Jump to content

4Motion - caracteristici & mod de funcționare (Tiguan 5N & 5N2)


dadu
 Share

Postare recomandată

Are cineva ceva informatii tehnice cu privire la sistemul de tractiune? preferabil cat mai multe, timp de reactie, gestiune, etc sau e acelasi de pe passat & co?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Doomy

    4

  • Master22

    4

  • Vlad F Buc

    3

  • dudi_90ss

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

In 1998 Volkswagen presented the highly advanced 4MOTION system as the successor to the fulltime “syncro” all-wheel drive. Over nearly a full decade, the all-wheel drive concept has been continuously further developed in various technical configurations. An important design property of the 4MOTION systems installed in car segments up to the Passat V6 FSI (another technology is used on the Phaeton and Touareg) is the very quick reacting Haldex clutch. The latest version of this technology operates on the Tiguan.

The defined development goal was an all-wheel drive that satisfies the highest standards for driving dynamics and driving safety on the road, while simultaneously offering optimal traction off of the paved trails. In practice, this means: Hardly any perceptible additional fuel consumption, no effects on the engine and no running noises.

The electro-hydraulic Haldex clutch runs in an oil bath. The multi-plate clutch system itself was integrated in the rear axle drive of the Tiguan; the entire unit weighs just 44 kilograms. As soon as speed differences develop between the front and rear axles, two annular piston pumps are activated that build up pressure in the multi-plate clutch and join the axles to one another. The transferable torque varies with the magnitude of the pressure applied to the clutch plates, and this controls the flow of force between the front and rear wheels according to specific needs and stepless. As soon as the clutch detects slip at the front axle, more engine torque is applied to the rear axle. Normally, 90 percent of the propulsive force is to the front wheels and ten percent to the rear. In extreme cases, however, nearly 100 percent can be transferred to the rear axle.

Video VW 4-Motion

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Dar transmisia, desi se numeste 4motion, e pe vascocuplaj? Sau au facut un bine punand Torsen?

Din testele oficiale de pana acum nu imi pot da seama foarte bine de performantele transmisiei, pentru ca toate au fost facute pe trasee proiectate sau modificate pentru Tiguan. Sunt curios cum repartizeaza puterea la roti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu din cate stiu Tiguan-ul are sistemul Haldex ca si celelalte VW cu 4motion :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoare transversale in patru cilindri, sistem de tractiune Haldex.

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Hello, dupa cum si Michael a specificat este vorba despre o evolutie continua a Haldex-ului, variatia de cuplu intre punti este una superioara putand ajunge pana la 100% spate! Un avanataj al acestei solutii constructive este greutatea ei foarte mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate nici eu nu am reusit sa aflu mai multe despre sistem si cu atat mai putin ceea ce ma interesa in mod special - cat de repede este transferat cuplul de pe o punte pe alta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dadu,

Eu am condus 2 sisteme haldex din grup, Skoda Octavia Combi 4x4 si Passat 4motion B6. Astfel pentru aceste modele transferul de cuplu intre puntile motoare se realiza foarte rapid. In teorie ele la pozitia stationara au urmatoarea configuratie

100% fata si 0% spate. totodata din primul centrimetru parcurs tractiunea este mutata din cauza diferenteleor care sunt inregistrate intre punti.

La tiguan se pleaca cu un avantaj net se pleaca de la 90% cu 10% si transferul se realizeaza chiar si mai rapid. Ai vazut in materialul de mai sus si schimbarile aduse sistemului.

Aici trebuie tinunt cont si de ceea ce vrei sa faci la un anumit moment, adica demaraje in tromba etc.......

Daca vii la intalnirea de maine poate dezvoltam subiectul live.

Cu drag,

R

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ca la celelalte masini cu diferential Haldex, transferul catre puntea spate se face in mai puntin de jumatate de secunda, in cazul in care una din rotile de pe puntea fata se roteste in gol cu 15 grade. deci totul dureaza maxim o secunda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multam mult, asta cautam dar e posibil sa fie si mai bine de atat, depinde de generatia haldexului pe care nu pot s-o aflu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

De aproximativ 2 luni sunt fericitul posesor al unei noi masini din clasa VAG un VW Tiguan 1.4 TSI 4motion. In cele 2 luni am parcurs cam 600 de km cu el stiu ca e putin. Nu am apucat sa il pun la masina mea ca si passat-ul dar in viitor o voi face. Nu am program de rulare off-road si as dori daca stie cineva sa imi spuna in ce consta acest lucru, daca e electric, mecanic etc. si daca s-ar putea monta after-market. :) numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e vb de ceva electric.

Practic cand este activatata functia off-road ai tractiune permanenta 4x4 adica trag toate rotile simultan fara sa se mai faca distributia automata in functie de aderenta sau sarcina. Dupa cate stiu eu, masina are permanent 90% tractiune fata si 10% spate, in functie de necesitati aceasta tractiune este mutata automat in functie de necesitati.

Tot aceasta optiune, te ajuta la coborari sau urcari. La coborari, in functie de panta(nu stiu daca si de teren)BC (cred) franeaza automat, astfel incat sa cobori panta cu viteza optima.

La urcare, treapta I functioneaza astfel, nu stiu sa-ti explic tehnic, dar practic accelerezi mai incet, masina poate fi controloata altfel. Beneficiezi de o tractiune mai mare la o turatie mai mica, cred ca acelasi lucru il face reductorul in cazul masinilor off-road, aici totul cred ca se face din BC(cred nu sunt sigur).

Practic, aceasta optiune te ajuta sa nu prajesti ambreajul aiurea.

Singura data cand am ramas intepenit cu masina, a fost atunci cand practic statea pe burta, eram cu rotile in aer. Era vb de un mal langa Dunare, am tras masina langa apa si pana sa-mi dau seama care e treaba ea se afundase singura. Degeaba am incercat sa o pornesc, daca nu ma opream nu cred ca se afunda. Cauciucurile erau de vala iar acel mal argilos era lipit pe toata roata.

Masina este foarte usoara, practic nu trebuie sa ai probleme daca ai anvelope corespunzatoare si nu te arunci in situatii unde garda masinii sa fie mai mica decat obstacolul. Aceasta masina nu trebuie privita sau comparata cu una "dedicata" pentru off-road, cred ca acest SUV este un bun compromis.

Eu unul regret ca nu am cutie automata si incalzire in scaune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru raspuns vlad. dar intrebarea daca se poate pune aftermarket acel modul sau ceva activari din vag-com etc.:)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma pricep dar cred ca este realizabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

nimeni nimic? chiar m-ar interesa de ce piese ar fi nevoie si ce modificari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Nu poti sa ti-l montezi aftermarket... Personal, folosesc acest sistem zilnic (datorita meseriei mele) si sunt foarte multumit de el... Functioneaza exact ca si un reductor in cazul masinilor exclusiv off-road... @Vlad F Buc... O perioada de timp am mers cu masina fara tractiunea 4X4 din cauza unei defectiuni si se simtea o diferenta ca de la cer la pamant... Deci nu cred ca e cum ziceai tu... 90% Fata si 10% Spate... Mai degraba 50-50;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In postul de mai sus Vlad mentiona ca tractiunea 90% fata - 10% spate este in regim de mers NORMAL (permanent), si in functie de conditiile de mers tractiunea se transfera pe puntea spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da... acuma ca am citit inca odata am inteles de voia defapt sa spuna:))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mama ei de comunicare, stau cam prost la capitolul asta, dar o sa-i multumesc lui Andy_B pt. completari si clarificari :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.

Modificat de Voodoo_boy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna,

Unchiumio vrea sa isi deie Touranul pe un Tiguan, nu stiu preul echiparea etc... Stiu doar ca este TDI... Ce ma intereseaza, adica il intereseaza daca este 4x4 sau nu. Permanet sau nu. Cel care il are zici ca ii 4x4 permanent ... dc scrie 4 Motion? Eu iam spus ca bag mana in foc ca 4 Motonul nui permanent. Din cate am vazut pe aceasta pagina ar fi 90% -10% tractiune fata/spate. Si cum ca ar avea un buton magic care ar face 50/50% . Eu din cate m-am documentat nu am vazut acest buton si am fost cu un tiguan echipat R acus un an ca si pasager si nu imi aminteam sa fie 4x4 ci doar 4Motion . Ba mai mult am vazut ca vorbiti si de reductor mic/mare . Adica? Sunteti siguri de ce spuneti? Imi puteti da detali precise?

Va multumesc.

Have a good time

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Toata masinile Tiguan produse in perioada 2008 - 2009 sunt echipate cu sistemul de tractiune 4Motion (Haldex). In 2009 sau inceputul lui 2010, tractiunea integrala a fost introdusa ca optiune de echipare, din ratiuni de reducere a costurilor, diferenta fata de un model fara 4Motion fiind substantiala (daca nu ma insel depaseste 1,000 EUR), precum si din ratiuni de imbunatarile a consumului (masina fara 4Motion este semnificativ mai usoara). Asa cum este descris si mai sus, 4Motion presupune tractiune integrala permanenta, in regim 90% fata si 10% spate. In cazul in care calculatorul detecteaza pierderea aderentei pe puntea fata, tractiunea este transmisa imediat si progresiv catre puntea spate, pana la o proportie de 50% fata - 50% spate.

Masinile echipate cu programul "off-road" care reprezinta o optiune suplimentara (standard doar pentru modelele Track& Field si Track&Style, daca nu ma insel) au un buton in partea din fata a schimbatorului de viteze, sub consola centrala, langa butoanele de control pentru incalzirea in scaune, ESP si sistemul de contorl al presiunii pneurilor. Acest program presupune, din cate stiu, o crestere a sensibilitatii sistemului de control al tractiunii si limitarea electronica a cresterii turatiei la viteze mici pentru evitarea pierderii tractiunii. Aceasta din urma este utila pentru urcarea/coborarea pantelor in conditii dificile (exemplu gheata, mazga, noroi). Cu toate acestea, acest sistem nu poate inlocui in totalitate rolul unui reductor cu care sunt echipate alte modele (Touareg-ul model anterior). Oricum, Tiguanul are standard o treapta 1 de viteza foarte scurta, care nu permite atingerea unor viteze mari. Cel mai important, insa, acest program "off-road" nu are rolul unui diferential blocabil, in sensul ca tractiunea este controlata tot de calculator (si repartizata de acesta), si nu poate fi selectata manual in regim 50% - 50%.

PS: Te rog sa fii mai atent cand scrii - este destul de greu de urmarit mesajul tau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna,

Iti multumesc de aceste informatii precise si la subiect.

Am sa le transmit mai departe...

Mai am o intrebare putin "stubida" deci daca iau un tiguan si nu am aceasta "optiune" de "off-road" , doar 4Motionul clasic... Sa intaleg ca ii ca si un golf IV cu 4 Motion banal?

P.S Imi cer scuze ca m-am exprimat si scris gresit mai sus dar era la o ora tarzie si eram putin obosit.

Have a good time

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate termenul de off -road este prea pretentios pentru cine vrea sa faca "extrem" !!! dar pentru zapezile intra orasenesti sau excursiile "cuminti" prin noroaiele adiacente strazilor asfaltate , sistemul face fata cu brio ! Eu nu am reusit sa blochez "masinuta" atata timp cat nu a fost pusa pe "burta" ( si aici este vorba de experienta soferului )... (scuze pentru "masinuta " dar sunt recent intors dintr-o excursie in State unde Tiguanurile vazute puteat fi comparate cu Polo sau mai bine Lupo de la noi (( Lupo ca si Fox variante mai mici de WV)))...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact cum spune si Alex, depinde foarte mult la ce se asteapta unchiul tau de la masina. Eu am mers pe cateva drumuri forestiere, ceva scurtaturi printr-o padure, precum si gheata si zapada fara probleme. Garda nu este foarte inalta (19cm) dar suficienta pentru dimensiunile si greutatea relativ mica a Tiguanului. Nu stiu cat de buna este comparatia cu un Golf 4Motion. Cand am cumparat masina mi s-a spus ca Tiguanul este construit pe platforma Golf Plus, dar pentru mine acest lucru a fost un avantaj (ca fiabilitate si tinuta de drum).

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!