Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Recommended Posts

în urmă cu 6 ore, DaLyR a scris:

Revin din nou, nu-mi mai baga deloc presiune...

 Daca leg vacuumul direct la n75 este ok, am verificat toate furtunele si nu sunt crapate/fisurate, oare pe unde pe traseu ar trebui sa tina vacuum complet? Ca tot am masurat cu pistolu de vacuum si in multe zone pierde vacuum, cum imi pot da seama unde pierde vacuumul care ar fi trebuit sa ajunga in n75 si nu ajunge? Ca nu-mi dau seama unde ar trebui sa tina vacuum si unde ar trebui sa scape lent (asa cum patesc)

 

 

Edit daca scot valva unisens baga presiune, daca incerc sa trag de abia merge, daca incerc sa suflu nu merge deloc,ar fi trebuit sa pot sa trag usor de pe partea neagra?

 

Edit 2 am tot tras si suflat si am bagat si pistolul sa fac vacuum si presiune si la un moment dat o zburat ceva din valva unisens, parca era ceva material textil precum camasa de la cablu sau crva carbon dar acum merge usor sa trag dar si sa suflu, ii dus valva oare cat timp nu mai e unisens? Ce naiba sa aiba?

 

Oare are ceva daca umblu cu ea asa pana maine ? Asa adica sa nu mai fie unisens ca merge in ambele sensuri aerul.

Observ ca acum baga presiune fiind valva unisens desfudanta pe veci.... trage si bine masina, evident

Am mai observat si faptul ca acum (cu supapa functionala in ambele sensuri) la oprire nu mai am o bataie, mai exact aveam inainte chiar ultimul sunet dupa oprire un fel de bataie (nu de la volant), acum se opreste lins, fin, nu stiu cum sa descriu, cat se poate de fin se opreste masina.

Incerc maine sa bag lichid de curatare discuri, daca nu se deblocheaza bila (ca banuiesc ca-i blocata pe undeva) atunci caut sa iau alta, dar pana atunci stau si ma intreb de ce inainte aveam bataie, o aveam chiar si cand tragea masina "bine".

Si inca un lucru, nu stiu daca-i placebo, inainte aveam probleme ca nu aveam presiune constanta ci aveam spike-uri si nu putea sa mentina presiunea la valoarea ceruta, nu stiu daca-ti aduci aminte, dar acum parca nu mai am acel spike, voi face maine si niste loguri ca sunt foarte curios...

 

Edited by DaLyR
Link to comment
Share on other sites

@Al3xz1989

Par în regulă. Logul în mers arată ok, se observă o uşoară oboseală a MAF după 3000 rpm

image.thumb.png.10d47dea9102a4edbbb09d633d5d0517.png

BS011 aici se poate observa că diferenţa on/off este cam mică, în jur de 130 mbari, dar dacă nu s-a intervenit asupra turbinei las-o aşa

image.thumb.png.d419cd7fd350705a8421bad89900ec8f.png

BS003-ok

image.thumb.png.89cd07d7e1750450f10ce392cbba95b3.png

 

@DaLyR

Posibil ca supapa unisens să fi fost semiblocată şi de aici vacuum redus la N75 şi la N239. Asta ar explica şi oprirea necorespunzătoare a motorului. Eu zic să cumperi una nouă să nu te mai chinui cu aia veche. Până atunci poţi merge fără ea dacă merge mai bine maşina aşa. Te aşteptăm şi cu nişte loguri.

Link to comment
Share on other sites

în urmă cu 7 ore, lupo_bv a scris:

@DaLyR

Posibil ca supapa unisens să fi fost semiblocată şi de aici vacuum redus la N75 şi la N239. Asta ar explica şi oprirea necorespunzătoare a motorului. Eu zic să cumperi una nouă să nu te mai chinui cu aia veche. Până atunci poţi merge fără ea dacă merge mai bine maşina aşa. Te aşteptăm şi cu nişte loguri.

Am schimbat valva unisens cu una noua.
Trage bine, daca mai tii minte inainte aveam pierderea aia de presiune, am postat luni intregi.
Acum sincer parca nu simt ca pierde asa tare presiunea, in loguri pare ca tot pierde dupa ce a atins presiunea ceruta are o scadere si o revenire si tot asa.
Ce am mai observat este faptul ca acum fac presiune mai rapid, asta se observa (sau cel putin eu observ) si din loguri
Cele cu prefix-ul VECHI_ sunt cele de dinainte.

PS Acum mi-am adus aminte si de faptul ca acum cand ii dau WOT nu mai scoate deloc fum, adica nu vad in oglinda, chiar si cu motorul mai rece.
Cu valva unisens infundata scotea un fum... vedeam in oglinda mereu, chiar si inainte sa se infunde de tot valva tot mai scotea fum la WOT, acum nu am observat val de fum ca si inainte (chiar deloc, prin oglinda)


 

LOG-01-003-010-011.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV VECHI_LOG-01-003-010-011ddddd (2).CSV

Edited by DaLyR
Link to comment
Share on other sites

@Al3xz1989

Pare cam gripată geometria din ce se vede din logul în mers, dar nu bag mâna în foc pentru că în BS011 nu se observă prea bine acest lucru. Dar de obicei când în logul în mers apare un spike cam mare şi cam lung urmat de o scădere a presiunii sub specificat, care se menţine o perioadă cam lungă, duce spre geometrie gripată. MAF este ok.

image.thumb.png.9aa8b3d7fb0dcb28f656f378c11f43d1.png

image.thumb.png.dd95331a7e94122b08e85a4332a1097c.png

O altă problemă ar fi recircularea foarte mare

image.thumb.png.0e3793c28fa1eeb6b49f4c7bbfa281e3.png

Vezi mai jos cauze posibile

https://vwforum.ro/search/?&q=recirculare marita&type=forums_topic&page=1&item=41003&search_and_or=and&sortby=relevancy

 

 

@DaLyR

Logurile, cel puţin logurile în mers, arată mai bine faţă de ultimele postate (https://vwforum.ro/topic/41003-log-uri-interpretarea-lor-probleme-turbina-debitmetru-egr/?do=findComment&comment=3093353 )

 

image.thumb.png.737d03778fff6a20a2c0de2492ca9df5.png

 

image.thumb.png.21253f88797516dc9617afd36483b317.png

 

 

image.thumb.png.cc66677f472545981d221fe2616635c9.png

 

image.thumb.png.4ee7a1a134820d4eead6c16788083ed6.png

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Al3xz1989

Salut @lupo_bv, o problema gasita ar fi egr, care la relanti, deschidea si inchidea, nonstop, deschis inchis. Voi face un alt log cu furtunasul de vacuum al egr,ului scos. 

Link to comment
Share on other sites

S-ar putea ca problema să nu fie la EGR. În mod normal EGR este complet deschis la ralanti pentru un timp după care începe să se închidă dacă nu este atinsă pedala de acceleraţie. Acum dacă ECU vede prea puţin aer (de fapt asta se întîmplă la tine, este prea puţin aer cu EGR deschis) comandă să fie închis pentru că altfel s-ar opri motorul din lipsă de aer. Apoi vede din nou suficient aer şi îl deschide şi tot aşa.  Chiar mă mir că nu dădea să se oprească motorul pe EGR ON. Eu zic că dacă era să fie ceva la EGR s-ar fi văzut în BS003. Acum practic dacă scoţi furtunaşul de vacuum o să vezi aceeaşi cantitate de aer - 450mg-  indiferent că este pe on sau pe off şi nu se va mai închide/deschide pentru că nu va ma avea cine să-l comande.  Faptul că recircularea este mărită nu are legătură cu EGR. Pe EGR ON el este deschis la maxim, faptul că intră prea multe gaze sau prea puţin aer nu are legătură cu el. Verificarea cu furtunaşul scos se face când există suspiciunea (atunci când valoarea maximă este prea mică) că ea ar avea drept cauză o funcţionare incorectă a N18 ceea ce nu este cazul la tine.

În situaţia ta aş face o legătură între recircularea mărită şi suprapresiunea din turbină. Este posibil să aibă o cauză comună. N-ar fi lipsit de interes să anulezi EGR temporar până la rezolvarea problemei pentru că recircularea aia va accentua problema.

Link to comment
Share on other sites

Al3xz1989

Da, ok inteleg, dar nush ce a cedat la el, cred ca membrana, pe furtunas are vacuum continuu la relanti, dar el in 10 sec  se deschide si se inchide de 3,4 ori

 

O singura dilema mai am cu aceasta eroare, daca cineva stie ce este cu ea : 01177 Engine control unit  64-10  not currently testable - intermittent

 

Link to comment
Share on other sites

Dacă vacuum-ul este permanent şi el închide/deschide atunci cel mai probabil că membrana este fisurată (deşi în logul BS003 nu se vede asta, probabil nu este spartă de tot şi începe să scape vacuum după un timp mai mare decât secvenţa de On). În cazul ăsta ar fi util un test cu vacuum aplicat continuu (îl iei dinainte de N18)

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01177

 

 

Link to comment
Share on other sites

Al3xz1989

Salut @lupo_bv, un singur lucru am uitat sa precizez, scuze, toledo asv are soft facut. 

 

Link to comment
Share on other sites

Chiar dacă are soft recircularea tot trebuie să fie în parametri. O recirculare aşa de mare duce la colmatarea turbinei/evacuării

Link to comment
Share on other sites

Tobacatalin

Buna seara , dețin un Audi A6 C6 2005 3.0 cod motor BMK, și am următoarele nelămuriri:

- recent am anulat EGR ul din soft ( cică ) , încă nu i am pus nici un blind , deoarece nu am găsit pe nimeni in Constanța sa mi facă

- mașina nu prea trage , simt ca intra turbina greu și când intra tot nu are puterea care ar trebui sa o aibă . 
 

am reușit de am făcut un Log in mers, o sa l postez aici . Poate cineva sa ma ajuta cu interpretarea acestuia , va rog mult ? 

sunt curios dacă e normal sa am valori pe egr dacă acesta e anulat ? Trebuie neaparat sa pun blind ? 
 Va mulțumesc anticipat și sa ma scuzați dar nu prea ma pricep 

LOG-01-003-010-011.CSV

Link to comment
Share on other sites

Din log se văd două probleme:

- turbina face presiune târziu spre 3000 rpm. Cauze posibile: probleme vacuum (problemă destul de frecventă, se manifestă la nivel de membrană actuator, furtunaşe crăpate, N75, defect, etc), geometrie ancrasată, alte probleme. Pentru a vedea mai exact este nevoie de BS011

- MAF măsoară puţin (ceea ce se vede în grupul 003 reprezintă cantitatea de aer prescrisă/măsurată). Cauze posibile: MAF obosit, EGR care nu mai închide cum trebuie, probleme vacuum (de exemplu un N18 defect). Chiar dacă este anulat din soft astea ultimele două cauze se pot manifesta şi pot fi eliminate numai prin blind. Pentru a determina cu exactitate trebuie să faci BS003 (vezi aici ce este cu BS https://vwforum.ro/topic/125018-metode-de-diagnoza-pentru-turbina-egr-debitmetru/?tab=comments#comment-2898342)

Sfatul meu este că  nu ar trebui anulat EGR decât temporar în scopul diagnosticării. Dar cel mai bine vino şi cu cele două loguri în Basic Settings să vedem exact care este cauza ca să nu o iei prin încercări şi să ocoleşti cauza reală

image.thumb.png.1678ea20885a69eafb208f39f08bd673.png

Link to comment
Share on other sites

LOG-01-003-010-011.CSVLOG-01-003-010-011.CSVSalutare, am si eu o problema cu un touran 2006 1.9 bls, cutie manuala. Nu mai trage bine spre deloc chiar, de exemplu accelerz se simte cum se plafonează, dupaia las acceleratia si cand accelerez iar câteodată trage iar normal, dar de cele mai multe ori nu trage. Am verificat furtunase vacuum, tija la turbina se misca usor(tras cu gura aer). Daca scot mufa la debitmetru trage aproape normal,am probat cu alt debitmetru bun si tot asa face. Maf senzor curatat si incercat cu alt senzor, același simptome. Pe vcds nu da nici o eroare, nici in limp mode nu intra. Am făcut doua loguri in mers pe 3,10 si 11,dar nu imi dau seama care ar fi problema. Daca puteti va rog sa ma ajutati cu interpretarea logurilor, mulțumesc anticipat. Sper ca le-am făcut cum trebuie.Masina are anulat din soft dpf si egr din cate stiu.

LOG-01-003-010-011.CSV LOG-01-002-010-011.CSV

Link to comment
Share on other sites

Din primul log se vede clar că face presiune târziu, MAF relativ ok

image.thumb.png.867f224cc69253abde7e39c16cbe5f92.png

 

În schimb al doilea log este cel puţin ciudat pentru că cerinţa de presiune a ECU este foarte mică, ca şi cum ar fi într-un limp (duty cycle arată însă că nu este în limp pe partea de turbină). Am pus nişte linii punctate pe unde ar trebui să fie specificatul de presiune respectiv pentru MAF

image.thumb.png.a789c05736ef7a40f1aa82012340ccd3.png

Ca să lămurim prima dată problemele legate de turbină (posibil ca limitarea să vină din altă parte) vino şi cu logurile în BS003 şi BS011. Să le laşi vreo 10-15 cicluri de on/off

Link to comment
Share on other sites

Am încercat sa fac log pe bs003 si bs011, nu știu dacă au ieșit bine. Daca incerc sa apas amândouă pedalele odata se tureaza in rosu. Am dat doar bs on si a stat turata la 1400rpm. Mai mult de 5-6 cicluri nu merge,se dezactivează apoi bs. Azi am scos si pompa din rezervor, avea ceva mizerie in sita, dar nu exagerat.
La relanti si cat ma lasa sa vad pana la 1500rpm injectoarele sunt in parametrii ok. Pornește la sfert.

LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Imi apare mereu aceasta eroare pe engine module, o sterg, apare iar. Nu știu daca are legătură. E singura pe care o da pe engine.

20210914_223453.jpg

20210914_223505.jpg

Link to comment
Share on other sites

Sunt ok logurile. Din ele se observă următoarele:

BS003.

Se observă că EGR este anulat. Poate că valoarea măsurată ar fi putut fi mai mare spre 450mg/str, dar să zicem că nu asta ar fi o problemă. Poate că EGR nu închide complet sau poate că intră ceva aer fals între MAF şi turbină sau poate că MAF atât măsoară. Poţi încerca să blindezi EGR ca să fii sigur că nu recirculă gaze. Dar asta este o problemă secundară pentru că în mers MAF măsoară destul de bine până la 3000 rpm, după aia măsoară mai puţin decât specificatul dar şi presiunea este mai mică decât este specificat.

image.thumb.png.2fb6800458f07b6a121ef8634c79ec95.png

 

BS011

Aici diferenţa min/max este ok, cam 180 mbari, dar ramura crescătoare este cam neregulată. Asta se întâmplă de obicei când sunt probleme de vacuum. Asta ar putea fi o explicaţie pentru întârzierea în atingerea presiunii specificate din primul log

image.thumb.png.e05280cc64064c082b2e2e43d362c546.png

 Problema este că nu prea explică comportamentul din al doilea log, adică de ce este aşa de mică cerinţa ECU?  Nici eroarea nu ştiu dacă poate fi o cauză. Eroarea spune că ai o eroare pe coloana volanului. Fă un autoscan sau scanează modulul respectiv să vedem despre ce eroare este vorba.

Pentru verificarea vacuum-ului prezent la capsula vacuumatică ai nevoie de un manometru de vacuum. Oricum situaţia este puţin mai complicată având în vedere că este umblat la soft.

Link to comment
Share on other sites

Observ dacă accelerez pe loc si in mers la diferite turatii parca boost pressure actual este cam mult peste cel specified, nu? Doar la relanti este mai mica. Sa schimb senzorul map, sau sa-mi faca figuri electrovalva n75?

20210915_201913.jpg

20210915_202005.jpg

20210915_202025.jpg

20210915_202102.jpg

20210915_202136.jpg

20210915_202207.jpg

Link to comment
Share on other sites

Despre eroare nu ştiu ce să-ţi spun, eventual postează eroarea în topicul dedicat poate are cineva vreo idee

https://vwforum.ro/topic/138432-scanarea-cu-vcds-erori-aparute/page/533/?tab=comments#comment-3097617

În rest instantaneele alea sunt cam greu de interpretat, cel mai bine fă loguri (de exemplu o suprapresiune sau o subpresiune instantanee nu reprezintă o problemă dacă ele sunt corectate în mod eficient şi asta se poate vedea doar în log). Adică poţi face log din momentul în care stai pe loc la ralanti, apoi mergi normal cu maşina, faci câteva reprize de WOT, apoi tragi pe dreapta salvezi logul şi gata, este mai simplu şi mai eficient decât să faci poze.

Eu zic să nu schimbi nimic până nu te clarifici pentru că cea mai spinoasă problemă este de ce uneori ECU cere o presiune aşa de mică în plină sarcină ca şi când ar fi în limpmode. Mai fă câteva loguri din care selectează unul în care trage cât de cât bine şi unul unde nu trage deloc să vedem dacă se confirmă ce am văzut în logurile precedente.

Link to comment
Share on other sites

Cand am făcut pozele turatia am ținut-o constant cel puțin 10 secunde pt fiecare poza cu masina parcată, iar valorile acelea mai mari sunt cam la fel si in mers parca.

Sa încerc sa surpind in log cand trage normal, dar nu stiu comportamentul decât cand accelerez,
eventual sa dau drumu la log si sa fac cateva reprize. Dar de ce trage aproape normal cu mufa de la maf scoasa?

 

Link to comment
Share on other sites

Da, exact asta spuneam, că poţi face log în diverse condiţii,  ştiu unde să văd când ai făcut repriza (după turaţie şi apăsarea acceleraţiei). Chiar am spus în repetate rânduri că aşa trebuie făcut pentru că este cam riscant să manevrezi laptop-ul în timpul mersului fără să ai o a doua persoană lângă tine.

Atunci când mufa de la MAF este scoasă ECU înlocuieşte valoarea măsurată de MAF cu o valoare generică de 550mg. Probabil că la tine valoarea asta se potriveşte mai bine cu presiunea şi de asta merge mai bine....probabil. Eu zic să faci un log în mers cu mufa de la MAF scoasă să vedem ce se întâmplă concret. Şi să verifici dacă după scoaterea mufei de la MAF rămâne eroare stocată pe Engine.

Dacă ai timp fă şi un log în mers pe 001-010-011 cu şi fără MAF

Link to comment
Share on other sites

Salut! Am și eu nevoie de puțin ajutor in interpretarea unui log. Mașina in cauza este un Golf 4, 1.9, ATD, la care am schimbat miezul de la turbina și geometria variabila( deși geometria nu necesita, dar dacă tot am cumpărat-o noua am pus-o și pe aia). Am montat miezul nou cu șurubul de stop cum a venit și supapa vacumatica de pe turbina veche dar funcțională am lăsat-o cum a fost. Mașina trăgea groaznic, lipsa de putere, se punea in bot. Am inceput cu reglajul șurubului de stop din care mai mult de 1.091 mbar la 1.400 de turații nu am reușit sa scot cu vcds pe bs11. Am lungit și tija actuatorului. Mașina merge mai bine dar am impresia ca ceva tot mai trebuie reglat. Am pus doua log-uri făcute la interval de câteva minute. Multumesc!

85243C5C-0CEE-4FB1-979B-1F7DE39D31D1.jpeg

Edited by ilioniciprian
Link to comment
Share on other sites

@ilioniciprian

te rog să pui logurile în format *.csv nu poze.

 

@bbdamix

Cu eroarea nu-mi dau seama. Cu logurile treaba este curioasă rău. La tine în momentele în care nu trage problema nu este la turbină ci la ECU. Practic din anumite motive de care nu-mi dau seama el intră în limitare şi scade cerinţele de presiune şi cantitate aer şi limitează cantitatea injectată ca şi cum ar fi în limp mode.

Acum nu-mi dau seama dacă este coincidenţă sau nu, dar atunci când este mufa scoasă de la MAF nu apar limitări, adică în plină sarcină cerinţa de presiune este peste 2100 mbari, cantiatea de aer cerută este de 850 mg/str, cantitatea injectată ajunge pe peste 50mg/str. Normal că nu trage chiar cât ar trebui pentru că MAF fiind deconectat  ECU vede numai 550mg/str., dar trage.

image.thumb.png.0dde6f0ada9d5cced2f6bfe20d09da7c.png

image.thumb.png.f037895e9b4bf15b2871f697237a1ec5.png

 

Cu mufa conectată a avut momente când a tras (am însemnat cu roşu zonele fără limitări) şi momente când nu a tras, adică cerinţa de presiune a fost pe la 1948mbar, cerinţa de aer pe la 660 mg/str. Dar nu astea cred că sunt cauzele pentru că MAP, respectiv MAF indică cât este realitatea, problema este că cantitatea injectată nu trece de 24mg/str, deci jumătate din cât ar trebui. Cam asta ar fi cauza reală pentru care nu trage: ECU nu vrea. Acum el ştie de ce pentru că nefiind erori pe motor şi situaţia apărând oarecum aleator, eu unul nu-mi dau seama, mă gîndesc să nu fie din cauza softului modificat.

 

image.thumb.png.fa9ba5fe5f77dc50d60f60541cc16e51.png

image.thumb.png.7b524eac2e67b8218c8f41106bda3208.png

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept