Jump to content

Ajutor, probleme cu turbina (probabil)


AsSK
 Share

Postare recomandată

SAlutare forumisti.Am o problema uriasa la motor,un 1.9 tdi ajm pe un a6 din 2001.Acum cateva zile am plecat cu masina mai in tromba de la un semafor si cam pe la 3000 de ture am auzit un poc si am tras pe dreapta crezand ca am taiat un cauciuc sau ceva(am trecut peste o cale de tramvai).Dupa ce am vazut ca ,cauciucurile is ok primu lucru care mi-a trecut prin cap a fost turbina.Fum negru nu scoate dar nu mai merge.La relantiu suna parca as avea toba sparta si daca o turez pe la 1300-1400 suna ca avionu si se aude cum trage aer fals.Se aude un fashait din parte stanga a masinii din zona intercoolerului.Ma poate ajuta careva??Precizez ca masina nu mai are vlaga in ea de loc,plec cu ea de pe loc si pana nu ajunge la 10-15 km/h daca las ambreiaju ori imi moare ori se gatuie si merge sacadat parca ar fi pe carburatie si ar fi jicloarele infundate.Ajutatima si pe mine cu ceva sfaturi ca sincer nu as merge la ceva service pana nu vad care e problema si eventual nu as da bani sa schimb ceva furtun ce dureaza 5 minute.Inca ceva am facut o scanare cu vag-u si in meassuring blocks pe canalu 9-10 nu stiu exact am la intake preasure 996.5 care banuiesc ca e o eroare deoarece presiunea pe admisie ar trebui sa stea intre 2000-2200,iar daca o accelerez tot 996.5 ramane.VA MULTUMESC PENTRU ORICE SFAT!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa mai mergi cu ea; pe langa turbina distrusa (asa pare din ce spui), poate mai distrugi si altele (daca nu s-a intamplat deja?!).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa mai mergi cu ea; pe langa turbina distrusa (asa pare din ce spui), poate mai distrugi si altele (daca nu s-a intamplat deja?!).

mersi de "sfat" dar ca sa am turbina distrusa ar trebui sa scoata mult fum dupa ea si nu scoate de loc fum doar o dara mica care este perfect normal.In plus fata de asta am vazut masini cu turbina distrusa si care in 60 km mancau un litru de ulei dar nu e cazu chiar am verificat uleiu si nu a mancat de loc.Rog pe toti care vor sa imi dea sfaturi sa le dea daca sunt in cunostinta de cauza nu doar ca asa au auzit ei.Fara suparare da chiar nu am nevoie de remarci de genu ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ulei mai ai in baie? Daca da, nu cred ca e turbina. Verifica furtunul dintre intercoler si turbina. Poate fi crapat.

L.E. Si alta data pune un nume tenhic topicului, ca poate mai are nevoie si altcineva nevoie de informatia asta si asa o gaseste prea greu.

Modificat de forceturbo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva asemanator am patit si eu la un ALH, doar ca la mine nu s-a auzit un poc ci mai mult un suierat mai puternic, iar restul simptomelor sunt identice cu exceptia fumului, al meu scotand fum...iesise furtunul de la turbo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ulei mai ai in baie? Daca da, nu cred ca e turbina. Verifica furtunul dintre intercoler si turbina. Poate fi crapat.L.E. Si alta data pune un nume tenhic topicului, ca poate mai are nevoie si altcineva nevoie de informatia asta si asa o gaseste prea greu.
Da o sa pun de acuma incolo da asta chiar era o urgenta.Furtunul ala vine pe undeva prin partea inferioara a motorului sa u pot sa ma uit la el si din partea de sus.
Da o sa pun de acuma incolo da asta chiar era o urgenta.Furtunul ala vine pe undeva prin partea inferioara a motorului sa u pot sa ma uit la el si din partea de sus.
Si da uleiul ii tot la jumatate intre min si maxim adica unde ar trebui sa fie.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt aproape convins ca ai un furtun spart la intercooler

nu cred ca e bubuita turbina totusi

urc-o pe un elevator, da-i jos scutul si inspecteaza futunele .

preupun ca se aude din partea stanga , cum privesti din interiorul masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da NeXuS_3 din stanga se aude de langa intercooler am tras de furtun si se misca o sa verific maine sa vad daca nu ii slabit colieru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Furtunul de la intercooler daca se "sparge" ar trebui sa dea fum negru dat fiind faptul ca turbina nu mai baga atata aer cat trebuie si amestecul este mai bogat in motorina. Daca este "crapata" turbina, ar trebui sa da fum alb (stiu pt ca am patit-o) si sa pape mult ulei (pe care il da si pe evacuare afara). Cel mai plauzibil daca masina nu trage si nu ai alte simptome, poate fi sarit/gaurit/etc furtunul dintre filtrul de aer si turbina. Aerul tras de turbina nu mai trece prin MAF si acesta substituie o valoare implicita (nu mai stiu cat este exact). Am avut si eu asa iar masina nu mai tragea de loc cum trebuie. Mai poate fi si o problema cu turbina, sa fi intrat in limp mode, dar asta stiu ca disparea daca opreai motorul un timp. Tu spui ca problema se mentine de mai multa vreme si auzi si acel suierat. Ia legatura si cu Cipos de aici de pe forum, el e specialistul in turbine

LE: Si te rog pe viitor sa dai un titlu mai sugestiv la topicurile pe care le deschizi. Un titlu care sa faca referire la problema ta. Doar "Ajutor" este mult prea vag. O sa il editez eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci problema nu se mentine de mai multa vreme,cu masina nu se poate circula pt ca efectiv nu mai are putere .Nu scoate fum,nu arunca ulei pe evacuare ,mafu scoate intre 250-320 cum ar trebui in mod normal,turbina trage aer,se aude un suierat langa intercooler si am postat doar ca nu mai am presiune pe intake adica pe admisie aprox. 1 fiind presiunea aerului.Ce ramane de vazut is furtunele si asta o sa si fac.Limp mode ii mic copil fata de ce pierdere de putere am (am mai trecut prin limp mode de la un debitmetru stricat).Poate fi sonda deoarece nu se injecteaza suficienta motorina sau ii doar din cauza ca nu se mai formeaza amestecul ,el fiind unul foarte sarac?Multumesc moderatorului ca a schimbat topicul dar am o mica complectare: motorul nu mai trage.deabia isi trage caroseria dupa el cu viteza melcului turbat.:lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea e ca intra in limp mode foarte repede din cauza diferentei de presiune cerute si masurate de MAP. 99,99999999% ca ai colier sarit/furtun spart dupa intercooler, poate FIX la intrarea in galeria de admisie chiar, ca acolo e mai expus la uzura. O sa vezi fum doar inainte sa intre in limp, dupa ce intra in limp poate fi foarte lenesa, dar nici fum nu mai vezi. Nu are nimic cu turbina defectiunea ta si nici nu o afecteaza in vreun fel, insa evident trebuie rezolvata problema. Motorul se tureaza cat de cat in gol macar? Care e viteza maxima, daca ai incercat? Oricum, daca opresti si pornesti motorul in mers, pentru cateva secunde macar ar trebui sa isi revina din limp, ca se reseteaza eroarea. Eu is 99,9999% sigur ca ai limp mode, chiar daca nu iti vine sa crezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi de "sfat" dar ca sa am turbina distrusa ar trebui sa scoata mult fum dupa ea si nu scoate de loc fum doar o dara mica care este perfect normal.In plus fata de asta am vazut masini cu turbina distrusa si care in 60 km mancau un litru de ulei dar nu e cazu chiar am verificat uleiu si nu a mancat de loc.Rog pe toti care vor sa imi dea sfaturi sa le dea daca sunt in cunostinta de cauza nu doar ca asa au auzit ei.Fara suparare da chiar nu am nevoie de remarci de genu ....

Am un prieten care a avut problema cu turbina, simptomele fiind similare cu cele prezentate de tine.Singura diferenta este ca el nu a mai pornit-o; i-a fost teama. Este drept ca exprimarea mea - "distrusa" - este un pic exagerata dar, asta nu inseamna neaparat ax rupt sau turbina "facuta bucatele". Sincer, iti doresc sa nu fi in situatia lui si sa ai parte de un defect mai "usor".

Cat despre treaba cu... "da chiar nu am nevoie de remarci de genu",sa stii ca multi useri ai acestui forum chiar nu stiu prea multe lucruri despre masini/motoare; si cum TU esti mai nou pe aici, nu avem de unde sa stim care este nivelul tau de cunostinte in domeniu. "Remarca de genu...", vroia sa fie doar un sfat in cazul in care te-ai fi incadrat in categoria mai sus mentionata si nu cred ca ar fi fost una deplasata. :D .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci 99% furtun sarit sau spart, desfa scutul (ai 3 suruburi) si vezi ce e pe la intercooler, nu se aude si un cloncanit la motor daca te dai la ea?

Modificat de cipos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probleme de la turbina nu am,mafu indica valori corecte si azi am observat o mica scurgere de ulei pe langa spoiler chiar sub intercooler.Furtunul gros ce intra in intercooler(in partea de jos) este fix si am observat ca unul din furtunasele de langa se cam misca.De mers cu masina nu se poate deoarece demarajul este aproape 0.Cloncanit se aude.Ramane sa o urc pe un elevator si sa vad care ii treaba cu furtunasul acela.Am inteles de la un mecanic ca intercoolerul mai inmagazineaza ulei la baza si daca furtunul ala care se misca e sarit din el mi se pare normal sa am scurgere.Oricum uleiul care e scurt e foarte dilatat deci numai de akolo poate fi.Cam ce tarife sunt la remorcari in bucuresti ca stau in regie si nu prea am unde sa ma bag sub ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vesti noi dar si proaste :icon_thumright: Azi am ridicat-o pe elevator si cand am dat scutu jos am avut o mare surpriza.Intercooleru efectiv spulberat.Capacul de jos sarit complet.Stie careva cam ce preturi is pentru asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!