Jump to content

Functionarea echipamentelor (Tiguan 5N & 5N2)


Andy_B
 Share

Postare recomandată

Golf TDI: Poti, te rog, sa-mi spui cum faci sa citesti viteza reala din climatronic? Sau eventual un link la vreo arie din forum unde se explica, pentru ca eu nu am gasit... Multumesc frumos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ca sa vezi viteza reala apesi ECON si butonul de dirijare a aerului cu sageata in sus in acelasi timp... dupa care din rotita de la temperatura de pe partea soferului... rotesti pana pe ecranul pentru temperatura sofer apare 19. Nu ma pricep prea bine la explicat. Uita-te si aici:

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2667073

Pe forum o sa gasesti pe topicul SECRETELE CLIMATRONICULUI

Modificat de Golf TDI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ati reusit sa va dati seama cat de "functional" e volanul?

PS: nici la mine in curte n-ar incapea un Tiguan si un Megane Sedan asa ca e foarte probabil ca frantuzoaica sa plece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai volanul este identic si pe Golf si pe Passat si pe Tiguan,nu? Cel putin ca aspect par a fi identice.

Modificat de Devastator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am aflat cum se pot schimba melodiile/posturile de radio de la volanul multifunctional. Trebuie intrat in modul de computer de bord cu butonul din partea dreapta a volanului, si apoi se regleaza cu tastele "+" si "-".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

cine are incalzire auxiliara instalata pe Tiguan?

am o problema cu ea iar porsche bucuresti ridica din umeri:

incalzirea auxiliara ar trebui sa incalzeasca motorul si interiorul in diminetile geroase cand, altfel, ar dura 5 ani pana se incalzeste motorul.

problema este ca refuza sa porneasca cand afara nici macar nu e foarte frig. In schimb dupa ce motorul este relativ incalzit, porneste fara probleme.

ps. acu' ceva timp, cand am facut o proba, pornea din casa, de la telecomanda fara probleme. acu'... constat ca am dat bani de pomana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am aflat cum se pot schimba melodiile/posturile de radio de la volanul multifunctional. Trebuie intrat in modul de computer de bord cu butonul din partea dreapta a volanului, si apoi se regleaza cu tastele "+" si "-".

:offtopic: Tare ..... adica mi se pare ciudat ca nu a descoperit deja asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cine are incalzire auxiliara instalata pe Tiguan?

am o problema cu ea iar porsche bucuresti ridica din umeri:

incalzirea auxiliara ar trebui sa incalzeasca motorul si interiorul in diminetile geroase cand, altfel, ar dura 5 ani pana se incalzeste motorul.

problema este ca refuza sa porneasca cand afara nici macar nu e foarte frig. In schimb dupa ce motorul este relativ incalzit, porneste fara probleme.

ps. acu' ceva timp, cand am facut o proba, pornea din casa, de la telecomanda fara probleme. acu'... constat ca am dat bani de pomana

Nu stiu daca am sau nu incalzire suplimentara, insa ce am obs .....

Cand pornesc dezaburire, automat porneste si AC. Prima data am zis ca e o tampenie si ca da ok AC porneste ca sa elimine aburul de pe geam mai repede(dupa parerea mea baga si frig asa ca decuplam AC) insa acel aer care pt inceput este foarte rece cu timpul si treptat incepe sa se incalzeasca. Banuiesc ca asta este incalzirea suplimentara. Oricum sfatul meu e sa lasati masina sa-si faca treaba, daca porneste ac la dezaburire, nu va puneti intrebari lasati se mearca ac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, nu are legatura cu AC.

incalzirea auxiliara are un buton separat si consta intr-un motoras pe diesel separat de cel al masinii

in final am descifrat problema. motorasul auxiliar are nevoie si el de putin timp de functionare, moment in care pare ca nu ar face nimic, insa el lucreaza dupa cum am descoperit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca am sau nu incalzire suplimentara, insa ce am obs .....

Cand pornesc dezaburire, automat porneste si AC. Prima data am zis ca e o tampenie si ca da ok AC porneste ca sa elimine aburul de pe geam mai repede(dupa parerea mea baga si frig asa ca decuplam AC) insa acel aer care pt inceput este foarte rece cu timpul si treptat incepe sa se incalzeasca. Banuiesc ca asta este incalzirea suplimentara. Oricum sfatul meu e sa lasati masina sa-si faca treaba, daca porneste ac la dezaburire, nu va puneti intrebari lasati se mearca ac.

Dilema asta am avut-o si eu cu Ac-ul.

Eu am intels din cartea tehnica ca butonul AC trebuie lasat pornit pentru ca computerul de bord regleaza temperatura si dezaburirea ..etc in funtie de temperatura exterioara.Adica daca afara sunt 3 grade, baga cald pana la temperatura dorita iar daca afara sunt 30 baga rece pana la temperatuta aleasa.

Am si un Opel Corsa la care e identica specificatia tehnica de pornire AC pt dezaburire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ehh nu am citit toata cartea, dar mi se pare normal ca aerul care vine direct pe geam sa se incalzeasca treptat (fizica) nu vreau sa ma gandesc ce se intampla cu un geam inghetat care are si o mica ciobitura si cineva baga direct caldura in el.

Care este treaba cu incalzirea suplimentara?

Este disponibila numai cu pornirea prin telecomanda ? Sau cum .... ?

A si ceva funny ! Am vazut azi un Tiggy aproape identic cu al meu, proprietarul avea displayul de pe bord acoperit cu o carpa :icon_thumright: pai cat de tolomac trebuie sa fii ca sa acoperi casetofonul sau in fine sis de navigatie? Pai tocmai atunci un ciorditorul devine mai interesat de ce se afla sub carpa. Daca-l vede si stie ca e incorporat si ca nu o sa iasa cu una cu doua o sa treaca mai departe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incalzirea auxiliara se poate comanda prin telecomanda, printr-un buton din bord sau prin programare din computerul de bord: ziua, ora, cat timp sa functioneze si intrebuintare, respectiv racire sau incalzire. Din telecomnda ai ON sau OFF si atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Daca ma poate ajuta cineva cu un sfat despre sistemul de control al presiunii din pneuri?Si ce parere aveti despre inervalul de viteza la care se scimba vitezele?Multumesc anticipat!

Daca ma poate ajuta cineva cu un sfat despre sistemul de control al presiunii din pneuri?Si ce parere aveti despre inervalul de viteza la care se scimba vitezele?Multumesc anticipat!

scuze,m-a batut la cap nevasta si am gresit;intrebarea era despre intervalul de viteza la care se schimba din viteza 1 in 2 din2 in3 ,etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

radu18: Din cate stiu eu schimbarea vitezelor nu prea are legatura cu viteza masinii, ci cu turatia motorului; daca masina este in rodaj, este bine sa nu o fortezi prea tare la inceput primii 1,000-1,500 km... Unii conduc mai molcom, si schimba benzinarele la 2,500 turatii si diselul la 2,200-2,000 turatii, altii merg mai sportiv si schimba mai sus... Importanta este in cazul asta si cutia de viteze - la mine (2.0 TDI 140CP) cutia este etajata foarte scurt in treptele 1-2 pentru da maximum de tractiune, ma gandesc ca probabil la fel este si la 2.0 benzina 170CP...

Iar in legatura cu sistemul de control al presiunii din pneuri, este un sistem care monitorizeaza rotatia rotilor, si nu propriu-zis presiunea aerului din pneuri. Exista un buton in fata schimbatorului de viteze de la care se reseteaza sistemul la schimbarea anvelopelor sau la modificarea presiunii in pneuri (de exemplu, daca alegi sa mergi pe un teren mai accidentat, unde este recomandabila scaderea presiunii din pneuri pentru maximum de aderenta, insa nu stiu daca este cazul cu Tiguanul ;) ). Numai bine!

Modificat de Andy_B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

radu18: Din cate stiu eu schimbarea vitezelor nu prea are legatura cu viteza masinii, ci cu turatia motorului; daca masina este in rodaj, este bine sa nu o fortezi prea tare la inceput primii 1,000-1,500 km... Unii conduc mai molcom, si schimba benzinarele la 2,500 turatii si diselul la 2,200-2,000 turatii, altii merg mai sportiv si schimba mai sus... Importanta este in cazul asta si cutia de viteze - la mine (2.0 TDI 140CP) cutia este etajata foarte scurt in treptele 1-2 pentru da maximum de tractiune, ma gandesc ca probabil la fel este si la 2.0 benzina 170CP...

Iar in legatura cu sistemul de control al presiunii din pneuri, este un sistem care monitorizeaza rotatia rotilor, si nu propriu-zis presiunea aerului din pneuri. Exista un buton in fata schimbatorului de viteze de la care se reseteaza sistemul la schimbarea anvelopelor sau la modificarea presiunii in pneuri (de exemplu, daca alegi sa mergi pe un teren mai accidentat, unde este recomandabila scaderea presiunii din pneuri pentru maximum de aderenta, insa nu stiu daca este cazul cu Tiguanul :) ). Numai bine!

Din experienta personala pot sa va spun ca ideal la 2.0 Tdi 140 CP dupa rodajul minim de 5000 km e sa schimbi vitezele 2,3,3 peste 2500 de ture.

La inceput schimbam mai jos pe la 2200 de ture si masina cam mergea in suturi intr-a doua asa ca la sfatul sefului de service la BPV am inceput sa schimb mai sus pe la 2700 ture.Rezultatul surprinzator a fost ca mi-a scazut consumul si masina se misca super bine.

Ma nemultumeste profund viteza 1-a care e prea scurta, plec foarte greu de pe loc si trebuie sa fortez motorul, asta e un mare minus la Tiguan.

Al doilea mare minus e portbagajul, incredibil de mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ruginel: Te rog nu mai da quote la mesajul anterior - nu este nevoie daca postezi imediat dupa acesta. Si eu schimb vitezele peste 2,500 la Tiguanul meu diesel. Treapta 1 foarte scurta a cutiei de viteze care face ca masina sa se tureze mult la plecarea de pe loc (practic la 15km/ora in treapta 1 ai trecut de 3,000 ture) este proiectata pentru a creste tractiunea la plecare, tocmai pentru a emula, daca se poate spune asa, lipsa reductorului pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

radu18: Din cate stiu eu schimbarea vitezelor nu prea are legatura cu viteza masinii, ci cu turatia motorului;

Sper ca-ti dai seama de ceea ce ai spus mai sus si o sa corectezi. ;)

La motoarele cu turbo (turbina) se schimba viteza in asa fel incat acul turatiei sa cada la un nivel la care turbina e in ture! Minim 1800 (cu aproximatie) cazul nostru, daca e mai mult nu conteaza.

Masina n-are reductor, cum a zis Andy si ca sa-l suplineasca cat de cat s-a pus acea treapta foarte scurta. Altfel, orice program off-road ar fi fost inutil.

Treapta intai se foloseste DOAR la pornirea de pe loc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu in ce topic sa pun intrebarea asta, dar cred ca se potriveste aici. Cand dati cu spatele se aprind doar cele doua lampi din spate (cele lunguietze) sau si cele de langa semnalizare? Am observat ca la mine se aprind doar cele de jos, cele de langa semnalizare nu, si chiar nu mai tin minte daca dintotdeauna a fost asa.

mersi

Modificat de mveli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stejarel Decu-Jerep

Eu am schimbat la 2.0 TDI 140 CP numai intre 2500 si 3000 rpm. Chiar mai catre 3000 de regula. Si n-are nici 1000 km pana acu'. O fi bine? o fi rau?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat la 2.0 TDI 140 CP numai intre 2500 si 3000 rpm. Chiar mai catre 3000 de regula. Si n-are nici 1000 km pana acu'. O fi bine? o fi rau?

Eu unul am schimbat cf opiniilor de pe forum, primii 5000km nu am sarit de 4000rpm in general cam pe la 3000-3000+ schimbam.

Rezultatul in 8000km nu a halit deloc ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stejarel Decu-Jerep

Mie-mi sar "copilotii"-n cap (recte nevasta-mea) cao tin intr-a 3-a la 2000 - 2500 de ture si, cica, urla motoru'. N-au mai pus mana pe motorina, deh. Nu stiu ce-i aia :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc tuturor pentru sfaturile despre schimbatul vitezelor,oricum cred ca dupa ceva km incepi sa-ti simti masina,interesanta ideea ca daca schimbi mai sus vitezele scade consumul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va rog ajutati-ma cu o parere:

pe bord am un semn de culoare galbena ce infatiseaza un cerc cu semnul exclamarii

in manual spune ca poate fi "presiunea prea redusa sau defectiune in sistem"

presiunea la roti a fost verificata si ridicata conf. indicatiilor dar semnul de pe bord nu a disparut.

Pana sa ajung la service va rog sa-mi spuneti daca vi s-a intamplat si voua, aveti idee ce poate fi?

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!