Jump to content

Frana de mana - schimbare cablu


muniv
 Share

Postare recomandată

Puteai spune de la inceput ca ai schimbat discurile si placutele si astfel era mult mai usoara diagnosticarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare! Ce marca ați folosit la cabluri sa fie mai buna?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

original sau trw. atentie, se comanda dupa serie de sasiu fiind lungimi si grosimi diferite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu parca am luat bosch.

nu cablul e problema, ci burduful mic de cauciuc de la final.

se rupe sau nu sta fixat si intra apa in camasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

se poate ca unele cabluri sa fie inegale din fabrica ?

Avem urmatoarea problema.Cablurile in pozitia de repaus sau actionate stau in pozitia din poza.In repaus levierele de la estrieri sunt revenite conplet.La actionarea franei (3 dinti am numarat eu) , distantele la leviere sunt egale , deschidere de 3 mm masurata., rotile nu incing si nu sunt infranate.Care poate fi cauza , de au acea pozitie inegala ?

20180823_144422.jpg20180823_142854.jpg20180823_142617.jpg20180823_143518.jpg20180823_143441.jpg

poza 2 etrier dreapta fara frana trasa

poza 3 etrier stanga fara frana trasa

poza 4 etrier dreapta cu  frana trasa , cursa 3 mm

poza 5  etrier stanga cu  frana trasa, cursa 3 mm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca sunt inegale ar trebui sa fie cu cod produs stanga-dreapta

eu cand le-am schimbat nu retin sa fi fost diferite.

balansierul ala asa statea si la mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acel balansoar poate sta asa si daca pe o parte plăcutele si discul e mai uzat.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sta asa si cand frana este jos, ce legatura are cu placutele?

si daca ar sta sus, e diferenta de mai mult decat are o placuta carne pe ea de noua.

nu sta in picioare afirmatia ta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eliminam placutele si discurile , sunt noi , schimbate si ele !

Se vede clar in poze ca aceiasi pozitie o are si cu frana trasa si lasata.

La standul de frane apare dezechilibru la franare , unde cablul este mai lung frana tine un pic mai putin !

Din ce am inteles cablurile nu sunt egale , oare sa nu fi fost montate corect ( poate inversate )

Poate mai primim ceva poze de la colegi , cum sunt la ei . Nu stiu daca se mai cunosc  codurile .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar eficienta la franare nu tine de cabluri...din pozele de mai sus etrierii ar lucra corect.Atunci cand levierul franei de mana este jos practic etrierii spate lucreaza ca , cei din fata adica lichidul impinge pistonul/pistonasele...doar ca este impins oarecum prin rotire pe axul ala "filetat".Acolo daca el agata doar la franarea cu pedala se vede la stand.Fata de etrierii fata cei din spate sunt foarte diferiti ca si constructie respectiv functionare.Cablurile si acel "balansoar" stau ca si la mine deci nimic diferit si nu are rost sa te mai stresezi.                                                   Sa nu se inteleaga gresit eu m am referit la eficienta franarii la pedala a etrierilor spate.Eficienta franarii la stationare tine de cabluri logic si de starea lor in camasa.Cred ca cele in cauza au fost verificate...

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Balansoarul ala doar distribuie in mod egal forta pe ambii etrieri. Acum, daca pe cabluri apare o frecare suplimentara pt ca el este uzat, rupt, riginit, sau ca etrierul stang are o problema, atunci astea trebuie rezolvate. Aici ma refer la faptul ca apare o interferenta care face ca efectiv la una din placutele de frana(pe partea stanga sau drepta) sa ajunga o forță mai mica din cauza unor uzuri inegale de-a lungul timpului.  Sau pur si simplu un cablu e mai lung decat celalalt. Doar pe stand vezi distribuirea fortei de franare pe roti, ca sa stii de unde sa incepi cu rezolvarea problemei, daca se constata ca e o problema.

La mine era asa si era din cauza ca unul din cabluri era deteriorat pe exterior, mai exact camasa, ruginit,umflat si arata ca un sarpe care a inghitit un animal mic :), mai ales cand trageam frana de mana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cablurile se misca foarte usor in camasa , le impingi cu degetul asa de usor merg. Excludem si cablurile . In plis cand am dat burduful de protectie al cablului de la etrir am vazut ca este dat si cu o vaselina pe el , ptr protectie banuiesc . Cand am scos cablurile din levirul etrierului si am actionat levierul manual , pistonasul ese afara si levierul revine in pozitia initiala . Ma gandeam sa bag o piulita taiata cu o fanta in partea balansoarului unde cablul pare mai lung ptr a compensa acea lungime si a _ l face sa stea egal . Am mai auzit o versiune ca asa trebuie sa stea ptr ca manerul franei de mana este in stanga cablurilor ( nu in centru ) , iar unul din cabluri trebuie sa fie mai lung ptr a compensa acea distanta . Poate mai primim poze de la colegi cu pozitia corecta . In seara acesta ma duc sa mai vad la cineva o masina si probabil o sa fac si o poza !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru linistea ta

IMG_20171120_162139.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este un pic , dar total invers , la mine este dreapta mai lung , la tine este stanga.

Nu stiu unde naiba sunt scrise codurile dar inclin sa cred ca sunt montate invers .Sau alta varianta , unul schimbat si este de alta dimensiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Au aceeasi lungime in mod normal. Doar daca nu a fost schimbat, dar repet: fa un test pe stamd de testat frane, aia e cel mai sigur. Sau trage de frana de mana incet cate incet verificand in acelasi timp progresul levierelor de pe etriere, sa vezi daca se trag in mod egal. Nu e ceva neaparat anormal sa nu stea pe centru. Tocmai de aceea nu e fixa tija aia, ca nu le era greu sa o proiecteze fixa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un lucru care iarasi ma face sa cred ca unul este mai lung , este faptul ca invelisul alb , care practic este fix are o lungime inegala.In poza se vade clar ca una dun camasi este mai in fata decat cealalta.Astept ca placutele sa se mai aseze un pic si ma duc sa mai repet un test de frane.Referitor la ridicarea levierelor se vede clar in poze ca sunt egal ridicate la un nr ...n de dinti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se vede clar ca unul este mai lung , in aceasta pozitie levierele de la etriere sunt ambele sus , fara nici macar un mm diferenta .

20180823_092204.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa o luam logic. 2 cabluri identice devin inegale daca placutele de pe o parte sunt inegal uzate. Daca intr-o parte ai placute de 9mm si in cealalta ai de 4 mm se observa la cablu diferenta de cativa mm. Cum chestia asta cade din moment ce ai montat totul nou mai ramane pozitionarea cablului pe traseu.

Adica daca cablul din stanga merge pe traseul lui definit din fabrica si cel din stanga merge altfel fata de traseul din fabrica din diferite motive ala din dreapta ramane mai lung la vedere cand actionezi frana de mana. Vezi traseul daca e respectat si nu e prins altfel de catre vre-un mecanic Dorel sau poate ai un suport care e ruginit si s-a indoit. Deci verifica sub masina traseul daca totul este in regula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salutare. Am si eu o problema cu frana de mana la Golf 4. Mai exact...de ceva timp tot se incingea janta stanga spate dupa ce trageam frana de mana cu mirosul aferent. In mers isi dadea drumul dar am zis sa rezolv problema. Am fost la mecanic si mi-a curatat etrierul. Nu s-a rezolvat, asa ca l-am schimbat cu unul nou. Si..surpriza, surpriza cand am ajuns acasa cu masina iar era janta incinsa. De aici, logic am dedus ca nu este etrierul de vina. Mentionez ca levierul atasat de cablu face cam jumatate de cursa cand eliberez frana de mana, dar nu e blocat. Pot sa-l ridic cu degetul. Placutele si discurile au fost schimbate pe masina de un an (10000km) si oricum problema era si inainte de schimb. Deci ma gandeam ca ar fi de vina cablul.

Saptamana viitoare urmeaza sa ma duc la mecanic din nou si intrebarea mea ar fi: credeti ca cablul e de vina sau sa-i spun sa mai caute si altceva (gen lichid de frana, aerisire etrier)

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand se verificau manual etrierii fara cablurile franei de mana conectate si se identifica vinovatul.Erau etrierii ok se tragea frana de mana in gol asta pentru a vedea cablurile daca misca liber si nu agata prin camasi apoi se facea un reglaj al franei de mana(nimic special).Schimba mecanicul asta este clar...in caz de il vezi fugi cat te tin picioarele!

Nu ai treaba cu lichidul sau aerisire ca doar ea a fost deja efectuata...o sa fie nevoie sa infileteze iar pistonasele cand o sa probeze manual levierul franei de mana de pe , pistonas.

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de raspuns. Acu nu pot sa fug de el ca bani i-am dat....trebuie sa rezolve. Dar nu a fost singurul care a zis sa schimb etrierul. Am mai fost la alt mecanic si m-a pus sa trag frana de mana de zeci de ori in timp ce el statea sub masina la roata si baga WD-40. Si vreo 2 saptamani nu am mai sesizat ca se blocheaza (desi probabil nu am fost eu foarte atent). Si cand s-a blocat iar si al doilea mecanic a zis sa schimb etrierul. Asta e acum...teapa mea...m-am scos cu un etrier nou degeaba. Dar problema ramane. Deci din ce inteleg din raspunsul tau, sa-i zic sa verifice cablul neatasat daca agata in camasi si sa regleze frana de mana, nu? Nu are treaba cu lichid de frana, aerisire sau altceva? Vreau sa ma duc cu temele facute de data asta.

Multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
cristi_eftimie

Salut

Are vreun coleg codul de la tuburile prin care intra cablurile de frana de mana in masina???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

sunt mai multe lungimi, ia exact ce ai tu pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!