Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Mariusmuresan

Multumesc de răspuns @lupo_bv .

Era vorba de log nu grafice , greșeala mea.

As dori sa știu dacă se poate un pic mai detaliat cum e la colegii cu grafice.

Eventual să refac log-ul ?

Înafara de turbina ancrasata ar fi și alte nereguli? Mașina în momentul de fata nu ia limp dar nici nu accelerează la fel de repede cum o făcea cândva .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate si cu grafice, dar trebuie 3 loguri făcute în aceeași zi, cel în mers plus BS003 și BS011, citește mai jos. Ideal ar fi să faci o pereche de loguri cu motorul mai rece (cam când a ajuns temp lich răcire la 90 grade) si una când au încins puțin turbina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 26.07.2020 at 22:11, lupo_bv a scris:

@NowayJack

Cam agaţă geometria

3-10-11.thumb.jpg.22b6497921e8a11fed76acf03ec56696.jpg

bs011.thumb.jpg.c717dd5be084de24baa6fa69612c5b98.jpg

 

Acceleraţia a fost la podea pe la 2000 rpm, dar nu este edificator în cazul de faţă. Pe viitor când mai faci log în mers porneşte logul înainte să pleci de pe loc, faci reprizele necesare şi salvezi logul după ce ai tras pe dreapta. În funcţie de acţionarea pedalei de acceleraţie ştim noi unde să ne uităm.

Mersi @lupo_bv. Ce parere ai de curatarea geometriei fara demontare prin desfacerea tubului de la care duce de la admisie la EGR si apoi sa dau cu spray de curatare carburator?

image.png.08763820e1c00abfd48074c806afeb98.png

Modificat de NowayJack
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat eu ,fara rezultat.Poate la o ancrasare mai usoara ca sa zic asa ,merge...Unde am incercat eu era " teapana".Dar poti incerca si tu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, primul post ?

Am un motor bkd, din pacate motorul are flash custom pe el, nu stiu nimic despre ce a fost modificat, cert este ca trage mult mai bine ca un model similar. Daca ma poate ajuta cineva cu interpretarea unui log pe turbo, sa stiu daca sa imi fac griji sau e in regula:

Scenariu: Pornire viteza a 3a 1900 rpm, pedala 100% pana la finalul testului, final la 4200 rpm.

Rezultat: (imagine atasata)

Multumesc

 

 

turbo_bkd_log.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lupo_bv revin cu un nou log. Am facut pentru grupul 3 si 11 asa cum mi-ai zis. Ma poti ajuta cu interpretarea lor? pedala de acceleratie a fost la 100% apasata. Nu am reusit sa urc cu ea decat pana la 3500 din cauza aglomeratiei :((.. Am si o eroare pe EGR care imi aprinde si robinetul in bord cu insufficient flow daca nu ma insel.

(OBS: Din ce am observat tosion value se modifica in timpul testului intre -2,5 si -3,5....avansul este pe -2.9 KW. E ok modificarea avansului in timpul mersului? Intrebarea e optionala.)

 

 

LOG-1.9 tdi.csv

Modificat de myhay89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună seara, postez o fotografie a unui log dacă nu e ok asa, voi reveni cu logul după ce îl iau din laptop. 

Mașina 101 Cp, golf 4, diesel, fără soft, în turații joase este puturoasa rău! 

Totodată mai am parte uneori și de limp mode, chiar la viteze mici, în jur de 80 la urcarea unui deal, alteori trag de ea cum vreau fără limp. 

La ce sa fiu atent pt remediere? 

Mulțumesc anticipat! 

IMG_20200804_213928.jpg

Egr anulat din furtun. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

Debitmetru cam slabut, si necesita geometria o curatare cu simt de raspundere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara. Atasez si eu un grafic pentru log presiune turbo. As dori putin ajutor pentru interpretare. Pare ca turbina face presiune cam tarziu si in practica la fel. Multumesc!

grafic turbo1.png

Modificat de rabbit85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune log-ul intreg sa vedem si turatia de la care ai plecat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@myhay89

Tot nu le-ai nimerit. Loguri în Basic settings pe grupurile 003 şi 011. Citeşte mai jos

@darin

Cum a spus şi colegul. Practic spre sfârşitul logului a fost la limita limp-ului pentru suprapresiune. Dacă faci şi BS003 şi  BS011 poate se vede mai clar situaţia

1092380121_8-14-20202-20-58PM.thumb.jpg.4bda66a08dfc841fb1c1c4323b56b626.jpg

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc, adică nu scap de o curățire a turbinei... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din păcate nu. În cele mai multe cazuri limp-mode din cauza suprapresiunii are drept cauză geometrie ancrasată.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc, as încerca să o curat pe mașină fără sa o demontez cu soluție speciala, dacă nu rezolv nimic o voi demonta mai târziu, ar merita sa încerc? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poţi încerca, dar nu cred că rezolvi ceva. De obicei depunerile alea nu se pot îndepărta decât mecanic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Rabla din dotare: Skoda Octavia 1 - 2003, motor 1,9 TDI ASV 110CP

Saptamina trecuta am schimbat simering-urile de la supape, deoarece de cca 3 ani a inceput sa-mi pape ulei, cam 1litru la aprozimativ 10-12.000 km. Cu ocazia asta am curatat admisia, care era infundata. Admisia am mai curatat-o si in urma cu 2 ani, dar atunci nu am curatat si chiulasa. Partea curatata in urma cu 2 ani era asa si asa, insa chiulasa aproape ca nu mai avea pe unde sa traga aer.

Evacuarea nu a prea fost murdara. Am demontat totusi turbina pentru curatare. Dupa curatare, am observat ca am ceva joc radial, dar nu cred ca este exagerat de mare. Inainte de curatare nu se simtea jocul. In timpul curatari am gasit in partea pe unde este ulei, un soi de saiba, sau hai sa zicem ca era cam 75% dintr-un oring metalic foarte tare (otelos). Garantat o fi un soi de distantier din partea cu ulei, deoarece nu prea vad pe unde ar fi putut intra in turbo, deoarece teava de intrare ulei este foarte mica, compartiv cu bucata de "sirma" otelita gasita in turbo. La turbo am demontat doar partea de evacuare, aia prinsa de galerie, cu geometria variabila. Partea de admisie aer a ramas nedemontata si am  bagat dor solutii de curatare.

Rabla mea este modelul care nu stie sa urce singura la 1.400 rpm. Am incercat sa fac log BS 03 si nu am reusit, ca-mi murea motorul. Am bagat un surub cu  piulita sub acceleratie si am reusit sa fac ceva, insa nu stiu daca este concludent. Atasez log BS03 (ultra chinuit) si BS11 (care a mers ok)

LOG-01-003.csv

LOG-01-011.csv

Citind pe forum, am inteles ca la BS011 am presiunea mica prea mica si ca ar trebui sa mai scurtez pirghia ca sa creasca. Asa ca am mai infiletat piulita de reglaj pirgie o tura completa (360grd). Ciudatenia este ca presiunea mica a ramas la fel, insa a scazut aia mare, care nu ar fi trebuit sa scada (din ce am citit eu pe forum). Log BS03 nu am mai reusit sa fac (ca-mi scadea rpm-ul si murea motorul) si drept urmare atasez doar log-ul BS011

LOG-01-011-xxx-xxx.csv

Mai precizez faptul ca rabla scoate in anumite momente fum negru.

Modificat de florin71_skoda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă nu mi-ai ascultat sfatul....Acum dacă-ţi place să meşteresti să vedem care este treaba din logurile postate

Cu şaiba aia sau ce ai găsit tu nu ştiu ce să zic.

În BS003 nu merge făcut log pentru că ai recircularea mare şi este normal ca motorul să aibă tendinţă de oprire fiind înecat cu gaze de evacuare. Am scris pe poză ce şi cum

bs003.jpg.dceaa7fd75787631116c733abed0e9ed.jpg

La BS011, după reglaj nu prea s-a modificat nici presiunea maximă numai că am impresia că a apărut altă problemă, cred că o scăpare de vacuum pentru că la început presiunea era cam tot aşa dar pe parcurs a început să scadă. Eu zic să pui reglajul la loc cum a fost pt. că nu cred că acolo este problema mai ales dacă nu s-a umblat pînă acum la el

BS011-înainte

776108316_bs011-inaintedereglaj.thumb.jpg.5452c4fd91a12bb41fd787718b8c5497.jpg

BS011-DUPĂ

1665698245_bs011-dupareglaj.thumb.jpg.b95ec3f41d27b76214f96b6be3337dd2.jpg

Problema principală care trebuie rezolvată este recircularea şi să vezi dacă nu cumva ai ceva pierderi de presiune. La reglajul turbinei se intervine doar când eşti sigur că totul este perfect, altfel o ameţeşti de nu-i mai dai de capăt

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

La pirghie am umblat, pentru că a trebuit sa dau jos actuatorul și automat a trebuit desfiletata complet. Mi-am făcut eu semne, dar asta nu-mi garantează că am infiltrat pirghia in exact aceași poziție în care a fost. Putem forte ușor să greses cu 2-3 infiletari.

La surubul opritor nu am umblat. Ăla este cum a plecat din fabrica.

De unde poate fi recircularea prea mare ? Cum se poate scădea ? Sau la ce trebuie să mă uit ?

La Skoda mea nu exista ceva 'adaptare' și revenire la setările de fabrica? Nu cumva ECU sa adaptat in timp la mizeria din ciulasa și a făcut ajustări la deschiderea EGR-ului pentru condițiile de lucru ?

Modificat de florin71_skoda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauze posibile (le scriu pe cele care îmi vin acum în minte, unele posibil să le fi verificat înainte):

  • probleme de admisie obturată (filtru aer îmbacsit, clapetă shutoff care nu se deschide complet)
  • obstrucţii pe evacuare (catalizator înfundat)
  • geometrie reglată greşit (de asta este important să faci şi BS003 nu numai BS011)

Acum nu-mi dau seama dacă la tine recircularea este mare din cauza reglajului turbinei, cred că nu pentru că tija la care ai umblat influenţează recircularea doar în timpul mersului . În timpul BS003 tija stă lipită de şurubul limitator (să te uiţi dacă este într-adevăr aşa pentru că dacă tija este reglată prea lungă este posibil să nu mai atingă şurubul ăla). În ideea asta ar fi bine să faci şi un log în mers în primul rând.

Eu zic să procedezi cam în ordinea asta:

  • verifici dacă clapeta de shutoff se deschide complet
  • faci log în mers
  • BS003 cum este acum reglată turbina
  • verifici vacuum-ul pentru că nu este în regulă cum arată acum bs011 (ar fi bine să-ţi iei un manometru pentru vacuum)
  • încearcă să depărtezi evacuarea astfel încât gazele să iasă libere şi fă BS003 să vedem dacă recircularea este tot mare.

PS Foarte important: după orice modificare (de preferat să nu umbli la mai multe elemente deodată) faci cele 3 loguri: log în mers şi cele două BS. Altfel va fi greu de remediat problema având lacune în cunoaşterea situaţiei

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda
  • Clapeta shutoff este clapeta de la EGR ? Daca da, logic ar fi sa fie deschisa complet, pentru ca am spalat EGR-ul de luceste pe interior. Aproape ca ai spune ca-i nou.
  • Filtrul de aer nu prea poate fi imbicsit. 
  • Catalizatorul mai mult ca sigur ca-i murdar. O sa fie cam greu sa-l dau jos, ca sa fac log fara el.
  • O sa incerc sa verific daca se duce tija pina la limitator. Insa este aproape imposibil sa fac treaba asta, deoarece la masina mea nu se vede turbo si nici tija. Trebuie verificat pe pipaite, cu motorul rece. Ori asta inseamna ca cineva sa se chinuie sa tina masina la 1400rpm fara sa moara motorul si altcineva sa-si bage mina la turbo. Ca sa umblu la reglaj tija, trebuie sa astept sa se raceasca motorul, dupa care sa slabesc contrapiulita pe pipaite, dupaia sa modific piulita de reglaj tija, dupa care sa bag telefonul sa fac poze pe nevazute ca sa vad unde a ajuns semnul.
  • Am uitat sa precizez, ca daca intru in BS 03 moare motorul chiar daca nu dau start la log. Trebuie sa ma duc la BS 04, sa pornesc motorul, sa accelerez la 1400rpm si dupaia sa intru in BS03
  • Ce vacum trebuie sa verific ? Pe turbo, sau pe EGR ? Ce valoare trebuie sa fie ?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie accelerată ca să vezi deplasarea tijei. Cand se intra in BS ea se mișcă indiferent dacă o accelerezi sau nu. Se accelereaza pentru a obține anumite valori

Este normal să se înece si la ralanti având în vedere cantitatea de gaze recirculate.

Începe cu ce este mai simplu/ieftin: log in mers, vacuum (la turbo ca la egr este ok), clapeta (o fi ea curată, dar dacă electrovalva scapa vacuum către ea....se verifică simplu: la oprirea motorului se închide, apoi se deschide si așa trebuie să rămână până la următoarea oprire)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Am verificat clapeta EGR pentru oprire motor, clapeta actionata de N239. Era deschisa la maxim. Am actionat-o de citeva ori cu mina si are cursa ok. Am pornit motorul si am oprit motorul si clapeta sa inchis pentru aproximativ 3 secunde, dupa care sa deschis complet. Am pornit motorul si in timpul functionarii motorului, clapeta a stat deschisa la maxim. Am accelerat de citeva ori la 1400rpm (am inca opritor la acceleratie) si clapeta a stat tot deschisa la maxim.

Am verificat pirghia de la turbo (actionata de N75) si nu am prea putut sa o apas cu mina. Am pornit motorul si N75 a facut vacuum si a tras pirgia pina la opritor. Am incercat sa o ridic cu mina si nu am reusit.

Am intrat la BS03 la relantiu si cind EGR a trecut pe ON in 2-3 secunde a murit motorul. Dupa aproximativ 2 secunde de la oprirea motorului sa auzit ceva in EGR, ceea ce cred eu ca este supapa actionata de N18, care sa miscat brusc. Eu banuiesc ca supapa era deschisa, trasa de care N18 si dupa ce a murit motorul, N18 a scapat vacuumul si supapa sa inchis cu forta.

Pirgia de la turbo, actionata de N75, a ramas mai departe trasa de actuator pina la opritor. Am incercat sa o ridic cu mina si nu am reusit. Am asteptat 10-15 secunde si vacuumul nu a scapat si pirghia era tot trasa la opritor. Am luat contactul si pirghia a revenit la normal.

Mai ramine log in mers. Insa acum sint la soacra (sta la curte si pot mesteri la masina) la Cimpeni si nu prea am unde sa fac log in mers. Dar o rezolv eu cumva si pe asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Am revenit. Se pare ca ieri am inteles gresit informatia din topicul colegului Rune (reglare surub lmiitator turbina Garrett) deoarece eu credeam ca acel surub este in cu totul alta parte si drept urmare nu am gindit corect ce se intimpla cind urca si cind coboara tija. Azi  daca ma pus Lupo_bv sa verific daca pirgia turbo ajunge la surub si cum am facut si poze, am realizat unde am gresit. Ieri, eu am scurtat tija si situatia sa inrautatit, pentru ca de fapt trebuia sa o lungesc ca sa scap de recircularea prea mare. Asa ca am adus tija la loc, dupa care am mai lungit tija cu inca o tura si vazind ca situatia se inbunatateste, am mai lungit o tura.

Acum am lungita tija cu 2 ture fata de cum era cind am adunat turbina si m-am trezit ca pot face log BS 03 si la relantiu, ca nu mai moare motorul. Acum la relantiu am in BS03 903rpm, indiferent ca EGR este on sau off.

Atasez log-uri BS 003 si BS 011 la relantiu:

LOG-01-003-la relantiu.csv

LOG-01-011-La relantiu.csv

Si log-uri BS 003 si BS 011 cu acceleratia tinuta fixa, la cit am putut si eu

LOG-01-003-xxx-xxx.csv

LOG-01-011-xxx-xxx.csv

Ramine sa vad daca mai am sau nu ceva de reglat si sa reusesc cumv sa fac si un log in mers

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!