Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Salut. ajutati-ma va rog  cu o interpretare. dintr-o data masina nu mai merge cum trebuie

 

LOG-01-003-010-011log jetta 16.10.2021 vit 4.csv

LOG-01-003-010-011log jetta 16.10.2021 vit 3.csv

Modificat de golf 3 tuning
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred că este geometria blocată

tr3

image.thumb.png.ccec3874016d370f1cc75f98ef151213.png

tr4

image.thumb.png.ad9a38c084343969fb08eabd9998eb4d.png

Vino şi cu BS003 şi BS011

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna.

Bora ajm din 2000, o am de 14 ani.

Pana acum o saptamana nu am patit niciodata: mi s-a intamplat de 4 ori in aceste zile sa traga foarte slab, ca si cum nu as avea turbina, urca in turatii, dar incet, fara putere. Apoi si-a dat drumul si trage bine la fel ca inainte.

Logul l-am facut in treapta a 3-a de la 1500rpm pedala maxim pana la 4000rpm, mentionez ca masina a functionat bine in timpul logului.

Address 01: Engine  (038 906 019 AM)

20:33:43 Group 003: EGR (Exhaust Gases Recycling)
  903 /min  Engine speed 820-900
  250.0 mg/str  MAF (specified) 230-420
  406.7 mg/str  MAF (actual) 230-420
  84.5 %  EGR duty cycle 10-95%

20:33:43 Group 010: Air system (3rd gear - 3000rpm - full load)
  411.6 mg/str  MAF 850-1050
  979.2 mbar  Atmos. pressure sensor -f96-
  989.4 mbar  Intake air press. 2000-2200
  0.0 %  Throttle 100%

20:33:43 Group 011: Charge pressure control (3rd gear - 3000rpm - full load)
  903 /min  Engine speed 2850-3150
  999.6 mbar  Spec. intake press. 2000-2150
  999.6 mbar  Actual intake press. 2000-2200
  19.9 %  D.cycle MAP 40-95%

 

Erori stocate dar care nu au mai aparut dupa stergere au fost:

17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62) 
            P1256 - 35-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
17958 - Charge Pressure 
            P1550 - 11-10 - Control Deviation - Intermittent

 

Ce ar putea fi?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu ai postat nişte valori instantanee nu loguri. Pentru a putea spune ceva este nevoie de loguri, dacă citeşti ultimele două pagini o să te lămureşti de ce

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saluuuuuut , baieti ! Revin cu golful meu 4 asz . Intre timp s au schimbat multe .. distributie , ulei , filtru de aer , role , mai multe , nu mai stiu exact . Cum inevitabilul de intampla , apar si problemele noi .. Dupa cum am spus , anularea egr - ului a fost benefica daaar , sa privim si partea negativa care tocmai s a intamplat . Anularea egr ului ( pentru cine nu stie ) presupune inlocuirea lui cu o flansa ( in locul acestuia ) si acoperirea zonei de recirculare a gazelor .. buuun pana aici , am scos egr ul l am inlocuit , masina era mai voinica , in drum spre Pitesti , masina se comporta exemplar , nu vreau sa dau km/h dar cine cunoaste zona Campulung - Pitesti ( Arges) stie despre ce vorbesc . Acum vine problema , la intoarcere apare buba , cu aproximativ 5-10 km inainte de casa ( ma duceam sa ma programez la distributie) se aude dintr o data un fasait foarte foarte puternic .. ma dau jos verific , la prima “atingere” realizez ca garnitura mea de la flansa egr ului catre admisie s a rupt efectiv , s a frecat si era foarte aproape sa intre in admisie ( noroc chior …) ajung acada verific mai bine si depistez teava de recirculare gaze care are un cot , nu prea flexibil deoarece al meu s a rupt in 2 efectiv .. de asta cred ca mi a distrus si garnitura , oricum a fost si vina mea pentru ca nu am facut ca la carte lucrarea . Totodata si vcds ul m a lasat , laptopul nu mai vede interfata si daca cineva s a mai lovit de problema asta il Rog sa ma ajute .. in rest , foarte bine , am schimbat garniturile de la tubulatura turbo - admisie si chiar merge … o masina din 2002 pune in genunchi generatiile noi .. multumesc tuturor ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut, mă poate ajuta cineva și pe mine cu o interpretare, am făcut-o pe loc cu ambele blocuri sper să fie bine.

Din când în când îmi apare eroarea Boost Pressure Regulation P0299 - 000 - Control Range Not Reached - Intermittent cu spira dar după ce repornesc merge normal chiar și câteva mii de kilometri.

 

Mașina e din 2010 pd-tdi cu filtru de particule cod motor BMM.

 

LOG-01-003-bmm.csv LOG-01-011-bmm.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare a fi o problemă de vacuum, dar nu se exclude o geometrie care agaţă. Fă şi un log în mers

image.thumb.png.43260090bbaa659c13d624870c0d048b.png

 

Recircularea este ok

image.thumb.png.f8bd6728436ab3c11c88625118ca8e45.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut. As dori si eu metoda de log la motoarele tdi cr dupa 2010 sau ce canale/valori sa urmaresc in AMB. Un link, ceva. Era cineva care a postat un post dar nu mai gasesc. Sa nu credeti ca nu am folosit functia search. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut am atasat spre analiza niste loguri la un VW Jetta 1.9 tdi cod motor BLS.

Masina nu trage chiar cum ar trebuii la turatii joase.

Multumesc anticipat.

LOG-01-003-010-011 1.xlsx LOG-01-003-010-011 2.xlsx LOG-01-003-010-011 3.xlsx LOG-003.xls LOG-011.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea să fie mai multe cauze. În primul rând cred că este umblat la reglajele turbinei pentru că prima dată mi-a atras atenţia diferenţa enormă dintre Turbo On/Off, aproape 300 mbari. Normal ar trebui să fie maxim 180 mbari. Dacă nu s-a umblat la turbină trebuie căutată cauza pentru care este presiunea aşa de mare pt. că prin logurile expuse pe acest topic nu prea am întâlnit aşa mare diferenţă

image.thumb.png.502803dbeaa44800a148cf3a1e99c55b.png

Altfel creştrea presiunii ar indica probleme de vacuum, dar mă gândesc că evoluţia aia lentă să nu aibă legătură cu ce am scris mai sus

 

În BS003 valorile sunt cam depăşite, dar cred că are legătură cu situaţia de mai sus (pe timpul testului pe EGR turbina este pe On şi presiunea prea mare poate influenţa valorile din BS003)

image.thumb.png.aab2843416d1e5b5112c43c47b51a744.png

 

La logul în mers, în primul se observă că are un spike foarte mare chiar de la turaţii joase, dar între 1800-2200 rpm are o cădere de presiune, probabil că în plaja asta nu prea trage

image.thumb.png.c6858a0bc2199635347cc9cb052daf31.png

În schimb în al doilea log se vede că lucrurile stau mai bine şi că a tras mai bine decât în primul log. Logurile fiind făcute în condiţii asemănătoare mă  gândesc că şi geometria s-ar putea să fie puţin gripată

image.thumb.png.99f32055c47974ede2b62866fdc1aa77.png

Evoluţia Duty cycle indică faptul că reglajul nu este ok, lucru care se vede chiar mai bine în logul făcut în treapta a patra (spike foarte mare şi lung urmat de subpresiune)

image.thumb.png.e8d96391de3686df0b3880baa61773e8.png

MAF ok.

 

PS. Nu mai da WOT de la 1100 rpm. Nu este recomandat, mai ales când nu ştii care este starea turbinei sau când scoate zgomote, pentru că s-ar putea să facă poc turbina din motiv de surge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu logurile în mers am făcut în fiecare treaptă câte două să fiu sigur că nu greșesc procedura, unul dintre loguri e mai scurt că am reușit să dau start chiar de când am dat treapta.

 

Quote

Salut, mă poate ajuta cineva și pe mine cu o interpretare, am făcut-o pe loc cu ambele blocuri sper să fie bine.

Din când în când îmi apare eroarea Boost Pressure Regulation P0299 - 000 - Control Range Not Reached - Intermittent cu spira dar după ce repornesc merge normal chiar și câteva mii de kilometri.

 

Mașina e din 2010 pd-tdi cu filtru de particule cod motor BMM."

 

LOG-01-003-010-011-treapta3.csv LOG-01-003-010-011-treapta3-2.csv LOG-01-003-010-011-treapta4-2.csv LOG-01-003-010-011-trepata4.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că totuşi agaţă geometria, este vizibil mai ales în tr. 4 unde este un spike cam lung şi apoi o cădere de presiune. De verificat şi vacuum-ul care vine la actuator, dacă se poate cu un manometru de vacuum

Tr.3

image.thumb.png.e138c678bb5f4828908baf621e146f9a.png

Tr. 4

image.thumb.png.2ec9548876dcf94b61f7838da3d95f60.png

 

Într-un grafic făcut pe tot logul se vede că din cînd în cînd apar valori extreme ale Duty cycle, dar ca să intre în limp trebuie ca valoarea aia să se înregistreze de vreo 5-6 ori la rînd.

image.thumb.png.801287c2e0dcacfa27aab45c441a58e8.png

Probabil că în anumite condiţii de trafic se întîmplă (poate cînd urci o rampă mai în forţă, într-o frînă de motor mai violentă, etc.). Cînd mai apare eroarea salveaz-o cu Freeze Frame cu tot pt. că acolo sunt înregistrate condiţiile în care a apărut eroarea

MAF foarte OK

 

@cyti

vezi în postările lui @Catalin99

https://vwforum.ro/topic/41003-log-uri-interpretarea-lor-probleme-turbina-debitmetru-egr/?do=findComment&comment=3046240

Dacă nu se potrivesc alea citeşte şi aici

https://vwforum.ro/topic/41003-log-uri-interpretarea-lor-probleme-turbina-debitmetru-egr/?do=findComment&comment=2596177

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut. Ma poate ajuta si pe mine cineva cu interpretarea logului? Este vorba de un wv passat 1.9 avf. Limp mode. Dupa 3000 rpm imi taie acceleratia. Am schimbat pompa vacuum(nu facea vacum suficient) am schimbat maf am schimbat n75. Vacum face. Ridica tija turbinei. Multumesc

LOG-01-003-010-011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiunea este foarte mică. În acelaşi timp observ că MAF indică foarte mult de unde deduc faptul că este posibil ca presiunea să se piardă undeva între turbină şi admisie. Fă şi logurile în BS003 şi BS011

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc. Nu am mai venit cu logurile pentru ca aveai mare dreptate. Am dat qstazi scutu jos si furtunul de iesea din turbo avea o gaura de bagai degetul 🤦‍♂️. Maine il schimb. Mersi mult 👍

 

 

Modificat de lupo_bv
eliminare quote postare anterioară
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După ce remediezi problema să faci totuşi cele trei loguri pentru a avea un termen de comparaţie în cazul că apare o problemă în viitor.

 

PS Nu mai da quote postării anterioare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea să fie aceeaşi situaţie ca a colegului de mai sus. Nu prea face presiune la timp şi nici nu se prea menţine. În schimb prin debitmetru trece aer gârlă. Deci undeva se pierde. Verifică bine tubulatura între turbină şi admisie plus intercooler să nu scape pe undeva.

 

image.thumb.png.9f4f7594601d7e7b174f3ae08dae5d40.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este posibil sa fie de la grupul de valve,ar fi mai ok sa fac conversie la n75?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După cum arată graficul presiunii ar putea fi o problema de vacuum, dar graficul cantității de aer cam contrazice asta. Dacă ar fi problema de vacuum Maf nu ar indica așa mult peste cantitatea prescrisă. Fă si logurile în Bs003 si Bs011 poate se vede ceva și acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut din nou un log si bs ,am observat ca nu mereu este acelasi lag intre,trepte cateodata este mai mic,am uitat sa specific turbina este recent reconditionata si hibridizata cu palet de 170cp

LOG-01-003-010-011 df.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logul în mers arată cam la fel.

BS011

Dacă motorul a fost cald diferenţa on/off este cam mică 140 mbari. Asta ţine de reglaj.

Ce am încercuit cu roşu ar putea indica o problemă de vacuum.

Dacă zici că turbina este recondiţionată nu pot să-mi explic ce am încercuit cu albastru. În mod normal aia indică o problemă de ancrasare geometrie (pe porţiunea aia nu mai acţionează vacuum-ul asupra actuatorului, iar vanele vin pe poziţia maxim deschis sub acţiunea arcului actuatorului). Alte cauze posibile: probleme actuator, N75 care livrează vacuum atunci când nu trebuie

image.thumb.png.055362b9cabf3ba9c606a0e28ba85ab4.png

 

BS003

Partea superioară este ok, nu pare să fie scăpări de presiune, dar nu se exclude având în vedere că testul acesta  se face la o presiune mai scăzută decât cea la care lucrează în mod curent turbina şi este posibil ca o fisură să scape presiune numai atunci când aceasta depăşeşte anumite valori (poate că asta ar explica de ce numai uneori ai lag)

Partea inferioară a graficului indică o recirculare scăzută când EGR este complet deschis.

Cauze posibile:

- probleme vacuum

- EGR murdar

- limitare introdusă din soft (înclin să cred că asta este, dar trebuie să-i întrebi pe cei care au făcut softul ca să nu mergi pe o pistă falsă)

 

image.thumb.png.7e780670d24e024d711ef2a34366a190.png

 

Ce ar fi de făcut?

În primul rând verificat vacuum-ul la capsulele vacuumatice cu un manometru de vacuum, ce valori se înregistrează pe timpul BS011 şi BS003 on şi off

Apoi separată pârghia geometriei de actuator şi văzut dacă geometria merge cursiv la mână, fără zgomote, iar actuatorul face cursă cursivă pe timpul BS011

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

E cineva care știe valoarea(value) la Adaption pe Ch1(cantitatea de motorină injectata)?

1.9 AVF...

Am schimbat valoarea acum 1 an și vreau să o modific la valoarea de fabrica,dar din păcate nu am notat ce valoare era..

Din acest motiv am recircularea de gaze mărită și nu am reușit să i dau de cap..

Am făcut acum ceva timp câteva loguri și tot nu i.am dat de cap..am schimbat o grămadă de piese.. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Logul în mers

Suprapresiune mare. Pare că geometria se blochează. MAF ok

image.thumb.png.9a2816cd68b4c2080d22c5c9148c49db.png

BS011

Posibil ceva probleme de vacuum (neregularităţile de pe porţiunea urcătoare) şi/sau geometrie care agaţă  (neregularităţile de pe porţiunea coborâtoare). Posibil să fie şi reglaj defectuos dacă s-a umblat la reglajele turbinei sau s-a înlocuit actuator

image.png.64e547abbf7ab75b9118c0660c9ae53a.png

BS003

Partea superioară ok (EGR închide bine, nu pare să fie scăpări de presiune între turbină şi motor)

Partea inferioară nu este ok, valoarea este prea mare. Cauze posibile:

- probleme vacuum

- membrană fisurată

- EGR murdar

- EGR are montată garnitură cu gaura mai mică

image.thumb.png.5c68a7b90f90d37fe69fabfa88ee775e.png

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!