Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Recommended Posts

Sunt ceva ciudăţenii aici, dar hai să le analizăm pe rând

BS003

Relativ ok. Neregularităţile alea unde am pus săgeţi s-ar putea să fie din cauză că în mers este anulat şi probabil că sunt ceva depuneri pe axul pistonaşului. Valoarea maximă puţin cam mare şi ar putea indica o mică scurgere de presiune între turbină şi motor, dar nu se probează la logul în mers  (dacă ar fi aşa MAF ar măsura mai mult decât prescrisul). Ce ne-ar interesa aici ar fi dacă închide bine pe EGR OFF şi se vede că închide.

image.thumb.png.a1f562d9b15dd6bfe4b0be70621b5751.png

 

BS011

Nu arată perfect, dar nici catastrofal nu este. Oricum nu justifică lipsa de presiune de la logul în mers

image.thumb.png.548f49635130f51fb8f57e437db960c6.png

 

Primul log

Se vede că a intrat în limp din cauza presiunii prea scăzute

12 hours ago, junglefoot said:

acum nelamurirea mea este de ce cand Maf-ul citeste o valoare mica, scade si presiunea turbinei, chiar daca ecu cere valoarea mare de care are nevoie.

sau invers . Cantitatea de aer care intră în motor este dependentă de turaţia motorului şi de presiunea aerului.

Dar şi MAF mi se pare că măsoară aiurea. De exemplu în graficul de mai jos se observă că după ce a intrat în limp, pe decelerare şi la ralanti  măsoară mai mult decât în prima parte când turaţia motorului şi presiunea măsurate sunt ma mari. În logul următor se observă chiar că la un moment dat (cred că atunci când a început să nu mai tragă), deşi presiunea şi turaţia cresc, MAF indică din ce în ce mai puţin (am încercuit cu roşu). În prima parte a aceluiaş log se observă că MAF măsoară cât de cât pe aproape de prescris. De altfel se observă că atunci când presiunea măsurată este pe aproape de cea prescrisă şi valoarea măsurată de MAF este pe aproape de cea prescrisă, dar asta se întâmplă de obicei în sarcini parţiale şi la turaţii mai mici. În plină sarcină dă pe spate.

image.thumb.png.7ee7ec0eaeb90f242d1a112861bc9b18.png

 

image.thumb.png.6141b677e75bac3d9fdc47e0aecffa37.png

 

Cauze posibile:

- posibil ca la turaţii mai mari turbina să tragă aer fals pe lângă MAF. În mod normal şi în situaţia asta turbina ar trebui să facă presiunea normală, dar dacă MAF măsoară aşa de puţin este posibil să apară o limitare a cantităţii de combustibil injectate şi de aici o viteză redusă a gazelor evacuate şi prin urmare şi o presiune scăzută

- MAF obosit. Dar dacă zici că l-ai schibat cu unul ok îl excludem pe moment. Dacă ar fi o problemă la mufă atunci cred că ar trebui să arunce şi o eroare pe MAF şi să apară o valoare de înlocuire de 550 mg/str.

- turbina nu face presiune la turaţii mari. Greu de determinat cauza

 

Ce ar trebui să faci?

În primul rând verifică bine să nu ai probleme la tubulatura dintre MAF şi turbină

Apoi mai fă nişte loguri în mers astfel (porneşti logurile de la plecarea de pe loc, te plimbi puţin, faci o repriză două cu pedala la podea între 1700-4000 rpm, apoi tragi pe dreapta şi salvezi logul):

- pe 003-010-011 cu mufa de la MAF scoasă. În felul acesta cu valoarea de 550 care de multe ori este mai mare decât cea citită de MAF putem verifica dacă are impact asupra presiunii

- pe 001-003-011 cu mufa de la MAF băgată

- pe 001-003-011 cu mufa de la MAF scoasă

- pe 007-003-011 cu mufa de la MAF băgată

Ultimul log pare cam contraintuitiv, dar am zis să verificăm şi ce vezi în poza de mai jos

1093814662_1-11-202212-13-22PM.thumb.jpg.448908cefacaa33304892f2b0bca4834.jpg

Link to comment
Share on other sites

Foarte, foarte interesant ce se intampla, totusi mie mi se pare tare dubios cum a functionat masina 2 ani fara nici cea mai mica figura, doar prin simplul fapt ca am luat cablul debitmetrului si de nervi l-am sugrumat cu o faseta de plastic si asa a ramas!  A mers perfect!! Ce-i drept nu i-am mai facut nici un log nimic dupa, am uitat complet de problema.  Eroare de Maf nu am, decat daca ii scot mufa. Ce am mai gasit eroare a fost de la un suport de motor "17994 Engine Mount solenoid valves (n144/N145) 

P1586- 35-10 Short to plus-intermintent. " Dar nu cred sa aiba treaba, mai ales ca dupa ce am sters eroarea, nu a mai persistat.  Am sa fac logurile exact cum mi-a zis si vedem. Totusi m-am uitat mai bine la mufa si e cam coapta, ma gandesc ca sunt sanse destul de mari sa nu faca contat exact la partea de semnal si nu de alimentare in cat sa nu dea eroare, dar totusi sa nu trimita informatiile asa cum trebuie. Las o poza cu mufa 

 

 

WhatsApp Image 2022-01-10 at 20.49.40.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Eu zic să o schimbi înainte de a face logurile

Link to comment
Share on other sites

in drum spre casa de la servici ca tot aveam laptopul cu mine am apucat sa fac 2 loguri in mers, unul cu mufa de la maf scoasa, iar celalalt cu mufa bagata. incercand sa o tin in asa fel in cat sa nu ia limp. 

 

In logul cu mufa bagata au fost cateva reprize in care masina a tras cum trebuie.

 

 Pana ma duc sa schimb mufa, las astea aici LOG-01-001-003-011 faara mufa.CSV 

LOG-01-001-003-011 cu mufa.CSV

Link to comment
Share on other sites

Schimbat mufă, nici o îmbunătățire.. Pana nu iau din nou în proba un Maf și un Map eu nu știu ce sa-i mai fac.  Sa fi picat iarăși N75-ul? Are aproape 2 ani. M-aș mira.. Din moment ce lucrează în BS.. 

Link to comment
Share on other sites

Acum este clar că atunci când nu măsoară suficient MAF cantitatea injectată este limitată, dar tot nu pot trage o concluzie că din cauza asta nu face presiune.

14 hours ago, junglefoot said:

In logul cu mufa bagata au fost cateva reprize in care masina a tras cum trebuie.

Asta este partea curioasă, că nu funcţionează constant. Spre sfârşitul ultimului log se vede că ai avut două reprize în care ai avut chiar suprapresiune (comportament de geometrie ancrasată) după care iar şi-a revenit

image.thumb.png.cbbb96a5150dce543f6db27ee043d901.png

10 hours ago, junglefoot said:

Sa fi picat iarăși N75-ul?

Poţi face o verificare: tragi vaccuum direct la capsula vacuumatică a turbinei. În felul ăsta geometria va fi închisă la maxim şi în câteva sute de metri ar trebui să iei limp pentru suprapresiune. Dacă faci încercarea asta fă un log în mers pe 3-10-11, dar nu te dai prea tare la ea (o singură secvenţă cu acceleraţia la podea de la 1700 la 3000-3500 rpm este suficientă)pentru că în caz de suprapresiune nu mai are posibilitatea să limiteze presiunea decât prin reducerea puterii motorului. Dacă din log reiese că presiunea este mare atunci poţi suspecta N75, dacă lucrurile se prezintă la fel atunci nu cred că are vreo legătură

Deci, de acum faci logurile pe 3-10-11 pentru că m-am lămurit asupra celorlalte aspecte şi neapărat cu o secvenţă, două, cu cu acceleraţia la podea de la 1700 la 3500-4000 rpm în tr.3 şi dacă ai loc şi în tr. 4

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

M-am gandit si eu la varianta cu vacuum direct in turbina, dar imi era cam frica de la ultima patanie, cand din cauza N75-ului care nu mai regla deloc, am avut constat 2900 mbar si undeva pe la 3500 rpm a puscat axul(am surprins asta in log) si nu a fost o senzatie faina. Daca mai gasesc logul ti-l las sa vezi. Ce e ciudat e ca nu facut nici o limitare in momentul ala cand eram cu ea talpa, dar la mers constat aveam mereu Limp pt overboost.  Acuma daca fac treaba asta cu vacuuml direct imi dau seama de la prima acceleratie daca face presiune sau nu fara sa o tin prea mult in overboost( ca poate nu imi reduce puterea motorului si fac iara vreo prostie)  

 

Am gasit o poza cu logul care surprinde cand s-a rupt axul. 1003564268_WhatsAppImage2022-01-12at10_24_09.thumb.jpeg.b0e5a10fa3b0779a222fb1306f8e473c.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Audi a4 b6 .... cel putin un fir rupt in cablajul masinii. Masori firele pana in ecu. Si tragi fir separat.

Link to comment
Share on other sites

@junglefoot

Am mutat ultima postarea într-un topic dedicat MAF pentru că s-ar putea ca discuţia să se întindă mai mult şi să nu aglomerăm aici. Când ai loguri poţi reveni aici sau dacă se referă numai la problema asta cu MAF le putem discuta şi pe acel topic. Ţi-am ataşat acolo documentaţia necesară ca să verifici funcţionarea MAF şi cablajul

 

Link to comment
Share on other sites

Legat de "turba"...🙄

 

Dupa cum spuneam mai sus, am verificat direct cu vacuum din pompa in ciupera actuatorului.  turbina in continuare nu face presiune

 

Am verificat cu un pistol de vacuum, pompa imi scoate undeva la -0.7 bari, am inteles ca ar trebui sa fie -0.9 

 

Am verificat cu pistolul la furtunu de intra in ciuperca actuatorului prin toata instalatia de vacuum aveam cam -0.65

 

Iar actuatorul meu ajunge in stop screw undeva pe la -5..  Deci teoretic e ok. 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept