Jump to content

01282 - Intake Manifold Flap Change-over Valve (n239)


alexander
 Share

Postare recomandată

Salut,

Am un Audi Allroad Quattro 2.5TDI din 2002, la care, dupa ce i-am facut scanarea cu VAG-COM, mi-a aparut eroarea de mai jos.

Am nevoie de ajutor de aceea astept parerile si sfaturile voastre.

Va multumesc.

VIN: WAUZZZ4B62N031186

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: 059-907-401-AKE.LBL

Part No: 4Z7 907 401 B

Component: 2.5l/4VTEDC G000SG D06

Coding: 01018

Shop #: WSC 02325

Part No: 00015059

Component: 130 106EC150_1.R75438505187

WAUZZZ4B62N031186 AUZ7Z0A1949798

1 Fault Found:

01282 - Intake Manifold Flap change-over Valve (N239)

31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Nu esti chiar 'atat de nou' ca sa nu cunosti regulile - SEARCH

2. Legat de problema .... iti spune clar codul, care este problema. Este intrerupt circuitul de alimentare al valvei N239. LE: intermitent => un contact imperfect sau un fir care "face figuri" :icon_cool: Asta in cazul in care nu este o problema interna a valvei (mai exact, a bobinei acesteia)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti multumesc.

Ideea e ca stiu despre ce e vorba, dar pana acum nu am mai intalnit varianta cu "31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent".

In plus, de 1 saptamana consumul brusc spre 14 l/100km iar "afara", pe tempomat, la 100km/h in viteza 6-a nu scade sub 9.6l/100km, in conditiile in care "inainte" de aceasta eroare aveam 7.6l/100km.

Personal nu reusesc sa gasesc o legatura intre aceasta eroare si consumul, pentru ca nu sunt foarte familiarizat cu motorul de 2.5TDI. In general la service am avut 1.9TDI pe care le cunosc bine spre foarte bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti consuma 14% in oras si esti nemultumit?

Dar cit iti lua inainte?

Ca idee,a mea nu scade sub 13.5-14%,desi are vreo 130 kg mai putin ca a ta..

Luigi Vicol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Personal nu reusesc sa gasesc o legatura intre aceasta eroare si consumul, pentru ca nu sunt foarte familiarizat cu motorul de 2.5TDI.

Pai...nu prea au legatura una cu alta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu nu ar trebui sa aiba, dar conform GFS exista minima "sansa" ca "clapeta" de inchidere pt EGR sa fie partial inchisa si atunci fluxul de aer este obturat.

Oricum, mi-am facut azi timp ca sa verific circuitul electric si functionalitatea si se pare ca electroventilul N239 este "defective". O sa comand piesa, o inlocuiesc si vad dupa aceea.

Acum ma pregatesc de un test de compresie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu nu ar trebui sa aiba, dar conform GFS exista minima "sansa" ca "clapeta" de inchidere pt EGR sa fie partial inchisa si atunci fluxul de aer este obturat.

Oricum, mi-am facut azi timp ca sa verific circuitul electric si functionalitatea si se pare ca electroventilul N239 este "defective". O sa comand piesa, o inlocuiesc si vad dupa aceea.

Acum ma pregatesc de un test de compresie.

Nici cu EGR-ul nu are treaba. :D Aici este vorba despre clapeta de admisie; s-a mai discutat. N239, in momentul in care este alimentata deschide o linie de vacuum care la randul sau actioneaza clapeta de admisie (inchide admisia ). Acest lucru se inatampla la oprirea motorului si are ca scop (principal) reducerea/eliminarea "clasicelor" trepidatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect. Acelasi lucru incercam sa-l explic si eu, iar daca clapeta respectiva este actionata putin (nu inchisa complet) din cauza defectarii electroventilului N239, atunci fluxul de aer este diminuat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca citesti putin mai atent, iti dai seama ca nu are cum sa se blocheze clapeta de admisie din cauza lui N239. Acesasta este o electrovalva care se alimenteaza doar in momentul in care opresti motorulu / iei contactul; asta inseamna ca, alimentarea nu dureaza decat ff. putin si mai mult decat atat, nu are legatura (fizica) directa cu clapeta.

Acum...legat de "fluxul de aer diminuat": pana la constatarea unor diferente de consum, cred ca ar fi trebuit sa simti o eventuala lipsa de putere, poate un mers neregulat al motorului, s.a.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

am aceasta eroare daca ma poate ajuta cineva,o sterg si reapare iar in a doua sec:

Address 09: Cent. Elect. Labels: 4F0-910-279.lbl

Part No SW: 4F0 910 279 B HW: 4F0 907 279 B

Component: ILM Fahrer H14 0080

Revision: 00000000 Serial number: 4F0907279

Coding: 0000101

Shop #: WSC 02335 785 00200

VCID: 285BFC93E29B

Part No: 4F1 910 113

Component: Wischer AudiC6 H05 0150

Coding: 00062736

Shop #: WSC 02335

Part No: 4E0 910 557

Component: REGENLICHTSENSORH10 0050

Coding: 00141886

Shop #: WSC 02335

1 Fault Found:

00003 - Control Module

014 - Defective

1 Fault Found:

00003 - Control Module

014 - Defective

Freeze Frame:

Fault Status: 01111110

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 2

Reset counter: 146

Mileage: 96100 km

Time Indication: 0

Date: 2011.02.26

Time: 16:46:00

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modul defect, daca totul functioneaza lasa-l asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!