Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001

Recommended Posts

lupo_bv

Practic orice uzură care diminuează puterea motorului are efect (se reduce viteza gazelor evacuate). Axa cu came poate da zgomot specific ca de fâlfâit în filtrul de aer (când sunt uzate camele care acţionează supapele de admisie). Sau compensaţii aiurea pe injectore  când sunt uzate cele care acţionează injectoarele. Uzura camelor de pe admisie şi/sau evacuare modifică timpul de suprapunere a deschiderii supapelor şi apar fenomene nedorite cum ar fi o recirculare excesivă a gazelor evacuate (supapa de admisie poate sta deschisă prea mult când este deschisă cea de evacuare şi atunci umplerea cilindrului este deficitară gazele de evacuare pătrunzând în admisie în mod necontrolat). Se poate verifica prin demontarea capacului axei şi măsurarea lobilor camelor. Probleme pot fi şi la nivelul tacheţilor, dar şi astea se reflectă în sunet specific şi eventual compensaţii crescute pe injectoare.

Da, MAP poate fi o cauză, dar n-aş prea crede pentru că în mers la un moment dat am văzut că măsoară o presiune destul de mare, iar lipsa de presiune pare reală pentru că este însoţită şi de o cantitate redusă de aer admis atunci când este scăzută presiunea. 

Poţi încerca nişte teste cu unul de probă dacă găseşti.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 16k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • lupo_bv

    1070

  • Rune

    691

  • mario20vest

    667

  • ionut10a

    458

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dupa ce mi-a curatat turbina, masina t ragea foarte tare de la 2800-3000rpm, insa era moarta inainte. Am curatat-o la colegul mario20vest in Ploiesti, facut log in mers, ne-am dat seama ca nu e reglat

daca vrei aprofundare,iti zic cum am invatat eu.prin ianuarie  2014 am luat la mana,de la infiintare tot topicul asta si descarcam absolut toate logurile ,le puneam in grafic,si incercam sa inteleg cu

@cr4ck3r Ai pus pierburg nou sau second-hand? La tine pare geometrie blocata la turbo, sau dereglata, umblat la surubul de stop sau la tija actuatorului. Eu am patit asta cand m-am "jucat" la un 2.0TD

Posted Images

Florin Flr,

Am luat tubulatura cu tot cu senzor MAP de la cineva..cand am montat.o la mine luam limp mode..am pus inapoi senzorul MAP al masinii si nu am mai avut probleme..

Mentionez ca problema asta am avut.o cand aveam turbina veche..

 

Link to post
Share on other sites
lupo_bv

Dacă tot îl ai pe celălalt pune-l si fa niste loguri să vedem de ce ia limp.

Link to post
Share on other sites
lupo_bv

Nu sunt modificări semnificative. 

BS003

image.thumb.png.9f7203f89a9fdd67bbb8801f1bb7d7fc.png

 

BS011

image.thumb.png.e4bd81b460d9b13f2cb7f647665ff2d7.png

Logul în mers

image.thumb.png.79518fdfd02bf2d9748a3aabc5c26dee.png

 

Link to post
Share on other sites
Florin Flr,

Dupa ce m.am documentat un pic mai bine, am aflat urmatoarele:

Surubul de limitare daca il desfiletezi prea mult inchizi geometria si presiunea e mai mare dar problema e ca nu mai circula gazele..over boost

Daca infiletezi prea mult surubul de limitare se deschide geometria mai mult si apare fenomenul de recirculare a gazelor prea mare si presiunea prea mica..under boost.

Acolo e un reglaj mai complicat si din tester nu o sa nimeresti reglajul perfect..

Reglajul la tija se face astfel:

Se deschide geometria in gradul 0 si faci luftul de 1,5 mm si ar trebui sa intre turbina la 1800rpm.

 

Link to post
Share on other sites
lupo_bv

BS011 ca formă arată cam la fel. A scăzut puţin presiunea maximă şi cam tot aşa cea minimă

image.thumb.png.18d937f8537275fde1cd6dc2409546cf.png

 

În schimb BS003 arată rău de tot. Recircularea este excesivă. 

image.png.8fa015ff9208f5f7c51df252292ff4b1.png

Link to post
Share on other sites
Florin Flr,

Ma chinui degeaba cu turbina..

Am cautat pe net si e marca ATEC,o chinezarie..multi se plang de lipsa putere si intra numai la 3000rpm..

Deci in concluzie sunt in cautare de alta turbina Garett..

Link to post
Share on other sites
F l o r i n

Cum simti ca se comporta acum?

Link to post
Share on other sites
Florin Flr,

Merge ok..intra la 1800 rpm si se simte ca are putere..

Link to post
Share on other sites
lupo_bv

Din curiozitate fă şi un log în mers

Acum logurile arată aşa

BS011- arată mai bine, dar s-ar putea să ai şi ceva probleme de vacuum

image.thumb.png.f5fbe5800f38e19b9729ae15b31b04d3.png

 

BS003

image.thumb.png.8c63a34799d4bb051c3e0961f8037886.png

Valoarea maximă este ok, deci vechea turbină nu putea să îndese suficient aer în motor. În schimb trebuie să vezi de ce ai recircularea aşa de mare. Dacă nu vrei să-i mai faci nimic măcar pune o garnitură cu orificiul redus pentru că altfel apar efecte colaterale.

Link to post
Share on other sites
Florin Flr,

Problema gasita cu recircularea gazelor..am schimbat capac motor pe care e atasat filtru epurator..

 

Link to post
Share on other sites
lupo_bv

Păi şi logul a fost făcut înainte de înlocuirea epuratorului?

Link to post
Share on other sites
Florin Flr,

Epuratorul a fost inlocuit acum 2 luni..fiind SH trebuia sa imi dau seama dc am recircularea de gaze prea mare..

Link to post
Share on other sites
c.iulian

Am unul dntre copii plecat cu masina si dupa 250km a inceput sa palpaie martorul bujii ,pierdere putere ,trepidatii si s a oprit la o reprezentanta skoda de pe langa Pitesti in drumul lui.acolo i a facut diagnoza si ca ar fi un furtun de la turbo si dureaza 3,4 zile pana il aduce.aplecat cu ea caci trebuie sa ajuna la Drobeta i a dat un numar de telefon din Drobeta dar ca nu stiu sigur care furtun trebuia sa o lase acolo langa Pitesti dar iau dat acesta pagina de diagnoza ,vreo idee ceva .Multumesc si scuze daca nu am scris unde trebuie.

thumbnail.jpg

Link to post
Share on other sites
silviu2000
23 minutes ago, lupo_bv said:

Salut!

Citeşte puţin denumirea topicului şi vezi ce se discută pe el. vei observa că ce ai solicitat tu nu face obiectul acestui topic.

 

Scuze de offtopic atunci. Daca doriti puteti muta in alta parte. Eu n-am idee unde.

Sa deschid topic mai bine? Multumesc

Link to post
Share on other sites
lupo_bv

Ţi-am splitat prima postare într-un topic nou

 

@c.iulian

Furtunul de la turbo este doar o cauză posibilă, mai sunt şi altele

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16485/P0101/000257

Dacă este să fie furtunul spart este vorba de cel dintre debitmetru şi turbină,  cel mai probabil.

Pentru stabilirea exactă a cauzei trebuie un vcds cu care să se facă log în mers şi BS011 şi BS003

 

Link to post
Share on other sites
lupo_bv

Tot este mare, valoarea minimă ar trebui să fie peste 200, deci ar mai fi şi altă cauză

image.thumb.png.f6381e4a0f1fa833761e3e3e40eaba47.png

 

Interesant este că a crescut diferenţa dintre valoarea minimă şi cea maximă la presiune, la aproape 200 mbari, asta ar putea fi o cauză pentru recircularea mărită

image.png.5dbe825048e178377ae4279394f51315.png

Link to post
Share on other sites
Florin Flr,

Dupa inlocuirea turbinei reglajul la tija actuatorului nu a fost facuta..poate daia e diferenta ..

Link to post
Share on other sites
Florin Flr,

La pornire dimineata am o problema..porneste sfert dar se zguduie un pic si joaca acul la turometru..1 secunda 2 si se stabilizeaza..

Link to post
Share on other sites
Alin30

Imi dau si eu cu parerea la problema colegului @Florin Flr,problema poate fi din reglajul tijei pentru recirculare marita,dupa parerea mea ar mai trebui desfiletata tija.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...