Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

@Cein

Cred că la tine este geometria de vină. Suprapresiunea este destul de măricică şi constantă. Dar dacă nu vii şi cu celelalte loguri BS011 şi BS003 cam greu de spus

Cein.jpg.744407617b7f308da90a8e9c83bd573f.jpg

Eroarea cealaltă se referă la valva care comandă vacuum-ul pentru clapeta de pe admisie. De asta se opreşte motorul cu zguduieli. În link-ul pe care l-ai pus scrie ce trebuie verificat: cu ohmetrul verifici continuitatea valvei, cu voltmetrul verifici dacă vin 12 V atunci când opreşti motorul. Marele risc la nefuncţionarea ei este că dacă o ia pe ulei nu poţi opri motorul din contact şi până te gândeşti cum să-l opreşti prin alte metode poţi să-ţi iei adio de la el.

@Cristi_dh

Poate că ar trebui să verifici vacuum-ul, dar la fel: BS011 şi BS003

Cristi_dh.jpg.1b7f7411af9b85dd0426868dc2b7c508.jpg

@gabip

La fel BS011 şi BS003. Valoarea la Duty Cycle pt EGR la ralanti nu este relevantă. Poate avea valori diferite în funcţie de mai mulţi factori (temperaturi, cat a stat la ralanti fără să atingi pedala de acceleraţie, etc), deci nu este relevantă.

Despre loguri citiţi pe AICI

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv

Multumesc pentru raspuns.

Logul atasat este facut pe grupurile 003, 010, 011.
Merita sa ma duc direct la Cipos pentru o curatare?

In legatura cu cealalta eroare. Valva respectiva este cea cu codul 1K0906283A ?

Asa cum am spus urmeaza sa plec cu masina destul de multi km si as vrea sa rezolv problema pana atunci.
Multumesc frumos !

 

LOG-01-003-010-011.CSV

Modificat de Cein
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În situația asta se impune o verificare de către cineva avizat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

theone_is_ionut

Ai overboost la marele greu. Probabil geometria e blocata. 

Trebuie neaparat sa o dai jos si sa ii faci o curatare. Eu, personal, nu ti-as recomanda sa te duci la Cipos (m-am dus cu o problema si m-am intors cu 2, si tot timpul nu e vina lui; nu isi da interesul sa-ti rezolve problema). 

Daca, totusi, te hotarasti sa te duci la el fa-i doar curatare fara sa ti-o regleze pe stand (o sa ai overboost si dupa, iar el o sa spuna ca e vina turbinei nu a aparatului lui care e dereglat).

Sau o poti curata tu, ai tutorial pe forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv

@theone_is_ionut

Multumesc pentru raspunsuri. Am sa incerc sa o rezolv pana plec. Din pacate nu detin nici spatiul nici sculele necesare sa o curat singur.

In eventualitatea in care nu reusesc sa curat geometria pana plec, e recomandat sa merg cat mai incet, nu ? (<3000 ) ?

Acel overboost are legatura in vre-un fel cu chip-tuningul facut ? Masina are 118hp, asa am aflat de la fostul proprietar si intr-adevar trage bine.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand curatam o turbina nu umblam la reglaje...@Cein scoate acutuatorul si misca la mana geometria poate se mai deblocheaza

Modificat de ionut10a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc tuturor pentru raspunsuri.
Am dus masina la Master Tuner si concluzia este ca geometria este blocata. Am lasat masina la reparat.

Revin cu vesti sper bune cand o voi lua de acolo.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor! Am si eu un Passat AWX, iar de curand s-a stricat debitmetrul (eroare de debitmetru pe VCDS + lipsa putere), l-am inlocuit cu un Pierburg si de atunci imi intra turbina in jur de 2600 rpm. Am facut schimb de debitmetre cu un prieten, Pierburg pe masina lui se comporta bine, iar al lui (Bosch) pe masina mea face la fel:  pana in ~2600 rpm trage extrem de lent, iar dupa ~2600 rpm trage perfect, fara ezitari. Mentionez ca inainte de a inlocui debitmetrul nu am avut probleme de genul. Va atasez un log in mers. Am citit forumul in toate directiile dar nu am reusit sa descopar ceva. Recent am verificat tot traseul de vacuum si actuatorul turbinei. Va rog, daca puteti sa-mi spuneti niste pareri sau sfaturi. Multumesc!

LOG.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut am si euo problema nu trage deloc la 3000 de ture se pune in nas schimat maf,eletrovvele n75, n18,n239,map ,furtune vacum nu stiu ce sa-i mai fac ,nu da nici un cod de eroareimage.thumb.png.33c48b601a6a909ec319cd4f62054450.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua . Rog pe cineva mai experimentat sa se uite pe log  Acel overboost il face de 2 ani . On and off ma tot ocup de ea cand am timp . Ecu nu activeaza limp niciodata . Am schimbat n75 , schimbat furtune vacuum , verificat vacuum , capsulsa buna am reglat o de 10 ori pana acuma . Dat jos curatat geometria ,  fara joc la ax , curatat si anulat cu un surub in furtun egr , curatat admisia  , test map nou , nimic , nicio schimbare . Evident ca masina trage foarte bine , fara fum fara nimic , nu se plafoneaza niciodata. ( NU am accelerat blana in log , dar este o portiune unde m am dus de la 1500 la ~3100 cu pedala la fund.  Va multumesc pentru timpul acordat si orice sfat .

LE 1.9 tdi awx 

LOG-01-003-011-010.CSV

Modificat de Joe2k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cr4ck3r Ai pus pierburg nou sau second-hand? La tine pare geometrie blocata la turbo, sau dereglata, umblat la surubul de stop sau la tija actuatorului. Eu am patit asta cand m-am "jucat" la un 2.0TDI BRE, cu surubul de stop si lungimea tijei actuatorului. Tot asa facea, tragea dupa 2600-2800 de rupea, dar pana atunci scotea un fuuumm negruuu (nu vedeai in spate). Initial am crezut ca e de la debitmetru, dar stiam ca citeste foarte bine, nu am umblat la el. Am revenit la setarile initiale ale turbinei si merge ok de mai bine de 50k km masina.
Daca te uiti la log-ul postat de colegul georgemiha, vei observa ca lui ii face presiune turbina, cat ii trebuie, doar ca debitmetrul nu citeste aer cat e necesar.

@georgemiha Incearca cu un debitmetru de aer bun, nou sau de pe alta masina care functioneaza foarte bine. Cel putin din log asa se observa...citeste mai putin decat trebuie debitmetrul de aer.

@Joe2k M-am uitat peste log. Ce probleme ai? Sau cel putin, unde vrei sa ajungi? Ai schimbat o gramada de chestii....nicio schimbare. Schimbare din ce? ca ai zis ca masina trage foarte bine...limp nu iei... Ce ne arati tu, 3 valori cu pedala 100% calcata, e pentru ce? Fa log calumea si posteaza-l, cum au facut si colegii de mai sus. Doar atunci ne putem pronunta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, vladinsky. Pierburg a fost second hand, dar functioneaza foarte bine pe alta masina. M-am uitat mai bine la tija actuatorului si se pare ca a fost umblat pe acolo. Eu asa am luat masina acum 2 ani si a mers foarte bine pana acum. Cine a umblat pe la ea, se pare ca a pus o bucsa de cauciuc si un colier de plastic (faseta/arici/soricel) pe tija sa limiteze cumva cursa. Ciudat e ca a mers bine pana mi s-a stricat debitmetrul... Am atasat poza cu improvizatia. Multumesc pentru pareri!

Am uitat sa mentionez ca nu scoate fum in mers, doar putin fum alb la pornire, nu tot timpul, mai mult in sezonul rece si doar cateva secunde (asa a facut de cand am luat-o).

1.jpg

Modificat de cr4ck3r
Alte mentiuni.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vladinsky , am vazut valorile de 2900 pe turbo totusi si de aia nu am tinut pedala 100÷ . E putin cam mare presiunea totusi nu e un spike de 1 secunda sta acolo pe capat mult si bine daca o tin :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cr4ck3r este doar o coincidenta faptul ca s-a dus debitmetrul in acelasi timp cand masina a inceput sa mearga prost. Nu sunt adeptul improvizatiilor. Da actuatorul jos, verifica-l daca tine vacuum si daca culiseaza tija usor (tragi cu gura din el, cu ajutorul unui furtunas), verifica daca geometria merge usor, foarte usor trb sa mearga si daca e vreo problema rezolv-o. Tu ori ai geometria blocata, ori ai probleme la actuator, ori s-a umblat la reglajele de la actuator sau surubul de stop (M3).
Revino te rog si cu un BS 011, eventual BS003.

@Joe2k vino cu un BS011 si BS003, sa vedem cum stai cu reglajele la turbo si daca EGR-ul functioneaza ok. Ce capsula zici tu ca ai reglat de 10 ori? Te referi la tija de la actuatorul turbo? Daca da, vezi ca acolo se fac reglaje "la firul de par", altfel muncesti degeaba. Si mereu te verifici cu vcds-ul, in BS011. La turbo OFF ar trb sa ai 938-950 si la ON 1150-1180, astea cu motorul incins calumea. Bafta!

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multmesc, vladinsky! Am atasat cele 2 log-uri pe BS003 si BS011. Actuatorul tine vacuum, in schimb mi se pare ca merge cam greu (trebuie sa faci vacuum puternic pentru a se misca). Oricum, in functie de timp, maine voi incerca sa demontez actuatorul, sa verific cum culiseaza geometria precum si tija lui. Multumesc pentru tot!

BS003.CSV

BS011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/31/2018 at 1:16 PM, Cein said:

Salutare !

De o luna sunt posesor de Octavia 1 ALH din 2006. Din pacate intra in limp mode in viteza a4-a si a-5a doar cu podeaua la fund si doar de la 2100-2300 ture in sus, daca accelerez incet sau daca o tin in turatii mari 3000+ nu intra in limp.  Am incercat sa merg cu ea turata ( italian tune-up) dar din pacate se manifesta la fel. In rest trage foarte bine. Nu scoate fum in mers, decat uneori la pornire. Motorul tremura destul de tare la oprire.  Masina e din 2006, are 194k km si chip de 118hp.Fostul proprietar a facut naveta zilnic cred ca pe la 1900rpm majoritatea timpului.

Am scanat cu OBD2 si apoi cu VCDS si am gasit aceste erori :

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16618/P0234/000564

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/19561/P3105/012549

Am facut un log in mers, accelerand puternic in viteza a 3-a si a4-a pana am primit limp ( nu la prima accelerare ).

Din ce am inteles cauze pot fi geometria ce necesita curatare sau valva N75. Totusi, ce e cu P3105? As vrea sa fiu sigur de cauza si sa rezolv problema cat mai repede.

Multumesc frumos.

 

LOG-01-003-010-011.CSV

Log-B515CMB-TMBDG41U068856110-194330km-120751mi-1.txt

Am revenit cu masina de la service. Concluzia baietilor de acolo a fost ca actuatorul nu era reglat bine.

Am facut un log nou, pe grupele 003,010,011,   intre 1900-4700rmp . Valorile sunt in parametrii normali ? Mai sufera de overboost ?
Mentionez ca masina parca trage mai bine in turatii mari.

Multumesc.

log_octavia_alh.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Seatleon1.9110hp

Eu cred că nu este din turbină. Ea face presiune, chiar overboost între 2000-2500 rpm. Debitmetrul este ok.

Dar mai aşteaptă şi părerile colegilor.

615224555_6-8-20188-32-33AM.jpg.881036ec80a6a60051e6345274ba61a5.jpg

@cr4ck3r

Văd două probleme la tine. Una că turbina nu face presiune  aproape deloc. Cauze: s-a tot scris pe aici, vacuum, geometrie blocată, nu în ultimul rând etanşeitatea părţii de admisie (verifică bine de furtunuri între turbină şi intercooler, intercooler-admisie,  crăpate, desfăcute etc)

32347944_6-8-20188-34-03AM.jpg.96fe4239ce728e856f650530e00c102b.jpg

A doua că intră puţin aer în motor când EGR este închis. Cauze pot fi şi aici destule: una că EGR nu închide bine, alta că deşi închide bine ai scăpări pe partea de admisie. Aici poate interveni şi o evacuare cam înfundată.

841319064_6-8-20188-39-43AM.jpg.215b16f16da6a6f1a71387ba772c197c.jpg

@Cein

Este ok acum nu mai ai overboost.Lipseşte spike-ul ăla de la început, dar dacă eşti mulţumit las-o aşa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Perfect de acord cu lupo.

Referitor la cr4ck3r: cum sa ii faca presiune turbina daca el are bucsa de cauciuc si colier de plastic pe tija de la actuator? Cu astea montate pe tije, nu are cum sa traga vacuumul tija, sa faca presiune turbina. Nu stiu cine ar putea monta asa ceva...Ma duce cu gandul la: acum cativa ani, masina intra in limp mode des, de la geometrie ancrasata. Vacuumul functiona, dar tija ramanea pe surubul de stop, ne mai retragandu-se, facand presiune mare si intra in limp. "Meseriasul", ca sa nu mai ia limp, a facut improvizatia asta, masina tragand ca un SDI, nefacand presiune decat in ture mari. Gresesc oare?

Referitor la seatleon: verifica avansul masinii (ar trebui sa fie undeva la -2.5: engine, MS 004, casuta 4). Verifica starea DPF-ului si tot ce tine de evacuare, sa nu fie obturata...parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat debitmetrul este bosch nou si tot nu merge

 

Este posibil sa-mi fi sarit

distributia 1 dinte sau 2 pt ca inainte am schimbat si distributia si 2 zile a mers perfect

 

Modificat de georgemiha
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Vladinsky, cred ca ai dreptate cu "meseriasul" care a transformat-o in SDI, interesant e faptul ca in turatii mari tragea foarte bine. Astazi mi-am facut curaj si am dat jos actuatorul sa verific mersul geometriei si am constatat ca era cam teapana (abia o miscam eu cu 2 maini). Am demontat/desfacut/curatat foarte bine turbina (am verificat suprafata pe care culiseaza vanele si nu am sesizat rugozitati  sau ceva deformari incat sa fie nevoie de rectificare - zic eu), am montat-o la loc si se pare ca si-a revenit puterea in turatii mici. In cazul actuatorului, am demontat improvizatiile, l-am verificat, am vazut ca piulita de reglaj al tijei avea stropul acela de vopsea (cred) neatins, asa ca nu am umblat la reglajul tijei. Am facut alte log-uri, pe care le atasez, in care am vazut (prin comparatie cu altele declarate bune in acest forum) ca debitmetrul arata valori cam mici la inceputul accelerarii si nu un spike cum am vazut la altii. Am mai gasit o fisura de 1cm in furtunul dintre turbo si teava ce duce la intercooler, pe care am acoperit-o, momentan, cu cateva straturi de banda izolatoare panzata pentru ca nu am reusit sa gasesc acel furtun, fiind foarte cautat. In viitorul apropiat il voi schimba.

Masina merge totusi destul de bine acum. Ce parere aveti de log-urile curente? Multumesc frumos pentru toata implicarea!

P.S.: Multumesc, vladinsky, pentru ca m-ai motivat sa fac operatia.

P.S.2: "Bucsa" de cauciuc de pe tija actuatorului era de fapt o bucata de furtun.  Habar n-am cum a putut sa mearga masina asa... 

Log1.CSV

Log2.CSV

Log3.CSV

BS003 nou.CSV

BS011 nou.CSV

Modificat de cr4ck3r
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa te vreau! Totusi, schimba debitmetrul cu unul care citeste peste 1000 la wot, pe la 2200rpm si care isi pastreaza valoarea peste 850 chiar si la 4000rpm. Geometria mai agata foarte putin, poate nu ai insistat cu lama de cutter pe geometrie. Schimba furtunul ala spart. In rest, apa, paie si bataie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare colegi.

Ma puteti ajuta si pe mine cu o interpretare ? Pun mai jos un log facut in mers. Problema pe care o am la masina (Touran 2004, motor 2.0 TDI AZV, 136cp) este ca la accelerare am o mica intrerupere (nu tot timpul) in jurul a 1800 turatii. Nu pot sa imi dau seama de la ce o fi. Poate se vede ceva pe Log. Coduri de eroare nu am. Injectoarele sunt in parametri, cel mai rebel sa zic ca ajunge la +0.85. Geometria turbinei a fost curatata acum un an ca imi intra in limp mode cand treceam de 3000 de turatii. De atunci nu a mai facut. EGR-ul a fost schimbat si el tot anul trecut cu unul nou. In schimb tot timpul am avut acea intrerupere la accelerare. Este foarta scurta dar se simte. Mentionez ca masina cand este rece trage foarte liniar si bine in schimb cand se incalzeste motorul si este si foarte cald afara parca se chinuie mai mult la accelerare. Am o mica scurgere de la imbinarea furtunului care iasa din turbina si merge catre intercooler. Sa fie si acea neetanseitate de vina?

Voi ce spuneti?

Multumesc anticipat.

LOG.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor.Touran 1,9 Tdi,BKC,2004,mesaj eroare primit workshop emissions,

16785 - EGR System
            P0401 - 000 - Insufficient Flow
             Freeze Frame:
                    RPM: 1911 /min
                    Torque: 64.0 Nm
                    Speed: 29.0 km/h
                    Load: 23.1 %
                    Duty Cycle: 14.7 %
                    Bin. Bits: 00001000
                    Mass Air / Rev.: 240.0 mg/str
                    Mass Air / Rev.: 550.0 mg/str

Am schimbat Egr,a disparut eroarea dar la putin timp a cedat turbo.Mentionez ca am Stage 1 cu care am facut 40000 fara probleme.Am schimbat turbina cu una reconditionata dar masina nu trage si se comporta foarte ciudat.Am facut un log cu  valorile obtinute .Rog colegii care stiu sa interpreteze valorile sa ma ajute.Va multumesc!

LOG-01-003-010-011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!