Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Revin cu un updata! Am probat un alt MAF de pe alta masina și nu se schimba comportamentul mașinii. Nu am avut posibilitatea sa fac log in mers dar nu am simțit nici o îmbunătățire. Am verificat dacă exista pierderi de vacuum la capsulele de la actuatorul turbo și la EGR și nu exista pierderi!  Va rog sa na ajutați cu un sfat! Ce as mai putea sa fac? Precizez ca problemele au apărut după înlocuirea garniturii de chiulasa. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@slay3rexe

Ai ceva lag, face presiune cam târziu. În rest logul decurge destul de normal

 

877041298_10-10-20191-46-43PM.jpg.cbf15e8648ec078d8289b72f44933afa.jpg

Probabil ceva probleme de vacuum după cum arată BS011

807358831_10-10-20191-58-52PM.jpg.772cce3a70950f59d7f2afe1b4e64c6c.jpg

referitor la pedala de acceleraţie este posibil să fi fost schimbat senzorul şi să nu se fi făcut adaptarea la kick-down. Ai mai jos procedura

BRE adaptare senzor pedala acceleratie.pdf

@raicasilviu

După cum spuneam

On 10/3/2019 at 10:59 PM, lupo_bv said:

Cu dreptunghiul roşu am marcat porţiunea între 1700-2000 rpm unde zici că nu ar avea lipsă putere. După cum vezi presiune ar fi.

Ceva probleme sunt şi pe partea asta de turbină, dar nu cred că din cauza asta nu trage la turaţii joase. Dacă problema coincide cu schimbarea garniturii atunci este posibil ca înlocuirea să nu se fi făcut cum trebuie şi problema să fie de fapt în zona motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv am schimbat supapa N75 deoarece cu supapa mea aveam presiune de 0.5 la relanti pe furtunul de la actuator.Masina pot sa zic ca trage mai bine decat inainte deoarece acum are presiune de 0.8 .Am reusit sa ii fac un log in mers .Ce parere ai de log ?

LOG-5-003-010-011.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este ceva mai bine faţă de ultimul log postat (se observă şi la Duty cycle că este mai liniar), dar văd că presiunea se încăpăţânează să rămână sub specificat

2121108249_10-10-201910-26-34PM.thumb.jpg.a3d696a2935daf0fb461fe1bfd1a7261.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact!  De la 2000-3000 mașina trage aproape perfect. Acum ia Kick instant . De la 3000-4000 e lentă.Nu știu ce sa mai verific. Tot aud păreri % injectoare, pale turbina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi hai să ne lămurim cu turbina. Dacă nu poţi face un BS011 putem să-l simulăm astfel:

  • faci rost de un element de legătură cu care să poţi îmbina două furtunaşe de vacuum (un tub asemănător cu ştuţul de la N75 unde intră furtunaşul de vacuum)
  • scoţi din n75 furtunaşul care merge către turbină şi pe cel care merge către pompa de vacuum şi ataşezi elementul de legătură pe unul dintre ele.
  • porneşti motorul, conectezi vcds, selectezi grupul 011 (în Measuring Blocks) şi dai să facă log.
  • rogi pe cineva să ţină maşina accelerată la 1400 rpm (se poate orienta mai bine după ce arată vcds)
  • în timpul ăsta tu conectezi furtunaşele şi le deconectezi la un interval de vreo 10 secunde (practic simulezi on/off). Faci vreo 7-8 cicluri
  • salvezi logul
  • pui furtunaşele la locul lor.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai nici măcar 100 mbari între minim şi maxim

1835269978_10-11-201910-01-47PM.jpg.c707be76f915f8ff34e4f41665069c79.jpg

Dacă zici că vacuum-ul la actuator l-ai măsurat şi este -800 mbari, ceea ce este ok, atunci cauze posibile pot fi:

  • turbina nu face presiunea cerută
  • MAP nu măsoară cum trebuie
  • pierderi de presiune

Acum având în vedere că după ce citeşte MAF în motor intră cantitatea cerută (pentru mine este o nebuloasă faptul că MAF citeşte exact, dar exact, cât cere ECU), aş exclude prima şi ultima şi aş suspecta MAP. Dacă ai găsi unul de probă ar fi perfect.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Face presiune târziu. Vino şi cu BS003 şi BS011 (citeşte Recommended posts din partea de sus a paginii). MAF este ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, popavlm said:

mi se pare cam mare lagul pana pe la 1900 rpm... multumesc!

parerea mea e ca e ok,adica daca ai 2000mbari la 2000 de ture e bine....problema e ca urca cam greu in ture ,de la 1700-3700 de ture faci cam 9 sec...prea mult pt o turbina cu 1,5bari

despre ce motor vorbim?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Boca Gavril Ion

Salutare, as vrea sa dati un ochi peste acest log si sa vedeti daca este vreo problema la turbina, mie mi se pare ca se comporta ciudat. Masina nu prea trage.

Egr-ul este anulat partial. adica furtunasele de vacum nu mai au treaba cu electrovalva n18,   electrovalva n18 ese conectata in continuare din punct de vedere electric, insa nu mai are nici un furtunas pe ea.

electrovalvele n239 si n75 sunt conectate conform schemei + acel rezervor de vacum. (este schema mai jos cum am facut)

am preferat sa las n239 ca atunci cand opresc motorul sa nu tremure.

Log facut in treapta 3 pe drum drept : 2100rpm - 4200rpm si o bucata in treapta 4

LOG-01-003-011-010.xlsx

post-14266-0-40160100-1417214128.jpg

Modificat de Boca Gavril Ion
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Boca Gavril Ion
44 minutes ago, Sandu Magnatu said:

Salutare, Ma poate ajuta si pe mine cineva cu o interpretare pentru un Audi A4 BPW? 

Multumesc.

LOG-01-003-010-011.CSV 4.67 kB · 2 downloads

de la 3800 rpm nu mai ai calcata pedala de acceleratie la maxim. log-ul se face cu pedala la maxim 

image.png.a908afb04a56b14fce39a91c27ae41b9.pngimage.png.456fabd97cf2a32e92ba2bdfa7ac2f37.png

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare ! o parere va rog , am prins un coleg cu vcds-ul si la pornire motorului dupa 2-3 min asa arata BS-urile pe EGR si TURBINA . E normal ? chiar daca e rece 

image.png.b2eb49c5fd62bf15332d2b1268604834.pngimage.png.c59d381a162bff15cb0796079d92224d.png

Astept de la dvs o sugestie si ce trebuie sa fac -pasii urmatori . Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@popavlm

Din BS 011 se văd atât probleme de vacuum (marcat cu roşu) cât şi de ancrasare geometrie (sau alte cauze care nu permite pârghiei geometriei să revină complet la poziţia off cum ar fi: arc tasat, pârghie ruginită, N75)

011.jpg.eadafc0c7443d141c06c791d9fbdddd8.jpg

Problemele astea sunt cumva confirmate şi de logul în mers

 3-10-11.jpg.865c15381e45dc0f2881ae189afdd70a.jpg

Am tras câte o linie verticală acolo unde presiunea măsurată o depăşeşte pe cea specificată, după cum vezi iniţial se întâmplă peste 2000 rpm (aici am o lacună şi nu ştiu dacă este ok şi nu ar trebui să se întâmple sub 2000 rpm). După aia urcarea mai grea în ture este posibil să fie din cauză că presiunea măsurată stă preponderent sub cea prescrisă.

Deci ai două chestii principale de verificat: vacuum-ul de la pompa de vacuum până la actuatori şi dacă tija geometriei se mişcă liber, separată fiind de actuator.

 

@Boca Gavril Ion

Refă logul şi începe-l mai de jos, de pe la 1700 rpm şi vino şi cu BS011 şi BS003 (am văzut că ai anulat EGR, dar este util şi logul ăsta pentru verificare eficienţei operaţiunii. de exemplu dacă EGR este murdar şi nu închide bine poate face destule probleme chiar cu vacuum-ul anulat)

@Sandu Magnatu

Ce problemă întâmpini? Din log reiese că MAF este ok, iar turbina face presiune conform cerinţelor (poate că are un pic de lag, dar cum spuneam mai sus nu sunt sigur)

@Nelsson

BS003 valoarea maximă este prea mare, verifică să nu ai scăpări de presiune între turbină şi intrarea în motor

BS011 pare să ai ceva probleme de vacuum

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Boca Gavril Ion

Buna seara, am facut azi un log pe BS011 cu motorul la 90 de grade.

Maine voi reface log-ul in mers in treapta 3

fffddd.xlsx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probleme vacuum şi/sau geometrie. Dacă te uiţi puţin ceva postări în urmă îţi dai seama.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Boca Gavril Ion

In regula.

Egr-ul l-am curatat inainte de a fi anulat. Este o problema daca egr-ul este anulat din punct de vedere a vacuum-ului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru situația de față nu, cu condiția să nu fie scăpări de vacuum. Altfel vei avea un consum mai mare si o temperatură mai mare a gazelor evacuate. Sfatul meu ar fi să îl pui la loc, dar asta este altă discuție și este un topic separat pentru asta.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Boca Gavril Ion

In regula. Maine pun la loc EGR si refac schema vacum cu furtune noi apoi fac un log sa vedem cum se comporta.

Un log in mers pe canalul 03 10 11 de  la 1700-4200

Un BS003 si BS011

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puțin Off topic ca tot a adus colegul vorba de Temp crescută pe evacuare la cele cu egr anulat.

daca ai egr scos din soft, la tdi cr, dpf se colmatează mai rapid, regenerări ratate, chiulasa mai fierbinte. La motoarele tdi cr de generația 2 asta aduce mari probleme care duc in final la distrugerea motorului.

la generațiile mai vechi , euro 2,3 anularea dpf, nu e chiar gravă. In schimb pe ce urcam la euro 4.5.6 , rolul egr e f mare, dar putini realizează.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi eu am zis 

20 minutes ago, lupo_bv said:

Pentru situația de față...

 

Adică în discuție este o mașină din 2000, euro 3. Dar să nu divagam ca devenim off topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!