Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

@Florin Flr, Sigur nu ai catalizatorul infundat?

Ia desfa alea 3 suruburi dintre turbo si catalizator si fa un log...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor, Revin dupa ceva timp cu loguri in mers. Am la masina din semnatura aceeasi vibratie in treapta 3 si 4 de viteza la acceleratie intre 2000 si 2700 de ture dupa care isi revine, am avut intradevar o scurgere la motor pe la rampa de injectoare. 

lupo_bv a zis ca poate fi ceva de la admisie, mecanicul zice ca nu e nimic, valorile motorului, maf, turbina, egr sunt bune, planetarele tot, dar masina tot vibreaza. daca accelerez usor de tot nu se simte aproape deloc . Rog un coleg sa interpreteze si aceste logouri. Acele loguri in mers au fost facute pe racoare pe la 2 dimineata mi sa parut ca a accelerat mai bine ca data trecuta.

BS 03.CSV BS 11.CSV LOG-01-018-03F-109-11E.CSV LOG-01-018-03F-109-11E3333333.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred că nu din zona asta apar trepidaţiile. Într-adevăr face presiune cam târziu, ai şi o uşoară cădere de presiune după aia, dar asta face maşina mai leneşă nu cred că o face să vibreze. Dacă nu este nimic pe parte mecanică mă gândesc că ar trebui să investighezi partea de injecţie şi de motor

BS003-OK

image.thumb.png.4e39b4c7b9f532e8c5c6f6286bfab5bb.png

BS011 - dacă ai verificat vacuum-ul şi este ok atunci cel mai probabil cam agaţă geometria

image.thumb.png.3681f34d4aad744490ba9087d63a9f1a.png

La logul în mers aşa cum am spus mai sus, face presiune cam târziu, după 2300rpm, iar după spike ai o cădere de presiune cam lunguţă

image.thumb.png.f564e671f29ab95e293e66f5a805d7ed.png

 

image.thumb.png.51d7ccc34ce65b09aa562016c7f2b689.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lupo_bv deci spui ca ar trebui sa ma indrept catre geometria turbinei ?

Injectia si softul a fost verificat.

Mecanicul ar banui probleme la ambreiaj

 

Modificat de chibitz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 minutes ago, chibitz said:

lupo_bv deci spui ca ar trebui sa ma indrept catre geometria turbinei ?

Numai dacă sistemul de vacuum a fost verificat cu manometrul de vacuum

16 minutes ago, chibitz said:

Mecanicul ar banui probleme la ambreiaj

Foarte posibil dar acest lucru nu poate fi stabilit cu loguri, doar prin demontare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate iar eu, revin pe aici... acum cu alte probleme

Azi am luat limp mode pe la 120 la ora, am crezut ca iar mi s-a spart ceva furtun de vacuum cum tot patesc (folosind niste furtune de tot rahatul), am zis ca asta e, schimb iar furtunul unde s-a spart.
Ma uit peste tot si nimic spart, bag VCDS-ul si aveam Charge Pressure Control (P1556 - Negative deviation).


Am zis sa fac un log si sa vad care-i problema, dar am observat ca in BS010 de data asta imi da eroare, orice fac mereu imi da ERROR, in BS003 si BS011 nu-mi da eroare, imi mentine turatia si-si face treaba... am mai facut Loguri destule cu BS003 - BS010 - BS011 fara probleme, de la ce sa-mi dea eroare pe BS010?

 

Apropo, recent mi-am schimbat clusterul + maneta pentru BC + inca 4 fire pentru maneta catre cluster, am adaugat si Cruise Control (maneta + trase firele in mufa neagra din cutie + cablu la siguranta de 7.5A nr 5 daca nu ma insel), sa fi facut ceva pe acolo sau sa aiba vreo legatura? De rupt cabluri n-am rupt/agatat etc.

 

Totusi i-am dat BS011 si am urmarit daca face presiune, dar se pare ca nu face DELOC presiune in test dar culmea, de tras, trage, nu mai inteleg nimic. Nu am apucat sa verific daca misca actuatorul turbinei fiindca s-a facut deja tarziu, dar pana atunci sunt curios de ce am Error la BS010 ca sa pot face un log complet.

Modificat de DaLyR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Testele în BS nu sunt disponibile pe toate canalele, în gr 10 nu este.

Verifica da nu ai membrana actuatorului sparta

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am fost derutat in legatura cu BS010

Am facut logurile, la logurile din mers sunt 3 WOT-uri, primul este in tr a3-a, al2-lea am oprit ca nu mai aveam unde urmand curba si al3-lea WOT este in tr a4-a care mi s-a parut ca am avut lag enorm, la un moment dat am crezut c-am luat iar limp mode...

 

BS011 arata dezastruos, am facut vacuum pe furtunul ce iese din N75 si merge catre actuator si actioneaza actuatorul fara probleme si nu scapa vacuumul, am incercat sa imping si misc si cu mana si merge ok, doar o mica scartaiala se aude, nu stiu daca este foarte anormal si daca poate afecta si asta in plus.

Oare sa fie iar N75-ul? Ciudat ca doar la relanti la BS face asa... ca in mers e tot la fel ca si inainte, cu spike-ul ala enorm.

Am mai observat ca in ultima perioada am inceput sa am LAG foarte mare chiar si atunci cand ii dau WOT de la 2000-2100 de ture.

P.S Readuc aminte faptul ca am stage 1, sa nu deruteze ceva.

LOG-01-003-010-011.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Modificat de DaLyR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DaLyR

Deşi la prima vedere ar putea fi o problemă de vacuum (incluzând aici şi N75), ar putea fi şi o problemă de geometrie. Partea de vacuum poate fi lămurită numai cu un manometru de vacuum (măsurare vacuum înainte de N75 şi după N75 pe timpul BS011), altfel sunt cam empirice verificările. Prima dată ar trebui verificată partea asta de vacuum, geometria numai prin demontarea turbinei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

@lupo_bv ma ajuti te rog cu un sfat, stiu ca ai mai zis de furtune in trecut, m-am uitat, dar nimic. Pe zi ce trece parca e tot mai puturoasa, dar asta nu tot timpul, cateodata fuge de rupe iar cateodata da o lene in ea de numa

 

image.thumb.png.d4fbd9dbdea4703cdedc94526c2da128.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba cu furtunele de vacuum o poți lămuri numai cu un manometru de vacuum.

Din poza ta reiese că face presiune târziu, peste 3500 rpm. Poate fi o problemă de turbina dacă problema apare aleatoriu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare, aș dori și eu o părere despre câteva log-uri de pe un a4 B7 1.9 TDI, BRB. De ceva timp masina a devenit mai puturoasă și parcă rașpunde mai greu la accelerație și se aude un sunet metalic pe la 2000-2200 rpm din partea dreapta a motorului, precum și un oarecare suflu care inainte nu era prezent la accelerari. Mulțumesc anticipat.

LOG-A4-B7-1.9 TDI.CSV LOG-01-003-010-011.CSV

Modificat de Faust24
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Faust24 Eu zic ca geometria de la turbo agata si trebuie curatita. Mai mult de atat, observ (sper sa nu gresesc) ca tu ai soft de putere la masina, deoarece atat la cantitatea de aer ceruta cat si la presiunea ceruta de masina, valorile sunt peste. 
Ai putea sa revii cu un BS 003, sa vedem daca agata geometria variabila la turbo.

Sunetul metalic poate sa provina de la racitorul de gaze, de la teava dintre racitor si galeria de evacuare (se mai rupe racordul ala) si de acolo acel suflu si sunet "metalic".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , atașez aici un log , problema mașinii mele Passat cc 2009 cbbb e ca nu trage in turații mici , iar conform log ului are boost ul cerut abia la 2300 de rpm . 
Am schimbat in încercarea de a rezolva problema următoarele:

turbo nou (nu recondiționat)

pompa vaccum 

toate furtunele de vaccum 

map nou 

. ma puteți ajuta cu un sfat ? Sa umblu la tija turbinei?  Dar aceiași problema o aveam și cu turbo vechi și cu asta nou tot acolo face presiune.


https://ibb.co/zQ13Tdq

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai ce sa ii faci, asa trage motorul asta, e cam lesinat in ture joase din cauza modelului de tubo montat, mai mare decat la varianta de 140 HP. Daca ai DSG cam suferi putin in Drive pentru ca DSG-ul tine motorul exact in plaja in care nu prea trage bine :banghead: [1100 - 1600 rpm]. Totusi la tine masa de aer masurata de MAF e o idee cam mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, am și Dsg.

Sa încerc cu alt maf ? Sau de ce sa măsoare mai puțin ? 
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibile cauze ar fi: EGR-ul nu inchide perfect, trage aer fals intre turbo si MAF sau MAF-ul e obosit. Pune eventual si fisierul in format .cvs (nu poza) si mai fa un Basic Settings 3 si 11 sa vedem cum arata turbo si EGR-ul. 

 

Ce temperatura ambientala era cand ai facut log-ul de mai sus ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arata bine in general cu doua mentiuni. Diferenta turbo on - off e cam mica in BS11 si dupa cum ziceam mai sus masa de aer care intra in motor e cam mica (se vede asta si in BS3). Ca idee in BS3 cu EGR-ul inchis ar trebui sa ai pese 500 mg/str masa de aer. Dar chiar si daca rezolvi problemele astea, tot va fi lesinata jos in ture. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna seara , v-ati confruntat careva cu acesta situatie  ? Ca in timp ce accelerez (log 3-10-11

) presiunea ceruta de ECU sa scada ? si nu stiu daca are legatura una cu alta : turbina fluiera aproape tot timpul .Multumesc anticipat .

 

 

ecu.jpg

LOG-01-003-010-MAD.csv

Modificat de georgelchila
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea să fie normal, aia are scris ECU în memorie. Parcă îmi amintesc că am mai văzut unele cu tendinţa aia de scădere. M-am uitat rapid pe unele grafice în urmă şi uite că am mai găsit una cu  acea tendinţă de scădere

https://vwforum.ro/topic/41003-log-uri-interpretarea-lor-probleme-turbina-debitmetru-egr/?do=findComment&comment=3084603

 

Faptul că fluieră indică o problemă mecanică a turbinei care se reflectă mai mult sau mai puţin în parametrii de funcţionare. În cazul tău se observă totuşi că geometria cam agaţă

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Am o problema cu overboost condition , Octavia 2  cod motor BKD

Ca probleme intra in Limp mode( nu se mai accelereaza mai mult de 2000 rot/min) fluiera incepand de la 1800 rot/min si scoate fum negru la accelerari bruste.

Am doar log-ul in mers a 3-a de la 2000r/min la 4500r/min, am citit restul informatiilor nu le am pe moment daca imi puteti da o mica informatie as fi recunoscator, eu am o banuiala ca ar fi geometria variabila dar astept niste pareri de la cineva mai experimentat.

 

Mersi

LOG-01-003-010-011.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam aşa pare. Suprapresiune mare, de obicei geometrie gripată

image.thumb.png.d8949ae985d5f8e60cad4af96954eb1c.png

 

@georgelchila

După cum vezi şi la colegul presiunea specificată este exact ca la tine, deci  poţi considera normală

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 23.07.2021 at 21:25, lupo_bv a scris:

@DaLyR

Deşi la prima vedere ar putea fi o problemă de vacuum (incluzând aici şi N75), ar putea fi şi o problemă de geometrie. Partea de vacuum poate fi lămurită numai cu un manometru de vacuum (măsurare vacuum înainte de N75 şi după N75 pe timpul BS011), altfel sunt cam empirice verificările. Prima dată ar trebui verificată partea asta de vacuum, geometria numai prin demontarea turbinei

Revin din nou, nu-mi mai baga deloc presiune...

 Daca leg vacuumul direct la n75 este ok, am verificat toate furtunele si nu sunt crapate/fisurate, oare pe unde pe traseu ar trebui sa tina vacuum complet? Ca tot am masurat cu pistolu de vacuum si in multe zone pierde vacuum, cum imi pot da seama unde pierde vacuumul care ar fi trebuit sa ajunga in n75 si nu ajunge? Ca nu-mi dau seama unde ar trebui sa tina vacuum si unde ar trebui sa scape lent (asa cum patesc)

 

 

Edit daca scot valva unisens baga presiune, daca incerc sa trag de abia merge, daca incerc sa suflu nu merge deloc,ar fi trebuit sa pot sa trag usor de pe partea neagra?

 

Edit 2 am tot tras si suflat si am bagat si pistolul sa fac vacuum si presiune si la un moment dat o zburat ceva din valva unisens, parca era ceva material textil precum camasa de la cablu sau crva carbon dar acum merge usor sa trag dar si sa suflu, ii dus valva oare cat timp nu mai e unisens? Ce naiba sa aiba?

 

Oare are ceva daca umblu cu ea asa pana maine ? Asa adica sa nu mai fie unisens ca merge in ambele sensuri aerul.

Observ ca acum baga presiune fiind valva unisens desfudanta pe veci.... trage si bine masina, evident

Modificat de DaLyR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!