Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Vezi că firele nu merg direct în ECU ci trec prin două mufe, vezi poziţia lor pe schemă. Verifică prima dată continuitatea pînă în mufa cu 14 pini şi apoi pînă în cea cu 11 pini. Verifică şi rezistenţa dintre fire (cu mufele scoase ar trebui să fie infinită)

1431794060_BKCschema.thumb.jpg.2055ba34daf856c3bb9507c0c97b0b15.jpg

 

Mai jos ai configuraţia pinilor ECU şi tensiunile care trebuie să fie pe fiecare pin (cu ajutorul schemei de mai sus faci corespondenţa dintre pinii mufei MAP şi cei ai ECU

1002152211_BKCmufaECU.thumb.jpg.3495bb44db67d1d4e36600270461e441.jpg

 

Verifică cu atenţie traseul firelor pentru că este o problemă destul de comună să se frece şi să se rupă, mai ales în zona bateriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc încă odată pentru răspuns și interes.

 

O sa merg la un electrician cu informațiile astea pentru ca ma depășește un pic și sper sa rezolv problema. Revin cu update 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegi!

 

Hai sa va dau una grea de tot...un mk4 1.9 tdi ASZ 4motion remapat.

 

Toate bune si frumoase pana in momentul in care se sparge teava de tur de la turbo.Ei aici incepe distractia: inlocuit ax cu came, culbutori, totul nou, mai putin injectoarele originale cu unele SH din o prostie de a mea.

Nu stiu daca a avut legatura ( chiar nu mai tin minte) dar de la un moment dat masina a inceput sa consume ceva mai mult, tin sa precizez ca la un drum de Bistrita - Constanta asta incluzand retur pe transalpina, mers turbat dar si mers relativ frumos, clima etc undeva la 5.5, cel putin asta afisa BC.

Am schimbat urmatoarele:

 

- tot ce inseamna furtun de vacuum

- furtun de tur + retur la motorina

- FMIC + instalatia aferenta

- injectoare SH + curatare ultrasunete + liqui moly diesel injector cleaner

- remediat problema stut pompa vacuum

- inlocuit termostat (inca nu am verificat cu vcds la cat sta temp)

 

Totusi imi care ca e mai puturoasa...era mult mai nervoasa inainte. Consum de 6.5-6.7 la condus mediu la drum lung.

De la 1200RPM pana la 1800RPM e cam moarta, iar dupa te tranteste in scaun.

Am atasat un log in mers.


Ms mult, astept pareri cu nerabdare.

LOG-01-003-010-011111111.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 11/25/2022 at 2:17 AM, lupo_bv said:

Vezi că firele nu merg direct în ECU ci trec prin două mufe, vezi poziţia lor pe schemă. Verifică prima dată continuitatea pînă în mufa cu 14 pini şi apoi pînă în cea cu 11 pini. Verifică şi rezistenţa dintre fire (cu mufele scoase ar trebui să fie infinită)

1431794060_BKCschema.thumb.jpg.2055ba34daf856c3bb9507c0c97b0b15.jpg

 

Mai jos ai configuraţia pinilor ECU şi tensiunile care trebuie să fie pe fiecare pin (cu ajutorul schemei de mai sus faci corespondenţa dintre pinii mufei MAP şi cei ai ECU

1002152211_BKCmufaECU.thumb.jpg.3495bb44db67d1d4e36600270461e441.jpg

 

Verifică cu atenţie traseul firelor pentru că este o problemă destul de comună să se frece şi să se rupă, mai ales în zona bateriei.

Problema rezolvată. Dacă ma duceam direct pe verificat firele, rezolvam de mult problema. Am găsit foarte multe fire care s-au frecat între ele, cel mai probabil de la trepidații si care cel mai probabil îmi provoca si alte probleme in viitor.

 

Mulțumesc mult pentru timpul acordat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna seara,

 

De cateva zile tot primeam limp mode la o skoda octavia (alh). Am pus testerul pe ea si imi dadea eroare pe G71 (short to plus). L-am schimbat cu unul din dezmembrari si nu mai primeam eroarea, in schimb cum treceam de 2000 ture, iar limp mode cu deviatie pozitiva. Pentru ca in trecut avusem problema cu actuatorul de la turbo si cititind si pe forum ca ar putea fi una din cauze,  am umblat putin la tija, am lungit-o, iar scurtat-o .. degeaba. Intr-un final, tot de pe forum am citit ca problema ar putea fi de la n75... am schimbat-o azi si nu am mai luat limp mode.

Doresc si eu interpretarea log-ului, sa stiu daca e ok.. mi se pare ciudata diferenta dintre specified si actual, urca mult, scade, se stabilizeaza... 

 

Multumesc,

LOG-01-003-010-011.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, nu arată prea bine

image.thumb.png.7e83d0a4fb6be08394007289932c4d10.png

Posibil să fie din cauză că ai umblat la reglaje (ca să ţii minte altă dată, la reglaje se umblă numai atunci când eşti sigur că celelalte componente sunt ok) sau să fie geometria murdară. Ar fi mai utile logurile în BS003 şi BS011 pentru a determina cauza. MAF ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Face presiune cam târziu, după care ai suprapresiune tot timpul. Fă şi celelalte două loguri în Basic settings aşa cum ţi-am recomandat astă vară pe celălalt topic

image.thumb.png.2fcc8d805b22cb4e52c24f76fea22f49.png

image.thumb.png.6fffb7fbf0295cfdc259d98ded488865.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De mentionat:

Dupa topicul din vara

La verificare am constatat actuator rupt/ruginit, turbina blocata.

S-a remediat turbo la un atelier specializat pe banc cu inlocuit kit,reglat + pus actuator nou

Furtunele au fost verificate, supapa N95 lucreaza, nu am nici o eroare pe VCDS

Turbina se aude cum intra la 1200RPM dar nu trage absolut deloc, abia dupa 1800-1900RPM masina incepe sa traga.

Cand turez masina la relanti toate furtunurile se intaresc ( nu pierde presiune )

S-a curatat admisia la inlocuiere turbo, s-a spalat intercooler interior/exterior.

Modificat de milica2009
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca zici că nu sunt probleme atunci mai rămâne reglajul turbinei. Fa celelalte două loguri sa vedem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, de la postarea trecuta masina a inceput sa se comporte ciudat. Am luat si limp mode cu deviatie negativa de data asta. Azi am reusit sa verific furtunele de vacuum, capsula de la egr / turbina si toate par a fi ok.

 

Atasat logurile. Rog interpretare / sfaturi. 

 

Multumesc,

log 003,010,011, - 2 ianuarie.csv LOG-01-003-xxx-xxx.csv 2 ianuarie.csv LOG-01-011-xxx-xxx.csv 2 ianuarie.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, lupo_bv said:

Daca zici că nu sunt probleme atunci mai rămâne reglajul turbinei. Fa celelalte două loguri sa vedem.

Am inlocuit si pompa tandem

Tu imi recomanzi reglajul turbinei, dar am garantie la ea 14 luni; iti atasez foto cu valorile de reglaj pe stand

P.s: revin maine la prima ora cu celalat log

WhatsApp Image 2023-01-02 at 17.07.03.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gabi_cta

E moartă turbina, eu zic că problema este de la vacuum.

Logul în mers

Se vede clar că că nu face presiune deloc, ca şi cum ar fi rămas pe deschis

image.thumb.png.f91b0bf78dbb35f2cf182586d9186715.png

 

BS011

Pe turbo On ar trebui să ajungă presiunea măcar pe la linia roşie. Deci este clar că se pierde vacuum-ul în totalitate. Ar putea fi şi geometria blocată pe deschis, dar chiar aşa blocată în totalitate mai rar. Prima dată verifică membrana actuatorului. Cu un furtunaş de combustibil tăiat perfect cu cutter-ul tragi aer cu gura. Limba trebuie să rămână lipită de furtunaş (de asta am zis să fie perfect tăiat, ca să nu te inducă în eroare). Dacă nu.....ai găsit cauza

image.thumb.png.87f2ab35eb1414cc295564ca14539e50.png

 

BS003

Partea de jos indică faptul că nu ajunge vacuum-ul în totalitate la actuator, partea de sus că s-ar putea să ai ceva pierderi de presiune între turbină şi admisie.. Ultima anomalie nu se confirmă la logul în mers, deci nu ea ar fi problema principală, deci a rămas problema de vacuum. Trebuie investigată puţin şi asta dar după ce repui turbina în funcţiune.

image.thumb.png.5dbdbe9201c744d02eb80e01d80d18cd.png

 

Îţi pun schemele de vacuum. Verifică prin aceeaşi metodă şi rezervorul de vacuum (bila aia)

 

1087282671_ALHvacuumegr.thumb.JPG.215922f426136c5230e584e30bb9173e.JPG286080327_ALHvacuumturbo.thumb.JPG.cf9af8e7d70bdd5e5ac00cbfae3dd9a9.JPG

@milica2009

Nu prea îmi spune mare lucru fişa aia. Eu înţeleg mai bine logurile BS011 şi BS003 (amândouă)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat tot ce tine de vacuum. Capsulele (egr si turbo) tin amandoua (limba ramane lipita), iar la rezervorul de vacuum la fel.

Doua lucruri am observat acum, la valva de acctioneaza shut off (cred ca N239), aceasta nu tine vacuum, am scos furtunul ce intra in shut off si am suflat.. si capacelul din capatul valvei tot se misca.

In spate la aparatoarea de noroi, langa intercooler am vazut ulei.. cu motorul pornit nu se auzea sa rasufle nimic, in schimb pe tubulatura care duce la turbo se auzea un fasait... dar nu imi pot da seama exact.. masina trebuie suita pe elevator sau e nevoie de rampa..

 

Crezi ca problema sa fie de la vreo tubulatura si nu de la furtunele de vacuum ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

54 minutes ago, gabi_cta said:

Doua lucruri am observat acum, la valva de acctioneaza shut off (cred ca N239), aceasta nu tine vacuum

Asta poate fi o cauza destul de probabilă. Că sa o elimini scoate furtunasul din valva, înfundă -l bine cu un șurub (strangi cu un colier peste furrunas) că sa nu mai scape vacuum pe acolo și repeți logurile sa vedem efectul 

58 minutes ago, gabi_cta said:

Crezi ca problema sa fie de la vreo tubulatura si nu de la furtunele de vacuum ?

Poate, dar trebuie sa fie o scăpare considerabilă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este bine. Trebuie in Basic settings nu în Measuring blocks. Citește aici 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, lupo_bv said:

Nu este bine. Trebuie in Basic settings nu în Measuring blocks. Citește aici 

 

 

Am facut cum ai zis acum, nu stiu daca sunt ok, masina se tureaza singura si se aprinde bujia in bord.

LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, aşa trebuie făcute, este normal să se tureze singură şi să se aprindă bujia în bord. Numai că trebuie lăsate mai mult măcar vreo 30-40 secunde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

32 minutes ago, milica2009 said:

Am incercat  si cu alt debimetru de la alt auto de 131 cp, cu acelasi cod de piesa, tot nu merge,la prima vedere l as elimina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Debitmetrul pare în regulă

Logul în mers, am scris mai sus.

Părerea mea este că dacă nu sunt probleme de vacuum (aici mă refer la N75 care poate funcţiona defectuos, adică să livreze vacuum când nu trebuie, pentru asta nu apare eroare în vcds, se traduce doar prin funcţionarea defectuoasă a turbinei şi în cazuri extreme prin erori de supra sau sub presiune) şi turbina a fost recondiţionată corect atunci problema este reglajul turbinei. O să explic în celelalte loguri

Ce se mai observă în acest log? MAF măsoară destul de bine deci nu are rost să mai umbli la el. Duty cycle pentru N75 (linia portocalie) stă la valori anormale, în mod normal după un foarte scurt salt aproape de  extremă la începutul logului după aceea el trebuie să stea undeva în jur de 50%. Valorile deviate reflectă faptul că ECU sesizează că presiunea nu este corectă şi încearcă să corecteze situaţia, dar lucrul acesta nu se întâmplă

image.thumb.png.3d903531a65128479620b28a3d748129.png

 

BS011

image.thumb.png.ac5619dfdf762bf933fce2d1b28a1b0f.png

Valoarea minimă este ok, puţin sub presiunea atmosferică. În schimb valoarea maximă este mai mică cu 60-80mbari decât ar trebui. Asta se poate întâmpla în două situaţii: reglaj necorespunzător al şurubului de stop sau probleme de vacuum (vacuum insuficient ca să acţioneze actuatorul până la capăt). Mai pot fi şi alte cauze cum ar fi pierderi de presiune sau blocaj al geometriei, dar excludem asta dacă zici că  sunt verificate. Pe grafic mai apar nişte neregularităţi care sunt semne de probleme vacuum (cerculeţul roşu) sau gripare geometrie (cerculeţul verde), dar ele pot apărea şi în cazul unui reglaj necorespunzător

 

BS003

Nici ăsta nu arată prea strălucit

image.thumb.png.c7686d3c4bb617782fa2424dc973cdc5.png

Valoarea minimă prea mică (asta arată cantitatea de aer care intră în motor atunci când EGR este complet deschis), deci o recirculare prea mare a gazelor arse.

Cauze posibile: reglaj geometrie, obturări parţiale pe admisie sau evacuare, neetanşeitate între MAF şi turbină (aer fals necontorizat de MAF)

Valoarea maximă cam mică (nu exagerat, dar totuşi mai mică decât ar trebui). Adică intră mai puţin aer decât ar trebui atunci cânt EGR este complet închis:

Cauze posibile: EGR care nu închide complet şi apare o recirculare parazită, reglaj turbină, neetanşeitate între MAF şi turbină (aer fals necontorizat de MAF), N18 care funcţionează necorespunzător (livrează vacuum când nu ar trebui.

De menţinat că astea se întâmplă când turaţia este 1400 rpm şi geometria turbinei este închisă la maxim. În mers se observă că lucrurile sunt destul de ok dpdv al recirculării gazelor şi cantităţii de aer.

 

Cam astea ar fi în linii mari. Ce ar trebui să faci? Prima dată trebuie stabilit dacă vacuum-ul este ok la intrarea în actuator. Pentru asta ai nevoie de un manometru de vacuum sau ca să excluzi N75 să faci un BS011 cu vacuum aplicat permanent luat dinainte de N75.

Pentru a lămuri cauza recirculării mari ar trebui să blindezi de probă EGR cu o garnitură plină şi să repeţi cele 3 loguri.

Mai citeşte şi postările din urmă, poate îţi mai vin idei, am mai explicat cu diferite ocazii diferite teste care se pot face.

image.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună ziua!

 

Nu vreau sa fiu prea insistent, înțeleg ca totul e din pasiune și pentru a ajuta colegii în același timp...dar totuși vreau sa va rog sa ma ajutați și pe mine cu interpretarea log-ului de mai sus.

 

Mulțumesc!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din log se vede ceea ce știi deja, că nu trage sub 1800 rpm. MAF este ok.

Că sa afli mai multe vino și cu celelalte două loguri. 

Citește ultimele postări și o să îți dai seama de ce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/10/2023 at 5:10 PM, lupo_bv said:

Din log se vede ceea ce știi deja, că nu trage sub 1800 rpm. MAF este ok.

Că sa afli mai multe vino și cu celelalte două loguri. 

Citește ultimele postări și o să îți dai seama de ce.

LOG-01-011-xxx-xxx-011.CSVLOG-01-003-xxx-xxx-003.CSV

 

Am atasat logurile BS03 si BS011.

 

Tin sa precizez ca EGR-ul este anulat.

 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!