Jump to content

Supraincalzire lichid racire


mardistrans
 Share

Postare recomandată

Verifica termostatul,poate nu deschide destul și nu se răcește apa corespunzător. Dacă faci o diagnoză o sa poți vedea evoluția temperaturii după ce deschide termostatul și poți trage o concluzie mai ales dacă ai senzor de temperatura și pe radiator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut colegii, vin si eu cu o problema...

 

Deci, in urma cu 10k km aveam prolema cu apa. La 2-3 pedale, nu mai aveam apa in vas. O arunca pe la supapa de presiune.  Temperstura apei crestea o idee mai tare decat normal. Cauza a fost garnitura de chiulasa. Am schimbat-o. Am schimbat atunci si distributia cu tot kitul (pompa apa skf) 

Zilele astea am observat ca temperatura apei incepe sa creasca ft tare daca ii dau talpa. De ex, in 3 la 2000 de ture, ii dau talpa pana in 5000 si apa e la 100 grade pe climatronic. Am schimbat termostatul dar tot asa face. Am verificat visco, ala e ok. Furtunele nu sunt tari spre deosebire de prima oara cand era garnitura de chiulasa dusa. Apa tot mi-o arunca afara, tot pe la supapa de presiune de la vas. 

Care sa fie problema?? Deja ma dispera problema cu apa.. a mai patit careva?? Ceva idei, sfaturi?? 

Nu as crede ca e garnitura deoarece nu se manifesta la fel ca atunci cand ea era problema. Atunci furtunele erau tari, temperatura nu crestea in halul asta si mi-o arunca ft repede pe la supapa de presiune. Acum imi creste ft repede, dar nu mi-o arunca afara decat ft putin. Furtune moi deci nu e presiune pe instalatie. Visco ok, termostat ok, pompa apa ok, ventilatoarele merg, capac vas schimbat cu unul original. 

Ca alte probleme, ar fi alternatorul. Imi scartaie ceva la el si se accentueaza pe madura ce urc in turatii dar nu cred ca ar avea vreo legatura.. sau?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urmareste temp apei pe VCDS nu climatronic, si vezi diferenta intre bord si ce trimite la calculator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, revin cu noutati. Dupa ce am schimbat termostatul, capac la vas, si viscocuplajul, problema tot persista.. am verificat si furtune si tot pare in regula. Ce am observat e ca daca nu calc pedala pana la capat, apa nu creste deloc.. chiar daca merg pana in 4000+ ture. Am incercat azi acest lucru pe treapta 3. Pedala la 70%. Tind sa cred ca e pompa de apa.. urmeaza sa o schimb si pe aia, si vedem daca mai face figuri.. nu m-am gandit pana acum la ea deoarece are doar 10 000 km. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbat si pompa de apa, tot la fel. 

Am observat ca furtunul de retur ce intra in vas este rece fata de celelalte, la fel si cel ce pleaca din termostat in radiator. Deci nu isi face traseul cum trebuie... alt lucru ce l-am vazut e ca atunci cand ii dau talpa si urca apa mult, nu imi mai baga caldura.. dupa ce isi revine, atunci baga.  Apa scade destul de repede la 90. Si daca stau pe loc, imi coboara temperatuta pana la 75 grade (cu caldura pornita). 

Sa fie carcasa de la termostat?  Radiatorul? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa te gandesti la o garnitura de chiulasa/e doar inceputul!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristi81, E schimbata de ft putin timp.. nu are nici 10k km...  Cand am avut probleme cu garnitura nu se manifesta asa. Atunci furtunele erau tari, imi arunca apa pe afara dupa o pedala mai lunga. Nu urca temperatura in halul asta.

Acum furtunele sunt moi, deci nu are presiune pe circuit. Apa nu mi-o arunca.. se comporta de parca nu ar deschide termostatul.. furtunul dintre termostat si radiator e rece, la fel si returul ce intra in vasul de expansiune. 

Modificat de EmilianPop
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lipsa caldurii DACA termostatul e ok duce spre garnitura de chiulasa.

Da jos termostatul ca circuitul sa fie liber si vezi ce se intampla.

Uneste cele 2 furtune ce duc la radiatorul de caldura cu o teva si vezi daca se incalzeste.

Nu stiu daca ai planat chiulasa odata cu schimbul garniturii.

Inlocuieste si carcasa termostatului(e 15 lei)pt.AWX(asta ai in profil), vezi ca termostatul se invarte pt.a se fixa in acel gat/carcasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristi81 O sa iau alta carcasa si o sa incerc ce ai zis... 

La chiulasa s-a facut planul atunci cand am schimbat garnitura. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok atunci, elimina termostatul si radiatorul de caldura din masina si vwzi ce se intampla.

Atentie la montarea termostatului/se roteste sa se prinda in cele doua urechi a gatului/carcasei.

2017-10-11 13.02.16.jpg

2017-10-11 13.03.00.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristi81, am probat fara termostat si e ok acum. Nu imi mai urca temperatura. Am facut niste probe in care am abuzat de ea si mai mult de 91 nu a urcat. In schimb mi-a aruncat putin apa afara de cand am scos termostatul. Urmeaza saptamana viitoare sa pun alt termostat.. inseamna ca a fost defect cel ce il aveam... (nou si oem... ) montajul a fost facut exact cum ai spus tu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai anulat si radiatorul de caldura??

Daca inca ti a dat apa afara nu ramane decat garnitura de chiulasa"ciupita"undeva care cu timpul o sa ti faca probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristi81Nu l-am anulat. Doar termostatul

Modificat de EmilianPop
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa l anulezi si daca tot iti da apa afara gandeste te la garnitura chiulasa/chiulasa(mai rar).

 

Modificat de Cristi81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristi81, nu a mai aruncat apa pe afara. Dar odata ce am montat termostatul, (altul nou) problema a aparut din nou. Ma gandesc acum la radiator, in partea stanga e destul de rece iar partea dreapta e fierbinte.. o sa il dau jos sa il curat/schimb si vad dupa.. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristi81, nu ramane decat sa ma gandesc si eu la ea... :) Am schimbat si radiatorul, am pus ce am gasit mai bun pentru o racire mai buna dar degeaba. Masina se comporta la fel... Am ocolit garnitura deoarece a fost schimbata cu doar 10k km. Ce sa zic... o sa o schimb si duc chiulasa la verificat sa nu fie cumva fisurata. Inainte vreau doar sa verific suruburile de la chiulasa. Am pus de ARL la recomandarile mai multor oameni ce au facut acest lucru. Ma refer la masini modificate nu stock. 

Macar am tot nou la capitolul racire ce sa zic.. ma consolez singur :))

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau/cand ai schimbat termostatul circuitul apei"sa micsorat"si presiunea s a facut simtita mai repede!!

Cand ai spus ca si fara termostat a dat apa afara am fost convins de garnitura.

Asta e/bafta in rezolvare!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristi81, mie mi-e sa nu fie chiulasa ovalizata sau fisurata. Stiu ca se intampla mai rar.. dar nu stii niciodata.. totusi nu e o masina stock. Momentan mai vreau sa verific prezoanele de la chiulasa inainte. 

Modificat de EmilianPop
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte sa planezi chiulasa trebuia verificata sub presiune si la temperatura de lucru. Costa doar 80-100 ron , dar macar stii ca e ok inainte sa o repui pe masina. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut ! Va rog sa ma ajutati cu un sfat legat de problema mea la sistemul de racire pt o Skoda Octavia 2 1.9D.

Problema: La drum lung , temperatura apei incepe sa creasca mult (spre zona rosie) concomitent cu oprirea caldurii.

Am reusit sa bag masina intr-un service Skoda din Ungaria,(lucrez in aceasta tara)mi au schimbat termostatul (pompa de apa au zis ca e buna,nu stiu cum au verificat) dar au zis ca problema nu e rezolvata si e foarte probabil sa fie chiulasa.( dar nu sunt 100%siguri)si nu au timp pentru o verificare mai amanuntita deoarece am venit fara programare.Manopera aici pentru chiulasa in cel mai fericit caz ma costa 700euro.Bineinteles ca mi am ridicat masina si sper sa reusesc sa vin cu ea in Romania cu prima ocazie.Cei  de acolo nu mi au inspirat incredere si sper ca totusi nu e asa de grav si se poate rezolva mai ieftin

Am tot cautat pe forum pe cineva cu problema similara cu a mea iar cei mai multi si au rezolvat. problema cu inlocuirea termostatului ceea ce am facut deja.Am verificat daca da bule de aer in borcan si intradevar la cu o frecventade  3-4 secnde,cu motorul la relanti apare o bula mica.Lichidul de racire e curat.Uleiul pare normal pe joja.Am pus mana pe cele doua furtune care duc in bord la  radiatorul de caldura (cu motorul cald,apa 90) si par doar un pic caldute si foarte moi parca nu ar fi presiune in ele.Ce ma mira este de ce uneori toul e normal, am caldura ok cu temp. apei fixa la 90,alteori ,totul o ia razna (vine un aer rece prima data apoi temp apei incepe sa creasca pana in zona rosie ).Ventilatoarele functioneazaLichid se pare ca nu pierde.Inca nu am depistat acel furtun care trebuie sa se "intareasca" sau nu in functie de presiune de la chiulasa.Alte sugestii in afara de chiulasa ?Am gasit un sfat pe acest forum ca ar putea fi radiatorul de caldura infundat.Dar banuiesc ca nu ar putea fi vinovat pentru cresterea T  apei in zona rosie.Poate e doar amarata de termocupla,siguranta pe undeva.Va multumesc!

Modificat de geoorge83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Am si eu urmatoarea problema de ceva timp. La pornire dupa ce temperatura lichidului de racire ajunge la 90, sunt momente in care trece de 90 si ajunge peste 100, odata a fiert de tot incat a trebuit sa opresc. Dupa o perioada am observat ca temperatura ramane stabila la 90 si nu mai creste sau scade, indiferent de modul de consus, mai turat sau mai linistit. Atunci cand a fiert, am vazut ca nivelul lichidului de racire era peste max, dar cred ca e normal ca la anumite momente sa treaca peste max. Cand masina sta si e la rece, inainte de pornire am verificat nivelul lichidului de racire, este normal, nici sub minim nici peste maxim. A mai avut cineva o astfel de problema? Masina cu problema este masina din semnatura si are 3 circuite de racire (cel putin asa am inteles eu de la dealer, pentru ca am si incalzire stationara).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa de apa. Daca continui așa o dai in garnitura de chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e asa simplu din fața ecranului, poate fi termostatul / garnitura chiulasa ciupita /arsa, chiulasa ovalizata / fisurata etc. Investigheaza de urgență, din cauza răcirii defectuoase riști sa calezi motorul! 

Modificat de UWE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!