Jump to content

Probleme cutie de viteze manuală


ciuboy
 Share

Postare recomandată

Tija  cu zgarieturi  , din pacate  nu se mai poate face nimic .  Joi  am schimbat iar semeringul  ,pe original la service .   ieri  era balta de ulei sub masina .  Am  vorbit cu mecanicul  si zicea ca daca  ramane  800 grame  - 1 litru de ulei   in cutie  este  ok  , nu e grav .  Masina face fix 20 km pe zi   ,15 drum intins si 5 in oras .  e  folosita strict de naveta   servici -acasa   . foarte  buna pentru asta .  O sa merg pana cade cutia  ,sper sa tina cat  mai mult   !  nu am ce face  decat sa inlocuiesc cutia  in cazul asta  .  

lupo_bv   , ce parere  ai  ?   cat poate rezista  si ai idee cat ulei  ramane in cutie  pana pierde  ce este de pierdut  ?   mersi  de ajutor    ,  a   si  primele  simtome ca se duce cutia este un huruit  ?  sau ca intra greu in viteza  (ca sa ma pregatesc  cu alta cutie :)

Modificat de crysxyz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia cu 800grame mi se pare o prostie. Capacitatea totală a cutiei este 2,7 litri, mă îndoiesc că se va unge partea superioară a cutiei cu 800 g.

Cred că atunci când ai puţin ulei începe să fluiere în treapta a 5-a, dacă huruie sau intră greu în viteze cred că este în metastază.

Dacă vrei să o foloseşti aşa, de ce nu faci următoarea chestie. Faci o gaură în buşonul de umplere, sudezi o ţeavă scurtă în el în care să înfigi un furtunaş pe care îl aduci în partea superioară a compartimentului motor şi din când în când mai adaugi ulei fără să te mai chinui să umbli pe sub maşină. Cu puţină imaginaţie poţi improviza şi o jojă să vezi când scade uleiul. Astfel poţi merge mult şi bine cu cutia asta dacă bineînţeles nu se strică din alte cauze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi  ,  o so tin pana se strica si iau alta  ,  nu am ce face  . Cand o sa vad primele simptome  o sa caut alta  cutie  ,   La  treapta 5 nu ajung , maxim a 4a folosesc  ,cica  teoretic   ar  fi functionala  si cu 1 L  de ulei  ceva timp  ,  la cat merg cu ea   zilnic  .   Vom vedea cat tine  . mersi mult de info  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o  intrebare   , cum  aflu ce serie de cutie imi trebuie ?    sa stiu ce model caut . am vazut ca nu sunt  scumpe si  sunt mai multe modele  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În portbagaj (sub covoraş, în preajma roţii de rezervă) ar trebui să ai un abţibild alb cu niste coduri. Fă-i o poză.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi  de ajutor  ,deci  o cutie  ETD .  sa  vedem cum fac  .sper sa gasesc ceva ok .   Masinuta e super pentru ce avem nevoie   si parca nu as vrea so vand  . 

@  a schimbat  cineva  o cutie  ,cam cat  dureaza  ?   de priza  pentru placa  nu este  nevoie nu ca este deja fixata  placa si discul  nu ?     nu am mai  facut   de ceva ani buni asemenea  operatiune   .  e mai bine sa scot motorul pe sus   sau sa lucrez  prin rampa   si sa dau doar cutia jos  ?   

Modificat de crysxyz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Să ai puțină răbdare să caut toate codurile care se potrivesc si o sa îți trimit si procedura exactă, dar pe săptămână următoare să ajung la calc.

Orientativ ai aici procedura de la polo

http://workshop-manuals.com/volkswagen/polo-mk3/power_transmission/5-speed_manual_gearbox_02j/gearbox_mechanicsoperation_constructiondiff./removing_and_installing_gearbox/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

sambata  am scos  tot uleiul  din cutie  , si am pus inapoi  800gr .   putin ,dar macar nu mai curge ,   ca numai pete de ulei  sunt unde parchez  . sper sa tina macar  1 luna cutia  asa 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Acum......sa ingros obrazul sa nu il ingros........Am patit un pocinog,in loc sa scot surubul cu imbus de 17 sau cat o fi,am scos un surub care tine furca de marsarier la cutie,iar ca urmare a ramas blocata in marsarier.

Vroiam sa completez ulei la cutia de viteze.

Este cea de pe motorul auc.

Aveti cumva o documentatie,pliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiz?

Va multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mutat postarea în topicul potrivit

Ceva documentaţie este, dar nu ştiu dacă o poţi rezolva fără să dai cutia jos. Dacă reuşeşti să scrii aici cum ai făcut. Poate se mai găseşte cineva care-şi face de lucru fără să întrebe pe aici :D

gearbox.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sarumana mult pentru documentatie.

Asa e cand omul e prost si nu se documenteaza inainte.

Clar trebuie data cutia jos.Si e o placere ,la ce inghesuiala acolo.

Inca o data multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anticipez că o să demontezi mai mult decât trebuie:D, aşa că preventiv ţi-am mai ataşat ceva documentaţie. Vezi că îţi trebuie ceva scule pentru reglaje (ceas comparator cu braţ mobil, etc). Grijă la timonerie, unde ai gaură ovală (la tija căutătoare) să marchezi poziţia piuliţei cu ceva ascuţit, altfel o să ai probleme cu reglajele.

auc cutie-montare-demontare.pdf

auc cutie-clutch housing.pdf

Adjusting selector finger and selector sleeve.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am apucat sa desfac partea din fata de la Lup.O data cu desfacerea fuzetelor am constatat cu multa bucurie ca are reglaj al unghiului de cadere la amortizor.

Nu am apucat sa desfac suruburile de la cutie inainte sa intreb urmatoarele.

1.Cutia iese prin partea stanga fara a fi nevoit sa mai desfac si cadrul motor?Mi se pare cam inghesuit.

2.Electromotorul ramane pe cutie la demontare sau trebuie scos inainte?Cum ar fi mai usor?Sau il las acolo atarnat pana la montarea celeilalte cutii.Din ce am vazut,capatul cu bendixul este in cutie.Sper sa nu iasa rotorul din electromotor la scoatere

3.In arborele cotit unde intra priza cutiei are rulment sau bucsa de bronz?Daca are bucsa,exista un cod si de unde se poate cumpara?

Momentan atat.va tin la curent cu operatiunea.

Eu,mai mult cu Skodele vechi sunt si le stiu foarte bine.

Lupul asta este al tatalui si.......nu prea stiu bine cu ce se mananca.

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat cutia jos la Lup,asta dupa ce am folosit toate injuraturile posibile si imposibile,caci totul este asa de inghesuit pe acolo.

De recomandat,din proprie experienta.A se desface suportul care tine cutie de caroserie,cel prins cu doua suruburi M10.

Eu m-am chinuit pt ca afurisitul de cioc de la cutie se baga in toate alea si nu se lasa cutia data jos.

Voi pune alta cutie,iar pe aceasta o voi diseca sa ii fac autopsia,caci si selectorul era stramb si trebuia sa folosesti doua maini pt a schimba vitezele.

Flansa pe care culisa rulmentul era praf,rulmentul asijderea.

Sunt profund dezamagit de conceptie.

Cablul de ambreiaj debraiaza cu camasa,rulmentul este lipit pe soarele placii,ceea ce nu este permis,etc,etc.

Va mai tin la curent cu ce prostii am mai facut pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, pai atunci când ajung acasa o sa iți dau codurile de cutie ca sa stii ce sa cauți. Cu primele doua întrebari cred ca te-ai lamurit, la a treia iti raspund tot atunci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu noutati,in sensul ca am luat o cutie sh,tot de auc,iar cu ocazia asta am schimbat flansa si rulmentul de presiune,ca erau varza,pe amandoua cutiile,am schimbat ambreiajul, am confectionat dintr-o coada de matura o bucsa sa centrez ambreiajul intre placa si volant,din cutia achizitionata am scos uleiul pe la capacul de la pinionul de a 5a,caci mi-a fost teama sa scot busonul de 17,deoarece am citit ca e posibil sa se strice filetul,am pus 2,7 litri de ulei tot pe acolo culcand cutia,am pus capacul la loc si am montat noua cutie veche pe masina.

Sa nu radeti de mine,am pus cutia pe burta,am intrat cu ea cu tot sub masina,am tras un scaunel mic pe care am asezat-o provizoriu,dupa care am coborat un pic motorul care era pe cricul crocodil hidraulic,am sucit-o nitel si aia a fost.

Restul,cu montat electromotor si gramezile de fire si firicele le stiti,nu mai comentez.

Maine,daca oi fi sanatos..........la cap,o sa montez timoneria si celelalte ,gen fuzete,planetare.....si geometria,caci nu am pus semn cand am demontat amortizoarele,fir-ar.

Per ansamblu,nemtoaicele astea sunt complicate rau,eu nefind mecanic,ci asistent medical,m-am descurcat mult mai greu decat un specialist.

O sa pun maine poze cu flansa de rulment sparta si rulmentul care e si el varza.Cablul de ambreiaj,l-am pus nesperat de usor,si am vazut ca debraiaza corect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 minutes ago, sk100it said:

Maine,daca oi fi sanatos..........la cap.

Sincer nu ştiu nici un asistent să se fi înhămat la aşa ceva :biggrin:

Felicitări pentru iniţiativă, bineînţeles ca te-ai apucat de lucru înainte să apuce cineva să scrie pe aici (chiar acum căutam codul pentru simeringul de la arborele cotit, dar văd că ai depăşit momentul:icon_thumleft:)

Pentru cablul de ambreiaj citeşte şi topicul ăsta

https://vwforum.ro/topic/70475-fyi-cablul-de-ambreiaj-functionare-schimbare-verificare/

În mod normal este ciudat că l-ai pus uşor dacă nu l-ai blocat înainte. În orice caz fă-i verificarea funcţionării şi dacă se comportă cum am scris eu acolo este ok.

Altă dată când umbli la fuzete, dă-le jos cu tot cu ansamblul arc-amortizor prin desfacerea piuliţei din capătul de sus al amortizorului şi nu te mai doare capul cu reglaj ulterior al geometriei. Chiar dacă puneai semne, cam greu să le pui la loc cum au fost. Cel mai sigur se scoate cu totul.

Iar pivotul să nu-l desfaci din basculă pentru că iar ai de furcă cu geometria.

Cu inbusul ăla de 17 nu am avut treabă până acum, ce-i drept se desface greu (cel puţin prima dată neavând imbus am încercat cu un fier sudat de un şurub...s-a rupt sudura) şi ai nevoie de inbus cu prelungitor, iar atunci când îl pui la loc să ţii cont cam câte filete se vedeau înainte să-l scoţi şi îl pui la loc la fel.

Ulei îţi recomand să pui doar original G50 (prescurtarea de la G005000). Este cam dublu faţă de alte uleiuri, dar eu nu am avut probleme până acum şi l-am schimbat de două ori (maşina are cam 350k km). La reprezentanţă au încercat să-mi dea altul , dar eu am insistat să-l iau pe acesta pe riscul meu.

Să pui şi pozele să vedem ce mă aşteaptă şi pe mine (din fericire până acum nu am umblat la cutie/ambreiaj):D

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aaaaaoleu,chiar din bascula i-am demontat pe amandoi,deoarece presa de cap de bara cumparata cu ceva timp in urma era prea mare si scapa.

Dar,acolo sunt gaurile rotunde,deci nu sunt prea convins ca ar fi o problema,este acea flansa cu trei piulite sudate,dar ma mai uit.

Azi cand ajung acasa,o sa pun pozele cu flansa de rulment rupta,rulmentul mort si minunea manufacturata pentru centrarea discului de ambreiaj.Daca nu aveam scule adecvate,cumparate cu ceva timp in urma nu aveam nici o sansa sa desfac ceva la masina.

Lupo este o noutate,acesta este al tatalui meu,Matiz are sotia,iar eu initial am reparat doar Skoda1000,100,120,130.

Numai eu stiu cat ma chinui seara sa-mi spal copitele,caci ar fi o treaba naspa ca un pacient sa vada mainile unui asistent de radiologie pline de vaselina cu pamant.De fapt,combinatia fatala este cea cu vaselina si lichid de frana.Nu se curata nici moarta,deoarece lichidul de frana este glicol,deci se spala cu apa,iar vaselina este grasime,care se curata cu un fenol,iar glicolul cu fenolul nu sunt compatibile.Deci,recomand manusi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci,pozele cu flansa pe care culiseaza rulmentul,aceasta piesa de umplut carnatii,ca altfel nu pot zice,si rulmentul care cica se mai invartea cu zgomot,iar la debraiere,,zdranganea masinuta pana la ultima piulita.Daca nu se schimba flansa de carnati,degeaba se schimba kitul de ambreiaj,va face la fel.Nu stiu daca se vede si uzura,nu doar urechea rupta

IMG_20180504_144337.jpeg

Am montat tot pe masina,pot spune ca merge bine,nu trage stanga dreapta,caci am respectat urmele de "jeg" lasate de piulite,un singur MINUS,nu functioneaza kilometrajul.Cred ca este senzorul de pe cutie,insa nu am mai avut timp sa il verific.Cu timoneria gresata,furca demontata si curatata,vitezele se schimba cu un deget ,iar ambreiajul functioneaza lin si fara probleme.Discul vechi avea un joc la arcuri infiorator

Si bineinteles,ajutorul meu la schimbarea cutiei.A obosit de atata treaba.Deh,sunt un mare iubitor de blanosi.

IMG_20180504_164551.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Stie cineva codul de piesa pt simering tija cutie de la motor aud?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scris în postarea aceea care este codul si cum se schimbă

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Sa inteleg si eu daca nu se umbla la cele 2 suruburi timoneria nu ai cum sa o pui gresit? Ma refer la viteze. Dar jocul exagerat gen dacia la maneta de schimbator cum o reglezi? Tot din timonerie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!