Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Recommended Posts

dsktopor

Am mai facut o tura de log-uri pe BS003 si BS011 . Sa vedem daca sunt bune :))

 

 

 

Am atasat 3 poze cu ce am vazut la motor mai interesant :

Poza 1A - Este ceva ulei acolo unde am incercuit Vad ca acel furtun sau ce ii ,se leaga de tubulatura aia de aer unde ii si debitmetrul.

Poza 2A - Este o mufa care intra in motor , vad ca este putin murdara de ulei

Poza 3A - Acel furtun vine din pompa tandem 

 

 

 

1a.jpg

2a.jpg

3a.jpg

BS003.CSV BS011.CSV

Link to comment
Share on other sites

lupo_bv

De data asta au ieşit ok. Nu arată chiar rău, sunt oarecum asemănătoare cu ce a mai fost postat pe topic.

BS003

EGR nu pare chiar off sau este anulat numai în mers, aici în test se vede că comută între on/off

image.thumb.png.f31e691232e9341732e4b31a7bb10ed2.png

Valoarea minimă este cam mare, ca şi cum nu ar deschide suficient, dar asta nu ar influenţa turbina

 

BS011

image.thumb.png.be8fd073c4b27114d55ea154d31fc553.png

Aici nu par a fi probleme deosebite, ai diferenţa între on/off de 180 mbari ceea ce este ok, probleme de vacuum sau gripare nu par să fie, dar nu sunt excluse pentru că în acest test geometria este pe maxim deschis respectiv maxim închis. În mers ea trebuie să fie unde pe nişte poziţii intermediare.

Greu de spus unde este problema, cred că ar fi bine să faci verificările în ordinea pe care ţi-am scris-o mai sus.

 

Link to comment
Share on other sites

lupo_bv

Problema care se vede la tine este că turbina face presiune cam târziu apoi rămâne pe suprapresiune destul de mare ceea ce ar însemna, la prima vedere, că este ancrasata geometria. 

MAF pare ok, valoarea măsurată nu scade sub cea specificata.

Fă și logurile in Bs003 și BS011 (in Basic settings nu în Measuring blocks)

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Gabriel.Pop

Sper ca le-am facut corect. de ce pe coloana cu specificat sunt numere cu doua cifre mg/strat si pe coloana cu actual sunt numere cu 4 cifre mg/strat. In plus a inceput sa intre in limpmode deci e clar ca trebuie sa curat geometria.  intrebarea mea este daca senzorul maf poate uneori sa functioneze corect si uneori nu?  uneori simt ca nu trage motorul. o sa incerc sa fac diagnoza cand nu trage.

LOG-01-003-xxx-xxx.20.07.2022.011.csv LOG-01-003-xxx-xxx.20.07.2022.003.csv

 

 

 

Edited by lupo_bv
Eliminare quote postare anterioara
Link to comment
Share on other sites

lupo_bv

La specificat trebuia să apară altceva (şi în BS apare aceeaşi chestie, dar presiunea se măsoară în altceva nu în mg/strat)

Logurile nu arată cum ar trebui, întrebarea este ai accelerat tu motorul sau s-a accelerat el? În mod normal în testele din Basic settings trebuie să se accelereze singur şi tu să nu te atingi de pedala de acceleraţie

8 hours ago, Gabriel.Pop said:

intrebarea mea este daca senzorul maf poate uneori sa functioneze corect si uneori nu?  uneori simt ca nu trage motorul. o sa incerc sa fac diagnoza cand nu trage.

Posibil, dar în logul în mers pus de tine nu se observă asta. Încearcă să surprinzi într-un log în mers treaba asta.

 

Link to comment
Share on other sites

taliban
Link to comment
Share on other sites

lupo_bv

Nu prea sunt diferenţe notabile

BS011, arată cam tot la fel

image.thumb.png.f52833296872b48c40aef28fcc44d145.png

BS003 la fel, puţin translatat în jos, dar nesemnificativă modificarea

image.thumb.png.958de8642ec36c387d09ccf84e9c512c.png

Logul în mers cam acelaşi aspect

image.thumb.png.31f34e2ef08ff1e2fd79f6864af24a91.png

Probabil că maşina o simţi cam tot aşa

Link to comment
Share on other sites

taliban

Da, un pic merge mai bine dar tot nu am performantele dorite . Surubul de blocare al actuatorului am desfacut de tot astfel incat actuatorul nu mai atingea surubul cand era tras la maxim dar tot nu resusesc sa maresc pragul la presiune . Tot asa la actuator am dat doua ture, si am incercat cu 4 ture, adica l-am insurubat . Aveti idee de ce nu reuseste turbina sa bage mai mult? Sau sa verific admisia ? E posibil sa piarda presiune si acesta e motivul ? 

 

Va multumesc

Link to comment
Share on other sites

lupo_bv
12 hours ago, taliban said:

E posibil sa piarda presiune si acesta e motivul ? 

Este posibil. Un indiciu ar fi că chiar în condiţii de presiune scăzută MAF indică destul de mult (vezi în graficul de mai sus între 2000 şi 2500rpm. Dar de ce la un moment dat face totuşi suprapresiune? Deci ar putea să facă presiunea necesară şi cu o diferenţă de numai 120mbari în BSO11 sau are momente cînd nu mai scapă presiune, dar nu prea cred. Şi de ce nu se corectează.

Încearcă următoarea chestie: înşurubează şurubul de stop pînă cînd presiunea maximă începe să scadă şi lasă-l acolo unde este presiunea maximă pentru că este clar că în situaţia ta oricît l-ai deşuruba singurul rezultat va fi creşterea recirculării. Treaba asta o faci cu tija actuatorului demontată de pe pîrghia geometriei şi pîrghia ţinută lipită de şurub. Montezi pîrghia şi scoţi furtunaşul de vacuum din actuator şi reglezi tija pînă cînd presiunea va fi cam cît este presiunea atmosferică, poate foarte puţin sub (ştiu că astfel va scădea diferenţa on off, dar deocamdată facem abstracţie de asta), Montezi totul la log şi faci logurile să vedem ce a ieşit.

Treaba este că înainte de a face reglaje la turbină trebuie să fii sigur că nu există probleme la turbină, actuator, vacuum, traseu presiune între turbină şi motor

Link to comment
Share on other sites

Magilala

Salut,

Daca ma ajuta cineva cu aceste loguri,masina merge foarte bine o singura eroare mia aparut  P2002 EFICIENȚA FILTRULUI DE PARTICULE DIESEL SUB PRAGUL B1

am sters eroarea dar la un anumit interval reapare!

Multumesc!

LOG-01-003-010-011.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV LOG-01-068-074-067.CSV

Log-Log.txt

Edited by Magilala
Link to comment
Share on other sites

vlahdacoroman

Logurile nu va ajuta cu nimic la aceasta eroare.....ce motorizare aveti?

Link to comment
Share on other sites

Thedictator

Salut baieti! Multumesc pentru ultimele raspunsuri si pentru ca inca sunteti aici si ajutati atatia oameni!

Mai am o problema la o masina din familie, este vorba de un Cady 2008 1.9 tdi.

Masina se manifesta in felul urmator, la pornire scoate usor un norisor de fum, si nu se accelereaza cum trebuie, nu trage cum trebuie si uneori dupa 3000 rpm ii taie puterea, dar nu se aprinde nimic in bord si nu gasesc nimic pe tester, ma gandesc ca poate sa fie de a un injector defect, dar nu oscileaza la relantiu nu clancane cand e subturata, acum nu stiu, turbina a fost refacuta complet acum un an, am incercat sa ii schimb si debitmetrul dar are aceleasi simptome, am schimbat si map ul si tot asa face. Nu stim ce sa ii mai facem. Orice sfat e binevenit! Atasez si log urile poate gasim ceva.

Multumesc!

LOG-01-003-010-011 fne mers a 3.CSV LOG-01-003-010-011 fne mers a 4.CSV LOG-01-003-xxx-xxx fne.CSV LOG-01-011-xxx-xxx 001 fne.CSV

Link to comment
Share on other sites

red_runner

Salut , 

Am facut un test pe masina din semnatura cu ocazia depasirii a 260k km . As vrea sa stiu starea EGR-ului , din cate stiu nu a fost schimbat nicodata, masina merge normal . Acesta este log-ul cu parametrii necesari , turatie , pozitie pedala, EGR specified si actual. 

As aprecia o opinie asupra datelor , va multumesc anticipat !

test_bkd_2407.xls

Link to comment
Share on other sites

Magilala

@vlahdacoroman Salut este motorizarea din semnatura BMN 2.0 TDI PD

Link to comment
Share on other sites

Dan.MDLL
On 13.07.2022 at 0:19, lupo_bv a scris:

 

@Dan.MDLL

Cam greu de interpretat logul tău. Eu zic să faci unul cum trebuie (pe 3-10-11 nu pe 1-10-11), cu pedala de acceleraţie apăsată la podea între 1600-4000 rpm şi dacă se poate să faci şi celelalte două loguri BS003 şi BS011

 

 

Salut,

 

Intr-un final am refacut log-ul in mers, mai jos atasat. Tin sa precizez urmatoarele:

- turbina a fost reconditionata acum 2 ani

- MAF este de aproximativ 1 an, model OE

- filtrul de aer are aproximativ 6 luni

- la o privire din elicopter nu pare sa am furtune de vacum sparte

- nu am reusit sa fac log pe BS003 si BS001

 

In timpul testului, la 3500rpm-4000rpm se simte o intrerupere foarte scurta de putere pe care o pot simtii si pasagerii din spate, am facut 2 astfel de log-uri si in ambele situati a fost la fel.

 

@lupo_bv ma ajuti te rog cu o interpretare?

 

 

azi.CSV

Link to comment
Share on other sites

taliban

@lupo_bv pana la urma am ajuns la concluzia ca reconditionarea/reparatia turbinei nu a fost bine facut lucru ce mi s-a si confirmat ulterior cand l-am desfacut . in loc de 11 paleti la variabila avea doar 9.

 

Dupa schimbarea turbinei masina merge mai bine, un pic de vlag simt in turatii joase . Am rugamintea de a face interpretarea logurilor si eventual un sfat tehnic daca e nevoie de reglaj al turbinei .

 

Va multumesc

 

LOG-01-003-010-011-dupa schimbare turbina.csv LOG-01-003-xxx-xxx-egr dupa schimbare turbo.csv LOG-01-011-xxx-xxx-turbo dupa schimbare.csv

Edited by taliban
Link to comment
Share on other sites

lupo_bv

@Thedictator

Destul de ciudată problema ta. Pe de o parte ai suprapresiune foarte mare în mers, suprapresiune care nu se corectează, pe de altă parte la testul în BS011  turbina nu face presiune deloc, dar nu că nu face.....chiar şi presiunea maximă este sub presiunea atmosferică, iar cea minimă este mult sub aceasta. Ca şi cum ai avea admisia obturată şi se face depresiune (ia vezi când faci BS011 dacă ţii mâna pe tubulatura care vine în admisie nu simţi cum se strânge?). Am întâlnit o dată situaţia asta la cineva care avea axul turbinei rupt, dar la tine nu cred că este cazul pentru că în mers face presiune....şi încă mare.

LOGUL ÎN MERS arată ca şi cum geometria ar fi blocată, nu-mi dau seama de ce nu intră în limp mode

image.thumb.png.499ce623dfff85340420e0a2f0e550a4.png

BS011. Aşa grosso modo ar trebui să fie pe unde am desenat linia roşie punctată

image.thumb.png.935db1e609da5175d0f1b04748497908.png

Întrebare: după recondiţionare a mers bine maşina sau tot aşa prost? Pentru că o cauză ar fi şi un reglaj absolut defectuos, dar mă gândesc că aşa ar fi trebuit să se comporte şi imediat după recondiţionare

 

BS003 din păcate nu cred că s-a iniţiat, ar fi bine să încerci să-l refaci, ar aduce informaţii preţioase

On 7/26/2022 at 11:39 PM, Thedictator said:

la pornire scoate usor un norisor de fum

După cum se vede în BS011 se pare că lipsa aerului ar fi cauza

On 7/26/2022 at 11:39 PM, Thedictator said:

nu trage cum trebuie si uneori dupa 3000 rpm ii taie puterea

După repornirea motorului îşi revine?

On 7/26/2022 at 11:39 PM, Thedictator said:

ma gandesc ca poate sa fie de a un injector defect

Fă un log în mers pe grupul 013 şi postează-l pe topicul dedicat

 

Link to comment
Share on other sites

taliban

@lupo_bvsuprapresiunea are legatura ca masina e resoftata?

 

Link to comment
Share on other sites

lupo_bv

@taliban

Nu ar trebui să aibă. Prin resoftare se modifică presiunea specificată (şi implicit parametrii de injecţie conform presiunii/cantităţii de aer), iar presiunea măsurată trebuie să aibă cam acelaşi comportament. Practic curbele din grafice ar trebui să arate asemănător numai că translatate mai sus.

Acum referitor la logurile puse de tine: în primul rând nu mai apăsa acceleraţia la podea de la turaţii aşa de joase, rişti să rupi axul turbinei (fenomenul de  surge). De pe la 1600 rpm este safe şi concludent.

Tot nu arată bine, tot face presiune târziu, după cum spui simţi şi tu lagul, numai că spre deosebire de vechile loguri acum nu rămâne pe suprapresiune ci după spike intră în subpresiune. Probabil că mai trebuie umblat la reglaj

 

image.thumb.png.5d04b8102a88afe94d0e0460116dd733.png

 

BS011 Lucrurile stau mai bine decât în trecut, acum ai 150 mbari diferenţa on/off

 

image.thumb.png.ab1d26f470d4c0c2fe117dde9da5446b.png

BS003. Aici este o problemă. Valoarea minimă este ok, mai bine decât în trecut (este o recirculare mai mică), în schimb a păţit ceva valoarea maximă (ar trebui să fie undeva în jur de 460). Asta se întâmplă fie când EGR nu închide cum trebuie fie când turbina trage aer pe lângă MAF (verifică tubulatura între MAF şi turbină). Mai ar fi şi alte cauze, dar astea sunt mai importante. Curios este că în mers nu se observă probleme din punctul ăsta de vedere. Verifică tubulatura şi pentru a exclude EGR ar trebui să faci o pereche de loguri cu EGR anulat cu o garnitură plină. 

image.thumb.png.e37c83d82f77ba319a48bc6a5709efd7.png

 

 

 

@red_runner

Nu este concludent logul tău pentru că valoarea EGR măsurată nu poate fi evaluată fără a ştii nivelul de acţionare a EGR (Duty cycle)

Aşa că refă logul în care să pui şi presiunile turbinei (prescris, măsurat), Duty cycle pentru turbină şi EGR. Şi pedala de acceleraţie să o pui la podea de pe la 1600 rpm.

Şi nu-l mai bibili atât:))

Link to comment
Share on other sites

lupo_bv

@Dan.MDLL

Se vede şi în log că este mai leneşă. În principiu face presiunea cerută cam târziu (pe la 2500 rpm) şi nu şi-o menţine, imediat scade. Dacă nu sunt probleme de vacuum verifică să nu ai scăpări de presiune între turbină şi admisie. Destul de greu de spus unde este problema.

image.thumb.png.501d47764755d9e202084f5b365a03a9.png

On 8/2/2022 at 6:37 PM, Dan.MDLL said:

In timpul testului, la 3500rpm-4000rpm se simte o intrerupere foarte scurta de putere pe care o pot simtii si pasagerii din spate, am facut 2 astfel de log-uri si in ambele situati a fost la fel.

Nu cred că este din cauza turbinei. Fix în porţiunea aia ai presiunea care trebuie. 

Link to comment
Share on other sites

Dan.MDLL

Conteaza mult daca nu am distributia pusa la punct?

Link to comment
Share on other sites

lupo_bv

Poate conta, dar nu știu cât de mult. Din ce se vede in grafic parca nu ar fi asta cauza, mai ales daca problema a apărut treptat. Sau a apărut imediat după ce ai umblat la distribuție?

Link to comment
Share on other sites

Dany_aleksandar

Salutare, As dorii daca se poate un sfat vis-a-vis de log-uri..

Masina in cauza: Vw Sharan din 2001, 1.9 AUY.

Probleme: - Masina nu trage (mai ales la urcarea unei pante) sub 2000 de ture, dupa 2000 de ture zici ca au mancat andrenalina amestecata cu fan cei 116 cai.

- Consumul de carburant: Am scos un consum de 8,5 la 340 de km (drum facut in afara localitatii; din cei 340 de km, vreo 50 km au fost in panta).

- O gaura de aproximativ 2 degete in teava intermediara de la toba de asapament (presupun ca din acesta cauza masina nu trage).

 

Multumesc anticipat !

LOG-01-003-010-011 treapta a 3-a.CSV LOG-01-003-010-011 treapta a 4-a.CSV

Link to comment
Share on other sites

lupo_bv

Nu cred că este din cauza găurii din evacuare. Nu face presiune suficientă turbina de asta nu trage

image.thumb.png.c791d796345afb62bccb28916f033b2e.png

image.thumb.png.2094f56518704307dfc4564d4f2cd2ee.png

 

poate fi o scăpare de presiune pe traseul turbină-intercooler-admisie sau o scăpare de vacuum. MAF este ok

Pentru a ne apropia de cauză fă şi BS003 şi BS011. Vezi topicul de mai jos

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

   Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!