Jump to content

A3 Vs. S3


David
 Share

Postare recomandată

... cel putin pentru mine.

Am vazut ca sunt multi (destui) cu S3-uri. Dar cum ramane cu A3-ul?

Va intreb ca intentionez sa cumpar un A3 1.8T.

Care sunt diferentele dintre A3 si S3?

Stiu ca S3 nu se produce decat in 3 usi si au motoare mai puternice si 4 roti motoare (heldex).

Ce alte diferente mai sunt: bari suplimentare de stabilizare, alte articulatii, intarituri ale caroseriei?

A3-ul in cauza este din 2002 si are motorul de 150 cai. Cate motoare s-au facut pe 150 cai/ ce cod de motor e mai bun?

Din cate stiu, cel de 150 cai primeste o presiune de la turbina mai mica. Din ce cauza? Are turbina mai mica sau e doar o chestiune de soft?

Din punct de vedere al motoarelor: materialul din care sunt facuti pistoanele/blocul motor este acelasi la ambele motoare A3/S3?

Mentionez ca voi folosi masina zilnic, dar vreau sa fie si destul de sportiva ca altfel imi luam diesel. Ce consum ar putea sa aiba un 1.8T?

Sare de 15% in oras?

Cum pot verifica masina? Care sunt problemele specifice?

Am interfata de diagnoza si vag-com. Cum pot verifica daca s-a dat inapoi kilometrajul?

la cati km se schimba distributia? proprietarul zice ca la 140 000. Mie mi se apre cam mult . Masina are acum 90 000km.

Modificat de David
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

David, treaba nu e foarte complicata, despre A3 vs S3 s-a mai discutat aici pe forum, ai putea gasi topicurile de referinta cu un search.

in mare diferentele consta in:

motorul mai puternic si componente lui (pistoane forjate) etc...sunt mai multe (pe langa turbina K04 fata de un K03 la A3)

caroseria este mai rigidizata, alte suspensii si alte articulatii + alte frane

interiorul e un pic mai special

aripile fata/spate sunt mai umflate la S3

tractiune integrala de tip quattro

nu este vorba doar de softul motorului si look. sunt foarte multe lucruri schimbate.

de aici si pretul ~12.ooo vs ~ 17.ooo Euro

despre consum: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=36237

si ti-am spus, foloseste searsch si vei afla multe

Modificat de adibos3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s3 are pistoane forjate? :) :) :P

acelasi quattro il gasesti si pe a3 1.9tdi si pe a3 1.8t 150/180cp (k03S) si pe s3

Modificat de zGb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, si S3 are bari intre amortizoare din fabrica :( pe fata sus si jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca domnul Vlad poate sa dea mai multe detalii despre aces versus, stiu ca am discutat cu el pe marginea acestui subiect la intalnirea de primavara(Cheia)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbind de A3/S3 8l (1997-2003) -> fata de A3, S3 dispune de:

- aripi fata/spate si, implicit, spoilere fata/sapte mai evazate

- spoilere restilizate

- sasiu sport (diferit de cel al variantei A3 Ambition, adica sport)

- suspensie S cu tot ce implica ea (arcuri, amortizoare, bucse, capete de bara, etc)

- suspensie spate independenta (semi independenta la A3)

- jante de 17"

- bari de rigidizare pentru puntea fata (nu sunt sigur)

- suporti motor si cutie de viteze "heavy-duty"

- cutie cu 6 trepte (A3 1.8 T 180 CP avea tot 5 trepte ca si cel de 150 CP)

- sistem de franare cu discuri ventilate fata/spate (ventilate doar fata la A3)

Vorbind de A3/S3 8P (2003-pana in prezent) -> S3 nu difera asa mult de A3 cum a facut-o prima generatie. Are aceeasi caroserie cu A3, dar in plus:

- sasiu sport

- spoilere restilizate

- sistem de franare prealuat de la S4 ( discuri ventilate fata 345 mm si 310 mm ventilate spate)

- suspensie S

- jante 18

- interior identic cu cel de la A3 Ambition (sport), dotarea standard cuprinzand tapiterie din textil/piele si faruri cu xenon

Cam atat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si interiorul difera la modelul 8L intre A3 si S3. volan, scaune RECARO... indicatoare marcate...etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lol, astea sunt detalii care nu fac o diferenta asa de mare dar intr-adevar: volan,ceasuri bord, maneta schimbator si praguri cu inscriptionare (ultimele cel putin la 8P) :icon_thumright: si sa nu uitam de emblemele exterioare ;) :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in lista lui vlad nu vad nicaieri pistoane forjate...intreb doar ca mi se pare cam tras de par...

vlade nu cumva a3 1.8T quattro 180cp are 6 trepte? fwd are 5 sigur

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DOOM, omu a intrebat care sunt diferente..si la interior scaunele si volanul chiar se simt :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oamenilor, diferentele mari le-am zis. N-am mai stat sa insir si kilometrajul gradat pana la 300, faptul ca acele sunt albe ca si cifrele, etc... :icon_thumright:

Cat despre cutia lui 1.8 T quattro 180 CP, corect Zgb, exista si cu 6 trepte. :icon_thumright:

Pistoane forjate? Nu cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si diferenta de la 200 CP la 265 CP cine o face? (8P)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aaaaah, iar incepeti? Daca vreti sa vorbim si de motoare....motorul 2.0 T de 265 CP difera de cel 2.0 T de 200 CP prin:

- turbina mai mare (K04), cu rotorul compresorului ce poate genera o presiune de 1.2 bari

- intercooler mai mare

- pistoane cu bolturi ranforsate si biele intarite

- camasa cilindrului este ranforsata

- chiulasa este facuta dintr-un aliaj mai rezistent

- timpul de deschidere a supapei de evacuare a fost ajustat pentru puterea marita

- injectoare mai mari

Happy now? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vlad..asa date exacte stii si pt 1.8T de 150 si cel de 225 de pe S3?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

M-am uitat zilele astea pe configuratoare (audi.de/volkswagen.de) samd + gebrauchtwagen tot pe aceleasi site-uri si am constatat nu mai exista in oferta spre configurare motorizarea 1.6 FSI ptr A3/A3 SB/Golf etc. .. sa inteleg ca a fost scoasa si inlocuita cu 1.4 T(F)SI sau care e de fapt strategia ? E cineva cu FSI pe A3 aici, am vazut ca la vs-ul de pe G5 s-a oprit discutia, si intreb asadar aici in afara de tfsi si tdi, e ok FSI-ul ptr Audi ? Am vazut ca si MPI sunt destule A3 prin Bucuresti, asadar si-a dovedit utilitatea/fiabilitatea sau macar priza la public. Scoaterea 1.6 FSI-ului din oferta poate insemna si sfarsitul vietii acestei motorizari in gama VAG?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, 1.6 FSI si 2.0 FSI s-au dus pe copca, cum s-ar zice. Au fost inlocuite de 1.4 TSI in variantele de putere de 122 si 140 CP.

Mama mea are un A3 1.6 MPI de 102 CP care, acum 10 luni, l-am ales in defavoarea unui 1.6 FSI de 115 CP pentru ca performantele si consumul de carburant erau infim mai mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Inca o intrebare... Eleronul de la S3 se poate pune pe un A3? Caroseria S3-ului este din start cu acel eleron sau se pune ulterior tot in fabrica?

Spun pentru ca ma bate un gand sa-mi pun pe A3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aaa si uitasem despre praguri. Cred ca aceeasi intrebare... sunt puse dupa? (imi plac pentru ca sunt foarte simple.. nu exagerate cum sunt la orice "casa de tuning")

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am gasit pe un site extern niste diferente...

For comparison, I used the S3 engine (BHZ) and the Euro A3 200HP 2.0T (BWA) via ETKA upd656. Comparison is done for reference only, and you should always consult with your Audi and/or VW dealer for the latest information. This is by no means an inclusive list, as I tried to find some of the most important components only. Also, I manually compared the two, so please let me know if you find a mistake somewhere.

Some of the items that are the same between the BHZ and BWA:

Crankshaft

Intake and Exhaust Valves

Oil pump/Oil cooler

Ventilation for cylinder block including pcv and breather hoses

Water pump

Radiator

MAF

Throttle body

High pressure fuel pump

Clutch plate and pressure plate

Diverter valve (Same valve, but the S3 dv is located near the throttle body, the 200hp is located on the compressor housing)

n75

Some of the items that are different between the BHZ and BWA:

Flywheel

Connecting rods

Pistons

Timing belt kit

intake and exhaust camshafts

Fuel injectors

Turbocharger and exhaust manifold

FMIC

ECU

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!