Jump to content

Jurnal DSG6


Loth
 Share

Recommended Posts

UNHleaSHD

La mine nu da nici o eroare... si ambreiajele au sub 100.000km...

Link to comment
Share on other sites

FlorinNistor

@adrian001  P2711 

19143 - Dezangajare transmisie neaşteptată/dezangajare mecanică

            P2711 - 004 -  - intermitent

Edited by FlorinNistor
Link to comment
Share on other sites

georgstelsib
în urmă cu 6 ore, FlorinNistor a scris:

Salut! Si la mine se aud/simt bataile, uneori da eroare si se aprinde mil. Un macanic a spus ca se rezolva prin schimbarea ambreiajelor. La reprezentanta au zis ca pe langa ambreiaje ar fi si o electrovalva ceva pe la mecatronic.

o sa coste ceva. As recomanda un service dedicat de cutii de viteze automate care stiu ce fac si iti da garantie la lucrare consistenta.

Deci clar nu reprezentanta vw in acest caz 😉

Link to comment
Share on other sites

adrian001

@FlorinNistorComplicat, o problema mare a cutiilor DSG e si partea de diagnosticare, destul de dificila si limitata. Practic, acum nu stii ce trebuie inlocuit, ambreiajul sau mecatronicul si nici nu exista vreo metoda sigura sa determini vinovatul. Daca te consideri ghinionist de cele mai multe ori cand vine vorba de DSG, iesi mai ieftin cu inlocuirea completa a cutiei daca gasesti una in stare buna SH.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 3/18/2022 at 8:16 PM, 16MAW said:

Salutare,

 

Va povestesc si eu cum se comporta a mea.. Daca e putin in panta pleaca in suturi, chiar si pe un plan drept, nu reusesc sa plec incet..trebuie sa plec mai tare ca sa nu mai simt acele suturi. La rece, se aude un zgomot metalic cand trece din 2 in 3 (nu si invers).

 

Suportii cutiei i-am schimbat, planetarele sunt ok. 

 

Sunt in situatia in care nu stiu daca e bine sa mai investesc in actuala cutie sau sa caut alta din dezmembrari..mai ales ca ar trebui sa schimb si uleiul. Mi-e teama ca ii schimb uleiul si sigur nu rezolv problema..si apoi daca iau alta din dez, tot o sa schimb uleiul.

 

Pareri despre ce ar putea avea? Nu are nici o eroare.

 

Update dupa o vizita la un om care se pricepe f bine la DSG: cutia nu are absolut nimic. Am schimbat uleiul si filtrul OEM ambele. Am constatat ca tripodele erau sursa problemelor mele..le-am schimbat si parca am alta masina. Nu mai smuceste deloc, se comporta impecabil.

 

Recomandau niste colegi pe cateva pag in urma si le dau dreptate : verificati bine tripodele inainte sa va ganditi ca ati avea probleme cu ambreiajele!

 

LE : cu ocazia asta am testat f bine si cum se comporta mecatronicul pe fiecare treapta in parte. Mufa este uscata, n-are pic de ulei :D

Edited by 16MAW
Completari
Link to comment
Share on other sites

UNHleaSHD

Confirm si eu. Acum o luna de zile am schimbat un capat exterior si prietenul meu mi-a aratat ca am un mic joc si la interior. Mai aveam de schimbat un burduf exterior si nu iesea capatul de planetara nici cu presa... Asa ca am mers cu masina asa. Si am omorat-o putin pe viraje pe la munte. Dupa acel omor am inceput sa aud si eu cloncanituri si sa simt retrogradarea din treapta 3 si.. surpriza! captele de planetare au joc mai mare acum. Urmeaza sa le schimb pe toate 3, luna asta. Masina are planetare SKF de putin peste 100.000 km. Si o sa inlocuiesc capetele cu altele de la SPIDAN. Va tin la curent!
Apropo, si mie mi-a spus la fel cand am fost cu cutia la garantie "Ambreiajele pe duca, de acolo se aude". Constatare facuta pe strada si cu diagnoza conectata. Constatare infirmata dupa ce i-am spus ca ambreajele cu cam 50.000km. M-a rugat si el sa verific tripodele din cutie.

Link to comment
Share on other sites

georgstelsib

Confirm și eu cu tripodele. 

Planetare Gkn, Skf, Glentzer, Spidan. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 4/9/2022 at 9:08 AM, UNHleaSHD said:

Confirm si eu. Acum o luna de zile am schimbat un capat exterior si prietenul meu mi-a aratat ca am un mic joc si la interior. Mai aveam de schimbat un burduf exterior si nu iesea capatul de planetara nici cu presa... Asa ca am mers cu masina asa. Si am omorat-o putin pe viraje pe la munte. Dupa acel omor am inceput sa aud si eu cloncanituri si sa simt retrogradarea din treapta 3 si.. surpriza! captele de planetare au joc mai mare acum. Urmeaza sa le schimb pe toate 3, luna asta. Masina are planetare SKF de putin peste 100.000 km. Si o sa inlocuiesc capetele cu altele de la SPIDAN. Va tin la curent!
Apropo, si mie mi-a spus la fel cand am fost cu cutia la garantie "Ambreiajele pe duca, de acolo se aude". Constatare facuta pe strada si cu diagnoza conectata. Constatare infirmata dupa ce i-am spus ca ambreajele cu cam 50.000km. M-a rugat si el sa verific tripodele din cutie.

Salutare,

Cum simteai retrogradare din treapta 3 ?

Salutare,

 

Se intampla cateodata sa cupleze mai greu in R. Trozneste de 2-3x si apoi cupleaza si merge normal. Ce poate fi ?

Nu am nici un fel de eroare pe cutie.

Edited by piroi
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
sorinbv92
Posted (edited)

Știe cineva in Brasov o firma care se ocupa cu reparații mecatronic dsg 6 ( Passat cc 2.0 TDI cbab) ?

Edited by sorinbv92
Link to comment
Share on other sites

UNHleaSHD
On 4/23/2022 at 11:09 PM, piroi said:

Salutare,

Cum simteai retrogradare din treapta 3 ?

Salutare,

 

Se intampla cateodata sa cupleze mai greu in R. Trozneste de 2-3x si apoi cupleaza si merge normal. Ce poate fi ?

Nu am nici un fel de eroare pe cutie.

Salut!  Ca si cum dadeam drumul prea repede la ambreiaj. O punea putin in nas. La ce simptome ai, trebuie sa schimbi mecatronicul.

Link to comment
Share on other sites

DomaniG

Hristos A Inviat !

Azi am fost la VW pentru schimb de ulei la cutia DSG cod JPQ si a constatat ca prin mufa care se conecteaza la Mechatronic se afla ulei .Cei de la service au zis ca trebuie data jos baia ,schimbata garnitura dupa care sa schimbe 2 inele pe care trebuie sa le fixeze cu SILICON 😐 .Cand am auzit de silicon deja mi-a trecut prin gand renumitul silicon rosu pe care il foloseam la dacie .

Cine a mai avut aceasta problema si a rezolvat-o ? Nu prea as crede ca e OK sa puna silicon in interior la cele 2 inele fiindca exista risc ca surplusul de silicon sa intre la selenoid .

O seara frumoasa la toti !

Link to comment
Share on other sites

georgstelsib
Posted (edited)
On 23.04.2022 at 23:09, piroi a scris:

Salutare,

Cum simteai retrogradare din treapta 3 ?

Salutare,

 

Se intampla cateodata sa cupleze mai greu in R. Trozneste de 2-3x si apoi cupleaza si merge normal. Ce poate fi ?

Nu am nici un fel de eroare pe cutie.

colegu mergi la un service de reparat cutii automate sa iti faca un diagnostic gratuit.

Daca erai din Bucuresti iti recomandam Service Coasta de Est https://m.coastadeest.ro/contact.php din Colentina si alt service de reparat cutii automate, vizavi de inscut pe bd Preciziei. https://www.automatico.ro/contact/

Edited by georgstelsib
Link to comment
Share on other sites

adrian001
Posted (edited)
1 hour ago, DomaniG said:

Cine a mai avut aceasta problema si a rezolvat-o ? Nu prea as crede ca e OK sa puna silicon in interior la cele 2 inele fiindca exista risc ca surplusul de silicon sa intre la selenoid .

 

Problema e ca in general uleiul vine prin mufa, nu pe langa mufa si din pacate singura solutie e sa schimbi mecatronicul cu totul. Dar daca nu te deranjeaza, mai merge mult si bine asa. 

Edited by adrian001
Link to comment
Share on other sites

UNHleaSHD

Cand iese ulei prin mufă nu mai merge mult si bine. Merge puțin și nasol.

Link to comment
Share on other sites

adrian001

Ai experinta directa cu chestia asta sau doar asa iti imaginezi tu ? 

Link to comment
Share on other sites

snapisrl

am 180.000 km cu dsg inca merge super.:)))

Link to comment
Share on other sites

DomaniG

@adrian001 Nu ma deranjează dar nu prea îmi place sa vad urme de ulei pe baie 😁. Cei de la service au zis ca îmi schimba niște inele ( 2 bucăți), după care îmi pune niște silicon. Am zis ca dacă tot trebuie sa schimb garnitura la baia de ulei mecatronic, sa rezolv și problema uleiului din mufa.

 

Sigur nu e o problema cu acel ulei? Ma gândesc sa nu fie pierdere de presiune. 

Link to comment
Share on other sites

Dan Cristi

Salut!Si eu am descoperit un pic de ulei in mufa rotunda de la dsg,asta in 2019 de cand am luat masina..Cutia functioneaza impecabil,nu a dat semne deloc ca ceva n-ar fi in regula.In schimb,si eu am probleme cu acele tripode de la planetara inspre cutie.Am joc in ele si cloncane cand iau piciorul de pe acceleratie sau o calc brusc si masina merge cu 20-30 km/h.

Link to comment
Share on other sites

16MAW

Cand pleci de pe loc nu simti niste smucituri? Ti-am raspuns in prv.

Link to comment
Share on other sites

Dan Cristi

Salut!Nu se simt smucituri,pleaca foarte frumos de pe loc.Atunci cand merg in coloana,plec de pe loc,masina schimba treapta 1-2,apoi iau brusc piciorul de pe acceleratie se simte un zgomot ,un fel de caraiala,zornaiala pt scurt timp.Cel mai usor de descris ar fi daca va imaginati ca tripoda are un pic de joc in oala ei si din acelerare in decelerare brusca scoate acel zgomot.Acel click sau clonc de care vorbesc il mai aud cateodata si cand comut din P in D,sau din R in D,dar nu tot timpul.Daca face o data,apoi nu mai face pana nu misc masina de pe loc.Cutia e intr-o stare super ok,nu are erori si nu se simt schimbarile de treapta,nici in sus,nici in jos.Merg pe tripode mai mult ca sigur pentru ca acum cativa ani cand am schimbat volantul,am simtit un mic joc (1-2 mm) intre axul planetarei si oala tripodei de pe cutie,rotind de ax fata-spate si tinand oala fixa cu cealalta mana.Din cate imi aduc aminte,pe partea soferului,jocul era mai mare decat pe partea pasagerului.De atunci au trecut 2 ani,probabil ca jocul e si mai mare acum.In mers nu am nicun fel de vibratie sau zgomot anormal.Doar in accelerare/decelerare in treapta mica.Tampoanele sunt toate ok.Am comandat articulatii interioare Spidan 25177.O sa le schimb si o sa va tin la curent.Multumesc pentru raspuns!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Buna seara!

De aproximativ jumatate de an detin un Passat B6 2.0 TDI cutie DSG...

Astazi in timpul deplasari in modul D, au inceput sa licare toate literele PRNDS (in bord). Am tras pe dreapta aproximativ 5 minute, dupa care si-a revenit.

Care ar putea fi cauza?

Multumesc anticipat!

Edited by Mihai1810
Link to comment
Share on other sites

Cauta pe cineva cu tester(eventual service) si vezi ce erori ai stocate pe cutia de viteze.Atunci cand au licarit PRNDS,cutia de viteze a intrat in regim de avarie si sigur ai stocata cel putin o eroare pe TCM.

Link to comment
Share on other sites

Este singura eroare care apare pe tester...pe cutie efectiv, pe DSG, nu apare nicio eroare

Link to comment
Share on other sites

Va salut!

Legat de schimbul de ulei in cutie am si eu doua nelamuriri.

 

1. Dupa ce se adauga uleiul nou si se porneste motorul ... trecerea prin trepte PRNDS se face imediat sau se face musai cand temperatura uleiului este intre 35-40 grade?

2. Exista si un interval de timp recomandat pentru schimbul de ulei? Eu am facut primul schimb in 2016 iar de atunci am facut cam 45.000km. Kilometri ar mai fi dar ani au trecut deja 6.

 

Multumesc!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept