Jump to content

Teste realizate de revistele auto (Tiguan 5N & 5N2)


DANNY VW
 Share

Postare recomandată

Revista "4x4 Magazine" (Franta) aloca 8 pagini din numarul Martie-Aprilie Tiguanului, pe langa celelalte articole intersante despre ceilalti jucatori din gama: Koleos, Kuga, XC60, CX-7, si comparativul dintre X3 si Freelander 2. Articolul prezinta comportamentul Tiguanului de-a lungul unui traseu de cateva mii de km prin Franta si Spania (Paris St. Cloud-Limoges-Perpignan-Cadaque-Lerida-Farlete-Huesca-Pau-Bayonne-Bordeaux-Paris St. Cloud), traseu care a cuprins atat portiuni de drumuri locale si autostrada cat si drumuri de tara si teren accidentat (dar fara off-road extrem). Vehiculul testat este un Track&Field de 2.0 TDI, 140 CP.

Articolul vorbeste Tiguanul in general de bine (dupa parerea mea neasteptat de bine): "...le VW Tiguan Track&Field est une voiture coherente avec ses ambitions. Agreable a conduire, pratique a utiliser, il est elegant et bien fini" sunt ultimele comentarii din articol, dupa care bineinteles ca francezul face repede o remarca rautacioasa cu privire la necesitatea producerii Tiguanului in 2 variante de caroserie, deoarece lui i se pare Track&Field-ul suficient de capabil si pe sosea/oras. Testul acorda 4 stele (din 5) pentru comportament in mediu urban si drumuri locale, si cate 3 stele (din 5) pentru comportament pe autostrada (penalizare zgomot suparator la viteze peste 130 km/h si suspensiile prea ferme) si in regim de off-road (lipsa reductor si garda la sol limitata). Garda la sol mentionata este de 196 mm. Consumul notat pentru acest test este de 9.1 in mediu urban, 7.2 pe sosea, 8 pe autostrada si 8.1 media. In fine, aici apare un alt comentariu vis-a-vis de informatia afisata pe computerul de bord care a indicat un consum mediue pe traseu mai mic cu 0.7%: "Oh, le menteur!" :D ...

Ca si plusuri, sunt remarcate: caroseria, motorul suplu si economic, finisajele fara cusur, tinuta de drum echilibrata care confera siguranta, sistemul de transmisie, sistemele de siguranta eficiente, dotarile bogate. Ca si minusuri, sunt remarcate: comportamentul putin cam "lenes", lipsa de silentiozitate a motorului, absenta reductorului, dotarile de baza un pic cam sarace, lipsa de confort acustic la drum intins, si lipsa transmisiei automate DSG.

Cateva comentarii personale: pozele mi s-au parut foarte reusite, iar comentariile ziaristului de bun simt. Totusi, eu am mers pe bucatica noastra de autostrada Bucuresti-Constanta cu 150 km/h si nu pot sa spun ca m-a impresionat zgomotul, sau sa devina cumva suparator. In fine, acustica este in ultima instanta o chestie de perceptie personala. Cat despre comportament lenes, mie mi se par reprizele destul de onorabile pentru o asemena masina. Sigur ca nu este CX-7, dar personal nici nu-mi trebuie asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • DANNY VW

    31

  • Michael

    18

  • Raf

    11

  • Andy_B

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

adilucaciu1976

Salut,

ai citit revista sau ai luat informatia de pe net? Daca imi dai un link ar fi super, eu unul nu l-am gasit. Sunt curios sa citesc si eu acest test comparativ sa vad ce spun francezii despre Tiguan.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/gr..._vs_tiguan.html

Aceiasi publicatie a laudat noul motor CR volkswagen intr-un articol din februarie:

"The real star is the engine, though. Our test car was fitted with VW’s new 2.0-litre TDI unit, which now features common-rail injection. Where the old P

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eh, cei de la AutoExpress si englezii in general au adorat si adora Ford-ul pentru ceea ce au facut pentru o parte din marcile din tara lor, ca le-au tinut pe linia de plutire mult timp si pe undeva e firesc sa-l scoata pe Kuga invingator, cu toate ca mi se pare destul de penibila afirmatia ca Tiguan e cu 6 dB mai zgomotos si asta la relanti ! Mai relevanta era o masuratoare in mers, in fine daca ei asa au considerat :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarul e ca, in poze Kuga arata mai bine ca Tiguan... sa vedem in realitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer, mie chiar din poze Kuga nu imi pare decat un C-Max umflat grav cu pompa !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Articol despre Tiguan in revista "l'auto-journal 4x4" no. 44 August/Septembrie. De bine, daca ne gandim ca incepe cu "In cateva luni, Tiguan, fratele mai mic al lui Touareg, s-a ridicat la rangul de star intre SUV-urile compacte, pe punctul de a provoca o ruptura de stoc la VW! Un succes meritat care se poate mari prin introducerea motorizarii diesel de 170 CP, combinand placerea cu sobrietatea". De remarcat ca pentru prima data intr-o revista alta decat germana este remarcat interiorul (sic!), care, desi imprumutat de la Golf Plus, este considerat "bine organizat si bine gandit". Prezentarea se face pe un Sport&Style dotat pe langa standard cu pachet "Offroad", RCD 510 si pachet lumini II. Se remarca faptul ca masina vine in standard cu ESP si senzori de presiune in pneuri, precum si ergonomia spatiului destinat depozitarii bagajelor (bancheta culisanta 10 cm). In concluzie, ca si plusuri se remarca habitaclul vast, usurinta in conducere si comportamentul sigur si placut. Ca si minusuri, sunt mentionate suspensiile ferme, directia putin slaba la viteze mici si performantele "doar" corecte. Ce-o insemna ultimul minus, doar autorul o sti... :)

In aceeasi revista un comparativ haios Nissan Qashqai vs. Renault Koleos intitulat "Verii dusmani" (pe "doar" 12 pagini), precum si o prezentare comparativa a consumurilor oras/sosea/autostrada/regim rapid pentru cele mai multe SUV-uri compacte (RAV4, Qashqai, Outlander, Compass, Tiguan, Koleos, CR-V, 4007, Kuga, Santa Fe, X-Trail si Tucson, toate Diesel cu motorizari intre 2.0 si 2.2. La medie castiga RAV4 (8.7), urmat foarte aproape de Qashqai (8.9), si apoi 2 masini echipate din cate stiu cu TDI-ul de 2.0 PD de la VW - Outlander si Compass (ambele cu 9), si pe 5 Tiguan cu 9.1. De remarcat distantarea severa a Tucsonului pe ultima pozitie cu un scor general de 11 (depunctat de un consum de 13.4 in regim rapid), in timp ce penultima pozitie este ocupata de X-Trail cu 10.1...

Articolul despre Tiguan il pot trimite scanat doritorilor - daca il doriti astept un PM...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Articol in revista "Auto, Motor si Sport" numarul Septembrie 2008. Articolul se numeste "SUVorama" si reprezinta descrierea unui test international la care au fost analizate performantele a 11 SUV-uri compacte, si anume: Opel Antara, Mitsubishi Outlander, Ford Kuga, Nissan X-Trail, Peugeot 4007, Freelander 2, Chevrolet Captiva, Honda CR-V, Renaul Koleos, Toyota RAV4 si, bineinteles, VW Tiguan. Testele au fost efectuate de o echipa europeana de redactori de la reviste de specialitate.

Unele dintre masuratorile complexe incluse in master-test au fost efectuate pe circuite din Cehia, dar cele mai multe probe dinamice au fost efectuate pe circuitul Dekra din Lausitzring. Peste 60 de elemente de referinta au fost luate in calcul in cursul probelor dinamice, cele mai relevante fiind cea de evitare a obstacolelor pe asfalt ud, slalomul de 18m sau manevra elanului pe asfalt uscat. Circuitul de testare al importatorului Hummer din Cehia a fost folosit pentru probele off-road, dar au mai fost parcursi alte sute de km in conditii de ploaie, si trasee pe drumuri nationale europene (intre Stuttgart si Praga) si autostrazi.

Spre surprinderea mea, castigator detasat in master-test a iesit VW Tiguan. Ceea ce m-a surprins nu a fost insa doar ca a iesit castigator, cat avansul fata de urmatorul clasat si restul plutonului. Astfel, VW Tiguan a strans 439 puncte (din 560 maxim posibile), urmat de Ford Kuga cu 397 puncte, Freelander cu 395, iar cele mai slabe punctaje le-au avut Opel Antara cu 356 si Chevrolet Captiva cu 341 puncte.

Criteriile de clasificare s-au impartit in 6 grupe, si anume:

1. Caroserie (dimensiuni interioare, senzatie de spatiu, portbagaj, sarcina utila, functionalitate/variabilitate, echipare standard, echipare optionala, calitate fabricatie). Punctaj Tiguan - 74 (din 100), maxim 75 (Opel Antara) si minim 64 (Ford Kuga!!!)

2. Comfort la drum (comfort la gol, comfort in sarcina, scaune fata, scaune spate, climatizare, zgomot interior. felul zgomotelor). Punctaj Tiguan 87 (din 100), punctaj maxim 89 (Freelander 2), punctaj minim 70 (Toyota RAV4 si Chevrolet Captiva)

3. Grup motor-transmisie (rafinament, curba de cuplu/raspunsul motorului, schimbare trepte/etajare, acceleratie/viteza maxima, reprize, consum, autonomie). Punctaj Tiguan 65 (din 100), punctaj maxim 67 (Renault Koleos), punctaj minim 55 (Chevrolet Captiva)

4. Siguranta (ergonomie si siguranta, echipare de siguranta, ergonomie plansa de bord, vizibilitate, test de faruri). Punctaj Tiguan 75 (din 100), care este si punctaj maxim, iar punctaj minim 53 (Opel Antara)

5. Tinuta de drum (stabilitate in viraje, Testul ISO, schimbare dubla banda, testul elanului, slalom, manevrabilitate, directie, raza de bracaj, tractiune, tinuta de drum in linie dreapta). Punctaj Tiguan 100 (din 110), care este si maxim, punctaj "second-best" Kuga (91), asta doar ca sa il laud :) , si punctaj minim 66 (Opel Antara si Chevrolet Captiva)

6. Frane (franare la rece gol, franare la rece incarcat, franare la cald incarcat, franare de viteza mare, feed-back pedala frana, stabilitate la testul

Modificat de Andy_B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!