Jump to content

Intrebare La Posesorii De V6... ;-p


alex_zuz
 Share

Postare recomandată

Vreau sa stiu si eu daca la V6 tdi motorul tanculetului meu,cod motor BDH daca chiar conteaza,nu cred sa fie prea mare diferenta intre motoare....exista montate faimoasele bujii de incalzire a lichidului de racire.Rog a nu se confunda cu bujiile incandescente si nici cu functia de after glow,adica ramanerea in incandescnta a bujiilor pana ce lichidul ajunge la o anumita temperatura.Stiu ca motoarele 1.9tdi au aceste bujii si sunt in numar de 3.Noi dragi mei le avem?Daca da,cate avem,unde sunt amplasate,cum ne este semnalata non functionarea lor sau cum putem verifica daca ele functioneaza???

Multumesc pentru eventualele raspunsuri.

Cu respect ALEX.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

habar nu am despre ce bujii de incalzire a lichidului de racire vorbesti.... pt incalzirea lichidului de racire exista incalzirea stationara. La asta te referi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 1,9 TDI chiar are 3 bujii incandescente care sa incalzeasca lichidul de racire mai ales iarna deoarece DIeselul avand randament mai mare nu trebuie sa evacueze o asa de mare cantitate ca la BENZINAR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci 2.5 tdi v6 are sau nu asemenea bujii care incalzesc lichidul de racire????

Modificat de alex_zuz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci 2.5 tdi v6 are sau nu asemenea bujii care incalzesc lichidul de racire????

Cel mai simplu pune Vag-com -ul pe masina si intra pe Instrumente si da un test. La sfarsitul testului se actioneaza releele care comanda bujiile. Daca nu tacane nimic inseamna ca nu ai releele si implicit nici bujiile. La mine nu sunt iar explicatia ar fi ca am sirocou ( incalzitor auxiliar ) si ar prelua acesta functiile acestor bujii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum imi dau seama daca masina are sirocou???Iar daca nu,are exista si la v6 bujiile de incalzire a lichidului,separat de cele care ajuta la pornirea motorului exact ca la 1.9tdi.Scuze de insistenta dar imi pare ca motorul se incalzeste cam greu...si eu sunt un om care merge cam tare,si stiu ca,cu dieselul nu este indicat sa il ridici in ture pana nu ajunge la temperatura optima de functionare.Am mai avut si Leon de 110 cai diesel si avea acele 3 buji auxiliare pt incalzirea lichidului de racire si se incalzea mult mia repede ca 2.5-ul meu de acum.Va rog lamuriti-ma.Cu respect Alex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum imi dau seama daca masina are sirocou???Iar daca nu,are exista si la v6 bujiile de incalzire a lichidului,separat de cele care ajuta la pornirea motorului exact ca la 1.9tdi.Scuze de insistenta dar imi pare ca motorul se incalzeste cam greu...si eu sunt un om care merge cam tare,si stiu ca,cu dieselul nu este indicat sa il ridici in ture pana nu ajunge la temperatura optima de functionare.Am mai avut si Leon de 110 cai diesel si avea acele 3 buji auxiliare pt incalzirea lichidului de racire si se incalzea mult mia repede ca 2.5-ul meu de acum.Va rog lamuriti-ma.Cu respect Alex.

Din cate stiu bujiile suplimentare intra in functiune doar daca temperatura exterioara este sub -10 grade asa ca acum oricum nu te ajuta. Mai mult ca sigur ai termostatul blocat pe intre deschis - am aceleasi simtome si acelasi motor.Ce-i nasol e ca trebuie data jos cureaua de distributie ca sa poti schimba termostatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde este termostatul???Si cum pot afla sigur daca este sau nu blocat,exista vreo metoda de a afla daca este sau nu blocat???Si alta intrebare...poate sunt eu paranoic.Cam pe ce distanta sau timp,la o temperatura exterioara de 9 grade,si un mers incet de maxim 2200-2300 de ture,condtii de trafic normal,cu un termostat functional ar trebui 2.5tdi-ul meu sa ajunga la temperatura optima de functionare???p.s.:intreb fiindca poate sunt eu paranoic :) si masina se incalzeste normal si eu...cred ca are ceva.Cu respect Alex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am auzit niciodata la nici o masina de bujii pentru incalzirea lichidului de racire!!!!!!!!! :rolleyes:

Exista intr-adevar si am avut sirocol(sau cum naiba ii spune),sau alta denumire standheizung,auxiliary heater,incalzire stationara care este de fapt un mic motor cu un cilindru si care merge cu combustibilul din rezervor si care iti aduce temperatura interioara la o valoare dorita(numai cu motorul oprit).

Mai exista si alta incalzire automata care porneste atunci cind pornesti motorul la o temperatura exterioara mai mica de 4-5 grade si iti incalzeste lichidul de racire mai repede ca sa se faca cald mai repede in masina.De obicei pentru Audi le face WEBASTO.

Daca ai o incalzire stationara ar trebui sa ai o telecomanda separata sau sa gasesti in computerul masinii optiunea STANDHEIZUNG TIMER ON/OFF.La cele automate STANDHEIZUNG AUTO/OFF.

O seara buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motoarele VAG 1.9tdi de pe O1,Leon 1,Golf 4,A3 prima generatie,Bora te asigur ca exista 3 buji separate ce au ca scop incalzirea lichidului de racire...ele se afla in general in partea stanga sus a motorului si sunt usor de depistat chiar si cu capacul motor pus.La 2.5tdi as vrea sa stiu daca exista asa ceva in cazul in care masina nu are sirocol,sirocou,etc...

Si in alta ordine de idei poate sa ma lamureasca cineva in legatura cu postul meu anterior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate te lamuresc eu vis-a-vis de incalzirea motorului:La temperatura aia se incalzeste destul de greu.

Ca exemplu,eu stau in Cringasi.

Daca plec seara in jur de ora 20 cind scap de la servici(deci trafic lejer)de la Casa Armatei si o iau in jos pe Elisabeta,apoi pe Plevnei temperatura urca in parametri cam pe la Spitalul Militar..poate putin mai devreme.Oricum se incalzeste destul de greu.

Acul de la temperatura trebuie sa stea pe 90 grade(acum fiind racoare putin mai jos..),daca la tine sta mult mai jos atunci ai probleme cu termostatul,ramine deschis.Nu-l poti verifica decit asa,iar de dat jos intr-adevar trebuie sa demontezi cureaua de distributie

Sper ca ti-am fost de folos.

Luigi Vicol

Modificat de l.u.v
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

:D

Poate te lamuresc eu vis-a-vis de incalzirea motorului:La temperatura aia se incalzeste destul de greu.

Ca exemplu,eu stau in Cringasi.

Daca plec seara in jur de ora 20 cind scap de la servici(deci trafic lejer)de la Casa Armatei si o iau in jos pe Elisabeta,apoi pe Plevnei temperatura urca in parametri cam pe la Spitalul Militar..poate putin mai devreme.Oricum se incalzeste destul de greu.

Acul de la temperatura trebuie sa stea pe 90 grade(acum fiind racoare putin mai jos..),daca la tine sta mult mai jos atunci ai probleme cu termostatul,ramine deschis.Nu-l poti verifica decit asa,iar de dat jos intr-adevar trebuie sa demontezi cureaua de distributie

Sper ca ti-am fost de folos.

Luigi Vicol

si eu am aceeasi problema. am un v6 de 2.5 tdi si ii trebuie 30-40 minutre de mers cu 1300-1700 de ture (prin oras) ca sa se incalzeasca apa la 90 de grade. cred totusi ca e normal... tinand seama ca motorul e toturi mare. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine in 10 minute ajunge aproape de 60 grade ,poate din cauza ca o scot din garaj se incalzeste mai repede

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut,si eu am avut aceasi problema,adica incalzea foarte greu si dupa cateva incercari am ajuns la concluzia ca trebuie schimbat termostatul,ocazie cu care am schimbat si distributia desi mai aveam cam 20000 km pana trebuia schimbata dar daca tot sa umblat acolo era pacat sa nu schimb.Ar fi indicat ca termostatul cel nou sa fie original Audi nu de alta dar nu ajungi asa usor la el.Spor la treaba!DAN

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citind acest topic imi dau seama ca exista cateva neclaritati sau pareri diferite privitoare la modul in care se realizeaza incalzirea motorului (engine coolant) sau a interiorului.

Sunt doua sisteme diferite care realizeaza acest lucru:

Primul si cel mai vechi ar fi un set de 3 bujii ce se afla pe circuitul de apa al motorului. Aveti un topic in aria de Golf IV&Bora AICI care da ceva detalii si o schema (PDF). Exista si la Audi nu numai la Golf si functionarea este similara.

Urmatorul ar fi acel "sirocou" (WEBASTO, incalzire stationara, auxiliara, etc) care exista in doua variante: cu pornire din telecomanda si programare din BC SAU o varianta care nu are aceste facilitati si porneste AUTOMAT atunci cand temperatura exterioara este sub +5 grade Celsius si se opreste atunci cand temperatura lichidului de racire al motorului ajunge la 90 grade Celsius. Cel cu telecomanda si programare are si el functia de pornire automata in aceleasi conditii.

Se pare (nu sunt sigur pentru ca nu am avut cum sa verific la mai multe masini) ca in cazul in care exista incalzire stationara pe masina, NU MAI EXISTA si acele bujii. Eu am sirocou si nu am acele bujii, de asemenea am mai apucat sa verific la un A4 si este aceeasi situatie. Timpul in care apa ajunge la 90 grade variaza in functie de temperatura exterioara. Este de aprox 6 min la temperaturi pozitive (pana in 0 grade) si aprox 7-15 min la temperaturi negative (am avut 19 min la -10 grade). Asta in situatiile in care se mergea in aglomeratie max 2500 rpm. La drum mai lung se incalzeste mai repede decat am specificat eu. Valabil pt motoarele in 4 cilindrii 1.9 TDi. La V6 2.5, sunt convins ca timpul este un pic mai mare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!