Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Recommended Posts

Bun , ca sa ti explic .. presupun ca stii deja , din turbina -> furtun rosu-> tubulatura aluminiu-> furtun cu 4 urechiusi (intermediar)-> intercooler . Pana aici e ok . E , de aici incolo e mai nasol pentru ca … cine a avut masina probabil nu a avut timpul necesar sau vointa sa i acorde atentie , ma rog , exista o pata de ulei la furtunul intermediar .. Ca explicatie am asa .. intercooler fisurat , de ce ? Eu nu am tubulatura de aluminiu sparta , pentru ca probabil ar fi si ea murdara de ulei , nu , e foarte curata , furtunul intermediar e “ stropit” de ulei , ulei care apare mereu , dar mereu , e in permanenta acolo . Am avut o problema cu furtunul de  plasitc de la filtru de gaze carter , am pus oil Catch can , nu-i bai , totul e ca la carte , nu de aici s a tras problema , revenind la explicatia cu intercooler - ul , undeva e spart -> turbina face presiune mai mare -> uleiul urca prin intercooler si unde gaseste loc sa iasa , iese , “gura lui de jos “ pe  unde intra aer din turbo pe acolo se prelinge uleiul , si de asta am zis ieri ca 0.2 bari ii pierd la intercooler , poate pierd mai mult/ mai putin , ideea e ca i pierd, stiu ca pe traseele astea de aer unde e ulei sau praf/ etc  exista o pierdere de presiune , la mine e sesizabila .. di de asta zic ca i ok sa l schimb .. nu e o avere , dar na . A doua chestie e asa -> intercooler -> furtun cu 4 urechiusi ( cred ca 4 are , intermediar) -> tubulatura plastic -> furtun cauciuc [( acum am pe 63 de presiune , deoarece anuland egr ul am schimbat si furtunul (era vai de el ..)] -> EGR*( anulat)-> admisie . Ok , problema apare la iesirea din intercooler , sus , unde e ulei , mult ,inchegat” uscat si vai de el .. si mai e o problema , la tubulatura de plastic , face ca toate alea si se misca mai mult decat ar trebui , poate cu 90% mai mult , zic eu . Acum nu stiu ce sa fac si de ce sa ma apuc prima data ! Iti multumesc Lupo, ai un stil foarte bun de explicat si mai ales de inteles ! Apreciez ! 

Link to comment
Share on other sites

Uleiul din traseul de admisie provine de la axul turbinei şi dacă este în exces ar trebui să verifici turbina să nu aibă joc în ax (asta nu are legătură cu simptomele descrise de tine). Dacă ai ulei mult pe admisie trebuie verificat/spălat intercooler-ul pentru că dacă se adună mult ulei există pericolul ca motorul să o ia pe ulei şi atunci ai pus-o. În afară de intercooler mai sunt unele defecte destul de comune care pot apărea: coliere slăbite la îmbinarea tubulaturilor, crăpături în tubulaturi, uneori în locuri greu observabile şi pe unde s-ar putea să nu se scurgă ulei. Deci trebuie verificat cu atenţie.

Citeşte şi acest topic

 

Link to comment
Share on other sites

Salut , revin .. am fost cu masina la service sa sudez evacuarea , uite ce am gasit , incerc sa atasez pozele undeva , aici nu ma lasa.   https://imgur.com/a/Xe8xNhG

E naspa situatia … nu stiu de ce sa ma apuc prima data …

Link to comment
Share on other sites

Salut , revin iar , imi iau limp din nou, regulat . Nu stiu ce am facut , cum am facut dar ceva nu e in regula , masina nu merge cum mergea inainte( acum 2-3 saptamani) si nu inteleg care ar fi cauza , nu stiu de ce mi iau iar limp cum ating 3k rotatii .. Lupo ai putea daca te rog sa mi dai numarul tau de telefon ? Vreau sa ti trimit ceva poze , sau ti l las eu pe al meu aici daca vrea sa ma intrebe cineva ceva . O sa i schimb filtru de motorina , poate … poate , app, eroarea P17964 o am pe tester 

Link to comment
Share on other sites

Iei limp pentru că turbina nu face presiune sau se pierde presiunea. Nu are legătură cu filtrul de motorină sau altceva. Ţi-am explicat mai sus de unde trebuie să începi: traseul turbină-admisie. În momentul când remediezi problema o să ai valoarea maximă în BS003 (EGR OFF) în jur de 460mg/str, iar în BS011 valoarea maximă (TURBO ON) în jur de 1100mbari. Asta ca să poţi verifica singur dacă ai remediat problema sau nu fără să mai aştepţi un răspuns aici.

Poze degeaba îmi  trimiţi pentru că nu am experienţă de service şi nu ştiu cum trebuie să arate unele lucruri, eu aici interpretez logurile dpdv teoretic, cu partea practică se descurcă fiecare.

Pentru eroare cauzele posibile sunt astea

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17964/P1556/005462

Cred că poţi tăia de pe listă N75 şi geometria. Restul trebuie verificate

 

Link to comment
Share on other sites

Salut .. iar . Din intamplare am dat peste un videoclip in care baietii au curatat senzorul de pe intercooler . Am zis sa incerc si eu , toate bune si frumoase , dau bara partial jos , ajung la senzor , era “lipit” si plin de rugina … ok , reusesc sa l dau jos , si l am curatat cu spray de curatare senzori de aer( traducerea din engleza) . L am lasat la uscat  10-15-20 de min poate mai mult ca si uitasem de el , il montez , pun bara la loc si am mers cam 15-20 de kilometri de unde l am curatat pana acasa .

Intr o rampa dintr o data a inceput sa “explodeze” motorul , efectiv urca in turatie intr-a3-a cum urca in a2-a sau intaia . Vreau sa specific , nu l neg pe maestrul nostru lupo , ( cum mi a spus si m a sfatuit sa verific traseul , saptamana viitoare urmeaza sa o fac pentru ca si daca e e spart/ ciupit/ rupt/ etc sau poate nu are nimic , ceea ce nu cred , e bine verificat mereu ce se afla sub motor ) vreau sa stiu doar daca are legatura si nu e un sentiment placebo , mie doar mi se pare ca ar urca mai repede in ture , acum nu stiu , cand am scos senzorul era intepenit si au curs 2-3 picaturi de ulei de pe el. Daca continua sa mearga masina asa si au si altii( prieteni de ai mei ) parerea asta , cred ca si el e unul dintre vinovati, nu? Va multumesc din nou! 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Edi0125 said:

cred ca si el e unul dintre vinovati, nu?

Bineînţeles, chiar ţi-am şi enumerat printre cauzele problemei MAP

On 9/28/2021 at 9:12 PM, lupo_bv said:

Cauze pot fi destule: pierderi de presiune între turbină şi motor, puterea dezvoltată de motor redusă, evacuare parţial înfundată, MAP care nu măsoară cât trebuie, etc.

Dar fără loguri nu pot ghici situaţia exactă. Aşa cum am spus mai sus:

 

On 9/29/2021 at 9:33 PM, lupo_bv said:

Şi nu uita, după fiecare intervenţie fă şi cele 3 loguri.

Atunci când este o cauză este simplu, dar când este un concurs de împrejurări cum cred că este în cazul tău după 2-3 intervenţii fără a face loguri se pierde şirul evenimentelor şi nu mai putem afla cauza pentru care s-a întâmplat o îmbunătăţire sau o înrăutăţire a situaţiei

Link to comment
Share on other sites

Sa fac un log in situatia asta ? Sa vedem ce valori sunt pe Senzor? Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Bineînţeles, toate cele 3 loguri.

Link to comment
Share on other sites

Situaţia este cumva cea de la începutul discuţiei. Logul în mers nu este corect făcut pentru că nu ai apăsat pedala de acceleraţie la podea începând cu 1700-1800rpm

image.thumb.png.14af8d51c13624dc79f822dcf8988e35.png

Oricum se vede că turbina nu prea face presiunea necesară. 

Din BS003  se observă că prin MAF trece mai mult aer decât poate intra în motor deci se pierde ceva între turbină şi admisie

image.thumb.png.b4eac94ba081354242478d1173ce496a.png

 

BS011 arată că diferenţa on/off este ok. Neregularitatea aia indicată de mine ar putea însemna o problemă de vacuum

image.thumb.png.bf2b55b569203ea29910d834b3c5518a.png

 

Posibil ca "revenirea" în urma curăţării MAP să fie doar o coincidenţă pentru că ai anulat din nou EGR şi ai făcut ceva de s-a diminuat pierderea de presiune

Link to comment
Share on other sites

Inafara de pierderea mea de presiune dintre turbo-intercooler ( pentru ca doar aici exista o pierdere de presiune din cauza neetansarii) care ar mai putea fii cauza ? Nu imi mai iau limp dar se comporta aproape la fel , e putin mai vioaie in a 2-a a3-a si cam atat . Map defect? Maf? 

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Edi0125 said:

care ar mai putea fii cauza

În general este suficientă cauza asta. MAP pare ok. MAF ar putea fi suspectat că este cam obosit, dar eu zic să încerci cu unul de probă înainte de a cumpăra altul nou.

Link to comment
Share on other sites

Salut ! dupa curatarea turbinei am facut niste loguri. Pareri?Ar mai trebui reglata tija?

Primul a 3a  da  nu l am oprit la timp ,iar al 2 lea in a 4a

gata.csv a4a.csv

Mentionez ca ALH ul are cip TCM stage 1

Multumesc anticipat!

 

Link to comment
Share on other sites

Emilvef , aranjeaza bine coloanele si randurile ca sa poata citi logurile , ai mai sus un link de la lupo , facut ca la carte . Revenind la problema mea , lopu si restul baietiilor care au citit problema mea , mi am cumparat un oil catch can , de care nu pot sa mi dau momentan cu parerea pentru ca e montat provizoriu , mentionez ca nu pierd presiune deloc nici la intrare nici la iesite . Motivul acestei achizitii este uleiul din admisie si presupun ca totodata si intercooler , pentru ca , repet , nu cred* ca am joc in axul turbinei asa mare . Revenind la problema initiala , saptamana asta rezolvam si treaba cu traseul de admisie si cu acei 0.2-0.3-0.4 bari pierduri pe la imbinari , daca e cineva interesat o sa atasez si poze . Am spus mai sus ca acum

ceva timp am

curatat senzorul de map , ok , merge bine incontinuare nu am simtit o lipsa de putere pana acum . La turbina am ceva ulei si cam atat din ce am mai analizat , de unde e uleiul nu stiu pentru ca e fix sub egr, pe care eu nu l am si eu nu mai am scurgeri pe la egr , cu toate ca uleiul se vede ca fiind recent scurs 

Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, Edi0125 said:

aranjeaza bine coloanele si randurile ca sa poata citi logurile

Cred că în funcţie de Office-ul cu care deschizi se pot vedea normal sau împrăştiate. Eu cu MS Office 2007 le văd bine.

 

Link to comment
Share on other sites

Salut 

Log .....masina nu trage cum ar trebui 

1.9 110  cp ahf 

Mulțumesc 

log seat.CSV

Link to comment
Share on other sites

Turbina nu face presiune. Cauze posibile:

- probleme vacuum

- geometrie blocată

- scăpări presiune

Aer puțin. Cauze posibile:

- MAF obosit

- aer fals după MAF

- EGR  cu probleme

 

 

 

1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Claudiu1973

Buna!

Rog un coleg amabil sa se uite si peste logurile atasate si sa-mi spuna ce crede ... Am facut si ieri in 12.10.2021 ...si dupa ce am mai citit pe forum am facut si astazi 13.10.2021. Din pacate s-au salvat impreuna cele MB-3-10-11. Cele BS003 si BS011 sunt numai de astazi. La cele MB-3-10-11 de astazi am facut primul log cu mufa MAF scoasa iar al doilea cu ea la locul ei.

Masina nu trage cum ar trebui nici inainte de a lua limp. Parca nu mai are sprintul de alta data. Se accelereaza mai tare dupa ce mai las pedala de acceleratie. Mentionez ca nu scoate fum si ca imi da eroarea 17964 - Charge Pressure Control -            P1556 - 35-00 - Negative Deviation.

Multumesc !

 

 

LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV LOG-01-003-010-011.CSV

Link to comment
Share on other sites

Turbina nu face presiune deloc. Cred că problema este de vacuum pentru că nici Egr nu funcționează. Comportamentul, atât al turbinei cât și al Egr, este ca si cum nu ar primi  vacuum deloc pentru secventa de ON. Verifica prima dată dacă nu cumva ai membranele actuatoarelor respective sparte, apoi prezenta vacuum-ului la actuatoare în secvența de ON

Link to comment
Share on other sites

Claudiu1973

Ok! Multumesc! Voi verifica vacuum la turbina ... in weekend sper. Daca poti fi mai explicit la EGR ... Nu am inteles de ce spui ca nu functioneaza. In BS003 sunt doua log-uri ... unul cu mufa MAF scoasa iar urmatorul cu mufa conectata. La ultimul ... cel cu mufa conectata se pare ca, cantitatea de aer oscileaza in EGR ON intre 200 si 210 iar in EGR OF intre 390 si 405. Nu asa ar trebui sa fie ? 

Link to comment
Share on other sites

Scuze, m-am uitat de pe telefon si nu am derulat suficient să ajung la al doilea log. Ai dreptate, doar că valoarea maximă trebuie să fie cel puțin 450. Posibil să fie din cauza ca turbina nu baga presiune așa că discutăm despre asta după ce lamuresti problema turbinei

Link to comment
Share on other sites

Claudiu1973

Ok. Multumesc pentru precizare. Mi-ai luat o piatra de pe inima. Sunt novice in interpretarea parametrilor - am primit un VCDS mai vechi cadou, de la un prieten care nu-l mai folosea. Practic citesc de cateva zile postari, loguri si pareri incercand sa rezolv problemele masinii personale in regie proprie. Cand ai spus ca nici EGR nu functioneaza (turbina o suspectam deja) am crezut ca n-am inteles nimic din tot ce am citit pana acum...! Am vazut ca transpui foarte frumos in forma grafica datele din fisierele atasate de noi ... Daca ai timp si nu e secret ai putea sa imi explici si mie cum se face? Da mai babeste ca am si eu o varsta ... Zi buna!

Edited by Claudiu1973
Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, Claudiu1973 said:

Daca ai timp si nu e secret ai putea sa imi explici si mie cum se face?

Este foarte simplu. Eu le fac în Microsoft Excel. În topicul de mai jos am adăugat un tutorial. 

 

22 hours ago, Claudiu1973 said:

am si eu o varsta

Ăsta nu este un impediment:))

Link to comment
Share on other sites

Claudiu1973

Super! Voi incerca cu prima ocazie si eu sa vad daca am inteles. Voi da de stire cand am reusit... Weekend placut tuturor!!!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept