Jump to content

Jurnal DSG6


Loth
 Share

Postare recomandată

Sa va zic si eu pățania mea.

Acum un an si putin (18k km) am schimbat uleiul la cutie. Toate bune si frumoase pana la inceputul saptamanii cand am observat in jurul filtrului destul de mult ulei. Cum eram la 700 km de casă, m-am dus la un service din apropierea locului unde eram cazat si mi-au schimbat filtrul, garnitura de la filtru si oringurile de la racitor). Mi-au completat pe la filtru 650 ml de ulei (Nu aveau pompa/racord pentru busonul de scurgere, pe la filtru fiind singura optiune). Am asteptat pana a ajuns uleiul la 35 de grade si cu motorul pornit am desfacut surubul de nivel si surpriza a fost ca au curs 1.2 litri de ulei. Oare cei dinainte au completat ochiometric fără să facă nivelul corect? Nu am avut niciun simptom de la schimb. Acum, ca am ajuns în București,  vreau sa ii pun ulei nou, sa ma asigur ca totul e in regula...ar trebui să mai am ceva in vedere după toate astea?

Modificat de Grofu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/19/2019 at 11:27 PM, Laurentiusk8 said:

Treaba s-a efectuat la AutoClub Timisoara si distractia a costat in jur de 3500 lei.  

Pare relativ ieftin, tinand cont ca numai uleiul costa vreo 600 ron (imi imaginez ca a fost inlocuit si uleiul).

Surprinzator si ca volantul nu a necesitat inlocuire la 200.000 km. 

Ai cumva un cod piesa pt anbreiaje? Ar ajuta multa lume. Ce scrie pe factura?

Pt cine e curios ce presupune operatiune de inlocuire ambreiaje cutie:

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiusk8

Cod produs 02E398029B

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.  Dacă am schimbat din D în P, având max 3 km/ pe ora....... Se poate sa se fi întâmplat ceva rău? Menționez ca mana mi s_a dus instinctiv.... Ca și cum aș fi fost cu o manuala și o scoteam pe liber...... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

nu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, dețin ce curând un B6 din 2008 cutie dsg. De când am luat-o întâmpin mai multe disconforturi cu ea:

1. Când apasă pedala de acceleratie sa plec de pe loc cu AH și fără cutia smucește, ca și cum ai fi cu una manuala și dai drumul repede la ambreiaj

2. Când o trec din R in D si sunt cu piciorul pe frână scade turația puțin si după revine moment in care mașina smucește odată sub mine și da sa plece..Menționez ca odată mi s a oprit motorul așa , am pus o pe D din R și am dat sa plec imediat și s-a oprit.

3. Când accelerez de la 0 la 40 se aude un sunet cred ca din cutie, Menționez ca nu e concomitent cu turația motorului

AM schimbat și uleiul.

Inca o întrebare , cutia dsg este la fel ca cea de pe motoarele generație noua? Ca am un prieten cu un dsg cu motor cbbb și schimba total diferit fata de a mea, la el schimba pana in 2000 de rot, la mine după 2000, eu de exemplu la 60 la ora abia o schimb pe a5a și la el posibil sa o dea si pe a6a. Știu ca o sa Spune-ți ca depinde de modul in care apeși pedala dar le-am condus pe ambele la fel!

Menționez ca motorul este 2.0 BMR 170 Hp 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E aceeasi cutie pe BMR si CBBB. O cutie DSG cu soft stock schimba (in Drive) la in jur de 1600 rpm daca apesi aceleratia foarte lin, este putin enervant deoarece te trezesti frecvent intr-a VI-a la 1200 rpm. Posibil ca tu sa ai un soft custom pe cutie si atunci schimba mai sus. Iar mai trebuie mentionat ca masina cand se afla in procesul de regenerare a DPF-ului schimba la putin peste 2000 rpm in Drive. 

Din problemele pe care le discrii tu pare ca ai probleme cu hub-ul de ambreiaje. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 17 ore, adrian001 a scris:

Din problemele pe care le discrii tu pare ca ai probleme cu hub-ul de ambreiaje. 

Sunt sigur ca mașina are soft pe cutie , indiferent de cât de ușor as accelera , tot după 2200 de rpm schimba , și cred ca și din acest motiv consuma mai mult. Cât ma costa la un BMR sa schimb ambreiajul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merge codul de mai sus. (02E398029B).

Vezi ca sunt si cu C in coada, nu l lua.

Initial, a fost cu A in coada, nu se mai fabrica.

Cu totul, ulei , filtru, manopera, intre 3.500  lei - 4.000 lei, depinde unde faci operatiunea.

Doar ambreiajele sunt intre 1.900 lei - 2.400 lei, depinde cum le gasesti.

Mai ai varianta mai ieftina, sa schimbi doar placile de frictiune,faci economie cam de 1.000 de lei, poate mai bine.

Insa pentru asta trebuie sa ti procuri placile de frictiune si sa accepte mecanicul sa ti le schimbe...

Poate ai noroc si mai gasesti din vechile coduri, 02E398029A, ar trebui sa fie max. 1.600 lei.

Este posibil sa ti schimbe tarziu si ca ti patineaza ambreiajele.

Prea mult 2200 rot/min.

Eu am soft custom si nu este asa deloc.

Ideea nu este sa schimbe mai sus, ci sa schimbe mai din timp pe retrogradare , sa nu mai stea subturata in nicio treapta, un 1500 rot/min...

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi a mai spus cineva ca ar putea fi de la blocul de valve din cutie..e posibil?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai, mergi si fa i o diagnoza intai.

Blocul de valve cat nu da erori, este ok.

Ambreiajele, vezi cata uzura au.

Pompa de ulei cata presiune baga si tot asa.

Mergi la cineva priceput, care face asta.

Asta cu intrebatul si supozitiile, este destul de relativa...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut! Am un Golf 5 DSG6 si de vreo 2 luni, imi schimba vitezele la 3000-4000 rot/min. Masina are 148.000 km reali.

Am fost la un mecanic si dupa ce a condus-o vreo 2 km verdictul a fost: ambreiajele duse si nu stiu ce valva, nu se mai face presiune si d-aia imi schimba la turatii mari. Sfatul a fost sa o conduc manual pana fac reparatia.

Se poate sa fie asta? Adica si-a dat ala seama doar conducand-o putin? Toata lucrarea m-ar costa 1000€(asa mi-a zis pretul, desi eu sunt platit in lei), fara costurile pentru ulei si filtru.

Stie cineva vreun mecanic specializat in cutii care sa locuiasca in Timisoara? (Exceptandu-l pe arabul ala care nu prezinta nicio garantie)

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valva cred, insa la 148.000 km reali, ambreiajele nu prea cred.

Dar, mergi si scaneaza cutia, chiar daca mergi la reprezentanta.

O sa vezi si uzura ambreiajelor si valava daca deschide mai tarziu.

Ai ulei schimbat, verifica i filtrul, sa fie original, inelul de etansare la fel, Vaico dupa 5k km deja pierde ulei pe la inelul de etansare (de ex.).

Vezi ca sunt in Arad,  AICI   , par ok. Nu i cunost personal. Succes!

(Interventia despre ce ti a zis, da, poate ajunge la acea suma).

Succes!

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci pot vedea uzura ambreiajelor daca o pun pe tester? Ca tipul asta mi-a zis ca “nu are rost sa o puna pe tester sa imi ia banii degeaba, pentru ca e clar ca e o defectiune mecanica, nu electronica”

Am Skoda in Resita, ma duc la ei sa o puna pe tester, ma gandesc ca macar sa interpreteze o diagnoza sunt in stare, sper!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, cu VAS ul vezi perfect ce ti am spus mai sus.

Reprezentanta schimba ambreiajele, doar atunci cand au atins limita maxima a gradului de uzura, aceasta este procedura lor.

Acuma, orice operatie incepe cu o radiografie, cam asta i regula, zic eu.

Nu sari etape, banii (aparent) pierduti, pot fi bani "castigati".

 

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uratzelul_flo

Salut teo.Spune-mi cum pot masura uzura ambreiajului cu vcds?Ms

Modificat de lupo_bv
quote postare anterioara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt mecanic, nu fac diagnoze, nu am programe, softuri.e.t.c...

Cu VAS ul poti face setari, citiri, adaptari, tot ce tine de electronica cutiei.

Este profesional, il folosesc reprezentantele si service urile ce repara cutii de viteza.

Informatia este la un pas, de ex. AICI.

Dar uzura ambreiajelor o sa o vezi cu programele profesionale...

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa ne zici si noua un service independent (non-reprezentata a grupului VAG) care repara cutii de viteze si care foloseste VAS ?

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, nu pot recomanda nimic.

Ai si un service local ce repara si dsg, ce program folosesc, nu stiu.

Vedeti ca ambreiajele uzate dau simptome foarte ciudate, incercati o adaptare, doua, trei, reusita sa fie.

Mergeti un timp si vedeti ce se intampla.

Daca uzura este prea mare, o sa si revina la vechile obiceiuri, asta nu inseamna ca trebuie sa le schimbi atunci.

Cum am mai spus, reprezentanta schimba doar la limita lor de uzura, asta i procedura.

Dupa ceva km. , cred ca o  adaptare aduce numai beneficii.

Mergeti la mecanici buni, nu incercati sa economisiti bani unde nu merita...

 

 

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiam ca VAS-ul este un tool pe care VW nu il vinde si altor terti, deci il vei gasi doar in service-uri VW. Si orice parametru se poate citi cu VAS-ul, teoretic se poate citi si cu VCDS-ul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin@Caractere

VAS-ul este un "tool" care a fost inlocuit de mult cu ODIS-ul pe care eu il folosesc on-line cu fabrica de vreo 3 ani ???

In alta ordine de idei, nici un tester nu iti poate da informatii despre uzura ambreiajelor, iti face doar o estimare a presiunilor de lucru ale acestora ! Uzura se vede doar la demontare iar cine se pricepe o poate estima din mersul cutiei si valorile de lucru ale acesteia !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai, in baza acestei estimari "vezi" uzura..

Ca doar nu o vezi fizic, diferenta o face experienta sau priceperea.

De ODIS stie toata lumea, este si el vechi deja...

Intotdeauna diferenta o face interpretarea, adicatelea mecanicul...

In alta ordine de idei, cine schimba volant, poate face si o verificare fizica a starii ambreiajelor.

Asta in cazul in care masina are niste km.

In coditii corecte de exploatare,ambreiajele duc cam 2 x volant, ca idee.

Nu remorca, nu exploatata intensiv in zona montana.

 

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 19.05.2019 at 23:27, Laurentiusk8 a scris:

Am inlocuit acum 2 zile ambreiajele DSG .

Desigur ca acele clank-uri au disparut . aveam problema de la downshift 3-2 si cel mai rau din 2-1 . Cand mut levierul prin P-R-N-D ABSOLUT nimic nu se mai simte , mici smucituri doar daca stai super atent , dar am inteles ca sunt nomale.

Treaba s-a efectuat la AutoClub Timisoara si distractia a costat in jur de 3500 lei.  In interiorul cutiei nu stiu ce se intampla defapt de se auzea asta , probabil ca ambreiajele erau uzate ,in special cel mare care se ocupa de  vitezele  1-3-5, iar presiunea hidraulica era necesara puternica pentru a cupla si tot odata furcile , nu imi pot explica in mare . 

Pe scurt aceasta e rezolvarea enervantului (clank}. La 200.000 de km cred ca e de ajuns viata unui ambreiaj DSG.

Tin sa va multumesc ca din citirea acestui topic m-am lamurit cu problema de mai sus . 

Salut! Spune-mi te rog frumos, ce ma sfatuiesti sa aleg intre Procar si Autoclub? Vreau sa imi schimb si eu ambreiajele si nefiind din Timisoara, nu le cunosc.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am un vw cu dsg cu urmatoarea problema: desi cutia schimba impecabil, uleiul e schimbat acum 10k km si nu am nicio eroare de nicio natura pe tester, de fiecare data la prima pornire a motorului cand comut din P in R (ca sa ajung catre D), turatia atat in bord cat si audio ( am ascultat cu geamul deschis) creste de la 800 la 1000 apoi coboara imediat la 800. Apoi daca nu misc masina de pe loc, pot trece prin PRND, turometrul ramanand constant la 800 rpm. Dar daca o pun in R si misc masina si 1 cm, apoi comut in N sau P, face aceeasi chestie, creste catre 1000 apoi scade la 800 imediat. La fel si in cazul in care dupa un drum, maneta fiind in D si o comut in N  ( catre P) turatia creste si apoi scade. Face numai o data, apoi daca nu ma misc pot sa comut prin toate PRND ca nu mai oscileaza. Pareri? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mașina mea a venit din Germania cu soft la cutie, schimba numai la 2300 2400 de turații , cum pot face sa fie ca celelalte , standard cum vin el din fabrica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!