscat de tot ...de sudat l-am sudat in argon la un prieten iar sudura am dat-o cu un spray pe baza de aluminiu și zinc special pentru sudura .

Vreau sa zic că presiunile din filtru sau egalizat și au scăzut foarte mult iar regenerările acum se fac la 500 de km și nici nu le mai simt când se fac  plus că se fac foarte repede ...filtrul l-am resetat la 0 și g450 a primit și el o adaptare.

Uitasem spălarea sa făcut pe ambele părți dar cel mai mult am insistat in sens invers fata de cum ies gazele și puteți să insistați cu presiune că elementul filtrant este foarte dur și nu se deteriorează   

Modificat de iahimmihai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Soot mass measured si soot mass calculated .. sint egale sau pe aproape ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La PD ai presiune diferențială 

Nu ai grupurile alea cu soot

Modificat de iahimmihai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma am obserat ca ai pd.

Nu mai baga multi bani in el .. orienteaza.te spre viitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

filtrul are niste metale rare prin el care ajuta la procele chimice necesare, m-as mira sa mai ramana aceste imbracaminti cu metale intacte dupa atatea tratamente si cicluri incalzire racire, dar asta numai niste masuratori de NOx particule etc ar putea determina. 

Pt noi pana la urma e important sa ne putem deplasa cu masina... 

o mica observatie: in ce fel s-au schimbat modificarile incat acum nu le mai observi? Eu nu am reusit sa observ niciodata cand pornesc regenerarile fara VAGDPF si interfata... oricat de atent am fost. A mea nu e PD ci CR, poate la PD sa fie mai vizibile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la pd se simte credema plus turatie crescuta in relanti 

si nu pleaca nici un metal rar din filtru credema astea sunt basme ....oare de ce nemtii au inventat fel de fel de solutii de spalare ale filtrelor 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

42 minutes ago, detinator said:

filtrul are niste metale rare prin el care ajuta la procele chimice necesare, m-as mira sa mai ramana aceste imbracaminti cu metale intacte dupa atatea tratamente si cicluri incalzire racire, dar asta numai niste masuratori de NOx particule etc ar putea determina. 

Filtrul DPF in sine nu are nici un metal rar, in general este construit din materiale ceramice cu canele foarte mici prin el. Catalizatorul care e parte comuna cu filtru de particule are metale rare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca nu are nimic special in el, de ce un fagure dpf se vinde la reciclare cu pana la 150e ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu toate se vând să știi nu toate conțin metale rare eu am incercat să vând unu de 2.0 tdi PD și nu făcea nici doi bani deci nu toate conțin metale scumpe

Iar Adrian are dreptate catalizatorul care e separat ăla conține ce conține ....dar la Bls bmn bmr cum e de-a întregul fara catalizator nu face nici doi bani dacă îl vinzi 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off topic.

Un catalizator de alh e euro 3 si se cauta/vinde f bine.

De ce un euro 4 nu ar valora ninic ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat să îl vând la un centru de colectare și nimic nu îl primeau că nu conține nimic special....interesativa 

Powershot ai spus bine catalizator nu dpf 

Euro 4 vag nu are catalizator și nu e același lucru cu dpf 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa ne intoarcem la DPF care nu are nimic pretios in el si care ar functiona la infinit daca nu ar acumula acea cenusa pe care o vedem ca oil ash in VCDS. Din toate studiile pe care le-am vazut cenusa care nu se poate arde si ramane permanent in DPF este un rezultat inevitabil al "contaminarii" procesului de ardere cu uleiul din motor.  Asta este si motivul principal pentru care producatorii au norme de ulei speciale pentru motoarele cu DPF. 

O alta posibila cauza pentru care un DPF s-ar putea defecta iremediabil, ar fi temperatura prea mare a gazelor de evacuare, substratul cermaic din care este facut DPF-ul avand un punct de topire de aprox 1200 grade C. 

Valoare de incarcare a DPF-uli este calculata printr-un algorithm care are ca input-uri: volumul de aer care intra in motor (masurat cu ajutorul MAF-ului), temperatura gazelor de evacurare si diferenta de presiune masurata direct pe DPF. Ce nu stiu exact si nu am vazut o explicatie plauzibila pana acum este diferenta intre valoare calculata si valoarea masurata a soot-ului pe care o vedem in VCDS.

LE: Se pare ca am gasit raspunsul la calculated vs measured, este oarecum ce ma asteptam sa fie. Pe scurt sunt doua modele matematice care estimeaza gradul de incarcare al DPF-ului. Modelul "soot mass calculated" este mai conservativ si ia in calcul profilul de exploatare al motorului (ex. engine load) in estimarea gradului de incarcare. Modelul "soot mass measured" ia in calcul volumul de aer care intra in motor, temperatura gazelor de evacuare si diferenta de presiune pe DPF, valori culese direct prin senzorii dedicati. Pe scurt, modelul "soot mass measured" este influentat si de regenerarea pasiva, ceea ce inseamna ca valorea calculata intre regenerarile active poate sa cresca sau sa scada. Celalalt model este gandit sa reprezinte cel mai rau caz si valoarea calculata creste continuu pana la o valoare presetata cand se declanseaza regenerarea activa.

Evident, este multa matemtica in spate, simulari si teste care au dus la dezvoltarea acestor modele. Detaliile exacte le stiu doar cei care au participat activ in acest proces de dezolvare si testare sau cei care au acces la documentatia "secreta" a VW.

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

    "DPF ar functiona la infinit daca nu ar acumula acea cenusa pe care o vedem ca oil ash in VCDS"

   Asta ar trebui sa dea de gandit celor care baga ulei 2T in rezervor ca sa protejeze pompa de inalte. Ala face Oil Ash prin ardere si infunda DPF-ul si nici macar nu este contabilizat. Adica masina estimeaza Oil Ash dupa numarul de Km la care presupune un anumit consum de ulei care genereaza Oil Ash si nu stie ca tu bagi la ars in mod deliberat ulei care face mai multa cenusa care nu se arde prin regenerare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!