Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Daca nu se întrerupe comunicarea când accelerezi pe loc fa un log pe 3-10-11 in care sa accelerezi de câteva ori până prin 4000 rpm. Cu MAF original

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ies de la birou, fac si eu log-urile. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, lupo_bv said:

Daca nu se intrerupe comunicarea cand accelerezi pe loc fa un log pe 3-10-11 in care sa accelerezi de cateva ori pana prin 4000 rpm. Cu MAF original

A mers pe loc,cred ca Maf-ul este o parte a problemei,sa vedem cat de relevant este log-ul,Multumesc!

LOG-01-003-010-011.CSV LOG-02-003-010-011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, deci cu asta ne-am lămurit. MAF vechi este obosit, mai mult de 600 mg/str nu poate măsura.

3 hours ago, dadyy222 said:

Ca o concluzie preliminara,pe BS003 la rece a aparut o anomalie,o intrerupere in timpul testului ce nu sa mai repetat pe timp ce masina se incalzea

A fost din cauza recirculării mari, se vede şi pe log. Ce sunt eu nedumerit este de ce cu MAF nou nu se vede asta, ba chiar pare mai mică decât ar fi normal (cantitatea de aer este mai mare decât ar trebui cu EGR ON). Deşi comportamentul arată că totuşi recircularea este mare. 

Eventual încearcă cu garnitura aia cu gaura mai mică poate se remediază problema de la ralanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum 54 de minute, lupo_bv a spus:

Bun, deci cu asta ne-am lămurit. MAF vechi este obosit, mai mult de 600 mg/str nu poate măsura.

A fost din cauza recirculării mari, se vede și pe log. Ce sunt eu nedumerit este de ce cu MAF nu se vede asta, ba chiar pare mai mic decât ar fi normal (cantitatea de aer este mai mare decât ar trebui cu EGR ON). Deşi comportamentul arată că totuşi recirculare este mare. 

Eventual caută cu garnitură aia cu gaura mai mică poate se remediază problema de la ralanti.

Multumesc inca o data,ce sa fac cu Maf-ul nou, sant la al 2-lea Maf Pierburg 7.22684.18.0 in 6 luni,cu primul aveam Lag puternic pana in 1900,intra brusc dupa,nu am stat pe ganduri si am facut retur,acum 1 luna am zis sa incerc din nou,poate ca nu am avut noroc cu primul,dar cu asta sant alte dichisuri.

Ori masina are alte probleme si nu vrea Maf nou,ori am nimerit 2 Maf-uri defecte.(sa fie recircularea in exces cauza problemei cu Maf-ul nou?)

Am cautat peste tot in online garnitura EGR,nu este disponibila nicaieri,dar niciunde,pare sa fie scoasa din vazare,am gasit una cu un diametru interior de 22mm,oare sa o folosesc pe aceasta?

https://targuldepiese.ro/garnitura-conducta-supapa-agr-vw-passat-b5-5-3b3-1-9-tdi-diesel-101-cai-elring-429-050/15415/100551/tdpprdt- 1135174/

 

Modificat de dadyy222
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recircularea nu are legătură cu MAF. Oricum faptul că ar fi mare recircularea este doar o presupunere bazată pe comportament.

Ca sa ne lămurim și cu cel nou repeta faza cu logul și cu noul MAF și dacă masoara bine la turații mari lasa-l pe asta și mai analizăm

Cu garnitura vezi la o reprezentanță, daca nu fa tu una de proba dintr-o tabla mai groasa cu o gaura de vreo 7 MM, aia din poza nu are rost, este prea mare gaura

 

 

PS Nu mai da quote postării anterioare, nu este necesar când mesajele sunt consecutive.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos,am sa caut variante cu garnitura asta si dupa am sa refac procedura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dadyy222 Codul de piesa 028131547B a fost scos din productie in 01.04.2018.

ETKA precizeaza ca este posibil sa fie disponibil in programul Volkswagen Piese Clasice, deci trebuie sa vizitezi un dealer.

In state inca se mai livreaza, am mai vazut si pe eBay.

 

Gaura la piesa originala era de 9mm.

 

image.thumb.png.0d5efe55bfc46b5f4a39abb8c97aea7b.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara!

 

@lupo_bv, din pacate, nu mai pot face log-urile cerute mai sus, ...

Astazi, dupa ce am plecat de la birou, in panta, la 300 m de bloc, a inceput sa trepideze si sa mearga in 3 pistoane.

Log-2.txt

Din pacate s-a intamplat asta...

Am desfacut izolatia manunchiului de fire ce alimenteaza partea de injectie si am gasit 2 fire maro, taiate, care nu sunt izolate, si care, aparent nu duc nicaieri.

Poate chiar cum am spus eu, circuitele electrice de pe partea de injectie generau un scurt pe plus, si de aceea ECU cu info pe care le primea, nu stia ce sa regleze... Poate...

87796146_WhatsAppImage2024-04-17at21_27.44(1).thumb.jpeg.61276f5cdd0a1876f04d1e8eb372d96f.jpeg233290339_WhatsAppImage2024-04-17at21_27_44.thumb.jpeg.8259596e2c50c96871d167e5c4fa4c3d.jpeg

 

In mufa am gasit ulei de motor, ...

1261042666_WhatsAppImage2024-04-17at21_27_43.thumb.jpeg.bd5abc686c8d49aa52ba7212bc9299c2.jpeg                           

 

Astazi a plouat tare la Suceava, iar pentru maine previziunile nu dau mari sperante... service-ul prietenului meu, unde inchiriez elevatorul, e prea departe (7 Km) si doar pe platforma ma gandesc sa o duc pana acolo.. 

Sper sa fie vorba doar de o defectiune a corpului electric de alimentare a injectoarelor si ujiilor din capacul axelor cu came, si sa nu fie nevoie sa schimb injectorul, pentru ca asta nu o pot face in parcarea blocului. Dupa ce am curata mufa cu spray de contact, am repornit motorul, si mergea liniar, pana am inceput sa accelerez, moment in care a trecut iar pe modul 3 pistoane...

Revin cu update imediat ce dau jos capacul axelor cu came!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred că nu are legătură, dar mai știi? Acum ceva timp am auzit la cineva despre o problemă din asta ciudată între probleme de injecție și presiune scăzută în turbina, dar nu-mi mai amintesc exact contextul. Nu zic că nu este posibil pentru că viteza cu care se învârte turbina depinde de viteza gazelor evacuate. 

Remediază cablajul și vedem după aia.

Daca ai nevoie de schema că sa verifici cablajul până în mufa ECU sa zici. Să ai un multimetru la îndemână.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O schema m-ar ajuta extrem de mult... 

Am elsa, dar nu am instalat-o pe laptop, si nici vreau sa pierd timp cu instalarea

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@axxell311 vezi că ți-am trimis pm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am primit

Mulțumesc! 

De mâine încep iar cu log-uri în mers și BS. 

Pe partea electrica am schimbat toata instalația de alimentare injectoare și bujii, deoarece multe din cabluri aveau stratul izolator deteriorat, iar pe 2 din ele prin efect de capilaritate, îmi trecea ulei din rampa în mufă externa, asa cum vedeți în fotografia din postarea anterioara. 

Azi s-a întors un prieten de la Cluj, și împreună am verificat partea de codare ECU, unde am găsit softul original din fabrica, care, comparat cu unul original verificat, nu are modificări. 

Partea de soft ECU a căzut, din lista posibilelor cauze al limp mode P 0299 - 006 Boost Pressure Control - Control Range not Reached. 

Orice as face, valorile identificate de ECU par sa nu reflecte de loc realitatea. 

Pe canalul 44, în căsuța 2, atunci când am motor cald, la regenerare pornita din VCDS, valoarea este 0.0, deci un răcitor de gaze care este activ, iar în căsuța 3, am valoarea actuatorului capetelor în galeria de admisie la 95%.

Ori, din câte știu eu, în regenerare EGR/AGR nu ar trebui sa fie închis?În consecință, nu ar trebui ca racitorul de gaze sa fie închis? 

Mai straniu este, ca în aceleași condiții de regenerare, la puțin peste 3000 rpm, capetele se închid la 5%, și am trepidații în motor, cu fum albastru pe evacuare, miros puternic de motorina nearsa... 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua!

 

@lupo_bvVa rog sa va uitati peste log-urile din attach. Acestea sunt facute dupa ce am reglat, zic eu, avansul pe axa de admisie (passat b6 125kW, 170 Cp, cod motor BMR (doua axe) cu ECU si injectoare Siemens).

 

LOG-01-003-010-011.CSVLOG-01-003-xxx-xxx.CSVLOG-01-011-xxx-xxx.CSVLOG-02-003-010-011.CSV

 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este mai bine, chiar dacă presiune măsurată tot nu o atinge pe cea prescrisă, măcar acum se apropie

image.thumb.png.a17e5dd21b60083b1c5fc0bd41fb6f5d.png

image.thumb.png.0adfc6ea4c32ecf80032f17535dc5a1b.png

 

BS003 Aici nu ştiu ce să spun, pare în regulă

image.thumb.png.9fd8ab7258bf98467d0af987e9ac84c6.png

 

BS011 Aici diferenţa On/Off este de 191 mbari ceea ce este ok.  Posibil ca reglajul turbinei să nu fie ok pentru că presiunea minimă este cam mult sub cea atmosferică, 952mbari faţă de 982mbari

image.thumb.png.b0b3d7788ba5db8a10462d9397c7076b.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si astea toate s-au rezolvat prin simplul reglaj al distributiei (axa fata) de la un Torsion Value de +1,49 la o valoare de -1.84.... incredibil... si cate piese am schimbat....

Mai am de reglat fin axa spate, deoarece am un consum in idle ce oscileaza de la 0,6 la 0,7 litri pe ora.

Din ce am inteles, consumul ideal la idle, fara consumatori ar treui sa fie incadrat intre 0,4-0,6 l/h.

Dupa ce fac ajustarile pe axa spate, revin cu log-uri.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!