Jump to content

Teste realizate de revistele auto (Tiguan 5N & 5N2)


DANNY VW
 Share

Postare recomandată

  • 4 weeks later...
  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • DANNY VW

    31

  • Michael

    18

  • Raf

    11

  • Andy_B

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

Si un comparativ facut de francezi intre Tiguan si RAV 4, "neamtul" fiind declarat invingator.

[url="http://www.turbo.fr/automobile/actualit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dani, am luat si eu linkul cu traducerea in engleza si l-am pus pe un forum BMW, sper ca nu te superi :( Super misto comparatia oricum. Sper ca Tiguan sa faca o figura frumoasa, se simtea nevoia de un SUV si in concernul VAG si nu poate decat sa ne bucure ca este o masina superioara multor altor modele similare in aceeasi gama de pret, din cate zic astia cica ar da nana si lui X3 varianta entry, mai sus trebuie sa comparam cu Touareg deja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa imi permiteti sa fiu eu avocatul din oficiu al concurentei. Testul e facut de o revista bine cunoscuta, dar e vorba totusi de o revista germana. Iar primele doua clasate sunt masini germane (de avut in vedere si ca BMW X3 e de ceva timp pe piata), urmate de doua europene si, in final, de doua asiatice. Si, culmea, principalul competitor vizat de Tiguan si referinta clasei SUV-urilor compacte (e vorba de RAV4) este pe ultimul loc. Desigur, Tiguan nu ar fi ocupat asemenea pozitii in astfel de teste daca nu ar fi fost o masina buna, cu tot subiectivismul unor astfel de evaluari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Michael, zi-mi un singur capitol la care RAV4 este superior X3 :icon_thumright: Uita-te si la cifrele de vanzari ale ambelor modele, mai ales in Germania. Toyota plateste multi, foarte multi bani pentru imaginea care si-a creat-o. Toti cei care doar citesc revistele au impresia ca cei de la Toyota fac niste super masini. Mergeti cu ele, pipaitile si o ramaneti surprinsi ca in practica nu gasiti ceea ce se zice prin reviste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma gandeam la o comparatie X3 vs. RAV4. BMW e totusi marca premium, ca si Land Rover (care, dupa parerea mea, e cel mai capabil in "off-road" dintre toate modelele testate). Din acest punct de vedere, pozitionarea Tiguan inaintea BMW X3 poate sa para ciudata. Dar explicatia ar putea fi ca Tiguan e un nou venit, in vreme ce X3 e mai "batraior".

Ma gandeam, in schimb, la o comparatie intre RAV4 si Tiguan. In acest moment RAV4 este cel mai popular SUV compact, are un consum si emisii de noxe (cel putin la varianta diesel) mai mici decat Tiguan (chiar daca "neamtul" e echipat cu motoare diesel CR de ultima generatie), precum si o imagine mai buna la capitolul fiabilitate.

In rest, sunt capitole unde cele doua modele au calitati comparabile sau unde Tiguan sta mai bine. Iar unul dintre capitolele unde Tiguan este superior (cel putin pe piata romaneasca) este cel al pretului de vanzare.

VW a declarat ca vrea sa submineze in urmatorii ani suprematia Toyota la nivel mondial. Ca va proceda astfel sau ca e vorba doar o strategie prin care isi propune sa contracareze expansiunea japonezilor, inclusiv pe piata europeana, ramane de vazut. Iar Tiguan va fi una dintre armele cu care il vor ataca pe RAV4. De aceea am spus ca mi se pare cam ciudat ca, intr-un test facut de o revista germana, Tiguan sa iasa chiar pe primul loc (inaintea unor modele premium), iar concurentul sau direct, RAV4, abia pe locul sase (ultimul), chiar si dupa Citroen C-Crosser...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dani, am luat si eu linkul cu traducerea in engleza si l-am pus pe un forum BMW, sper ca nu te superi :)) Super misto comparatia oricum. Sper ca Tiguan sa faca o figura frumoasa, se simtea nevoia de un SUV si in concernul VAG si nu poate decat sa ne bucure ca este o masina superioara multor altor modele similare in aceeasi gama de pret, din cate zic astia cica ar da nana si lui X3 varianta entry, mai sus trebuie sa comparam cu Touareg deja.

Nicio problema, nu e link-ul meu si eu l-am preluat de pe site-ul revistei :rolleyes:

Michael nu uita ca in dauna plusurilor RAV-ului, chiar si francezii l-au scos castigator pe Tiguan :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru mine, in momentul asta, totul se reduce la tiguan si freelander2 dar din ce pot sa inteleg din testele de mai sus, tiguan se distanteaza din ce in ce mai mult ca sa nu mai vorbesc de pret.

ps: vizitand si alte forumuri, vad ca noua mandrie a romanului nu mai e aceea de a avea masina nemteasca ci de a avea TOYOTA! Michael stie de ce.

Modificat de dadu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ps: vizitand si alte forumuri, vad ca noua mandrie a romanului nu mai e aceea de a avea masina nemteasca ci de a avea TOYOTA! Michael stie de ce.

Asta insa nu inseamna ca este si cea mai buna alegere, doar pentru ca unii o considera o mandrie ! :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

nu ma asteptam ca 4007 sa surclaseze RAV-ul pentru ca masina asta nici macar nu e un Outlander copiat, e cu mult diferita.

Modificat de dadu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu prea are ce sa te mire, RAV-ul ca mai toate Toyotele si-au construit fiabilitatea pe un marketing foarte agresiv si bine gandit, asta nu inseamna ca masinile sunt slabe, dar nici nu le face mai bune in vreun sens !

P.S. : Nu mai am rabdare sa vina odata Tiguan-ul pentru drive test !! :unsure:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai povestea se repeta: revista germana, locul intai masina germana, locul doi europeana iar ultimele doua clasate asiatice. Cu atat mai mult cu cat Tiguan a fost dezamagitor la capitolul acceleratie 0-100 km/h: 12.5 sec. in test, fata de 10.5 sec. oficial, spre deosebire de competitori, unde diferentele au fost mai mici (chiar nesemnificative la CRV si 4007).

Un plus este consumul inregistrat de Tiguan in test, cel mai mic dintre toti concurentii, desi cifrele oficiale arata un consum mai mare decat RAV4 si CRV si apropiat de cel al lui 4007.

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Un nou test comparativ cu Tiguan :lol:

The turning point in the terrain

http://translate.google.com/translate?u=ht...en&ie=UTF-8

Articolul original :

http://www.autobild.de/artikel/vergleich-m...glk_518911.html

post-1756-1200070561_thumb.jpg

Modificat de DANNY VW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 pagini ale ultimului numar al revistei Quattroruote sunt dedicate unui test comparativ cu titlul “Tiguan, treci in arena. Volkswagen a revenit tarziu in arena SUV-urilor compacte. Iar cei mai experimentati, cum ar fi Outlander sau veteranul RAV4, il asteapta cu motoarele calde.”

Cele trei modele testate sunt, deci, urmatoarele:

-Volkswagen Tiguan 2.0 TDI CR 140 CP Tiptronic Track&Field

-Mitsubishi Outlander DI-D (2.0 TDI PD) 140 CP M6 Instyle

-Toyota RAV4 D-4D 136 CP M6 Sol

Clasamentul final al testului (puncte obtinute din 100 posibile):

1. Tiguan 82 pct.

2. Outlander 81 pct.

3. RAV4 79 pct.

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Well done Tiguan ! Michael poti sa ne spui si la ce capitole a castigat Tiguan-ul si la care mai are "de lucru" ?? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Potrivit autorilor, plusurile Tiguan sunt silentiozitatea, sistemele electronice si calitatea materialelor, iar minusurile confortul pasagerilor spate (tunelul cardanului este deranjant pentru pasagerul spate de pe locul din mijloc), capacitatea portbagajului si frana de mana electronica. Capitolele la care Tiguan a punctat mai bine sunt instrumentarul (cele mai complete informatii despre motor), climatizarea (prezenta duzelor de ventilatie pentru bancheta spate), finisaje (ceva mai bune), accesorii (dotari excelente, inclusiv navi cu harta pentru Romania), siguranta (cinci stele EuroNcap), motor (cel mai silentios), reprize (valori dinamice evident mai bune), transmisie (cu sase trepte si actionare secventiala), tinuta de drum (Tiguan se detaseaza destul de mult), off-road (catarator redutabil, dimensiuni de trecere ceva mai bune), pret (Tiguan sta cel mai bine). Unde sta ceva mai prost: postul de conducere (la interior Tiguan nu are multa personalitate), vizibilitate (retrovizoare mici la Tiguan), consum (trebuie sa tinem insa cont ca Tiguan a fost echipat cu Tiptronic) si garantie (doar 2 ani, spre deosebire de cei 3 ani in cazul competitorilor sai).

Desigur, sunt multe alte informatii utile, pentru care articolul respectiv merita citit. Si, putin off-topic, dar pentru a va starni interesul, in revista mai este un articol interesant intitulat "Tractiune fata sau integrala? Tu spre ce tractiune tragi?", diferitele situatii fiind exemplificate cu Nissan Qashqai si Hyundai Tucson, atat in varianatele cu tractiune fata cat si in cele cu tractiune integrala. Articolul respectiv incearca sa arate cat de mult conteaza tractiunea 4x4 si daca isi merita banii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrucat as dori ca urmatoarea masina sa fie un SUV/CUV compact non-premium, cu motor diesel si cutie automata, am facut, in masura in care a fost posibil, o analiza comparativa "statica" a tuturor modelelor de pe piata romaneasca care indeplinesc aceste criterii. Am eliminat din start din aceasta comparatie Kia Sportage si, respectiv, Ssangyong Actyon si Kyron, din cauza performantelor mai slabe si a designului (in special in cazul Ssangyong). Asa ca pe lista mi-au ramas Dodge Nitro, Hyundai Santa Fe, Nissan Qashqai, Nissan X-Trail, Opel Antara si VW Tiguan (Sport&Style si Track&Field). Desi Santa Fe ar putea fi incadrat, mai degraba, in clasa medie.

Dar care au fost criteriile pe care le-am avut in vedere si rezultatele obtinute (pe o scara de la 1 la 5) :

1. Performante: Nitro (5), Tiguan (3), Qashqai si X-Trail (2), Santa Fe si Antara (1). Diferenta dintre Nitro si ceilalti competitori este data de cuplul motor al acestuia (460 Nm) si este explicabila prin motorizarea de care dispune Nitro: 2.8 litri. Am analizat urmatorii parametrii: acceleratia 0-100 km/h, viteza maxima, precum si raportul dintre cuplul maxim si masa minima in gol a masinii (inclusiv sofer).

2. Utilizare off-road: Tiguan Track&Field si X-Trail (5), Santa Fe si Antara (4), Nitro si Tiguan Sport&Style (2) si Qashqai (1). Am avut in vedere dimensiunile de trecere, mai exact garda la sol, unghiul de rampa, precum si cel mai mic unghi dintre unghiul de apropiere si cel de iesire.

3. Utilizare urbana: Qashqai (5), Tiguan (4), X-Trail (3), Antara si Nitro (2), Santa Fe (1). Am avut in vedere lungimea si latimea vehiculelor.

4. Functionalitate: Santa Fe (5), X-Trail (4), Tiguan, Antara si Nitro (2), Qashqai (1). Aici am evaluat sarcina utila maxima, spatiul pentru pasagerii spate (latimea banchetei spate la nivelul coatelor, spatiul la picioare, inaltimea de la bancheta la plafon), precum si volumul portbagajului "util" (nu am mai luat in calcul spatiile din zona pasajelor rotilor si din jurul rotii de rezerva, in cazul in care aceste spatii erau prea mici).

5. Consum (urban si extraurban): Tiguan si Qashqai (5), Santa Fe si X-Trail (4), Antara (3) si Nitro (1). Dupa cum se poate observa, Nitro are performante bune, dar este penalizat la capitolul consum, care este destul de mare.

6. Siguranta: Qashqai (5), Tiguan (4), X-Trail (3), Santa Fe (1). Nitro si Antara nu au fost inca testate la EuroNcap. Am luat, deci, in calcul, punctajul total obtinut, dar am acordat o pondere mai mare punctajului obtinut la protectia pasagerilor fata.

7. Garantie: X-Trail (5), Tiguan, Antara si Santa Fe (4), Qashqai (2), Nitro (1). Am luat in calcul garantia masinii (careia i-am acordat o pondere mai mare) si garantia impotriva coroziunii.

Pe baza criteriilor enuntate, rezultatele finale au fost urmatoarele : Tiguan Track&Field, Nissan X-Trail si Tiguan Sport&Style (rezultat bun), Santa Fe, Antara si Qashqai (rezultat satisfacator) si Nitro (rezultat slab).

Asa ca am retinut pe lista doar VW Tiguan si Nissan X-Trail. In ce priveste designul modelelor retinute, nu am nicio ezitare de a le ierahiza astfel: 1. Tiguan Sport&Style, 2. Tiguan Track&Field, 3. X-Trail, atat le exterior cat si la interior.

De altfel, din punctul meu de vedere, raportat la toate modelele din test, cele mai reusite ca design exterior mi se par Antara si Qashqai, iar cel mai mai putin reusit X-Trail, care, desi de-abia a aparut pe piata, pare un model invechit. Cat priveste interiorul, fiind vorba de segmentul non-premium, nici unul dintre modele nu exceleaza. As acorda un plus pentru Antara (pacat insa de materialele de slaba calitate folosite) si Santa Fe. La polul opus se situeaza X-Trail, Qashqai si Nitro.

In sfarsit, a mai ramas un singur criteriu, cel al pretului: un X-Trail in echiparea Sport costa 34.272 euro cu TVA. Sa vedem cat costa un Tiguan (am mai adaugat unele optionale, pentru ca echiparea sa fie comparabila cu cea de la X-Trail Sport):

-Sport&Style, la care am mai adaugat scut protectie, program rulare off-road, climatronic, volan multifunctional, podea portbagaj detasabila, vopsea metalizata, CD-changer si pachet lumini si vizibilitate, ajunge la 31.824 euro cu TVA.

-Track&Field, la care am mai adaugat tempomat, jante aliaj 235/55 R17, geamuri laterale si luneta in tenta fumurie, ornamente cromate la geamuri le laterale, climatronic, volan multifunctional piele, podea portbagaj detasabila, vopsea metalizata, CD-changer si pachet lumini si vizibilitate, ajunge la 32.871 euro cu TVA.

Concluzia: Calitatile insumate ale Tiguan si X-Trail sunt, in ansamblu, comparabile, dar Tiguan este mai reusit ca design (apreciere personala) si are un pret mai bun.

Daca aici adaugam si rezultatele din testele revistelor de specialitate, alegerea, in ce ma priveste, nu poate fi, in acest moment, decat una singura: Tiguan. Dar nu am reusit sa ma decid daca va fi Sport&Style (mai ieftin si mai dragut) sau Track&Field (mai bun in off-road).

Mai astept in acest an si lansarea noului venit de la Ford - Kuga -, pe care il voi analiza pe baza acelorasi criterii in cazul in care motorizarea diesel 2.0 TDCI 136 CP va fi echipata cu noua cutie cu dublu ambreiaj Powershift. Ca design exterior, Kuga mi se pare cel mai reusit dintre toate modelele prezentate mai sus.

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!