Jump to content

Consiliere achizitie (Tiguan 5N & 5N2)


cl86cip
 Share

Postare recomandată

Salutare...din ceea ce am citit pe forum si tinand cont ca odata cu inceputul iernii acesteia :) am renuntat la dorinta de a-mi achizitiona un golf gt sau leon fr tdi in favoarea unui suv cred ca viitoarea mea masina va fi un tiguan...

Desi de-abia asteptam vara pentru a-mi cumpara un hyundai tucson crdi 4wd (pana atunci nu o sa am bani pt o alta masina), odata cu aparitia pe net a mai multor informatii privind vw tiguan mi-am schimbat "tinta". Desi am fost la SIAB si chiar m-am urcat in ea, m-a speriat un pic pretul si mi-am cam luat gandul de la ea...

As dori sa imi spuneti si mie ce varianta de echipare mi-ati recomanda??? Adica o voi folosi cel putin o data pe luna pentru o mica excursie la munte ceea ce va include si un mic traseu de urcare (insa nu fff off-road) iar in rest doar prin Bucuresti + naveta saptamanala Bucuresti - Calarasi. Mentionez k sunt mare fan al motoarelor diesel :P

Si daca nu cer prea mult...as dori si o lista cu dotarile fiecarui model de echipare!

Va multumesc anticipat si...sper sa acordati importanta cerintelor mele :P

PS: E adevarat k in Germania vers. Track&Field costa mai putin decat vers. Sport&Style si ca pretul lor este cu cateva mii de euro sub cel din Romania???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 180
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • dexim

    20

  • Jetta20tdiHLDSG6

    13

  • Andy_B

    12

  • Michael

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bine ai venit pe forum.

Decizia de trecere de la Golf GT sau Leon FR la un SUV compact e destul de radicala :) Daca mergi totusi pe ideea unui SUV, nu iti recomand Hyundai Tucson. Iar daca optezi pentru Tiguan, preturile le gasesti in lista atasata in postul 8 al topicului Dotari, optionale, accesorii (si preturi aferente).

In ce te priveste eu as merge pe un Trend&Fun 2.0 TDI 140 CP (26.588 euro). Dotarile principale ale acestei versiuni de echipare includ: aer conditionat Climatic, oglinzi exterioare reglabile si incalzite electric, geamuri fata/spate actionate electric, computer de bord "Plus", radio CD „RCD300” cu 8 incinte acustice fata/spate, tractiune 4motion si ESP (inclusiv ABS, ASR, MSR si EDS), 6 airbaguri, faruri de ceata, auto-hold si frana de stationare electronica, management-ul portbagajului si roata de rezerva de uz temporar. Si as mai adauga din lista de optionale scut de protectie (129) si, daca bugetul permite, alarma (269), cotiera fata (186) si vopsea metalizata (433). Toate preturile de mai sus includ TVA.

Cat priveste intrebarea ta referitoare la preturile din Romania si Germania, raspunsul il gasesti tot in topicul Dotari, optionale, accesorii (si preturi aferente), la postul 12.

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult Michael... La varianta Sport&Style am mai adaugat: climatronic, bi-xenon, off-road (desi nu stiu daca foloseste la ceva, eu urcand cam peste tot pe unde s-a putut cu skoditza mea, deci stiu sa folosesc un motor diesel:P), pachet iarna, scut protectie, volan multifunctional (nu am inteles daca e in dotarea standard) si navigatia d 1527 EUR! La banii pe care ii dau eu zic k merita...

As mai avea 2 intrebari: 1. daca iau masina pe firma mai platesc tva-ul sau se poate recupera in vreun fel???

2. in navigatia mentionata mai sus este inclusa si camera pt marsarier???

Michael daca esti amabil si imi poti raspunde...astept cu nerabdare...O zi buna in continuare

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa incerc sa iti raspund la intrebari:

1. Din cate stiu, pe firma se poate deduce TVA-ul. Dar aici mai bine intrebi un contabil, el te poate lamuri exact.

2. Da, in pachetul de navigatie respectiv este inclusa si camera video pentru marsarier "Rear Assist" (dar nu si pachetul de asistenta la parcare "Park Assist").

Programul de rulare "off-road" functioneaza astfel: la apasarea unui buton se activeaza "asistenta la coborare" (pentru un control optim in panta), "adaptarea caracteristicilor pedalei de acceleratie" (pentru o dozare mai fina a cuplului), "adaptare EDS" (blocarea electronica a diferentialului actioneaza la cea mai usoara patinare), "adaptare ABS" (pentru o franare mai buna pe sol instabil), "asistenta la urcare" (facilitare a urcarii pe pante abrupte si protectie a ambreiajului) si – impreuna cu transmisia automata – "preselectarea vitezei", ceea ce inseamna ca previne schimbarea vitezei intr-o treapta superioara (inclusiv o franare de motor imbunatatita). Avand in vedere ca nu costa decat 127 euro fara TVA, eu zic ca merita.

Volanul multifunctional nu este in dotarea standard nici la Sport&Style. La aceasta versiune de echipare in standard ai volanul imbracat in piele cu decor de aluminiu.

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

De fapt pe firma se deduc:

1. TVA (19%)

2. Impozitul de dividende (16%)

3. Impozitul pe castig (16%) care se deduce gradual pe o perioada de 5 ani, adica se deduce 1/60 din valoarea automobilului in fiecare luna.

Exista si pierderi:

1. Taxa de prima inmatriculare :screwy:

2. Impozitul anual pentru automobil

3. Nervi ori de cate ori iei cate o groapa cu asa o jucariuta frumusica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urmaresc cu destula atentie ce se scrie aici despre Tiguan,il consider cea mai echilibrata optiune de SUV compact si cam singurul ce-l stiu avind cutie automata,cilindree ale motoarelor ce se incadreaza la taxe&impozite rezonabile,posibilitatea de configurare dupa pofta inimii si fabricat in Europa;cum intr-un viitor sper eu nu foarte indepartat sa achizitionez asa ceva,va intreb daca combinatia 1.4 TSI 170 CP+tiptronic vi se pare mai slaba(dinamic vorbind)decit 2.0 TDI +tiptronic.M-am uitat pe datele tehnice cuplu si acceleratie 0-100 km pentru diferite variante.....dar opiniile celor ce cunosc masina sint f.importante(Michael cred ca "stie" Tiguanul mai bine decit multi angajati din show-room-urile VW !).

Cutia tiptronic este aceeasi ce echipeaza Tuaregul?

Multumiri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ia pe benzina, ca in curand dieselul nu va fi asa de rentabil. Uitate pe site-uri in germania, sunt mai ieftine si dotate. Pt Romania nu crede ca e afacere sa cumperi navigatie, eu am Navi mare pe Passat, e marfa, dar pt Romania nu stiu ce procent de cartografiere au reusit (pt cele noi, ca pt mine nu exista). E o masina draguta, are caroseria de Golf Plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adica se poate spune ca e urmasul legendarei Golf Cross Country :P care si acum, dupa 20 de ani, intoarce capetele pe strada :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia pe benzina, ca in curand dieselul nu va fi asa de rentabil.

La o masina de genul asta este f important si cuplul, asa ca diesel!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt de acord cu Raf... Diesel power.

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu la ceea ce a spus Raf, mai ales ca in off-road (atat cat off-road poate Tiguan-ul), este mai indicat un motor diesel tocmai pentru cuplu :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salut! ma gasesc in aceeasi situatie, adica pe picior de achizitionare a unui tiguan si as nevoie de niste sfaturi daca sunteti dispusi sa ma ajutati. am optat pentru varianta track and field, iar la optionale as vrea sa iau si niste jante pe 17 in ideea de a mai castiga cativa cm la garda de la sol. acum poate pare o prostie, nu stiu daca e un lucru bun sau rau si daca pot schimba cauciucurile 235/55 R17 cu unele mai inalte,chiar si dupa achizitionare, v-as ruga sa ma ajutati sa ma lamuresc ca nu as vrea sa fac vreo prostie. si la optionale, pentru ca vreau sa iau pachetul cu piele, mai are rost sa iau si pachetul de iarna doar ptr parbriz incalzit(scaunele fiind incluse in pachetul piele)ptr inca 258e sau volan multifunctional doar ptr comenzi, la fel, restul fiind incluse in pachetul piele, asta pentru 287e?

poate ca sunt intrebari stupide dar sigur vor mai urma, nu vreau sa ma arunc si sa imi para rau, nu prea ma pricep. va multumesc si astept sa radeti de mine daca veti considera ca e cazul:D

si daca am gresit topicul, imi cer scuze si o sa il mut daca este cazul.

Modificat de Berchy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Berchy: am sa incerc sa iti dau cateva informatii (nu sfaturi):

1. Jantele de 17 cu anvelope de 235 55 nu stiu daca iti adauga in inaltime; nu cred poti castiga decat cel mult cativa mm... In fine - clar sunt mai frumoase, insa avand inaltimea de la janta mai mica, sunt orientate mai degraba spre oras/sosea si nu altceva. In conditiile astea, nu stiu daca este cazul sa alegi Track&Field - sau, ma rog, daca iti place mai mult "nasul carn" la masina :Driver: ...

2. Dupa achizitionare se pot face multe, vezi in alt post aici: Volkswagen Tiguan by Delta 4x4 un tuning facut pe masina, in care a ridicat si garda la sol. Oricum - cei 19.5 cm (sau 20, ca inca nu s-au hotarat :) ) ar trebui, teoretic sa fie suficienti pentru masina asta care nu are niste veleitati de off-roader veritabil... Iar din vara inteleg ca se va putea comanda si garda variabila ca la fratele mai mare (sper sa nu ma insel).

3. Pachetul piele include, intr-adevar, scaune fata incalzite, ceea ce este bine, pentru ca daca in masina peste noapte se fac -10 grade, este destul de dureros sa te asezi dimineata, mai ales ca diesel-ul se si incalzeste mai greu... Insa doar pentru duzele de stropire incalzite, nu stiu daca este cazul sa dai banii aia... Par putini, in ca si utilitate ma indoiesc ca o sa poti stropi cu lichid la temperaturi negative extreme (mai jos de -10, -15 grade) fara efectul de "floare" pe parbriz. Iar parbrizul nu vine incalzit din fabrica, si nici nu exista aceasta optiune in lista (cel putin asa era pentru oferta Tiguan valabila in Ianuarie 2008).

4. Eu am foarte putine optiuni pe masina, insa volanul multifunctional chiar imi place (ma refer la prit/pornit instalatia audio cand suna telefonul si informatiile de la computerul de bord in principiu). Totul tine insa de obisnuinta, si la cat de ergonomice sunt comenzile pe plansa de bord, te poti descurca lejer si fara acestea.

Numai bine, si succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebarile nu sunt deloc stupide, ci sunt chiar binevenite, si le-ai postat acolo unde trebuia. Pentru ca doar discutand astfel de chestiuni putem afla mai multe despre aceasta masina.

Asa cum a spus si woundedknee, pachetul de iarna nu include parbriz incalzit. Acest pachet include scaune fata incalzite si duze instalatie parbriz incalzite. Avand in vedere ca scaunele incalzite sunt incluse in pachetul piele, achizitia pachetului de iarna nu si-ar mai avea rostul in astfel de conditii.

Rotile 235/55 R17 ridica garda la sol a masinii cu doar 2,2 mm. Eu as alege astfel: daca stiu ca merg mai mult pe asfalt si tinuta de drum e importanta, atunci as merge pe 235/55 R17. Daca mare parte din timp circuli pe inca numeroasele sosele de proasta calitate din Romania, atunci as pastra jantele standard (din ratiuni de confort, dar si de protectie a caroseriei la socurile transmise de suprafetele de rulare ale unor astfel de drumuri).

Teoretic, poti sa pui si roti cu diametru mai mare, dar se recomanda ca diametrul sa nu depaseasca cu mai mult de 2,5% diametrul maxim al rotilor standard. Uite aici un site (www.alloywheels.com), unde poti gasi mai multe informatii, inclusiv niste calculatoare de jante si anvelope interesante: Tyre Calculator.

Cat priveste volanul multifunctional, si eu as opta pentru el, atat din ratiuni de siguranta cat si de confort.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, mersi pentru sfaturi. asa e, nu stiu la ce ma gandeam cand am citit DUZE incalzite, am inteles cu totul altceva desi era f clar. iar, in nestiinta de cauza, jantele pe 17 vroiam sa le iau cu scopul de a ma folosi de ele pe drumuri proaste, evident cu alte cauciucuri mai mari. merg destul de des pe coclauri, nu neaparat offroad. opel-u meu si-a facut destul de bine treaba pana acum, fiind oarecum solid, nu am ramas impotmolit cu el,nici pe zapada nici pe noroi, evident, in limita bunului simt, deci nu o sa raman sigur cu tiguanul. iar la comenzi pe volan, asa e Michael, siguranta vine prima, ca altfel am avut comenzi pe volan dar le-am pierdut cand am schimbat casetofonul din fabrica si m-am acomodat repede. acum clar cade pachetul de iarna si ramane cu semn de intrebare volanul cu comenzi, sa vad cum ies cu banii la final.

despre park assist ce parere aveti? sincer in buc e greu sa gasesti loc ptr parcare laterala, mai ales cu 140 cm mai mare decat masina...nu zic ca nu merita banii; opelu e ceva mai lung, nu stiu cu cat ca le-am pus una langa alta:D, iar cu el nu am probleme la parcari, pot sa spun ca ma descurc bine(macar la capitolul asta). aveti asa ceva? il considerati util? sincer incerc sa fac economii sa pot lua trapa panoramica, am mers cu un freelander 2 care avea asa ceva si am ramas f impresionat.

si multumesc din nou pentru ajutor

Modificat de Berchy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Norocosi cei care isi iau Tiguan...or sa stea mai bine pe gropile din Romania...si mai confortabil ;)

Eu ma gandesc ca cei care vor sa si iasa putin off-road ar trebui sa ia niste roti ale caror anvelope sa aiba un flanc mai generos, altfel la munte sau in incursiunile lor risca sa calatoreasca ca in caruta sau sa isi strice jantele. Daca e doar de "fantezie" masina si nu pentru ceva cat da cat off-road merge ce va place. Insa un flanc mai generos, mediu ca sa zic, amortizeaza altfel pietrele, gropile, si protejeaza si jantele, respectiv angrenajle - bucse si ce ar mai putea avea de superit.

Daca gresesc sa ma corectati !

Bafta!

PS: daca tot dai un ban...da-l bine, sa nu iti para rau apoi pentru unele alegeri/optiuni la diferente de pret relativ mici avand in vedere valoarea totala a masinii :)

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

despre park assist ce parere aveti?
Nici eu nu stiu cat de util ar fi in Bucuresti si, in general, in orasele aglomerate. Daca informatia mea este corecta, ca sa poti utiliza Park Assist ai nevoie de un spatiu de parcare cu 1,4 metri mai lung decat masina. Destul de greu de gasit in Bucuresti. Si, in orice caz, destul de usor de parcat si fara asistenta in cazul in care gasesti un astfel de loc.

Ce mi se pare util la Park Assist sunt senzorii de parcare fata-spate, dar pe care ii poti gasi aftermarket la un pret mult mai bun. Problema e ca daca montezi astfel de senzori in perioada de garantie, pierzi garantia la partea electrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut Adi. in primul rand...ce inseamna un flanc mai generos? ca nu ma pricep. suna bine ce zici tu, mai ales ca o sa fie putin chinuita masina...si inevitabil o sa ies putin pe drumuri forestiere, neamenajate si pline de gropi si noroi. plus ca bucurestiul e traseu de off-road:)) iar de bani...asta incerc sa fac. sunt unele lucruri foarte bune dar care nu imi folosesc in mod special...deci trebuie sa ma uit de 10 ori si sa mai si intreb aici, poate asa o sa fac o alegere de care sa fiu total satisfacut. initial vroiam un wrangler, dar nu o sa il pot folosi la ceea ce poate decat o data sau de doua ori pe an...prin vacante, asa ca nu reprezinta chiar o optiune in acest moment...ciine stie, poate peste cativa ani se schimba problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca se refera la inaltimea anvelopei (a nu se confunda cu diametrul rotii), care se calculeaza astfel:

215/65 R16: 215x65/100=139,75 mm

235/55 R17: 235x55/100=129,25 mm

235/50 R18: 235x50/100=117,50 mm

Cu cat inaltimea anvelopei este mai mare, cu atat confortul este mai bun (in detrimentul stabilitatii). In schimb, cu cat inaltimea respectiva este mai mica, cu atat stabilitatea este mai buna (in dauna confortului).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da flancul este de fapt un raport intre latimea suprafetei de rulare a anvelopei si inaltimea propriu zisa a anvelopei. Eu asa stiu, dar poti sa ii spui direct inaltime a anevlopei desi e impropriu (rezultand din calculul unui raport).

Si, asa e, imbuntateste confortul, mai ales off-road, insa pierzi la stabilitatea pe asfalt, in curbe abordate in viteza prea mare. Dar poti opra pentru o varianta de compromis, nici prea inalta nici prea joasa. Eu zic sa alegi doar modelul de janta, si sa lasi dimenziunile anvelopei data de constructor daca vrei sa iesi off-road (au stiut ei ce fac :Driver: ).

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu consider jantele de 17" ca fiind momentan acceptabile si as alege jante de 16" doar daca as stii ca situatia s-ar inrautatii (ma refer, implicit, la dimensiuni 215/65 vs 235/55).

Modificat de dadu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

M-am gandit ca ar fi interesant sa avem un topic in care sa comentam dotarile unui Tiguan, in sensul sa prezentam alegerile noastre personale pentru un asemenea model. Unii dintre noi sunt proaspeti posesori, altii au lansat comanda, iar altii evalueaza posibilitatea achizitiei unui Tiguan. Utilitatea unui asemenea topic va apare in momentul in care pe langa descrierile subiective, de genul "imi place mai mult asa", o sa incepem sa gasim explicatii privind functionalitatea si eficienta anumitor dotari la care nu ne-am gandit anterior.

Motorizarea si modul de transmisie (automata vs manuala) pot face obiectul unor discutii in alte arii. Mai jos gasiti lista de dotari pe care ne-am gandit sa le discutam:

Confort

Aer conditionat „Climatronic“

Pachet iarna

Cotiera centrala fata cu spatiu de depozitare (serie S&S si T&F)

CD-changer pentru 6 CD-uri in cotiera centrala fata

Radio „RCD 510“ cu functie MP3

Radio „RCD 510 DYNAUDIO Sound“ cu functie MP3

Radio sistem de navigatie „RNS 300“ cu functie MP3

Radio sistem de navigatie „RNS 510“ cu functie MP3

Radio sistem de navigatie „RNS 510 DYNAUDIO Sound“

Receptor digital radio DAB

Tempomat

Utilitate

Bare suport longitudinale cromate/negre (serie S&S si, respectiv, T&F)

Carlig de remorcare cu rabatare manuala

Cotiera centrala spate tapitata, inclusiv cutie multifunctionala

Covoras portbagaj cauciuc-stofa

Covorase textile fata/spate

Depozitare

Incalzire stationara cu telecomanda

Lumini ambientale

Lumini si vizibilitate I sau II

Plasa despartitoare portbagaj

Podea portbagaj detasabila

Pregatire telefon sau pregatire telefon Premium

Priza 230 V in consola centrala (spate)

Aspect

Cotiera centrala spate tapitata

Ornamente cromate geamuri laterale (serie S&S)

Culori exterioare

Geamuri laterale si luneta in tenta fumurie (serie S&S)

Piele „Vienna“ pe scaune sport fata

Trapa din sticla panoramica

Volan piele cu decor din aluminiu (serie S&S)

Siguranta

Airbag lateral spate

Faruri bi-xenon adaptive

Volan multifunctional piele

Manevrabilitate

Camera video „Rear Assist“

„Park Assist“

Tinuta de drum

Jante aliaj 235/55 R17 sau 235 /50 R18

Suspensie sport rigida

Off-road

Program rulare off-Road (serie T&F)

Scut de protectie (serie T&F)

Securitate

Alarma antifurt „Plus“

Modificat de woundedknee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce as alege eu, daca ar fi sa achizitionez un Tiguan (probabilitatea este destul de buna) si daca bugetul imi va permite :somnmare:. Fac precizarea ca as merge pe varianta de echipare Track&Field.

La capitolul Confort, as merge pe urmatoarele optionale:

-aer conditionat "Climatronic": pentru comanda electronica, pentru aspect si... pentru faptul ca eu si sotia mea avem asteptari diferite in ceea ce priveste temperatura din habitaclu;

-RCD 510: pentru SD card reader, pentru CD-changer, dar si pentru ecranul tactil color (inclusiv din punctul de vedere al aspectului). Aici am un prim semn de intrebare: oare merita sa mai dai 521 euro cu TVA si pentru sistemul Dynaudio Sound (300 W, amplificator digital pe 8 canale)?

-receptor digital radio: pentru faptul ca receptia digitala radio este, din punct de vedere calitativ, mai buna decat cea analogica, iar la mine radioul merge aproape tot timpul;

-tempomat: pentru utilizarea pe autostrada cu prilejul concediilor facute in strainatate (de obicei fac cel putin 5-6.000 km in concediu in fiecare an, in mare parte pe autostrada). As intentiona sa merg si pe varianta cu cutie automata si consider ca o combinatie Tempomat-Tiptronic este chiar mai reusita decat combinatia cu cutie manuala;

La capitolul Utilitate, as alege doar podea portbagaj detasabila care, in combinatie cu bancheta spate culisabila fata-spate (dotare standard), ar permite mai multe configurari ale portbagajului, aducand un plus de utilitate. Nu as merge pe covorasele din lista de optiuni, dar as comanda ulterior, din lista de accesorii, niste covorase de cauciuc atat fata/spate cat si pentru portbagaj.

La capitolul Aspect, nu as merge pe vopsea metalizata, ci pe o combinatie candywhite (alb) cu geamuri spate si luneta fumurii. Este adevarat, albul nu este deosebit de practic la mizeria si praful de pe drumurile noastre, dar mi se pare ca da bine pe varianta Track&Field.

La capitolul Siguranta, as alege:

-faruri bixenon, mai ales ca sunt si adaptive. Desigur, aici s-ar putea pune problema daca merita cu adevarat plusul de siguranta (dar si aspectul) la cei aproape 1.200 euro cu TVA pe care ar trebui sa ii scoti din buzunar;

-volan multifunctional piele, atat pentru plusul de siguranta oferit (prin accesarea facila a comenzilor audio sau ale computerului de bord) cat si pentru confort.

In sfarsit, probabil as opta si pentru alarma antifurt "Plus". Exista, desigur, si solutia aftermarket, dar nu agreez ideea sa imi umble altii la o masina abia cumparata.

Desigur, sunt si alte optiuni care mi-ar face cu ochiul. Dar am incercat sa ma inscriu intr-un buget propriu rezonabil. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la inceput trebuie mentionat ca am avut constrangeri bugetare, si anume orice mi-as fi ales ca si tip de masina sau dotari, trebuia sa ma incadrez in 30,000 EUR. Astea sunt optiunile mele de pe masina, cu comentariile aferente:

Standard in Track & Field:

pachet off-road - scut + optiune off-road: am inceput cu aceasta alegere pentru ca de fapt pentru asta am ales acest model (Track&Field); ma uit printre SUV-urile compacte de mai bine de 1 an; vroiam ceva mai inalt, dar cu capacitati off-road, pentru drumurile de iarna la munte, dar si pentru eventuale escapade (limitate) in afara soselei in vacante. Recunosc cinstit, nu merg cu cortul si imi cam place confortul la deplasari, insa nu mi-e frica nici de putina zgaltaiala pentru a evada putin din civilizatie...

Alte dotari incluse in optiunea Track&Field: sunt multe, si au fost prezentate in alte topic-uri. Masutele mai ales par interesante (cel putin pentru fetele mele ;) ), si indicatorul de presiune pneuri chiar ma face sa stau linistit, pentru ca am inteles ca notifica inclusiv variatii minore ale presiunii in pneuri.

Optionale alese in plus:

RCD 510 - Singurul articol care intr-adevar mi-a luat ochii :D ... Pretul (276 EUR cu TVA), caracteristicile si look-ul l-au recomandat ca o alegere sigura, in lipsa sistemului cu hard-disk si navigatie... Se aude foarte bine, am incercat doar partea de magazie CD, pe care am incarcat-o cu CD-uri "prajite" de mine doar cu MP3-uri. Ca remarca suplimentara, Parazitii parca se aud mai bine decat Maria Callas :D , dar cred ca mai trebuie sa citesc manualul sa vad cum ajustez sunetul...

pachet lumini 1 - (225 EUR cu TVA) sincer, vroiam pachetul 2, cu oglinzile rabatabile electric, insa pana acum nu am nevoie de acest lucru decat de vreo 2-3 ori... Contine senzor lumini, senzor ploaie, chestii destul de utile dar nu foarte... Oglinda interioara electro-crom mi se parea foarte utile la vechea masina pentru condus noaptea, insa de cand am pus folie pe luneta, acest lucru nu mai este o problema...

lumini ambientale - aici chiar nu stiam ce inseamna, masina pe care am comandat-o avea si aceasta optiune, si pentru ca era ieftina (52 EUR cu TVA), am zis ca poate nu strica... Practic sunt 2 led-uri care lumineaza frumos bordul si schimbatorul de viteze pe timp de noapte intr-o lumina difuza rosie...

climatronic - cererea a venit de la sotie, pentru optiunea de bi-zona, insa eu nu stiu cat de eficienta o sa fie, pentru ca spatiul interior nefiind foarte mare, cred ca nu se vor simti diferente semnificative de temperatura. Dar controlul acestei instalatii este extrem de usor si absolut intuitiv... Iar pretul pentru climatronic mi s-a parut chiar OK (382 EUR cu TVA)

volan multifunctional - mi se pare util ca si comenzi, practic poti controla computerul de bord, sistemul audio (volum) si telefonul (daca exista). Pe langa asta, se simte si foarte placut la mana, si fiind negru, sper sa nu se murdareasca in timp (la fosta masina era imbracat in piele crem, si in timp s-a cam innegrit in zonele unde tineam mana). Pretul mi s-a parut putin cam mare, insa in final mi se pare ca merita (276 EUR fara TVA).

cotiera spate tapitata - singura de care nu avem nevoie: am scaune de copii in spate, si practic cotiera in prezent nu este rabatata deloc... Cotiera suplimentara tapitata sta bine-mersi in garaj...

alarma antifurt Plus - la Renault nu am simtit nevoia, insa la masina de 30,000 EUR parca mi s-a parut utila :Driver: . Desi sper sa nu am nevoie de optiunea asta...

Ce simt ca-mi lipseste: tempomat-ul (pentru viitoarele drumuri lungi in afara tarii), dar inteleg ca se poate pune si aftermarket. Deocamdata atat :lol: .

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am ales un Sport&Style(mai mult pentru mersul pe sosea cu mici escapade in offroad), culoare ReflexSilver,

cutie manuala, 2.0 140CP cu urmatoarele dotari:

- Scut intarit si offroad pentru excursiile la munte, pe drumuri forestiere, unde de multe ori aveam probleme cu bolovanii si denivelarile

- park assist mai mult pentru senzorii de parcare deoarece la 1,4m in plus fata de lungimea masinii cred ca pot parca si singur fara probleme

- Climatronic - preferinte diferite intre mine si sotie in ceea ce priveste temperatura

- priza 230V utila dar nu necesara (din pacate am aflat doar dupa ce am luat-o ca duce doar 150W )

- Lumini si vizibilitate II cu lumina de drum permanenta

- Volan multifunctional - suuuper util sa ai comenzile pe volan

- RCD510 - o optiune rezonabila pentru mine d.p.d.v pret/functionalitate (cititorul de SD si CD-changerul ma scutesc de schimbat cd-uri in concediu)

- Incalzire stationara si Pachet Iarna primul este mai mult un moft iar al doilea zic eu o necesitate

- Alarma Plus - la valoarea masinii ar fi o prostie sa nu o montez

- Podea Portbagaj detasabila in speranta ca va mai compensa din portbagajul cam micut

- Tempomat initial standard in S&S va fi montat de dealer dupa ce vine masina, cam nasol dar n-am ce face, deoarece este f. util in concedii pe autostrada

Nu am optat pt. Farurile adaptive din cauza gropilor de la noi (am auzit din zvonuri ca in timp motorasele care misca farurile ar avea de suferit din cauza gropilor) + pretul zic eu destul de mare atat la cumparare dar si dupa la intretinere(poate mai incolo le voi monta dar pt. moment nu). In plus am avut de ales intre incalzirea stationara si faruri deoarece nu ne incadram in buget si deoarece farurile se monteaza mai usor aftermarket am decis s punem incalzirea stationara.

Modificat de nistoras
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!