Jump to content

Se aud goluri de aer in calorifer


adic
 Share

Postare recomandată

Buna!

De ieri am observat la masina din semnatura ca se aud bolboroseli de sub bord, doar cu motorul cald, si se aude mai pronuntat daca stau pe loc, si o turez pana pe la 2500 rpm. Ceea ce ma deranjeaza, ca nu am schimbat nimic in instalatia de racire, acest sunet a aparut din senin. Deocamdata nu am nici ulei in apa, nici invers, presiunea e ok, adica tevile sunt moi, daca apas pe ele, caldura pe treapta a 4-a e mai slaba decat pe treapta 1, asta nu stiu daca e problema sau nu. Ar trebui sa imi fac griji, sau sa o las asa?

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu motorul in ralanti, intotdeauna vei avea caldura mai slaba pe o treapta superioara a aerotermei. Pentru ca debitul de apa pe circuitul de incalzire e foarte mic.

Ignore.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns.  Ce am mai observat, de dimineata nu a fost masina pornita, acum m-am dus, am desfacut busonul de la vasul de expansiune, si inca era un pic de presiune in sistem. Am inteles ca este o supapa pe acest buson, care are rolul de a elimina aceasta presiune. Eu nu vad decat o chestie neagra, rotunda, care este prinsa de buson, in partea de jos. Daca acela este supapa, cum ar trebui sa functioneze? Am incercat sa suflu in ea, dar nu am putut, de tras am putut sa trag aer prin ea. S-ar putea sa fie blocata?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si inca ceva. Poate e prostie ce intreb, dar sa nu dati cu pietre, incerc sa imi dau seama ce cu ce se mananca. Dupa ce acul a ajuns la 90 grade, furtunul de sus, ce intra in radiator, aproape de radiator este rece rece, iar unde este T-ul, la aproximativ 10 cm de radiator, este fierbinte. Furtunul de jos este rece in totalitate. Furtunurile ce intre in calorifer, una este fierbinte, cealalta este calda. Este OK asa? De ce furtunul de sus de la radiator este rece rece in apropierea radiatorului si fierbinte dupa 10 cm?

Multumesc, si scuze daca intreb prostii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Cu termoostatul inchis furtunul la radiator de sus este cald/fierbinte iar cel de jos este rece.

Sistemul de racire al masinii lucreaza sub presiune, altfel s-ar evapora si/sau ar fierbe mai devreme. Supapa aia/busonul elibereaza cand presiunea depaseste o valoare mare de obicei 0.9-1.5 bari pentru a proteja contra explodarii furtunelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna!

Revin cu o alta chestie ce nu inteleg: am aerisit instalatia prin ridicarea vasului de expansiune la nivelul cel mai inalt, umplerea vasului cu lichid peste limita, si functionarea motorului la ralanti aprox. 30 minute, cu aerul setat pe treapta maxima, fierbinte, termostatul deschis (dupa un drum lung). Dupa 30 min. a disparut bolboroseala, am pus totul la loc, am oprit motorul. Dupa cateva ore am plecat cu masina, intre timp motorul s-a racit, iar dupa cativa km., a reaparut din nou bolboroseala. Operatiunea asta am facut-o de 2 ori, cu acelasi rezultat. Am mai observat ca am acea spuma pe buson, dar pe joja nu este, apa este curata, nu dispare, aerul fierbinte, acul la 90 grade fix, fara fum alb. S-ar putea sa traga aer fals de undeva in timp ce se raceste motorul, sau de ce reapare bolboroseala?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Garnitura de chiulasa. Nu cauta alte explicatii. Daca te deranjeaza, inlocuieste-o. Singura nu se rezolva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
jangabriel.drind

Salutare tuturor!

Am avut și eu probleme cu bolborositul aerului in calorifer! Nu-i dădeam de cap deloc!

Am aerisito de multe ori pe la furtunul acela cu gaură care iese din caloriferul din habitaclu nu știu care este tur sau retur, doar unul are gaură pt aerisire, dar degeaba, mergeam ce mergeam și iar apărea!

Părerile mecanicilor, garnitura de chiulasa trebuie schimbată!!!

Menționez că nu aveam nici antigel in ulei dar nici ulei in antigel! Dar făcea presiune pt că aveam furtunul acela gros de la radiator foarte tare, nu îl puteam stringe cu mâna, nu mai zic că furtunele de la radiatorul din habitaclu le am schimbat pt că mi s-au spart cred că  tot din cauza presiunii.

Am montat o sticlă sub vasul de expansiune, și am văzut că s-a umplut cu antigel, semn că făcea suprapresiune instalația, și arunca antigelul afară pe la supapa de pe vasul de expansiune, cam o data de două ori la suta de km!!!

Atunci am zis că trebuie să desfac motorul să văd ce gasesc! M-am apucat singur să-l desfac să-i găsesc buba, pt că nu prea am încredere în așa-zișii mecanici! Pasatul meu nu a căzut pe mâna nici unui mecanic de când l-am achiziționat! 

Surpriză mare, nu era garnitura arsă !!!

Am găsit găurile din blocul motor prin care face antigelul circuitul înfundate, la vreo trei pistoane!!! Parcă era calcar pietrificat!

Menționez că am băgat cam o dată la doi ani o soluție de curățare a instalației de răcire, și am și schimbat antigelul  tot de atâtea ori deci nu trebuia să apară impurități in sistem!

Nu am mai întâlnit în viața mea așa ceva!!!

Nu lucrez mecanic dar mă pricep, am și scule etc!

Am verificat planeitatea chiuliasei ,care era în regulă, am luat altă garnitură de chiulasa la fel ca  cea dinainte și am montat totul la loc!

Acum merge perfect!

Nu se mai aud bolborosi, nu se mai întăresc furtunele, nu îmi mai dă antigelul afară!!

Sper să fie util și celor care mai au asemenea probleme!

Atașez și o poză cu blocul motor drept dovadă, dar în poză se vede doar pe un piston pt că pe restul am apucat să le curăț iar poza am făcut-o după ce le-am curățat puțin!!!

Măriți poza și uitați vă atenți să vedeți mai bine!!!

Succes!

Scz! Nu mi dă voie să pun poză că are  mai mult de 4mb!

Celor interesați le o pot trimite în privat!

Modificat de jangabriel.drind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorba vine de garnitura arsa. Un singur caz am intalnit la un fiat punto sau panda pe benzina/gaz unde a fost garnitura arsa chiar intre cilindrul 2 si 3, fugea compresia de la unul la celalalt.

Acum sunt gasrnituri de tabla care nu se "ard" niciodata.

La passatul propriu am vazut clar pe unde scapa compresia spre un canal de racire la demontare. Acum la o jetta 1991 1.6 carburatie aud aceleasi borboloseli, nu incinge nu da afara, nu completez antigel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 hours ago, jangabriel.drind said:

 ...Scz! Nu mi dă voie să pun poză că are  mai mult de 4mb!

 

Le puteti deschide in paint, le dati ''resize'' cateva procente sa iasa sub 4 mb, sau puteti folosi site-uri care fac filesharing, de exemplu Dropbox.

Acolo am pus pozele primite

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

grandtourismodiesel

Pare a fi de la solutie de etansat radiatorul care se pune in antigel.Ma refer la solutia lichida care se gaseste in comert

 

De la solutie de flush, nu infunzi nimic.Nu se pietrifica !

Modificat de grandtourismodiesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Si la mine a reinceput sa se auda aceste borboroseli dar numai dupa ce se incalzeste motorul si dupa care dispar, se aude un pic la accelerare si pana la repornire nu prea se mai aud. Ideea e ca nu am presiune pe instalatie sa dea afara din borcan apa ,uleiul si el curat fara spuma si borcanul la fel e curat numai ca azi am pus mana pe furtunul de jos de la termostat si era rece, dupa un drum de 50 de km, in treapata a 4'a sa vad daca face presiune. Pe vcds aveam 90 de grade la bord iar la motor 89 de grade. De obicei cand mai testam pe la 85 de grade furtunul era caldut spre fierbinte. Cand am cumparat in 2012 termostatul scria pe el 83 de grade. E posibil ca din cauza termostatului pe inchis sa se mai auda goluri in calorifer? Mentionez, la drum intins nu se aud goluri in calorifer doar in oras, gen plecari de la semafor si asta la cateva plecari dupa care nu se mai aude.

Modificat de zipp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-are treaba termostatul. Nivelul de lichid este ok? Daca nu completeaza, si vezi daca mai face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu am compleat deloc lichid de cand am schimbat distributia, din vara anului trecut. Oricum golurile le aud de cand am schimbat bujiie de la incalzirea auxiliara, spre exemplu ieri nu am auzit nici o clipoceala si am mers prin oras in jur de 2 ore. Ajung la vorba colegilor, atata timp cat se aud doar golurile si nu am alte efecte negative ii dau bataie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salutare!

Se poate ca din cauza unei crapaturi la carcasa termostatului sa se auda goluri in calorifer? Stiu ca este acelasi sistem, dar nu sunt sigur ca poate sa patrunda aer prin crapatura aia.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca crapatura are contact cu aerul, mai degraba iese antigelul in exterior, avand presiune mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare am și eu o problemă foarte ciudată.

Passat 1.9TDI 130 CP AVF 2002

-motorul se încălzește foarte bine, bagă căldură în habitaclu foarte vinde dar se aud in accelerare acele "bolboroseli" foarte puțin.

-Apa ajunge la 90 de grade și acolo rămâne doar că dacă merg mai tare cu ea se urcă apa in vas și o dă afară pe la supapa de sub vas(asta numai cu motorul cald, cu el rece până la 90 de grade nu o sa afară), fără a fi ulei in antigel sau antigel in ulei și nu bolborosește in vas.

- Problema studiată e și faptul că furtunul de sub vasul de expansiune este rece, furtunul de sus care intra în radiator este rece și se încălzește foarte foarte greu, radiatorul rămânând rece în toată această perioadă,inclusiv in partea stângă.

-Furtunul gros este fără presiune atâta timp cât stă pe loc mașina la 90 de grade, dar după o bucată de talpă urcă apa mai tare sus și face și acea presiune (dar nu îl împietrește.

Orice părere este binevenita.

Va mulțumesc.

Modificat de ovidiu_xxl2006
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as schimba termostatul, sa elimini posibilitatea de a ramane blocat.

Daca asta nu rezolva nimic, demontezi distributia si scoti pompa de apa sa verifici paletii (putin probabil sa aiba ceva).

Daca se constata ca pompa e ok, continui cu demontatul si schimbi garnitura de chiulasa. Eventual verifici si planeitatea chiulasei.

Cel mai probabil e ruginita garnitura intr-un punct si iti baga compresia in instalatia de racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc pentru sfaturi.

După o inspectare mai amănunțită a vasului de expansiune am constatat faptul că pe supapa bușonului și pe pereții vasului de expansiune pe interior exista că niște firicele negre și subțiri ca un "mâl" iar supapa bușonului era plină cu acest "mâl"

Zilele acestea mă apuc de ea sa văd ce pot face și revin cu noutăți.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum doi ani ,pe la 300 .000 km am segmentat motorul  -1,6 AHL-plus refacut chiulasa si toate cele necesare plus garnitura chiulasa , ocazie cu care am vazut ca este din tabla , deci este aproape imposibil sa se arda asa cum fac cele din material compozit , acelasi lucru l-a spus si mecanicul .......cand am cumparat masina in 2014 de la un magar de samsar din timisoara , era termostatul blocat pe inchis si pana la lugoj cred ca l-am fiert de vreo 4-5 ori la 120 grade , noroc ca era ger afara,apoi am dat jos termostatul si totul a fost ok , la schimbarea de care ziceam garnitura a fost intacta............asadar , sunt slabe sanse sa gasiti garnitura defecta , cautati altundeva defectul daca aveti probleme cu racirea......si niciodata nu cumparati pompa de apa cu palete din plastic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu "se arde". Se corodeaza. Ori ea, ori chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu problemă prezentată mai sus.

Am înlocuit termostatul cu unul nou, am dat pompa de apă jos și verificată,totul în regulă până aici, înlocuit antigel, făcut aerisire.

Cu motorul încins am turat mașina foarte tare și nu se vad urme de gaze sau bule de aer in vas.(cu motorul încins)

Problema persistă în ideea că radiatorul din fața sa încălzit, la un moment dat frigea la partea superioară dar jos furtunul care iese din termostat nu sa înfierbântat corespunzător la o "forja" a mașinii și a dat un pic antigelul afară tot pe la supapa de sub vas, dar mai puțin că înainte (asta după ce am forjat bine mașina în ideea sa deschid termostatul)

Nu înțeleg de ce nu se înfierbântă furtunul de la termostat care da în radiator...

Pare să nu își facă circuitul de răcire in mod corespunzător (in vas vine antigel și pleacă în același timp că am verificat lucrul ăsta)

Ceva păreri sunt bine venite.

Mulțumesc.

Modificat de ovidiu_xxl2006
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate termostatul si circula cu ea asa cateva zile, ca nu e asa frig acum. Vezi cum se comporta.

Fara termostat, atat turul si returul vor trebui sa se incalzeasca ambele la fel.

Modificat de Calin78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

              Cred ca ai infundat o parte din circuitul de racire(poate fi un furtun,supapa de la vasul de expansiune,radiatorul,niste orificii prin chiulasa).La mine la t4 incepuse sa faca un pic de presiune, dar am schimbat radiatorul de racire si s-a rezolvat problema.La un cielo am patit acelasi lucru pentru ca se infundase circuitul din interiorul clapetei de acceleratie.

              Parerea mea este sa dai drumul la antigel si sa sufli pe fiecare furtun,furtunas,radiator,etc.Dupa aceea treci la probleme mai grave.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!