Jump to content

Motorina – Generalitati


bj
 Share

Postare recomandată

bogdan la punctul 4 esti defazat.

eu am coleg la servici (de fapt mai multi) dar el lucrat la pompa iar ce se spune aici sunt povesti.

La pompe (Peco) se efectueaza controale astfel:

in stratul care sorbul nu ajunge, zona martor cum ii spun ei (sau lest, balast) inspectorul firmei sau din alta parte introduce o bagheta cu o substanta martor pe ea.Daca da de apa se decoloreaza proportional cu cantitatea de apa din rezervor.Daca e apa acolo i se face raport angajatului din tura respectiva si risca sa fie dat afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-o discutie pe care am purtat-o cu un sef de statie Rompetrol omu zicea asa :

1) OMV - fara nici o discutie cea mai de calitate ( import direct Austria)

2) Rompetrol - carburanti f curati , cu multi aditivi !

3) MOL - din spusele omului, ungurii de la mol iau carburant de la rompetrol !

4) Petrom - carburanti f prosti , cica ar contine pacura !

spune-i lu nenea ala ca a pierdut cativa ani... vreo 4-5 asa.

@cristianionut: nu e defazat doar la punctul 4 ci la TOATE 4!

de ce:

1. OMV nu mai importa cam de 1-2 ani nimic (exceptiile in cazul asta chiar confirma regula)

2. ce inseamna foarte curati cu multi aditivi? pai ma duc naibii si iau doar aditivi si mi-i pun in rezervor

3. MOL cumpara de pe unde poate. Si de la Rompetrol, nu doar de la rompetrol

4. mda si marmota invelea stanioul in ciocolata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt tare curios ce norma euro are Loganul diesel.

Nu cred ca au fost in stare sa faca un motor diesel euro 4, cu toate ca la statiile de alimentare se gaseste aproape numai motorina euro 5.

Motorina euro 5 este foarte uscata si nu cred ca face bine unor motoare euro1, 2, 3. Eu am facut un test cu motorina veche de 8 ani si vreau sa va spun ca exista diferente la consum plus ca era mai unsuroasa.

Cred ca motorina asta euro 5 este o mare smecherie de marketing, sa vinzi motorina subtire, distilata la sange fara capacitate calorica si desigur deloc de neglijat, mai scumpa.

Mie imi placea motorina aia euro 4.

Am pus si motorima euro 5 si nu mi-a placut cum mergea masina, plus ca o consuma mai repede.

Chiar am pus ulei in motorina, pentru ungere, dar n-am obtinut niste rezultate grozave.

Mi-ar placea o discutie pe tema asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stefan de ce nu citesti intreg topicul ?

crezi ca nu ai gasit raspun la intrebarile tale ? ( in cazul in care ai citit tot topicul !)

cat despre Logan are norma de poluare euro 4 !

PS. te sfatuiesc sa nu mai amesteci uleiul cu motorina ! - fiecare are un rol bine stabilit de catre fabricantii de masini !

:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

deci pana la urma unde gasim cea mai buna motorina?

1. sa zic ca am inteles, la stati des vizitate si nou construite, pai astea ar fi numai petrom V, restu?

2. am vazut mutla lume si la statile petrom, dar vechi construite cu rezervoare vechi, si pretu la combustibil mai mic la ca petrom V.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Bogdan_mad : Am gasit pe net undeva un top 5 al statiilot de alimentare din Romania. Pe primul loc era Rompetrolul deoarece are carburanti de foarte curati si bun aditivati si pret bun pentru calitatea sa !!

Eu de cand am cumparat un G5 am alimentat DOAR de la Rompetrol si nu am avut nici o problema la el !!!

Eu recomand Rompetrol ca statie de alimentare :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu de undeva ci de la masina ta poate ne pui si ce culoare avea filtrul de motorina ultima data cand l-ai schimbat :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie nu mi se pare senzationala motorina Rompetrol E4, E5 in sensul ca se aude un tacanit la cresterea turatiei motorului si se consuma simtitor mai repede decat morina de la OMV sau MOL. Curata este, adica nu se depune nimic si nu am vazut apa(testat de mine). Trag concluzia ca motorina Rompetrol are la baza un produs petrolier prelucrat si restul aditivi pentru compesarea calitatii. Presupun ca este mai ieftin sa pui aditiv intr-un produs petrolier inferior decat sa-l rafinezi.

Aici rog specialistii sa detalieze, dar eu cred ca este vorba si de putere calorica scazuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai dreptate..putere calorica mica cu motorina Rompetrol..e ff curata dar cand alimentez de la ei masina e puturoasa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu din cate stiu la motorina nu exista un produs asa cum este MTBE-ul la benzina care sa creasca cifra cetanica. Aditivii care se pun fac in special 2 lucruri (sau se lauda ca fac):

1. curata motorul

2. scad punctul de congelare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rompetrol (mai exact Petromidia) prelucreaza petrol Ural (extras in marea parte din Siberia si regiunea Caspica), care este mai ieftin. Mai ieftin, dar si mai prost (mai greu de rafinat, mai sulfuros, mai acid).

Lukoil, normal foloseste petrol Ural.

Petrolul extras din Romania este calitativ egal sau superior celui extras din Marea Nordului (Brent, stitei superior, usor, nesulfuros (constinut de sulf de ~0.37%)). Plus de asta, arpechim si Petrobrazi nu au posibilitatea de a prelucra 100% titei Ural. Probabil dupa retehnologizarea Petrobrazi, se va prelucra si Ural. Asa ca Petrom/OMV ar trebui sa aiba un avantaj la produsele finale.

Poate ca sunt tributar modului de gandire "Garbage In, Garbage Out" dar sincer nu ma incanta prea mult carburantii Lukoil si Rompetrol.

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista aditivi pentru ridicarea cifrei cetanice,

deoarece motorina naturala hidrofinata are undeva ~ 49 cifra cetanica, iar cerinta este de min 51 ! deci think again BJ ! ;)

pentru curatarea motorului este un aditiv P3 cu proprietati detergente dar care din pacate se pune numai in motorina TOP...

MTBE -ul nu este singurul component care are influienta asupra CO la benzina !. dar asta nu este subiectul si suntem OFF. topic !

r&d,

dupa cate stiu eu arpechim prelucreaza la greu ~40 % titei ural, dar in amestec cu alte categorii ! ( da , asa este nu 100%)

Lukoil cumpara produse de la petrom si le revinde sub sigla lor ! deci ... ( acum sa nu credeti ca le fac reclama celor de la luk !)

de ce ? simplul motiv este acela ca Lukoil nu poate produce carburanti EURO 5 !!!! ( nu au tehnologia, sau mai bine zis nu pot forta intalatiile la procesele tehnologice cu un grad mai mare de rafinare !)

Modificat de nyk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De un an alimentez doar MOL si mai nou am incercat rompetrol. Se duce mai repede cea de la rompetrol :) . Am zis

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi dupa 100km(http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...st&p=955126) am observat ceva tare fain. Farul stanga nu mai tremura deloc la relanti, poate aproape insesizabil, dar am tinut sa va zic pentru ca denota ca motorul merge mult mai rotund la relanti :Driver: . Scuze de offtopic :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista aditivi pentru ridicarea cifrei cetanice,

deoarece motorina naturala hidrofinata are undeva ~ 49 cifra cetanica, iar cerinta este de min 51 ! deci think again BJ ! :)

Eu vorbeam de aditivi comerciali. Personal (in momentul de fata nu stiu) dar ma voi interesa. Oricum mi se pare interesant ca nu sunt marketate motorine cu cifre cetanice diferite asa cum se intampla cu cifrele octanice de la motorina. O sa ma interesez si pe partea asta.

Din cate vad in http://en.wikipedia.org/wiki/EN_590 nu se vorbeste de cifra cetanica (care pentru Euro 5 de la Petrom intradevar e 51) ci de indice cetanic (care intradevar si in standard si in fisa produsului e de 46). O sa ma interesez si despre diferenta asta :icon_thumright:

2 la mana: se pot muta posturile cu motorina "din alte surse" in topicul aferent?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...

2 la mana: se pot muta posturile cu motorina "din alte surse" in topicul aferent?

DONE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu din cate stiu la motorina nu exista un produs asa cum este MTBE-ul la benzina care sa creasca cifra cetanica. Aditivii care se pun fac in special 2 lucruri (sau se lauda ca fac):

1. curata motorul

2. scad punctul de congelare

am vazut ca faceai referire la MTBE ! ( nu cred ca se gasesete in comert ) :D

cat despre cifrele cetanice ... acestea sunt la fel pentru toate tipurile de motorine = 51, sau atat trebuie sa fie - in realitate 51,1- 51,3 :)

deci la motorine nu se face diferentiere pe baza C.C. !

Modificat de nyk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
MasinaPoporului

Daca toata lumea se plange ca motorina euro 5 este cam uscata,o solutie nu ar fi adaugare de ulei mineral in ea pentru a fi mai "grasa".O cantitate nu mare ci 500ml la un plin.Nu cred ca ar afecta motorul in nici un fel.Din cate stiu la motoarele in 2 timpi la motociclete se punea ulei in benzina pentru a se face ungerea.Banuiesc ca la diesel nu va scoate fum la o astfel de cantitate.Ce ziceti?Cine incearca?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inceput aici discutia despre 'Ulei 2T in motorina'.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Sincer, din cate am vazut in acest topic si cel la care a facut hbogdan link, pentru masinile noi nu cred ca trebuie sa ne apucam sa adaugam ceva in motorina, intrucat nu vei gasi nimic in cartea tehnica despre asta, dar la masinile vechi probabil se aplica alte unguente. :D Singura atentionare pe care am gasit-o in carte este legata de continutul de sulf, care se recomanda a fi cat mai mic.

Ce ma intreb in continuare e putin naiv: cum putem sti care statii vand motorina OK, cand nu stim de fapt de unde isi iau marfa? De ce se fac clasamantele de mai sus, daca sursele sunt doua: Romania si Marea Caspica, si foarte putin din Austria? Pot aditivarile la pompa sa aduca ceva in plus acestor doua tipuri de motorine?

Parerea mea personala este ca, daca e asa cum s-a zis, ca Rompetrol si Lukoil aduc petrol caspic cu continut mai mare de sulf, atunci ar trebui evitate. Asa scrie la carte, n-am zis-o eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu, Rompetrol comercializeaza in tara doar combustibili cu continut de sulf max. 10ppm (corespunzator normei Euro 5). Nu conteaza contonutul de sulf in titei atata vreme cat, prin prelucare, acesta este indepartat.

Tot din cate stiu, Lukoil tocmai a finalizat (la inceputul anului) o modernizare ce ii permite sa produca Euro 5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Vreau sa adaug un comentariu, vad ca s-a discutat putin mai dur pe acest topic si sper sa nu-mi ia nimeni gatul.

Inteleg din ce s-a scris pe aici si in alte parti pe forum ca avem trei rafinatori Lukoil, Petrom si Rompetrol, ei fiind si singurii furnizori pe piata interna deoarece niciunul nu a mai importat carburanti inca de pe vremea cand lupul era catel. Agip, Mol, OMV si toti ceilalti iau carburantii de la cei trei, ba chiar si cei trei isi furnizeaza reciproc. Buuun.

Dar, discutand cu o cunostinta mi-a povestit ca lucreaza la o companie care importa motorina si o distribuie pe piata interna avand clienti pe toti cei de mai sus, cu o singura exceptie pe care n-am s-o nominalizez. Am fost foarte mirat sa aflu ca se aduc vapoare de motorina gata rafinata de oriunde e mai ieftin, chiar si din Brazilia adica tocmai din cealalta parte a globului. Si nu sunt singurii!

Cautand pe net am gasit niste articole publicate de Ziarul Financiar conform carora Oscar Downstream spre exemplu, a avut anul trecut cifra de afaceri 300 mil euro din import si comert cu motorina si din statii de distributie mobile. In timp ce Lukoil a avut 1.500 mil euro cifra de afaceri in domeniile pe care le cunoasteti si cu carburanti de tot felul. Concluziile le trageti singuri.

Modificat de bender
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu o singura exceptie pe care n-am s-o nominalizez.

Daca ai niste informatii in care ai incredere nu mai fii secretos si spune clar ce stii, ca asa, doar ne fluturi o idee si ne lasi cu ochii in soare ... nu ajuta pe nimeni. Spune despre cine e vorba, ca suntem un forum de discutii, nu o companie multimedia, unde sa zici ca se face reclama sau antireclama

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, chiar nu am intentia sa fiu sau sa par secretos, am vrut sa scriu pe scurt si asa a iesit.

Cat despre reclama sau antireclama poate sa faca oricine si oriunde, chiar si aici. Dar nu asta e principalul motiv pt care nu am dat numele exceptiei, ci pentru ca din ce am inteles e doar o chestiune de timp pana cand se perfecteaza o relatie comerciala. Si chiar nu mai conteaza intr-o piata in care, asa cum s-a mai scris, exista acorduri mutuale intre furnizori, iar furnizorul x chiar daca e si producator poate aproviziona de la furnizorul y pe considerente de costuri.

Am vrut doar sa atrag atentia ca exista companii de produse petroliere care chiar se tin de treaba, unele au afaceri de zeci sau sute de milioane euro pe an, unele dintre ele importa produsele nu doar le distribuie, si de care nimeni nu a auzit. Cautand pe net am gasit ca intr-adevar exista astfel de companii Oscar, AlmatarTrans, Petrotour, UnicomHolding sunt cateva si mai exista si altele, toate astea sunt informatii publice trebuie doar cautate si filtrate corespunzator. Anterior am dat exemplul Oscar Downstream pt ca este o companie ceva mai vizibila (www.dieselpoint.ro), are o cifra de afaceri importanta si se ocupa preponderent de motorina.

Pana acum am crezut in mitul ca motorina de la pompa e doar din productie autohtona care fiind bine reglementata ...bla bla, sau ca se importa doar un anumit sortiment de exceptie pe care-l stiu doar cunoscatorii. Aiurea! Se importa in catitati care nu sunt deloc neglijabile, se importa de unde e mai ieftin pt ca cine importa trebuie sa faca profit si in final se distribuie catre toti furnizorii.

Cam asta am vrut sa zic si sunt convins ca altii pot sa spuna mai multe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!