Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

@vlahdacoroman este scoasa sita, se pare ca nici nu ai citit bine postarea, am precizat si eu ca acea sita este pentru dieselgate.

Peste log cred ca nici nu te-ai mai uitat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

la ce probleme ai este irelevant...iar la ce stil ai nu cred ca vei primi raspuns!

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

23 hours ago, Iulyan13 said:

@lupo_bv @vlahdacoroman pe mine ma puteti ajuta cu un sfat la postul de mai sus?

Nu pot să-mi dau seama pentru că nu ai pus logurile care trebuie. Din logul tău nu se poate deduce dacă sunt probleme la MAF, EGR. Citeşte ceva postări în urmă şi o să te prinzi de ce.

Plus că ai mai multe probleme care fac obiectul altor topic-uri (pornirea, mersul neregulat) şi care în principiu nu au legătură cu ce discutăm aici. Aşa că citeşte Recommended posts şi vino cu datele necesare

On 5/23/2020 at 12:49 AM, razvann87 said:

@lupo_bv Ce parere ai de logurile astea. Ai putea sa te uiti peste ele? Merci

Ţi-a răspuns colegul @vlahdacoroman . Nu prea mai am ce să adaug

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am vazut ca mi-a raspuns,  o sa verific actuatorul si cat vacuum face pompa tandem. Daca sunt ok, dau jos turbo. multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LOG-01-003-010-011.CSV

aaa.CSV

Ma poate ajuta si pe mine cineva cu o parere daca trebuie sau nu schimbata turbina? Fluiera de pe la 2000 rpm pana pe la 2500 aproximativ, si fluiera in ori ce treapta de viteza, uneori fluiera mai tare si mai rar se intampla sa nu fluiere. M-am tot uitat atat pe forum cat si pe youtube sa incerc sa imi dau seama dar ma cam bate acele numere :). Nu se simte joc la axul turbinei si nici nu se vede sa frece acele palete.

Al doile-a log e facut in treapta a 3-a si a 4-a, primul fiind doar a 3-a

Masina in cauza e un golf 5, 1.9 tdi 105cp plus soft, cod motor BLS cu dpf, an 2008

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv referitor la problema mea. Am anulat egr-ul cu o tabla iar masina s-a comportat normal. Daca era din injectoare cum a zis cineva mai sus nu trebuia sa faca si acum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

theone_is_ionut

Salut baietii,

Ajutati-ma si pe mine sa-i dau de cap.

Masina este un AUDI A4, 1.9 TDI, BRB, DPF off fizic +soft, pus catalizator  de B7.

Turbina este GT1749V cu miez Melett, reglata de mine din indicatiile de pe forum si cu pompa de vaccum.

Ca si in loguri : BS03 la rece - procent de recirculare 56%, BS 011 - 156 mbar dif

                            BS03 la cald - procent de recirculare 56%, BS 011 - 180 mbar dif.

Vaccum masurat imediat dupa valva unisens : 650mmHG, dupa N75 (in furtunul ce intra in actuator) 550mmHG, actuatorul se opreste undeva la 16Hg (adica 420mmHG)...deci are vaccum sa il traga.

Cu toate acestea, cum se poate vedea si in loguri masina nu trage pana in 1900 RPM ( asta in tr 3, ca in 1 si 2 e moarta rau - se simte dupa 2400RPM).

Rog sa ma ajutati cu un sfat.

Multumesc anticipat.

LOG-01-011-xxx-xxx_RECE +CALD.xlsx LOG-01-003-xxx-xxx_cald.xlsx LOG-01-003-xxx-xxx_rece.xlsx LOG-01-003-010-011_v37a.xlsx

Modificat de theone_is_ionut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@NuCeTaNu

Este destul de dificil să stabileşti dacă trebuie schimbată sau nu. Ca să putem spune ceva trebuie să vii cu cele trei loguri despre care se povesteşte  AICI (logul în mers cu pedala de acceleraţie la podea de pe la 1600-1700rpm, nu trebuie să porneşti logul în mers, porneşte-l de când pleci de pe loc).

Încă ceva, salvează logurile aşa cum l-ai salvat pe al doilea. Primului nu-i pot aranja coloanele, cred că din cauza office-ului mai vechi, dar al doilea îl văd bine.

@Iulyan13

Posibil, dar nu sunt sigur. Din ce îmi dau seama la tine este un dezechilibru în amestecul aer/carburant. Anulând una sau alta dintre componente de fapt se maschează oarecum defectul (de exemplu scoţând mufa de la MAF, ECU vede mai puţin aer, cam 550mg şi automat ajustează şi parametrii de injecţie conform acestei cantităţi ceea ce s-ar putea să fie în concordanţă cu cantitatea reală de aer, sau anulând EGR se maschează o recirculare mărită care nu este neapărat din cauza EGR, etc.)

Deci, ca să pornim de undeva, fă logurile specifice acestui topic şi dacă nu observăm nimic în ele atunci ne mutăm cu discuţia într-un topic care să acopere mai bine problema.

@theone_is_ionut

Treaba este că nu prea trage nici într-a 3-a, turbina face presiune abia pe la 2700 rpm şi este cam lung logul

3-10-11.thumb.jpg.64d309837dc548103af80a639f998cac.jpg

Recircularea este ok . Valoarea maximă este cam mare, ar trebui să fie cam 450mg. Verifică să nu ai ceva scăpări de presiune între turbină şi motor

BS003.thumb.jpg.b68c02aafa7ef74bf50652623969ef4f.jpg

Din BS011, ca şi din logul în mers, ar reieşi că problema este de la vacuum. Se mai poate manifesta aşa şi din cauza reglajului, dar mie mi se pare că ţi-a ieşit reglajul, aşa că ar rămâne vacuum-ul. Problema aici este nu numai cât vacuum ajunge la capsula vacuumatică ci şi în cât timp. La tine ajunge dar după cum se vee în BS011 cam greu, iar după cum se observă în logul făcut la cald nu tot timpul.

BS011-rece.jpg.5551af821c39de3d497bf3733afe2163.jpg

BS011-cald.thumb.jpg.811bc544146eb75be93ea51705cdb56f.jpg

Ca să traduc mbari ce ai scris despre vacuum lucrurile ar sta cam aşa:

- vacuum după supapa unisens: - 866mbari

- vacuum după N75: -733mbari

- vacuum la capsula vacuumatică: -559mbari

Sau nu am înţeles eu bine şi ai vrut să spui că la capsulă ajung 733mbari şi că 559 ar fi suficienţi ca să acţionezi la maxim geometria?

 

Dacă scoatem din calcul geometria, având în vedere că turbina este recondiţionată, poate că ar trebui să încerci un alt N75 de probă

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

theone_is_ionut

Salut Lupo_bv,

50 minutes ago, lupo_bv said:

Ca să traduc mbari ce ai scris despre vacuum lucrurile ar sta cam aşa:

- vacuum după supapa unisens: - 866mbari

- vacuum după N75: -733mbari

- vacuum la capsula vacuumatică: -559mbari

Sau nu am înţeles eu bine şi ai vrut să spui că la capsulă ajung 733mbari şi că 559 ar fi suficienţi ca să acţionezi la maxim geometria?

 

La capsula vacuumatica ajung -733mbari, iar, pe pistol, capsulei ii trebuie -559mbari ca sa ajunga la stop-screw; deci ar fi suficient vaccum sa o poata trage pana la capat.

Am folosit si un alt N75 si am observat: cu N75 actual ajunge la -866mbari in trepte de 1s (un pic sacadat), in timp ce cu celalat N75 ajunge instant la -800mbari (mai putin decat la precedentul).

Mentionez ca valorile de mai sus le-am obtinut in IDLE nu in BS.

51 minutes ago, lupo_bv said:

Problema aici este nu numai cât vacuum ajunge la capsula vacuumatică ci şi în cât timp.

- sa fie din cauza actuatorului, la capat de cursa sa aibe probleme in a mentine? Intr-adevar, pe pistol, se aude un sunet de arc ruginit la capat de cursa. Daca scot, in functionare, furtunul si il pun la loc, urca repede pana la un moment dat apoi mai are o urcare (sacadata) - probabil de asta apare si sacadarea in grafic.

Geometria merge f usor, nu are pic de "agatare".

 

Ciudatenie : Inainte de actualul reglaj, aveam pe BS011 - 972mbar pe OFF si 1108mbar pe ON. Cu toate astea facea mai repede presiune, cel putin in treapta 3. (log atasat).

LOG-01-011-010-003.xlsx

Modificat de lupo_bv
quote postare anteriora
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În primul rând nu mai da Quote/Citare postării anterioare, este inutil din moment ce nu a mai intervenit altcineva în discuţie. Poţi cita anumite fragmente la care te referi prin marcarea pasajului respectiv, moment în care apare un balon intitulat "Quote selection". Am intervenit asupra postării tale şi am adus-o la forma care trebuia să o aibă:D

Eu am vrut să zic ceva şi de actuator, dar am zis că dacă ai umblat pe acolo l-ai verificat cât de cât. Ca să fie treaba treabă eu zic să-l înlocuieşti. Nu are voie să scoată sunetul ăla şi una din problemele actuatoarelor este arcul ăla (se tasează, rugineşte, etc). Eventual mai încearcă să ungi tija cu vaselină cu cupru (nu altceva că mai rău îi faci) să vezi dacă după asta se mişcă cursiv tija.

Măsurătorile este bine să le faci în BS când motorul stă turat în 1400 rpm. Îi dai să facă BS şi apoi măsori. Oricum ideea este că prima dată trebuie să determini actuatorul ăla să se mişte uniform şi fără sunete.

Când este sigur că actuatorul merge ok şi creşterea presiunii în BS011 este uniformă atunci revenim la logurile în mers şi vedem dacă mai este ceva de făcut la reglaje (dacă nu mă înşel cam aşa scria şi în tutorialul ăla cu reglajul turbinei, altfel apar tot felul de variabile pe care nu le poţi anticipa şi care denaturează rezultatul)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

theone_is_ionut

L-am verificat cu pompa, membrana era ok, sunetul ala nu era asa pronuntat.

O sa ii pun niste vaselina, sa vad daca se mai schimba ceva.

Mersi de sugestii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin si eu cu logurile facute astazi la masina mea.Le-am facut separat pentru ca sample rate scade foarte mult daca le pun pe amandoua in log.Nu stiu daca este din cauza laptop-ului sau a softului.Ar mai fi o problema:la relantiu inainte de log pozitia acceleratiei este la15% iar dupa cum se poate vedea in cele doua loguri desi am apasat pedala la podea pe log arata 78%.

turbo.CSV maf.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta ar fi prima chestie de rezolvat: pedala de acceleraţie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi că l-ai pus pe acelaşi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin si eu cu log-ul turbinei.L-am facut intentionat de la turatii mai joase.Se pare ca trebuia sa bifez alta casuta in VCDS sa vad valoarea reala nu cea de acceleration pozition cum era indicat de un coleg de forum.Probabil softul masinii mele este mai nou si de asta.

Multumesc anticipat 

nou turbo.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeaşi poveste, presiunea măsurată este tot timpul sub cea prescrisă

619191033_5-29-202010-07-38PM.thumb.jpg.bc557c7ed6e1e476a6af291c77db8df7.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze tre sa fac altu ca l-am sters din greseala

LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Modificat de Cristi_dh
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Şi ai făcut ce ai făcut că nici ăsta nu merge?. Cred că după ce l-ai ataşat ai dat click pe el ca să-l introduci în text şi apoi l-ai şters din ataşamente. Mai pune-o o dată.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasez si eu log turbina.Va rog sa imi spuneti daca este bun si cum sunt valorile.Multumesc anticipat

log bs010.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este mică valoarea dintre ON/OFF, tu ai aproape 40 mbari când ar trebui să fie vreo 160mbari în condiţiile în care aveai vacuum suficient din ce am văzut în poză, adică vreo -750mbari

548655533_5-31-202011-19-23AM.jpg.c2190aaa47141db191e0b63f7e9164e6.jpg

Ca să înţeleagă colegii ce ai făcut, având în vedere că nu se putea face BS011 în mod clasic, colegul a făcut o simulare a acestui test, adică a făcut o instalaţie de aplicare manuală a vacuum-ului, a turat motorul la 1400 rpm şi a înregistrat presiunea în timp ce a făcut manual ON/OFF.

Aşa arată instalaţia făcută de coleg

https://imgur.com/a/yBDlGyi

Acum suspectă a rămas turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eduard Mocanu

Golf IV 1.9 TDI ATD. Masina prezenta urmatoarele simptome: Motorul merge bine, "trage", pana ajunge la ~90°, dupa nu mai trage, se tureaza foarte greu in sarcina, pe liber se tureaza fara probleme. Nu are "soft" sau tuning, supapa EGR a fost curata acum ceva timp. Am atasat mai jos LOG-urile si o scanare a erorilor. Multumesc!

LOG-01-003-xxx-xxx LOG PE LOC.csv LOG-01-011-xxx-xxx LOG PE LOC.csv Log-WVWZZZ1JZ2W156009-220170km-136807mi.txt LOG-01-003-010-011 TREAPTA 3.csv LOG-01-003-010-0113 TREAPTA 4.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În primul rând şterge erorile, plimbă-te puţin cu maşina şi apoi scanează din nou să vedem care mai rămân.

În principiu iei limp mode din cauza suprapresiunii. Logurile în mers sunt nerelevante pentru că sunt făcute în limp mode.  În mod norml dacă opreşti motorul şi îl reporneşti ar trebui să meargă normal până când, mai devreme sau mai târziu intră iar în limitare. Fă un log imediat ce porneşti maşina şi până intră în limitare.

Acum ce se observă în loguri: cele în mers, am zis nu avem ce interpreta.

La BS003 se observă o mare problemă: pare că EGR este blocat pe deschis în sensul că recirculă tot  timpul. Asta poate să fie din cauza EGR blocat, dar şi din alte cauze cum ar fi să primească permanent vacuum din cauza unei defecţiuni a electrovalvei N18. Mai există şi posibilitatea ca MAF să nu poată măsura mai mult. La chestia asta mă duce cu gândul faptul că atunci când est în limp mode MAF  trebuie să indice 550 mg ori la tine indică doar puţin peste 300

bs003.jpg.ae450bc9c5d2ea621bd77310d08a1600.jpg

Din BS011 ar reieşi că geometria este cam ancrasată

bs011.jpg.b1ded50b72de922c7fd7d11ceec180b6.jpg

Ce trebuie făcut?

1. Blindezi EGR de probă cu o tăbliţă (slăbeşti conducta care aduce gaze în EGR şi bagi o tăbliţă între conductă şi EGR, sau între conductă şi evacuare, unde ai acces mai uşor) şi faci BS003. În felul ăsta aflăm în primul rând dacă MAF este capabil să măsoare cât trebuie. Pentru moment laşi tăbliţa acolo până ne lămurim ce să facem mai departe.

2. Faci un log în mers pe 3-10-11 (la fel cum ai mai făcut) cu specificaţia că porneşti logul imediat ce ai pornit motorul înainte să pleci de pe loc şi îl opreşti când ai tras pe dreapta, nu umbli la laptop în timpul mersului. După poziţia pedalei de acceleraţie o să-mi dau seama unde ai făcut testul în treapta a 3-a (este suficient pentru moment)

După ce clarificăm astea două probleme, în funcţie de rezultate vedem ce este de făcut mai departe.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marian Gurza

Buna baieti, atasez un log in mers in tr3 si 4 ca am impresia ca masina nu trage cum terbuie si un BS la turbina.

Audi A4 2009 CAGA 2,0 TDI 143CP

Multumesc. La mine e mai greu de facut ca eu am AMV. Daca ceva nu e oke la atasament scuzati.

 

Multumesc

LOG-01-121-131-151-161.xlsx LOG-01-121-131-151-251-1261-blabla.xlsx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred că pe partea de turbină/MAF nu ai probleme

BS011 nu ştiu să-l interpretez, dar graficul arată aşa

bs011.thumb.jpg.dd8f38d64c79b3ee04409cf0340488b9.jpg

Logul în mers în treapta a 3-a

tr.3.thumb.jpg.042c799b83d58cdce478d1394f5d3e86.jpg

în treapta a 4-a

tr4.jpg.fd2a26579c95fb0ce22cbc2b52bef470.jpg

După cum vezi face presiune sub 2000 rpm şi apoi urmăreşte destul de fidel specificatul.

Din discuţia de pe PM a reieşit că MAF este ok deoarece măsoară peste specificat chiar şi la 4000 rmp.

Acum că face în tr. 3 1649-3838 rpm în 8 sec şi în tr. 4 1547-3557 rpm în 15 sec, nu-mi pot da seama dacă este mult sau nu. Dacă este prea mult atunci trebuie căutată cauza în altă parte.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!