Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Buna ziua,

Am si eu o problema cu filtru de particule daca pot spune asa. Masina, un Golf 6, 1.6 TDI, 105 CP in momentul de fata are 256000 km si dupa aproape un an de functionare ireprosabila, in toamna au aparut primele erori (spirala, Check engine) si mecanicul a decir anulare EGR. Apoi surpriza sau nu, dupa cateva luni a incepiut filtrul. La ultima regenerare fortata a stat 1 ora dar apoi nu reuseste sa le faca pe cele in mers (prepoderent urban). Dupa anulare EGR regenerarile erau dese, la 200 km, apoi am incercat curatare filtru la firma din Odorhei si acum face la 360-410 km regenerarile. Am parametrii de la ultima regenerare in momentul inceperii si dupa ce a terminat (aprox 15 km). Oare sunt ok?

            Address 01: Engine  (03L 906 023 MM)

19:13:54
  IDE00428-ENG100917   Particle filter: offset for differential press.-DIP_PF_AD[0] 1.33 hPa
  IDE00432-ENG103847   Particle filter: time since last regeneration-T_WOUT_RGN 34694.90 s
  IDE00433-ENG103279   Particle filter: oil ash volume-MASS_ASH_PF 0.7148898 g
  IDE00434-ENG102050   Particle filter: soot mass calculated-MASS_SOOT_SIM_PF 19.00 g
  IDE00435-ENG101197   Particle filter: soot mass measured-MASS_SOOT_PHY_PF 3.54 g
  IDE00436-ENG102397   Particle filter: kilometers since last regeneration-DIST_RGN 414.9 km
  IDE01407-ENG100958   Particle filter: fuel consumption since last regeneration-FCO_SUM_RGN 26.10 l
  IDE02229-ENG102154   Exhaust gas temperature sensor 1-TEG_MES[0] 308.04 °C
  IDE02234-ENG102117   Exhaust gas temperature sensor 3-TEG_MES[1] 311.48 °C
  IDE02236-ENG102786   Exhaust gas temperature sensor 4-TEG_MES[2] 408.10 °C

Address 01: Engine  (03L 906 023 MM)

19:28:34
  IDE00428-ENG100917   Particle filter: offset for differential press.-DIP_PF_AD[0] 1.33 hPa
  IDE00432-ENG103847   Particle filter: time since last regeneration-T_WOUT_RGN 178.60 s
  IDE00433-ENG103279   Particle filter: oil ash volume-MASS_ASH_PF 0.7197131 g
  IDE00434-ENG102050   Particle filter: soot mass calculated-MASS_SOOT_SIM_PF 4.08 g
  IDE00435-ENG101197   Particle filter: soot mass measured-MASS_SOOT_PHY_PF 0.62 g
  IDE00436-ENG102397   Particle filter: kilometers since last regeneration-DIST_RGN 2.2 km
  IDE01407-ENG100958   Particle filter: fuel consumption since last regeneration-FCO_SUM_RGN 0.18 l
  IDE02229-ENG102154   Exhaust gas temperature sensor 1-TEG_MES[0] 265.85 °C
  IDE02234-ENG102117   Exhaust gas temperature sensor 3-TEG_MES[1] 361.04 °C
  IDE02236-ENG102786   Exhaust gas temperature sensor 4-TEG_MES[2] 488.04 °C

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Când ai anulat egr. .trebuia anulat si dpf. .daia ai probleme. .. schimba mecanicu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Monteaza la loc Egr. Nu il mai lasa pe mecanic sa decida in locul tau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, holospace said:

Buna ziua,

Am si eu o problema cu filtru de particule daca pot spune asa. Masina, un Golf 6, 1.6 TDI, 105 CP in momentul de fata are 256000 km si dupa aproape un an de functionare ireprosabila, in toamna au aparut primele erori (spirala, Check engine) si mecanicul a decir anulare EGR. Apoi surpriza sau nu, dupa cateva luni a incepiut filtrul. La ultima regenerare fortata a stat 1 ora dar apoi nu reuseste sa le faca pe cele in mers (prepoderent urban). Dupa anulare EGR regenerarile erau dese, la 200 km, apoi am incercat curatare filtru la firma din Odorhei si acum face la 360-410 km regenerarile. Am parametrii de la ultima regenerare in momentul inceperii si dupa ce a terminat (aprox 15 km). Oare sunt ok?

  

 

EGR-ul trebuie anulat si din software, impreuna cu DPF-ul. Altfel nu merge, la modelul tau.

EGR-ul are rol in regenerarea DPF-ului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care este rolul egr in regenerare dpf?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lucreaza impreuna pentru atingerea temperaturii necesare regenerarii filtrului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum lucreaza? Pentru in timpul regenerarii este inchis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bysus  ia manualul de service al motorului care te intereseaza si ....studiu

-acest topic nu este ocupa de modul de functionare al EGR.

Modificat de bob7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu cum functioneaza. Se poate cu egr off si dpf on. Toata chestia e cine iti face softul de egr off.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, bysus said:

Eu stiu cum functioneaza. Se poate cu egr off si dpf on. Toata chestia e cine iti face softul de egr off.

doar pana umple DPF-ul.....dupa care incepe distractia - limp mode, engine off, etc

Nu, la CR-uri nu are ce sa iti faca din soft, sa mearga DPF-ul lasat pe masina cu EGR off

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, multumesc pentru lamuriri. Concluzia mea ar fi ca mai devreme sau mai tarziu o sa reapara problemele la DPF si deci curatirea incercata a fost ultima solutie inainte de DPF OFF. In momentul cand s-a facut EGR off a fost si fizic si din sotf, doar ca nu intelegeam de ce nu reuseste de multe ori sa termine regenerarea, desi acesta problema o avea si inainte de a anula EGR. As incerca sa pun la loc EGR dar ma tem ca filtrul la km actuali tot nu mai poate fi salvat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cati km are masina ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@holospace Sunt firme care le curata cu succes indiferent de km ,daca  ceramica nu e  topita sau crapata

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

T.R.C. PASSAT 2006

Salut o problema la golf 6 motor 16 tei sa aprins martorul chek engime, o sărmăluțe nu stiu exact cum se numeste, masina nu se mai tureaza mai mult de 2800 la real maxim 60 km h mers in Germania cu ea 1000 km după sa aprins si martor filtru particula. Am ajuns in romania dar mai am top km de facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

T.R.C. PASSAT 2006

Buna seara am fost azi la mecanic a pus test a zis ca de vina este partea electrică de la EGR.Eroarea nu putea fi stearsă după ce a pus mufa pe un EGR nou a dispărut eroarea de pe leptop. Inainte a încercat sa faca regenerare forțată dar probabil din vina  senzorului de laAUR  nu dădea  voie am cumparat EGR nou luni o sa fie montat. DPF avea 60 la sută încărcare.

Modificat de T.R.C. PASSAT 2006
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am si eu o mare problema la passat 2006 bmr  cu dsg; nu pot sa fac regenerarea dpf. In bord am cele trei becuri aprinse( dpf, motor, bujie intermitent) am pus de proba un senzor g 450 nou , bosch dar fara rezultat. Incarcarea e de 20 la suta ( cu 25 la suta a mers fara probleme si fara becuri aprinse). Am vazut cu delphi ca daca scot mufa senzorului de temperatura pre-filtru, imi apare eroarea lui dar dispare eroarea p 2002 eficienta scazuta. Am probat cu mufa scoasa acest senzor si temperatura sare la300 grade ( contact pus, apa la 40 grade) cu mufa pusa indica 29 de grade. Am pornit motorul, am sters eroarea acestui senzor, a reaparut p2002. Am verificat temperatura pre-filtru si crestea  odata cu incalzirea motorului. Cand temp turbo era 170 el indica cca 140 si daca as mai fi astepta crestea lent. Senzorul post-filtru indica 40 cand cel pre-filtru indica 80. Poate ar fi trebuit sa incazesc bine motorul si apoi sa verific... Intrebarea mea e de ce daca scot mufa senzorului pre-filtu dispare acel p2002 care nu se poate sterge sub nici o forma ? Cu senzorul de presiune original , in ralanti avea 0,28 milibar cu motorul pe la 50 de grade o fi ok?

astept o parere ,merci anticipat!

Modificat de Modest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atata timp cat exista o eroare la motor regenerarea nu se poate face .

Remediaza problemele si apoi o sa mearga .

Posteaza erorile complete scanate cu un vcds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu vcds sunt tufa, lucrez in Germania la un service turcesc , vcds e in germana. Seful il cam sub cheie si nu vrea sa imi scanze cu acest vcds. Dupa ce m-a pus sa cumpar g 450 a zis sa cupmar si senzorul de presiune pre-filtru ( ca are si magaziin de piese) sa o luam prin eliminare. Am fost prea mult timp sofer desi candva reparam masini. La benzinare nici nu am nevoie de tester daca sunt de generatia maxim euro3 . Oricum aici se merge pe inlociure pana o nimeresti. Ramane sa iau vcds-ul cu tupeu si sa ma apuc de treaba...poate fi dantura clapetei de " acceleratie"?

Modificat de Modest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate fi orice ,fara o diagnoza....o sa inlocuiesti piese degeaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

25 minute în urmă, EEXCALADE a scris:

Atata timp cat exista o eroare la motor regenerarea nu se poate face .

Remediaza problemele si apoi o sa mearga .

Posteaza erorile complete scanate cu un vcds

Ar fi util un filmulet din timpul scanarii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt suficiente erorile complete

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motor CAYC, 65.000Km.

Cum arata filtrul?

Ce ma nelamureste, ce inseamna -2,24hPa la "offset presiune diferentiala" si -5hPa la "differential pressure; dynamic offset". De ce sunt diferite?

Wear index = 5?

Este posibil ca "oil ash volume" sa fie 0 la km astia?

DPF - CAYC - 65.337Km.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

motorul era oprit ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!