Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Salutare oameni buni,

De ceva vreme nu am mai postat, nu am mai avut probleme :)

 

Am urma toarea situatie:

La talpa adanca la 3400rpm+ limp mode cu "rail low preasure" la urcat cu simt de raspundere in ture, fara probleme chiar si la 4000+ rpm

 

Verific injectoare, ok

Verific mettering, ok

 

Schimb regulatorul din rampa, scap de limp mode dar, acuma am urmatoarea problema:

 

La talpa adanca, smuceste (fata spate) de parca ar rupe rotile aderenta, fara limp (am dus-o pana la 5000 rpm)

La dus usor in ture, merge fara limp corect.

 

Nu mai stiu de ce sa ma apuc,  regulator bosch nu face fata la cerinte? (nu am pus original)

Sa fie turbina, egr (nou valeo, parca nu mai smuceste asa cu el) altceva?

 

Am cp3 si soft stage 1 (soft de kkao?)

 

am facut un log pe canalele pe care le stiam (pentru presiune combustibil nu stiu pe ce canale)

help, pls! :)

 

l.E- cand am facut logul, schimbasemn egr si parca nu a mai smucit asa tare dar, tot a smucit

LOG-01-003-010-011e.csv

Modificat de emilul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 03.01.2023 at 13:23, lupo_bv a scris:

Asta poate fi o cauza destul de probabilă. Că sa o elimini scoate furtunasul din valva, înfundă -l bine cu un șurub (strangi cu un colier peste furrunas) că sa nu mai scape vacuum pe acolo și repeți logurile sa vedem efectul 

Poate, dar trebuie sa fie o scăpare considerabilă.

Salut,

 

Am zis sa revin cu un feed-back. Dupa aproape 2 saptamani problema pare ca s-a rezolvat. Intercoolerul era fisurat si pierdea presiune, de asemenea  N75, pe care o mai schimbasem o data, era si ea defecta (blocata). Ambele au fost inlocuite.

 

Masina se comporta normal pana acum, fara sa mai iau niciun limp mode.

Modificat de gabi_cta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Catalin_BN

Pot fi mai multe cauze

image.thumb.png.7918ff675343acb5a71f8a9a8d74f11a.png

După neregularităţile de pe porţiunea urcătoare pare a fi o problemă de vacuum (dacă eşti sigur că totul este ok, mai rămîne de verificat N75). Avînd în vedere că sunt neregularităţi şi pe porţiunea coborîtoare poate fi şi o ancrasare a geometriei.

Nu ai zis dacă s-a umblat la reglajele turbinei. Eu cred că da pentru că observă o diferenţă cam mare între presiunea minimă şi cea maximă (216 mbari), iar presiunea minimă este cam mult sub cea atmosferică

Valorile înregistrate de MAF atît în logul în mers cît şi în BS003 sunt cam mari ceea ce ar arăta o pierdere de presiune

 

@emilul

Din cîte îmi dau seama din logul în mers problema nu pare a fi din zona asta

image.thumb.png.8b724b17510e38e8491c5e9ae780acaf.png

Vezi că sunt nişte topic-uri specifice pentru CR. întreabă pe acolo poate are cineva vreo idee

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara!

 

Am revenit cu inca o incercare:

 

Am inlocuit N75 cu N18 si am mai facut un log in BS.

Dupa aceasta incercare am mai facut inca o serie de loguri in mers.

 

PS. totusi am gasit un furtun de vacuum care imi parea oarecum suspect.

PS1. De 4 ani de cand detin masina nu am umblat la turbo niciodata, deci problema de reglaj defectuos eu zic ca se poate exclude. Inainte de tot deranjul functiona impecabil.

 

Multumesc!

LOG-01-003-010-011.xls LOG-01-011-xxx-xxx-011.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam aşa arată logul acum

image.thumb.png.023203546b6e4801048d0cd8782652c0.png

Cel pe care l-ai pus data trecută

image.thumb.png.986a45049f08241129f9f560478fe6b8.png

Se observă că acum apare un spike de presiune cam mare la început, probabil că  este rezultatul înlocuirii furtunaşului

BS011 cam tot aşa

image.thumb.png.9f17d4f269f43c6dc1935baef152b648.png

Tu ai simţit că s-a îmbunnătăţit ceva?

 

PS

1- nu mai da quote postării anterioare, nu este necesar

2- cand mai faci loguri să faci şi BS003, chiar dacă este anulat EGR, dă informaţii despre cantitatea de aer care intră în motor.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara, 

La un sharan, 2007, 2.0 TDI, BRT, 140 cp am urmatoarele probleme: merge in suturi si nu se trage, atasez si logurile, sper sa fie facute ok.Multumesc

LOG-01-003-010-011.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV LOG-02-003-010-011.CSV LOG-02-003-xxx-xxx.CSV LOG-02-011-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mare diferenta nu am simtit...totusi parca trage putin mai bine la ture mici. O sa inlocuiesc N18 cu N75 la loc si o sa incerc o curatare a geometriei. 

Totusi inainte de curatare o sa fac un leak test sa vedem daca avem pierderi de presiune pe undeva.

 

O parere despre log-uri??

Modificat de Catalin_BN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@coalco

Logurile nu arată bine, dar mersul în şuturi şi limitarea nu cred că este din zona asta.

Logul în mers

image.thumb.png.d87c76e1bd3c37088f6c5d972b4980df.png

Aer trece prin debitmetru suficient, dar nu prea ajunge în motor sub formă de presiune. Presiune este doar la începutul logului apoi nu prea. Situaţia asta poate să apară dacă ai o scăpare de presiune între turbină şi motor.

Se observă că turaţia este limitată la un moment dat, dar nu pare să fie din cauza presiunii (deşi ar fi fost normal să fie) pentru că Duty cycle (Acţionare ReglajPresTurbo cum apare pe grafic) nu are valoarea specifică pentru limp mode.

 

BS011

image.thumb.png.122c9e64af5fe3b87e8787b2b88f291f.png

De aici reies probleme de vacuum şi/sau gripare geometrie. Ambele situaţii pot fi posibile separat sau concomitent şi sunt probate şi de logul în mers.

 

BS003

image.png.0351b50786daa681433b4759061d8bb0.png

Nici ăsta nu arată bine. Valoarea maximă este ok, dar cea minimă indică o recirculare prea mică atunci cînd EGR este deschis la maximum. Cauze posibile: EGR nu deschide suficient (dar mă găndesc că ar fi apărut o eroare pe EGR), ţeava care aduce gazele înfundată.

 

Concluzia este că este posibil să nu tragă din cauza presiunii scăzute, dar faptul că merge în şuturi  nu cred că este din cauza asta. Dacă avea o recirculare excesivă, dar ar fi putut fi o cauză  pentru accelerare în şuturi (chiar am păţit-o pe pielea mea), dar la tine din cîte îmi dau seama nu se pune problema asta. Cel mai bine dute la un mecanic bun care să facă nişte investigaţii mai amănunţite.

 

On 1/20/2023 at 5:17 PM, Catalin_BN said:

O parere despre log-uri??

Pare ceva geometrie gripată.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Te rog pune bs011 în format *.csv pentru că Excel-ul meu este cam vechi şi nu prea se înţelege cu virgulele :))

Din ce văd la logul în mers turbina nu face presiunea necesară decît pe la 4000rpm. Dacă reglajul turbinei este ok, aş zice că este o problemă de vacuum. Sunt 2 chestii care îmi ridică semne de întrebare. Una ar fi că ECU nu încearcă să corecteze presiunea, Duty cycle fiind relativ constant. A doua că MAF măsoară exact cît vrea ECU, dar uitîndu-mă în alte loguri de BRD de aici de pe topic observ că pe la toate este aşa, deci nu ne putem folosi de parametrul ăsta.

La logul BS011 observ că este cam mică diferenţa ON OFF 130mbari. Şi mai observ că indiferent de On sau Off tensiunea pe senzorul de la actuator este aceeaşi, nu sunt documentat asupra aspectului, dar nu prea cred că este normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns, intre timp am depistat ca ECU nu înregistrează coduri de eroare indiferent ce senzori, electrovalve se deconectează, am aflat ca masina are si dpf off.

Voi rescrie fișierul flash original si apoi sa vedem, sau daca este cazul voi incerca cu alt calculator.

Am observat si eu ca tensiunile la senzorul de pozitie a tijei actuatorului turbo nu se schimba indiferent de poziția in care se afla actuatorul, chiar si cu senzorul deconectat tensiunile raman aceleași.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 22.01.2023 at 21:36, lupo_bv a scris:

@coalco

Logurile nu arată bine, dar mersul în şuturi şi limitarea nu cred că este din zona asta.

Logul în mers

image.thumb.png.d87c76e1bd3c37088f6c5d972b4980df.png

Aer trece prin debitmetru suficient, dar nu prea ajunge în motor sub formă de presiune. Presiune este doar la începutul logului apoi nu prea. Situaţia asta poate să apară dacă ai o scăpare de presiune între turbină şi motor.

Se observă că turaţia este limitată la un moment dat, dar nu pare să fie din cauza presiunii (deşi ar fi fost normal să fie) pentru că Duty cycle (Acţionare ReglajPresTurbo cum apare pe grafic) nu are valoarea specifică pentru limp mode.

 

BS011

image.thumb.png.122c9e64af5fe3b87e8787b2b88f291f.png

De aici reies probleme de vacuum şi/sau gripare geometrie. Ambele situaţii pot fi posibile separat sau concomitent şi sunt probate şi de logul în mers.

 

BS003

image.png.0351b50786daa681433b4759061d8bb0.png

Nici ăsta nu arată bine. Valoarea maximă este ok, dar cea minimă indică o recirculare prea mică atunci cînd EGR este deschis la maximum. Cauze posibile: EGR nu deschide suficient (dar mă găndesc că ar fi apărut o eroare pe EGR), ţeava care aduce gazele înfundată.

 

Concluzia este că este posibil să nu tragă din cauza presiunii scăzute, dar faptul că merge în şuturi  nu cred că este din cauza asta. Dacă avea o recirculare excesivă, dar ar fi putut fi o cauză  pentru accelerare în şuturi (chiar am păţit-o pe pielea mea), dar la tine din cîte îmi dau seama nu se pune problema asta. Cel mai bine dute la un mecanic bun care să facă nişte investigaţii mai amănunţite.

 

Pare ceva geometrie gripată.

Problema a fost de la filtrul de motorina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, sa ai in vedere aspectele reiesite din loguri, in timp se pot accentua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Va salut, am si eu o problemă cu a mea Octavia 2 2.0 tdi bkd (știu că nu e vw dar are motor de vw), am primit cod de overboost și mașina a intrat în limp. Am șters codul, eroarea mai apare doar dacă o turez dupa 3500 ture (nu am mai facut asta pentru că am vazut ca face presiune destul de mare). Atasez un log, din pacate vcds-ul meu nu ma lasă sa fac loguri pe bs. Menționez că am apăsat cu mâna pe geometrie și merge destul de usor, și am si o fluctuatie a turației în sarcină de +/- 50-100, parcă cu cât cresc mai mult în turație fluctueaza mai mult acul și când încerc sa o țin constant la aceeasi turatie nu sta.

BKD LOG-01-003-010-011.xls

Modificat de Costi212
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Costi212 said:

(știu că nu e vw dar are motor de vw)

Este în regulă, asta este o arie generală pentru toate motoarele VAG şi Skoda face parte din grupul VAG

Da, cam asta este problema, intră în limp din cauza suprapresiunii mari, de obicei problema apare din cauza gripării geometriei, dar trebuie făcute nişte verificări mai amănunţite şi cel mai probabil că vei avea nevoie de un service specializat care să-ţi dea şi garanţie la lucrare.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara.

Nou posesor de Passat B5 an 2000, 1.9 TDI, 115cp, motor ATJ, 340000km. Mentionez ca am segmentat motorul, refacut planeitate si supapele, schimbat O-ringuri injectoare si tacheti. Vechiul proprietar a schimbat turbina cu una de AVB, zice ca este compatibila.

Masina nu trage cum trebuie si a crescut consumul, la prima pornire la rece scoate fum negru si are un miros intepator, nu sunt errori pe grupul motor.

LOG-01-003-010-011-TR3.CSV LOG-01-003-010-011 TR4.CSV LOG-01-011.CSV LOG-01-003.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema nu pare să fie din zona turbină/EGR/MAF. După cum descrii pare a fi din zona distribuţiei, injectoarelor... Pune o poză cu grupurile 001, 004, 013.

Fă şi următoarea probă: înainte de prima pornire la rece scoate mufa de la senzorul de temperatură al lichidului de răcire. Observă dacă porneşte mai bine şi dacă mai scoate fum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru promptitudine si sfaturi.

Revin cu concluzii. Dimineata am pornit motorul cu mufa scoasa de la senzorul temperatura lichid racire,(am observat ca releul de la buji a functionat o perioada mai indelungata de timp decat in mod normal) a pornit mai repede iar noxele la esapament nu erau cu miros intepator, mai degraba abur cu miros de gaze arse. (daca accelerez pe loc pana la 4000rpm scoate fum negru) Am uitat sa mentionez ca mecanicul care a montat injectoarele a pus vaselina pe O-ringuri, desi i-am spus sa puna ulei, a raspuns ca a facut zeci de chiulase asa si nu au fost probleme. In compartimentul motor am gasit un bilet cu schimbul de ulei Castrol 10w40 schimbat la 325000km, cred ca  uleiul nu respecta norma 505.01 PD, sa fie infundat catalizatorul sau turbina? Atasez poze cu grupurile 001, 004si 013 la pornire si dupa incalzirea motorului, am facut si un log pe grupul 001, 004 si 013

Multumesc anticipat

1 Pornire fara senzor temperatura lichid racire.jpg

2 Cu senzor temperatura lichid racir.jpg

IMG_20230226_111056.jpg

IMG_20230226_111116.jpg

IMG_20230226_111124.jpg

LOG-01-001-004-013.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parametrii par în regulă, Totuşi dacă mă uit mai bine la BS011 pare că turbina nu este prea bine reglată. Diferenţa între presiunea maximă şi cea minimă este de 244 mbari, ceea ce este mult. Ar trebui să fie cam 180 mbari cu motorul cald

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/26/2023 at 1:08 PM, ladislauotto said:

am gasit un bilet cu schimbul de ulei Castrol 10w40 schimbat la 325000km, cred ca  uleiul nu respecta norma 505.01 PD

Nu înfundă catalizatorul sau EGR, dar nu este bun pentru motor. Motorul PD este destul de pretenţios la ulei (solicitări mai mari în zona axelor cu came, etc.) aşa că îţi recomand să schimbi uleiul cît mai repede cu unul care are aprobare (aprobare nu recomandare) pentru norma 505.01

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am marit avansul la +2.2 am obtinut pe grupul 001 la injected quantity 3.8 mg/str la relanti cu motorul cald, inainte aveam 4.9mg/str. Urmeaza sa fac teste in mers. La segmentarea motorul am schimbat uleiul cu norma 505.01-5w40

Ce trebuie reglat la turbina, tija actuatorului vacumatic sau limitatorul sa obtin valoarea corespunzatoare de presiune?

Ieri am obesrvat ca uneori dupa oprirea motorului se aude un bazait de la N18 si tine catva secunde, daca scot furtunul principal de vacum se opreste sunetul.

Multumesc

Passat B5.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@ladislauotto

Scuze ca am uitat sa-ti raspund.

Pentru reglajul turbinei citeste acest topic

Ai acolo toate explicatiile, daca mai ai nelamuriri scrie aici.

 

Bazaitul ala de la N18 apare din cauza ca probabil a intrat ceva mizerie acolo. Am patit si eu si am curatat-o. Compunerea N18 este in topicul de mai jos

Ca sa o demontez am taiat cu o pila triunghiulara inelul metalic ce tine ambele parti asamblate in portiunea cea mai ingusta. La remontare am pus inelul la loc peste care am strans un colier. Sa ai grija ca portul atmosferic  sa aiba montat filtru sau sa aiba furtunas care merge in filtrul de aer.

 

@el_marcu

image.thumb.png.59bcb449afe5fe2714f360382e7c1c94.png

Se accelereaza in suturi (probabil că ai observat asta), nu face presiune mai deloc şi cantitatea de aer care intră în motor este foarte mică.

Accelerarea in suturi poate să nu aibă legătură cu presiunea şi canitatea de aer sau poate avea dacă cantitatea mică de aer este rezultatul unei recirculări parazite de gaze arse. Cantitatea de aer redusă poate avea o legătură si cu presiunea scăzută. Ar fi bine să faci şi celelalte loguri în basic settings.

Incearcă să blindezi EGR de probă şi să repeţi logul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos pentru raspuns. Asa este accelereaza in suturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Revin cu concluzii. Am reglat turbina, acum cu motorul cald am diferenta de aproximativ 165mb, este bine sau mai reglez? Am curatat valva N18 si schimbat EGR-ul cu una AM deoarece stropea motorul cu vapori de ulei pe la gaurile de aerisire vacum. Am revenit cu avansul de injectie la 0 (merge mai liniar/round fara intreuperi si cred ca este avansul recomandat de VW pentru motor ATJ) La pornire nu mai scoate fum dar uneori se mai simte un miros intepator la esapament. Pe ruta Resita-Cluj-Resita apoximativ 650km am obtinut un consum mediu de 6%. Multumesc pentru sfaturi

Turbo.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!