Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001

Recommended Posts

@Al3xz1989

Logul în mers

3-10-11.thumb.jpg.3f542e6ea9b271f5cb64c1eecc4bd494.jpg

După cum se vede ai perioade lungi când presiunea este mult peste spea specificată (linia albastru deschis). Dacă s-a umblat la reglajele turbinei posibil să fie de acolo, dacă nu atunci cel mai probabil că este o geometrie cam ancrasată. Situaţia este reflectată şi de activitatea actuatorului (Duty cycle) care în loc să stea pe la 50-60% are tendinţe către 90%.

 

BS011

bs011.thumb.jpg.f658c18137353004581d80d6c468ee0e.jpg

Diferenţa ON/Off este relativ ok dacă motorul era mai rece. Neregularităţile de pe ramura coborâtoare ar putea trăda problemele de geometrie (pe porţiunea asta vacuum-ul nu mai acţionează şi geometria revine prin forţa arcului actuatorului). Acum trebuie să ţii cont că în acest test actuatorul lucrează între extreme pe când în mers la nişte valori medii.

 

BS003

bs003.jpg.b5f92c19a198fb3e12c87db9e19e0eef.jpg

Ăsta nu arată deloc bine şi ar putea indica cauza fumului. Partea de sus este ok în sensul că EGR închide complet atunci când trebuie să închidă şi cantitatea de aer este cea corectă. În schimb în partea de jos indică o recirculare excesivă, adică atunci cânt EGR este deschis în motor intră mai mult gaze de cât aer. Probabil că observi în sarcini parţiale că motorul funcţionează gâtuit, poate şi mers în şuturi, iar de fum ai spus. Cu pedala apăsată la podea 100% ar trebui să se simtă mai puţin..

Asta nu indică o problemă a EGR  ci are alte cauze, de exemplu un catalizator semiînfundat, un dezechilibru în funcţionarea turbinei, ceva restricţii pe admisie.

Ca să nu se agraveze problema (este ca o reacţie în lanţ şi dacă nu ai catalizatorul înfundat se va înfunda de acum înainte, geometria se va ancrasa şi mai mult, etc) îţi recomand ca până la găsirea cauzei (deci nu este o rezolvare permanentă ci o soluţie de avarie) să anulezi EGR, cel mai bine cu blindarea ţevii care aduce gazel în EGR (slăbeşti şuruburile bagi o tăbliţă şi strângi la loc). Poţi încerca şi cu anularea vacuum-ului (scoţi furtunaşul de vacuum din EGR şi îl înfunzi bine cu un şurub să nu scape vacuum pe acolo) pentru că văd că EGR închide bine, dar cel mai sigur este cu blindarea.

După asta vezi cum merge şi refă toate cele 3 loguri ca să mai putem face unele observaţii.

 

@Alin30

939446717_12-4-202010-29-52AM.thumb.jpg.8cb6f17cf185d3b86b1d16d345583abe.jpg

Într-adevăr MAF indică cam puţin, dar trebuie să observi că nici turbina nu prea face presiune (este de observat că are o cădere cam bruscă de presiune după 2700rpm) şi face presiune cam târziu. Momentul când face presiune se observă mai greu pe logul tău pentru că l-ai început prea de sus. Mai fă un log în care să apeşi pedala la fund de pe la 1600 rpm până spre 4000 rpm.

Nu trebuie să te chinui să umbli la calculator în timpul mersului, porneşte logul când pleci de pe loc, fă reprizele de loguri, poţi face mai multe în tr. 3,4, apoi opreşti logul când tragi pe dreapta. Ştiu unde să mă uit. Fă şi BS003 şi BS011 dacă se poate.

 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 15.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • lupo_bv

    946

  • Rune

    691

  • mario20vest

    667

  • ionut10a

    458

Top Posters In This Topic

Popular Posts

daca vrei aprofundare,iti zic cum am invatat eu.prin ianuarie  2014 am luat la mana,de la infiintare tot topicul asta si descarcam absolut toate logurile ,le puneam in grafic,si incercam sa inteleg cu

Dupa ce mi-a curatat turbina, masina t ragea foarte tare de la 2800-3000rpm, insa era moarta inainte. Am curatat-o la colegul mario20vest in Ploiesti, facut log in mers, ne-am dat seama ca nu e reglat

@cr4ck3r Ai pus pierburg nou sau second-hand? La tine pare geometrie blocata la turbo, sau dereglata, umblat la surubul de stop sau la tija actuatorului. Eu am patit asta cand m-am "jucat" la un 2.0TD

Posted Images

Voi face din nou acele log-uri. Turbina a fost dusa la service curatata si reglata impreuna cu alte 2 buc pt leon si octavia 1{ voi atasa si logurile pt leon} . Toate piesele demontate si curatate { egr.. Admisie.. Furtune.. Intercooler.. Etc.} plus furtune vacuum silicon. Pompa vacuum schimbata merge cu - 0.9 la relanti.Ciudat am observat azi, la accelerari scurte pana in 2000rpm, cand se face decelerarea se aude ca si cum ar freca paletii.. Ca un blow off intrerupt.. Si se aude cel mai accentuat in filtru de aer.  Dar nu face tot timpul. Si inca o faza ciudata patita, tot la accelerari scurte, cand a revenit in relanti parca mergea in 2 pistoane si scotea mult fum negru. Am oprito.. dupa 1 min am pornito si mergea ok. Plus ca si sper sa am dreptate.. Masina asta are 2 catalizatoare. 

Link to post
Share on other sites

salut inca o data .. am atasat si log-urile de la leon(asv 81 kw  038 906 012 AT  )  Pentru BSC 003 si 011, din pacate sa amestecat cu log-ul de la toledo. pentru bsc 003 si 011  la leon, la fel am tinuto accelerata, singura diferenta este ca la leon cand se facea secventa de ON si OFF  ramanea turatia la 1400 pe cand la toledo scadea turatia. ramane sa revin cu un log pt toledo cu egr obturat.  La leon am observat ca debitmetrul are valori mari debea de la 2000rpm.

LOG-01-001-010-011.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV

Link to post
Share on other sites

Al3x, exact acelasi zgomot il facea golful meu bkd când aveam geometria ancasata, cand luam piciorul de le acceleratie, de regulă când schimbam viteza. Dupa curatare sau recondiționare (nu pot sa stiu ce au facut, desi am platit mult) nu mai facea acel zgomot si nu am mai avut probleme 2 ani cat am mai ținut masina. Asta, plus analiza pe log de mai sus.. eu zic ca 99% e geometria care agață, ramane blocata pe boost maxim. Dat este doar părerea mea, nu sunt mecanic :)

 

Si la Passatul actual bkp mi a fost curățată turbina ca facea overboost, 1 luna mai târziu am din nou aceeași problema. Parea ca nu mai face probleme dupa ce am schimbat N75 care funcționa defectuos, dar iar face overboost, o sa o dau iarasi jos pentru curățare, de data asta la alt service. La Passat ce i drept nu imi face sunetul ala de "blow off" cum facea golful.

 

Sa ne tii la curent cu ce ai rezolvat.

Edited by Adriannnnn
Link to post
Share on other sites

3 turbine am dus la curatat si reglat pe banc . sa nimerit tocmai a mea sa faca figuri mai mari. au 3 saptamani de la curatare :))) . ii dau comanda maine de un debitmetru pe pierburg si un n 75.

Link to post
Share on other sites

@Alin30

Da, se vede diferenţa clară între cele două debitmetre. Cel pe care l-ai pus măsoară foarte bine chiar şi când presiunea este scăzută

3-10-11.thumb.jpg.d4393fbed555080a2ada0c28f8b49290.jpg

Ce nu-mi place comportamentul turbinei: overboost lung urmat de undeboost lung. Ar trebui să ai în vedere pe viitor o curăţare de geometrie. Cam asta se vede şi în BS011

 

bs011.thumb.jpg.3e862cc03a9ee6b32b699408f390785e.jpg

Săgeţile albastre ar putea indica o problemă de vacuum şi/sau geometrie, iar cele roşii o problemă de geometrie.

EGR/Recircularea este ok

bs003.jpg.2462d844bf09629f5b7f547606ccc65d.jpg

 

@Al3xz1989

În primul rând nu mai folosi butonul ăla de Quote/citat decât dacă vrei să te referi  la o postare mai din urmă, acum discuţia este destul de cursivă şi ştim despre ce discutăm. Eventual foloseşte @ în faţa nickname.

 

Logurile sunt foarte asemănătoare cu ale tale mai puţin faptul că la Leon MAF este în stare mai bună. Asta mă face să cred că pe undeva problema este la reglajul turbinelor. Deşi în BS011 nu pare chiar în neregulă în sensul că presiunea minimă este puţin sub cea atmosferică iar diferenţa dintre on/off se încadrează între 150-200mbari.

Dar mi se pare frapant că în mers exact acelaşi comportament şi că recircularea este foarte mare la amândouă. Acum care este cauza este mai greu de aflat, că o fi ce zice colegul Adrian mai sus, că o fi o cauză exterioară turbinei....  Leonul nu are probleme cu fumul? Se comportă diferit faţă de a ta?

3-10-11.thumb.jpg.c2c2eb135730c7afa149ef9f709db779.jpg

bs003.jpg.8a32f2980f8985cab0c8c04521be36af.jpg

bs011.thumb.jpg.9c10aff4df484bec1b76745d26c98106.jpg

 

 

Link to post
Share on other sites

O sa fac un test pe partea de vaccum si ulterior imi ramane de curatat turbina,multumesc inca o data.

Edited by lupo_bv
eliminare quote postare anterioara
Link to post
Share on other sites

@lupo_bv scuze pt greseala cu citatul. Leonul nu are probleme cu fumul si este mult mai fasnet. Dar si la el am observat ca ar fi innabusit. De aceleasi operatii a avut parte, demontat curatat tot ce era posibil, plus ca are la fel pompa vacuum schimbata si toate electrovalvele. Sa aiba catalizatoarele infundate amandoua, pt ca leonul il mai scapa batranul subturat iar toledo a fost folosit de sotie cam 6 luni pana sa vin in tara. 

Link to post
Share on other sites

@Alin30

Aceeaşi observaţie cu quote/citatul. Foloseşte-l numai dacă vrei să te referi  la o postare mai din urmă, acum discuţia este destul de cursivă şi ştim despre ce discutăm. Eventual foloseşte @ în faţa nickname.

@Al3xz1989

greu de spus, cam mare coincidenţa să aibă amândouă fix aceeaşi problemă. După cum arată logul în mers (overboost lung urmat de underboost lung, N75 lucrează la procente mari), considerând că geometriile au fost curăţate corect, aş zice că reglajul turbinelor ar fi buba, dar treaba asta nu prea se reflectă în BS011 (aici pare relativ în regulă) în schimb se reflectă într-o recirculare excesivă în BS003. La ora actuală asta este cea mai mare problemă pentru că recircularea aia excesivă în timp va face să accentueze problemele prezente aşa cum am scris mai devreme. Încearcă şi cu EGR anulat să vezi dacă se schimbă ceva în comportamentul maşinilor şi să faci şi o pereche de loguri să vedem cum influenţează.

Link to post
Share on other sites

@Al3xz1989

Trebuie făcut o revizie la turbo, reglare si echilibrare pe banc. 

Cauta firme de recondiționare turbine care au si stand e echilibrare a turbinei :)

15 hours ago, Al3xz1989 said:

3 turbine am dus la curatat si reglat pe banc . sa nimerit tocmai a mea sa faca figuri mai mari. au 3 saptamani de la curatare :))) . ii dau comanda maine de un debitmetru pe pierburg si un n 75.

Cred ca nu a fost corect reglata pe banc turbina dvs. Sa te întorci la ei, sa iti faca diagnoza pe mașina. Ai garanție la lucrare. 

Edited by rafa6
Link to post
Share on other sites

Exact asa am facut.. Direct de pe banc de echilibrare le,am luat

Le voi face si log cu egr obturat.. Dar nu pot sa imi dau seama de la ce se trage acea recirculare excesiva

Link to post
Share on other sites

Trebuie sa mergi din nou la ei pe garanție. 

Las aici 2 linkuri explicative

 

 

Link to post
Share on other sites
On 11/16/2020 at 7:37 PM, lupo_bv said:

Fă o pereche cu motorul mai rece si una cu motorul cald, după ce faci logul în mers.

Bun, am revenit cu log-urile, pentru Passat 1.9tdi bxe. Am observat ca tremura un pic la ralanti, dar nu fluctueaza turatia, posibil sa fie de la un suport motor? In sarcina medie in vit. a2a, parca 'agata' un pic de la ~2600rpm si apoi isi revine pe la 3000. In a 3a si a4a cu pedala la podea nu face deloc, deci nu am reusit sa prind in log asta.. se poate log si in a2a ?

003-010-011 in a3a.xlsx 003-010-011 in mers a4a.xlsx BS003.xlsx BS011.xlsx

Edited by siroasd
edit
Link to post
Share on other sites

Salutare,

 

De cateva luni am un VW T4 2.5 AHY. De o luna de zile intra in limitare de putere si a inceput sa scoata destul de mult fum, atat la la pornire cat si in mers la accelerari.

 

Cand am cumparat masina am observat o scurgere de ulei in zona turbinei: conducta pe care vine ulei la axul turbinei nu era bine stransa. Intre timp am remediat problema respectiva.

 

Am urmatoare eroare:

1 Fault Found:

17965 - Charge Pressure Control 

            P1557 - 35-10 - Positive Deviation - Intermittent

 

Am atasat log-urile.

 

Multumesc anticipat!

LOG-01-003-010-011Treapta3.CSV LOG-01-003-010-011treapta4.CSV LOG-01-003-0512.xlsx LOG-01-011-0512.xlsx

Link to post
Share on other sites

Revin cu problema mea. Am fost la un test ultraspecializat cu vagcom original la un service. Din pacate nu pot pune logurile. Concluzia: la motor ii lipseste aer la turatie max are doar 1.1bar in loc de 1.45bar; geometria la turbo e bine dar probabil e obosit turbo. MAF ok pt presiunea actuala a turbinei. Injectoare ok. Syncro angle -2.5. Masina are 300k 

Simptome: consum mare la relanti 0.9l/h-1.0l/h...nu scoate fum deloc iar in mers un consum ~8% tot asa fara fum...nici turata nu scoate. Porneste foarte usor la rece

Intrebare: daca modific syncro angle de la -2.5 la -1.5 obtin o scadere o consumului pana la curatirea turbinei? Stiu ca -2.5 e perfect pt BXE dar am citit pe aici ca trecerea spre -1.5 sau chiar pe + ar diminua consumul dar afecteaza pornirea. Momentan porneste perfect la rece

Link to post
Share on other sites

Este un topic deschis despre torsion value chiar pentru BXE, poţi întreba acolo despre problema asta, dar eu zic să nu umbli dacă nu eşti sigur de rezultate

 

16 minutes ago, dac_ian said:

Din pacate nu pot pune logurile.

Ce problemă întâmpini? Nu le ai disponibile sau nu le poţi ataşa la post?

 

Părerea mea este că consumul la ralanti mărit nu are legătură cu turbina. Cel mai bine expune problema pe topicul dedicat

Şi ar fi bine de ştiut dacă problema a apărut în urma unei intervenţii la maşină sau în timp.

 

Ca să recapitulăm, aici discutăm despre loguri referitoare la turbo/egr/maf dacă le ai, restul problemelor le expui în topicele dedicate

Link to post
Share on other sites

@siroasd

On 12/5/2020 at 4:25 PM, siroasd said:

se poate log si in a2a ?

Bineînţeles, se poate în orice treaptă şi în orice regim de turaţie. Regulile cunoscute pentru logul în mers sunt stabilite pentru a putea observa anumiţi parametri mai bine şi pentru a elimina unele variabile necontrolabile, dar în general se poate face log pe orice grup, pe loc sau în mers şi în diferite regimuri de funcţionare.

 

Problema principală pe care o observ, nu ştiu dacă are legătură cu problema reclamată de tine, este că turbina pare dereglată, este foarte mare diferenţa dintre on/off pentru motorul ăsta, 255 mbari, ar trebui să fie max. 180. A umblat cineva la şurubul de stop? Şi presiunea minimă este un pic cam mult sub presiunea atmosferică, deci pare umblat şi la lungimea tijei.

 

Apoi în BS011 se mai observă o problemă de vacuum sau de geometrie

1558154944_12-7-202012-16-13PM.jpg.6830307bad1dd715c50d569d7088400a.jpg

Posibil  amândouă  sau numai geometria pentru că pe logul în mers se observă o întârziere în prima parte, apoi un overboost consistent şi cam lung urmată de un underboost care nu se mai corectează până la sfârşitul logului.

tr.3.thumb.jpg.77c3bd892a820937eda63695daa332b1.jpg

 

 

Link to post
Share on other sites

@ssilv

După eroare şi după cum arată logurile în mers eu cred că geometria este problema. Suprapresiunea este mare şi în treapta a 3-a ECU nu reuşeşte să corecteze asta. Posibil să fie şi N75 de vină, dar nu-mi pot da seama, dacă ai posibilitatea încearcă să-l schimbi de probă să vezi dacă se schimbă ceva.

1064527284_12-7-202012-33-51PM.thumb.jpg.8df5aa54d15929f0905feb5e57e48f5c.jpg

1239371138_12-7-202012-34-23PM.thumb.jpg.be7408a06d8732a89d3b17e6f33ad610.jpg

Link to post
Share on other sites
1 hour ago, dac_ian said:

Revin cu problema mea. Am fost la un test ultraspecializat cu vagcom original la un service. Din pacate nu pot pune logurile. Concluzia: la motor ii lipseste aer la turatie max are doar 1.1bar in loc de 1.45bar;

salut,personal te sfatuiesc sa mergi la cineva care cunoste motorul bxe,se pare ca servisul ultrspecializat nu stie ca presiunea stock la bxe este de 1040mbari...apoi nu exista turbo obosit,daca are palele intregi si nu are joc face presiune ca in prima zi cu conditia sa aibe vaccum...etc....deci o curatare de turbo nu te ajuta cu nimic ,decat te usureaza de 3,4 mil

daca toti senzorii sunt in parametri personal cred ca problema iti vine de la injectoare...e inutil sa plimbi avansul ,mare lucru nu se va schimba

Link to post
Share on other sites

@siroasdMergi cu turbo la curatare si reglare +echilibrare pe banc. 

Vei avea garanție la lucrare. 

Edited by rafa6
Link to post
Share on other sites

@lupo_bv intrebam daca se poate face in tr. a II-a pentru ca se manifesta mai frecvent problema cu 'sacadatul' intr-a 2a , si doar cand e motorul cald. Nu a umblat nimeni la surubul de stop, nici la lungimea tijei.

Multumesc de ajutor!

 

@rafa6 ok, multumesc!

Link to post
Share on other sites

@lupo_bv

 

Salut!

 

Am urmat sfatul tau si am inceput cu verificarea valvei N75; cand am demontat valva am observat ca furtunul de aer era rupt la intrarea in valva.

Avand in vedere faptul ca era destul de mult praf in zona, am banuit ca inspirarea prafului de catre valva afecteaza functionarea in parametri normali. Am curatat valva cu WD40, a curs ceva mizerie din interior si am montat-o la loc. Am fost cu masina in teste si nu a mai intrat in modul de protectie. 

 

Am mai observat ca am versiunea pentru motorul ACV a valvei N95: 701 906 283

Am gasit informatiile aici: https://www.t4-wiki.de/wiki/Ventil_N75_(Ladedruckbegrenzung)

 

La BS003 se observa ca parametrii difera fata de ce am vazut la alte loguri postate aici.

 

Atasez logurile.

 

Multumesc!

LOG-01-011-xxx-xxx.CSVLOG-01-003-xxx-xxx.CSVLOG-01-003-010-011-Treapta4.xlsxLOG-01-003-010-011-Treapta3.xlsx

Edited by ssilv
Link to post
Share on other sites
florin71_skoda
On 12/5/2020 at 12:15 PM, rafa6 said:

Las aici 2 linkuri explicative

Multumesc pentru link-uri.

Dupa ce am vizionat primul link, am dezelegat misterul bucati de metal gasite de mine pe partea de intrare ulei in turbina. Se pare ca eu nu mai am deloc segmentul de pe admisie (minutul 23:15). Acum stiu si unde mi sa dus aproape 1 litru de ulei in 6.100 km :D

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept