Jump to content

Problema Emisii Co2


some
 Share

Postare recomandată

Sal !!! Acu 3 saptamani a trebuit sa imi fac inspectia tehnica periodica la masina (Golf 3 din 93' 1.4 ABD 44kW). Inainte de asta motorul mergea rau, murea la relanti sau in mers cand apasam ambreajul. Undeva langa toba intermediara era o fisura si am mers la service sa o sudeze inainte sa ma duc la ITP, dupa aceasta operatiune nu a mai murit motorul in mers si relantiul si-a revenit. Masina nu a luat inspectia din cauza ca aveam emisiile de CO2 peste limita, la roata stanga spate nu prindea bine frana si o bucsa inferioara stanga fata era dusa insa cei de acolo au trecut cu vederea peste roata stanga spate fara frana si bucsa. Am ramas la CO2, ei au spus ca sonda lambda este de vina. Am luat masina, am mers la magazin am cumparat sonda, bujii si bucsa si am dus masina la service. Acolo le-am spus si de roata stanga spate, si i-am rugat sa verifice injectia deoarece curgea ceva pe langa o garnitura. Dupa 2 zile m-au sunat si mi-au spus ca un tachet nu lucreaza cum trebuie si le-am spus sa il schimbe, dupa ce au schimbat tachetul s-au uitat si la chiulasa si au spus ca trebuie rectificata.. au rectificat si chiulasa si supapele si au schimbat si capacul de delcou care era crepat. Dupa ce am ridicat masina din service am constatat ca mergea la fel de prost ca inainte iar unul dintre mecanici a spus ca trebuie sa fac cativa kilometrii sa isi faca supapele rodajul. Dupa 100 km am mers inapoi sa imi regleze avansul si am plecat la ITP din nou. Acolo la relanti emisiile CO2 erau bune dar la 2300 -2400 RPM , la sonda Lambda arata cu 20 de sutimi mai mult de limita. Ce-i de la service au spus ca nu au ce sa mai regleze din cauza sondei. Intrebarea mea este: ce as putea face sa imi iasa emisile la limita... as putea face sa "pacalesc sonda lambda" cumva sa nu faca amestecul asa concetrat ? sau care ar fi cauza emisiilor peste limita ?

Apropo.. inainte sa ma duc la ITP am bagat benzina fara plumb 98' !

Sunt foarte dezamagit ca am schimbat si am reparat piese fara nici un rezultat! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • giony82

    6

  • some

    5

  • Cristi Sacalul

    5

  • alin12

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cu o mica atentie se revolva. Daca nu vezi in ce stare ii catu, sonda ii boshe sau ii universala? Shmecherii nu prea poti sa faci la masina ca amestecu ii facut de ecu cu datele primite de la lambda. Filtru de aer nu ii imbacsit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tu esti sigur ca cei de la service au facut tot ceea ce au spus ca o sa faca pentru ca din descrierea ta vorbeati la telefon si tu le dadeai acordul , poate gresesc si ii cunosti pe mecanici si atunci este alta problema.

Curios cum se ajunge de la inlocuit o sonda la rectificatul chiuloasei dar de ....

offtopic - data viitoare scrie si tu cu caractere normale , mai ales ca ai scris ceva , nu doar 2 randuri .

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@D@ny: in primul rand imi cer scuze de caractere. Dupa ce vorbeam la telefon mergeam si pe la ei :D.. de fiecare data mi-au arata ce au schimbat si mi-au dat inapoi si piesele stricate. chiulasa era crepata intre supape si avea mai multe probleme, un semering era varza pe unde pierdeam ulei mult. De schimbat au schimbat tot ce le-am zis.

Oare chiar nu pot sa rezolv problema cumva?

@sergiu : Filtru de aer ii schimbat de vreo 2 luni.. am incercat cu aia de la ITP si fara filtru da rezultatele erau aceleasi iar sonda ii boshe

Modificat de some
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate cei de la ITP au zis ca nu iti ies gazele ca sa fac si ei de o ciorba. Data viitoare du-te in alta parte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate cei de la ITP au zis ca nu iti ies gazele ca sa fac si ei de o ciorba. Data viitoare du-te in alta parte

hehe.. crezi ca nu am incercat sa "ii dau de o ciorba" si a spus ca ii e frica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Problema sa rezolvat... aparatul care masoara emisiile a fost defect azi cand am fost din nou emisiile erau bune dar nu dau vina pe cei da la ITP.. se poate sa isi fi revenit si sonda lambda si sa faca amestecul cum trebuie ! :salut: :salut:

Se poate inchide topicul, multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Pentru cei care fac RAR un sfat privind emisiile: dupa ce faceti schimbul de ulei si implicit filtru luati si un duralube acu sunt 2 tipuri, unul se pune la schimb si unul se poate pune pana in 1.000 de km facuti de la schimb si va mai reduce cu cel putin 10-15 la suta emisiile (ei zic ca pana la 50 la suta dar...). Oricum ideea e ca 1 milion cel de la schimb si 1.200 celalat ajuta si la RAR plus ca ajuta si motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si daca am diesel ma ajuta ??martea viitoare tre sa merg la RAR :-s

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca nu se baga aditivi in ulei ca strici motorul, chiar daca se face reclama la ele in draci. Cei mai buni aditivi sunt aditivii din ulei recomandati de fabricant.

In plus noxele ies cand nu ai aprinderea cum trebuie (sonda lambda, filtre infundate, aer fals, injectoare infundate si benzina). In caz ca-ti ies gazele peste maxim ar trebui verificat aprinderea si alimentarea nu uleiul si bagat benzina buna nu de la benzinaria din coltul strazii cu 2 pompe si biroul de 2 pe 2. Am vazut masini care mancau foarte putin ulei si tot aveau gaze. Emisiile ies optime si valoarea emisiilor este nominala doar cand se face arderea completa si amestecul este optim, de aia s-a inventat sonda lambda ca sa vada ECU cat oxigen este in gazele de esapament sa regleze amestecul optim, adica sa se arda toata benzina.

La masinile mai noi s-a facut recircularea gazelor mai ales la relantiu ca sa nu se polueze atat. Adica se mai ard odata gazele. Nu mai stiu daca si la G3 este la fel dar daca este este un sistem mai vechi.

Trust me :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna ziua!

Am Golf III 1598 cmc benzina, tip 1HXO motor ABU, catalizator cu o sonda cu 4 fire, si va rog sa/mi expuneti pareri/proceduri legat de scaderea valorilor rezultate la testul noxelor facut la RAR Cluj.

Doresc asta pentru ca masina am inteles ca e EURO 2 si cel putin teoretic ar trebui sa indeplineasca acest standard.

Masina merge si arata foarte bine, nu sunt sunete ciudate si nici gaze exagerate vizibile cu ochiul liber la teava de esapament.

Nu am remarcat consum semnificativ de ulei in acesti aprox 3000 de km care i/am facut cu ea, e adusa de mine din Germania.

Citez de pe documentul rezultat in urma analizei gazelor emis de RAR:

HC : 175 ppm

CO : 4.16 %

CO2 : 11.57 %

O2: 1.58 %

CO Corr: 3.96 % Vol

Lambda: 0.943

Temp ulei: 83 C

RPM: 2259 rpm

HC : 179 ppm

CO : 4.41 %

CO2 : 11.11 %

O2: 1.90 %

CO Corr: 4.26 % Vol

Lambda: 0.948

Temp ulei: 83 C

RPM: 815 rpm

Evident, cu aceste valori am primit Respins si acum caut cauzele ce duc la aceste valori aberante. Nu am pregatire in mecanica dar e un hobby pt mine si din aceasta cauza as vrea sa stiu ce genereaza valorile marite si cum as putea interveni la a remedia cauzele valorilor marite.

Azi voi avea si un test motor ( nu am sculele necesare in proprietate) si voi pune si acele rezultate ulterior.

Apreciez orice raspuns din partea celor mai avizati de cat mine si multumesc anticipat. Daca am postat gresit reg pe cine poate sa mute acest post in sectiunea potrivita.

Modificat de bizpenet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sfat: mergeti la ITP cu benzina cu cifra octanica care e recomandata de VW. (cu cat este mai mare cifra oct. automat cresc si emisiile)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LAUNCH X431 s-a conectat si a dat 00515 Hall sender-G40 No signal

VAG-COM a dat eroarea 2 la scurta vreme de la conectare si in final ne/am multumit cu primul rezultat.

Benzina folosita cu ocazia inspectiei tehnice la RAR a fost OMV100.

Mi s/a sugerat ca ar trebui sa fie verificate/curatate contactele electrice de la cuplaje, ar tebui verificate/inlocuite bujiile apoi verificat/reglat din nou avansul care presupunem ca e cauza emisiilor exagerate.

Astept in continuare orice sugestie/parere si multumesc anticipat pentru asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lambda: 0.943

Lambda: 0.948

Eu zic ca-i sonda lambda. Aia tre sa aibe valori de 1+/-0,03 (volti) si la tine sunt peste. E imbacsita si nu mai citeste bine si cu ocazia asta iti da amestec mai bogat deci arderile nu sunt complete si ai exces de CO2. Sper sa nu ma insel cu ultima afirmatie.

Bag-o la VAG si vezi ca tre sa oscileze undeva intre 0,97 si 1,03. Daca mai sare din cand in cand peste e OK dar daca nu ajunge la valorile astea deloc atunci sigur e sonda.

Repet... nu o schimba pana nu o bagi la VAG pentru ca se poate sa fi scos aia fisa rezultatelor pana nu s-a stabilizat sonda. Ea da oricum peste cote cand accelerezi sau decelerezi insa cand ai turatia constanta cat de cat, ea trebuie sa fie intre 0,97 si 1,03.

LE: am cautat pe google si am mai gasit valori pentru sondele lambda. Probabil astea care le0am gasit pe google sunt tipuri mai noi si lucreaza la alt voltaj. Valoarea optima trebuie sa fie 0,45V pentru o ardere perfecta. Iar oscilatiile sunt intre 0,2V si 0,6V. Luand si astea in considerare valorile tale sunt in afara.

bafta si sa ne spui ce a fost ca sunt chiar curios :D

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer sa fiu...nu prea stiu de capul lor baietzii de la RAR...am fost si eu acum cateva zile si...surpriza,in loc de anul de fabricatie 1995 mi au trecut foarte frumos 1998 :huh:...mi ar fi placut sa o las asa,dar la cat este taxa sa o pot inmatricula...am decis sa ma dooc inapoi sa mi rezolve problema.Acum sunt multzumit si cu ea mai veche...dar macar sunt sigur k platesc mai putin la taxa si stiu k o pot inmatricula :DAsaaa k avetzi grija...verificatzi actele.Salutare :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare de ce tot incearca cei de la RAR sa traga in teapa. Nu putem face nimic? OPC? Politia? Nu este primul caz de care aud. Inregistrarea altui an in acte pt taxa. Cat si masinile pe motorina trecute noneuro pentru ca RAR nu are cum citi emisiile (nu au aparatura necesara).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua!

Intre timp am schimbat ulei si filtru, sonda lambda si senzorul de temperatura care se pare ca la bord indica o temperatura si catre chipul masinii alta iar acum buletinul de analiza arata asa:

HC : 53 ppm

CO : 0.26 %

CO2 : 13.43 %

O2: 1.32 %

CO Corr: 0.28 % Vol

Lambda: 1.056

Temp ulei: 81 C

RPM: 2299 rpm

HC : 86 ppm

CO : 0.17 %

CO2 : 13.10 %

O2: 1.91 %

CO Corr: 0.19 % Vol

Lambda: 1.090

Temp ulei: 81 C

RPM: 802 rpm

... RESPINS

Se pare ca am inca O2 prea mare ceea ce dupa cei de la RAR duce la valoarea lambda mare cand e turat.

Sugestia lor e sa reverific toata linia de evacuare ca aceasta valoare a oxigenului e din cauza neetanseitatii evacuarii.

In ceea ce priveste VAG-COM-ul mesajul e " No errors found" .

Ca functionare insa, trebuie sa fiu atent la pornirile de pe loc pentru ca alfel demarez ca/n filme, merge extraordinar de bine si daca ma gandesc la Dacia din fata mea care a trecut fara probleme cu gaurile ei de rugina evidente cu tot nu pot decat sa simt inca o data ca traiesc in partea balcanica a lumii...

In continuare astept orice sugestie/sfat pt ca sunt mai mult decat bine venite....

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faptul ca nu ai defecte nu inseamna ca totul este in regula si sub control ! Emisia de O2 inseamna ca ai o fisura(i) pe coloana de esapament,

daca infunzi teava de esapament la iesire motorul va da sa se opreasca sau chiar se opreste daca stii sa infunzi bine teava. Ai incercat ?

CO-ul este bun, CO2 mai are de urcat pana pe la 14-15 %. Factorul lambda trebuie sa fie intre 0.97-1.03. Este un factor calculat de aparat pe baza unei formule a lui Brettshnneider si ATENTIE !!! sa nu se confunde cu tensiunea generata de sonda lambda care trebuie sa fie intre 0.1 - 0.9 V.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare,

Am aceeasi problema si eu, am fost acum cateva zile la RAR, depasire de noxe. Din cate imi aduc aminte am vazut la sonda lambda 1.0XX (unde X variaza).Cel de la RAR a incercat sa ma "ajute" folosind carpa, a turat-o pe la 2500, dupa ce a dus-o si in 6000 si ceva, si intr-un final a zis ca nu are ce-i face. Trebuie sa verific tobele sa fie etanse, si sa reglez motoru ca nu prea merge rotund. Precizez ca i-am facut recent distributia, filtru de aer, ulei schimbate acum 3-4000 km, schimbat capac delcou acum o luna, iar fum nu scoate..doar daca te uiti f atent, si sa fie un fundal inchis in spate.

Asadar am fost la un service (destul de seriosi oamenii zic eu, aparatura ...). Au zis ca motoru e bine pus la punct, tobele sunt etanse. Apropo , tobele sunt noi toate, mai putin teava de la catalizator.Sfatul de la service, a fost sa pun benzina 98 si cu aditivi ca sa trec noxele..sonda lambda putand fi cauza lor.Cel de la RAR m-a sfatuit doar sa pun 98+aditiv, reglat motor.

Intrebarea mea ar fi daca are sens sa schimb si uleiul, si am vreo sansa sa trec noxele punand benzina 98 +aditiv. Trebuie sa rulez cu benzina aia 98 un nr de km inainte sa ma duc la RAR? Oricum, undeva pe luni o sa fac un test VAG sa vad care e treaba cu sonda. Masina consuma normal pt un motor 1.8 zic eu. vreo 9 in oras, 7 in exterior, si e destul de vioi motoru.

Modificat de giony82
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa multi ani de experienta pot sa afirm ca : benzina influenteaza mult nivelul noxelor dar daca la motor nu functioneaza corect senzorii poti pune orice benzina, ca rezultatele nu ies .... Iar daca senzorii functioneaza corect, noxele ies ...conform standardelor. In privinta uleiului , daca este " intoxicat " cu benzina atunci noxele nu ies nicicum. Ptr a stii daca este intoxicat sau nu trebuie sa ai acces la un aparat de masura - un analizor de gaze- si vei urmarii variatia noxelor cu si fara tubulatura gazelor de carter. Daca apar deviatii mai mari de 10% atunci sant probleme . Dar ptr a trage niste concluzii fii amabil si afiseaza niste date ale masuratorilor, altfel totul este apa de ploaie !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am putut face testul VAG, nu s-a putut conecta. In schimb, am aflat ca am pe masina alt delco decat cel tipic pt un motor 1.8(aveam din ala cu furtun de aer). Am gasit unul la dezmembrari si dupa ce l-am schimbat merge rotund. Ma duc curand pe la RAR si revin cu detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Revin cu detalii: respins de 2 ori :)

Prima data: (2 masuratori)

RPM:910

CO: 0.37

CO2: 14.7

HC: 205

O2: 0.76

CO cor: 0.37

lambda: 1.016

Temp: 88

________

RPM:2240

CO:1,29

CO2:11.9

HC:1358

O2: 4.0

CO cor:1,46

lambda:1.102

Temp:93

A doua masuratoare:

RPM: 850

CO:0.42

CO2: 14.9

HC:92

O2: 0.63

CO cor:0.42

lambda:1.013

Temp: --- (aici nu imi dau seama care e faza..tinusem motoru pornit inainte sa intru, imi arata in bord 90grade apa)

Diferente la a doua oara: delcou schimbat (fara furtun aer), bujii noi, etansat evacuare, aditiv sonax in benzina. Problema ar fi la motor ca daca ii dau avans sa stea in 900-1000 rpm , merge intrerupt, balbaie la acceleratie. Doar in 875-900 merge ok. I-am facut si scanare VAG, sonda lambda e ok, nu are coduri de eroare stocate.

As fi recunoscator daca m-ar putea ajuta cineva cu un sfat. Am sanse cu un catalizator nou sa trec testu de noxe?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa datele afisate se vede clar ca in turatie ai emisii de noxe mai mari. Faptul ca nu ai cod de defect la sonda lambda asta nu inseamna ca e si buna.

Vezi si urmareste variatia tensiunii in timp, poate ca ea este lenesa sau blocata la o anumita valoare. Abia daca ea functioneaza corect poti acuza catalizatorul !

Si apoi , cine te-a invatat sa umbli la avansul de aprindere fara o lampa stroboscopica ? Crezi ca-i Dacie, care conform unora merge si-asa ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Mai devreme am iesit si eu din R.A.R. si mi-am notat rezultatele la noxe. Acestea sunt:

HC: 123 ppm

CO: 0.25%

CO2: 14.52%

O2: 1.63%

CO corr: 0.25% Vol

Lambda: 1.064

NO -- ppm

Temp. ulei: 15 grade C

RPM: 811

________

HC: 241 ppm

CO: 0.19%

CO2: 14.68%

O2: 0.76%

CO corr: 0.19% Vol

Lambda: 1.020

NO -- ppm

Temp. ulei: 15 grade C

RPM: 3187

Acum, nu stiu ce sa zic... acolo nu mi-au spus nimic altceva decat sa ma duc Joi dupa acte. Franele era corespunzatoare, si restul testelor. Din ce am vazut aici pe forum mi se par putin cam ridicate valorile care le-a scos masina mea. Dar ma gandesc ca daca erau probleme ma anuntau pe loc cum am observat ca s-a intamplat si la restul dintre voi, nu sa astept pana Joi ca sa imi spuna ca am CO2 prea mare spre exemplu, sau mai stiu eu ce. Cei care au mai multa experienta, ce valori sunt prea ridicate sau prea scazute la mine si care ar fi normalul. Ms mult

post-34455-1225541569_thumb.jpgpost-34455-1225541581_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , am cumparat si eu un golf 3 2.0l 2e ..... si am vrut sa ma duc la rar s`o inmatriculez am obs ca nu are catalizator (si sincer nu mam uitat cand am luat`o)_ .... ideea e daca stie cineva de unde pot sa iau catalizator ( am fost la toate dezmembrarile din cta si nik pt g3 ) ... am gasit doar nou care ma incurca la buget :) costa 11 mil .... daca aveti de vanzare sau stiti pe cineva care vinde da`ti un pm ........ multumesc .....

ps : nu stiam unde sa postez ... imi pare rau daca e locul nepotrivit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!