Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Recommended Posts

In primul rand multumesc pt raspuns.Nu prea suna incurajator ce imi spui dar asta e .Se face greu curatirea geometriei ? Si daca ai sti cam cat costa calculatorul de la coloana de directie si daca poate fi schimbat doar el sau toata coloana? Inca odata multumesc mult.Ps. cruise control merge f bine .

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Edited by grasoo2006
Link to comment
Share on other sites

Curatare geometrie - in primul rand, trebuie data jos de pe masina....dupa aia desfacuta si curatata. Deci, e ceva de munca.

Calculator coloana - sh in jurul la 250 lei, nou.....in jurul la 1000 lei

Edited by F l o r i n
Link to comment
Share on other sites

Curatare geometrie - in primul rand, trebuie data jos de pe masina....dupa aia desfacuta si curatata. Deci, e ceva de munca.

Calculator coloana - sh in jurul la 250 lei, nou.....in jurul la 1000 lei

Multumesc de raspuns.Sti cumva daca se preteaza sa iau sh in cazul in care se duce?

Link to comment
Share on other sites

Nu-ti dadea aceasta varianta Florin daca nu se preta...

Link to comment
Share on other sites

 

Salutare, ma adresez colegilor cu experienta si cunostinte in interpretarea log-urilor,cu privire la o problema in functionarea masinii mele (passat cu motor bkp), respectiv o trepidatie (vibratie, tremurat) a motorului, care se manifesta astfel:

- treapta 6, dupa 2000 ture (cel mai des pe la 2100-2200), la o apasare mai hotarata a pedalei de acceleratie, apare un tremurat serios al motorului, ca si cum s-ar ineca si e gata "sa-si dea sfarsitul" (treaba care dureaza 3-5 secunde, ), dupa care, daca soferul este suficient de pregatit psihic sa reziste reflexului de a frana imediat :), masina accelereaza mai departe fara probleme 

- cel mai usor se poate replica cu pilotul automat  (dar merge si fara el), cu plecare de 100km/h in a 6-a si setare viteza peste 120km/h - masina accelereaza cam pana la 110km/h (2100-2200 rpm) si de acolo incepe "distractia".

 

 
Cu ajutorul unui coleg si bun prieten am realizat niste log-uri in mers, respectiv cel in treapta 6 (pentru a fi  mai usor de identificat momentul cu pricina), logul in treapta 4 (facut corect asa cum se face un log - ca idee, poate se vede si pe acolo ceva...), plus logurile de pe grupurile 3 (egr) si 11 (n75). Logul de pe grupul 3 ar putea evidentia o anomalie la egr.
 
Mentionez ca la o apasare mai usoara a acceleratiei,in aceleasi conditii, trepidatia ori nu apare ori este  greu sesizabila.Problema apare numai la o accelerare cu minim jumatate de cursa sau pe pilot automat.
 
Va multumesc!

 

 

Referitor la problema lui Bogdan... ce pare mai ciudat in logul din treapta 6, este "activitatea" EGR (Exhaust Gas Recirc. Duty Cycle) subliniata in culoare rosie (coloana F, randurile 22-33 si 62-71).

 

Acum, poate e vreun coleg mai priceput si stie sa ne spuna daca e normal ca pe acea coloana (F din logul din tr 6) sa apara valori negative.

 

Acele valori negative pot fi cauza functionarii defectuase (cu intreruperi) a masinii, sau mai degraba este efectul? Oricum, acele valori negative apar in momentul in care masina merge cu intreruperi.  

 

Regards!

Link to comment
Share on other sites

"stie sa ne spuna daca e normal ca pe acea coloana (F din logul din tr 6) sa apara valori negative."

 

Tine de formatarea din .cvs in .xcel si de alte floricele adaugate ca sa arate mai interesant, dar daca te uiti atent la 011/4 vei vedea ca cycle Duty sta in jurul valorii 50% = VTG blocat ori prost comandat.

Link to comment
Share on other sites

Eu intreb de logul in tr 6 referitor la valorile "Exhaust Gas Recirc. Duty Cycle" (col F, unde valoarea, pe prima bucata de log sta in jurul a 20%, apoi unde incep problemele de intrerupt apar valori negative). Nu intrebam " Charge pressure duty cicle" (col P). 

 

Poate un VGT murdar sa genereze acele suturi la 2100-2300 RPM, ca si cu nu ar mai avea motorina? 

 

Formatarea s-a facut asa cum trebuie (data > text to columns> delimited > comma > finish...). "Floricele" adaugate aveau rolul de a evidentia mai usor diferenta din turatii (delta t1 -t0). Nu au fost modificate valori sau orice altceva. Acolo unde valorile la "Exhaust Gas Recirc. Duty Cycle" sunt in rosu, singura modificare a fost de formatare (culoare rosu+ italic) pentru a evidentia valori negative.

Link to comment
Share on other sites

arunca cineva o privire si la logul meu, va rog?

Multumesc

post-45694-0-01358500-1380802512_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Salutare!

Am si eu nevoie de ajutor. Masina este un golf 5 2.0 tdi.

Ea trage ok, dar in anumite momente intra in limp mode dand eroarea asta:

 

16618 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)
            P0234 - 000 -  -
             Freeze Frame:
                    RPM: 3234 /min
                    Torque: 218.0 Nm
                    Speed: 170.0 km/h
                    Load: 48.6 %
                    Voltage: 14.44 V
                    Bin. Bits: 11000000
                    Absolute Pres.: 1836.0 mbar
                    Absolute Pres.: 2376.6 mbar

 

De aici inteleg ca ar avea probleme de supra presiune.

I-am facut un log, si chiar cand il faceam am luat limp din nou.

Din pacate nu am reusit nicicum sa il incarc, asa ca am facut un print screen...si nu stiu de ce mi l-a aranjat aiurea. Asa ca pun si versiunea in notepad.

Care ar fi cauza mai exacta si cum as putea sa o rezolv?

 

 

Multumesc!

post-12027-0-27206900-1380972580_thumb.p

post-12027-0-55742400-1380972771_thumb.p

Edited by FlorinC
Link to comment
Share on other sites

Salutari,

 

Masina are soft de 162hp, si maful pierburg schimbat.

 

de vreo 2 luni asa iau limp peste 120km sau 3500rpm, cand schimb viteza la turatii peste 2500 se aude ca un fasait( cum ar scapa aer pe undeva, gen galeria de admisie).

 

Turbina a fost curatata acum 2 ani (degeaba pt ca era curata), am schimbat cateva furtune de vacum dar erau bune si alea, dupa ce opresc motoru si scot valva unisens(alba/neagra) de pe vacum incepe sa fasaie deci nu am pierderi pe vacum.

 

Actuatorul turbo l-am verificat cu o seringa si se misca usor si lin.

 

Am scos tuburile de aer dintre egr si radiator turbo , le-am curatat, am pus pe capete silicon sa fiu sigur ca nu scapa. Ce a mai ramas e furtunu de presiune de la turbo si radiator.

 

AM si cateva erori cu vagcomul:

 

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

        P1557 - 35-10 - - - Intermittent

17563 - Manifold Pressure Sensor (G71): Short to Plus

        P1155 - 35-10 - - - Intermittent

 

 

 

am curatat mps ul l-am montat inapoi si teoretic merge , dar odata la saptamana asa regasesc eroarea.

 

Primul log e cu MAF, al 2 lea cel mai lung are maful deconectat.

 

Multumesc !

 

 

Dupa multe teste si verificari ( schimbat furtune vaccum, testat n75 din vag com cat si pe masa cu 12v, testat actuatorul turbo manual cat si output test din vagcom, am schimbat MAFul cu unu nou , am curatat tuburile de la galeria de admisie si le-am etansat cu silicon, plus multe alte teste).

 

In final a fost de la MAP, am luat unul nou si acum rupe asfaltu. Un coleg de pe forum mi-a spus ca e posibil sa-mi fi picat mapul dun cauza resoftarii(+35cp -> 165cp final) deoarece ajunge presiunea pana la 3bari ( -1bar presiunea aerului). Ramane de vazut cat tine cel nou.

Link to comment
Share on other sites

Laurentiu Utiu

Pai daca aveai eroarea asta stocata( 17563 - Manifold Pressure Sensor (G71): Short to Plus P1155 - 35-10 - - - Intermittent)  nu stiu de ce nu ai inlocuit din prima MAP-ul . MAP-ul e "manifold absolute pressure sensor". Din cauza lui ti-a aparut si eroarea cu suprapresiunea 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation. 

Dar bine ca  ai rezolvat. 


Salutare!

Am si eu nevoie de ajutor. Masina este un golf 5 2.0 tdi.

Ea trage ok, dar in anumite momente intra in limp mode dand eroarea asta:

 

16618 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)
            P0234 - 000 -  -
             Freeze Frame:
                    RPM: 3234 /min
                    Torque: 218.0 Nm
                    Speed: 170.0 km/h
                    Load: 48.6 %
                    Voltage: 14.44 V
                    Bin. Bits: 11000000
                    Absolute Pres.: 1836.0 mbar
                    Absolute Pres.: 2376.6 mbar

 

De aici inteleg ca ar avea probleme de supra presiune.

I-am facut un log, si chiar cand il faceam am luat limp din nou.

Din pacate nu am reusit nicicum sa il incarc, asa ca am facut un print screen...si nu stiu de ce mi l-a aranjat aiurea. Asa ca pun si versiunea in notepad.

Care ar fi cauza mai exacta si cum as putea sa o rezolv?

 

 

Multumesc!

Intra-devar ai suprapresiune. Ori geometria turbinei e murdara si trebuie curatata/inlocuita  ori actuatorul e spart si scapa vacuum. 

Actuatorul il poti verifica scotand furtunasul din el si tragand cu gura sa faci vacuum sa vezi daca scapa aerul.Daca scapa atunci e clar...e spart.

 

 L.E : acum vazut ca ai scris ca trage ok de cele mai multe ori. . Daca era actuatorul atunci iti tragea prost tot timpul. Deci ti-a ramas gemetria turbinei sa o cureti. Succes


arunca cineva o privire si la logul meu, va rog?

Multumesc

MAF-ul (debitmetrul) e obosit. Trebuie inlocuit. De aceea trage slab masina. Ai putea sa incerci cu unul de la dezmebrari sa faci o proba..

Data viitoare cand mai postezi loguri, altele decat cele de la masina din semnatura ta (octavia 1.6),scrie  modelul  si motorizarea masinii la care i-ai facut logul pentru a putea interpreta mai bine logurile. Asta e in favoarea ta. Succes

Edited by Laurentiu Utiu
Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos! :beer:

Edited by FlorinC
Link to comment
Share on other sites

Membrana actuatorului perforata nu cred ca poate determina suprapresiune in alimentare. Suprapresiunea apare datorita geometriei blocate, MAP defect sau reglaj prost al actuatorului.

Verifica daca geometria/actuatorul se misca lin

Link to comment
Share on other sites

Laurentiu Utiu

Arata bine logurile. Ai simtit ceva in neregula la masina? 

Link to comment
Share on other sites

Am curatat N 750ul si am suflat pe toate gaurelele si am observat ca scapa putina presiune pe unde ar trebui sa tina. Si am o problema cu oprirea zdruncinata. Am controlat toate furtunasele si nu sunt pierderi. Dar cateodata opreste lin, de cele mai multe ori zdruncinat.

Link to comment
Share on other sites

Laurentiu Utiu

Pentru oprirea zdruncinata verifica actuatorul ala mic de plastic de pe corpul egr-ului si valva n239 care e responsabila pentru actionarea lui la oprirea motorului. Mai e si o valva unisens de vacuum acolo, verific-o si pe aia. 

Legat de n75 ar trebui sa il schimbi daca zici ca scapa vacuumul. Pe loguri nu se vede, adica reuseste sa-si faca treaba inca, dar va ceda de tot la moment dat. 

Link to comment
Share on other sites

Oke. Merci frumos laur. O sa o monitorizez.

Link to comment
Share on other sites

cine-mi dă o părere despre logul ăsta? Mi-a făcut voinea egr off şi a mers bine o perioadă(ori nu i-am dat eu tare). Acum iau limp frecvent câteodată la 3500 ture, altădată mai jos, altădată la 4500. mulţumesc

log2.txt

Log-Log.txt

Link to comment
Share on other sites

Pare ca se blocheaza geometria

Link to comment
Share on other sites

Laurentiu Utiu

Ai suprapresiune in turbina de aceea iei limp mode. Din pacate nu pot vedea toata coloana n75 deoarece dupa 3 citiri apare altceva acolo, data si luna. 

Ori ai turbina murdara ori n75 -ul e problematic. Incearca sa faci logurile cu un VCDS mai bun. Asta sigur e clona ceva. 

Link to comment
Share on other sites

deci nu are legătură cu egr off nu? Posibil să mai am probleme cu pompa tandem. Câteodată n-am pedală de frână. E jos de tot. Iar cu botul în deal porneşte greu. Deci posibil vacuum insuficient?

Edited by axxa84
Link to comment
Share on other sites

Apare data si luna acolo deoarece SO foloseste delimitatorii romanesti (virgula si punctul inversate) fata de cei englezesti.

Pentru a se afisa corect, in Excel, inainte de importul datelor din CSV, inverseaza separatorii sa fie ca-n engleza (decimal sa fie ".", separatorul de mii sa fie ",").

Dupa carepoti sa faci importul si sa revi la delimitatorii romanesti 

Link to comment
Share on other sites

adică îl pot transforma pe cel existent sau trebuie să fac iar logul?


adică îl pot transforma pe cel existent sau trebuie să fac iar logul?

Link to comment
Share on other sites

Laurentiu Utiu

Nu are legatura cu Egr-ul. Egr-ul e ok, e inchis tot timpul, ceea ce e bine. 

De aceea ziceam de n75 ca e pacat ca nu vad  intreaga activitate a lui, deoarece acolo imi dadeam seama daca e lipsa de vacuum. 

Daca zici ca pedala de frana se intareste repede atunci posibil sa ai lipsa de vacuum sau tulumba la frana sparta.

Legat de pornirea cu botul la deal, trebuie sa verifici partea de alimentare (pompa de motorina, cea din rezervor (daca ai), filtru de motorina, etc). 

Deocamdata verifica furtunasele de vacuum , poate e vreunul crapat, spart sau iesit de la locul lui. 

 

L.E: verifica stutul pompei tandem , posibil sa aiba joc si sa pierzi pe acolo vacuumul. 

Edited by Laurentiu Utiu
Link to comment
Share on other sites

  • Marian featured this topic

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

   Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!