Jump to content

Valva EGR


zonkkk
 Share

Postare recomandată

Salut baieti. Interesante discutii despre EGR. Multumesc si pentru poza :)

La masina mea tremura ralantiul cand o pornesc cam intre 780-900 RPM. Se ridica si coboara acul turometrului cam 1-2 mm la interval de 2-3 secunde.

Asta e de la EGR sa inteleg ? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceea este valva PCV cred. Sper sa nu gresesc ca nu am citit chiar totul cu atentie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun. Dar am inteles ca valva aia este numai la modelele TURBO.

O lista cu toate modelele VW din 2001 la care se schiva aceasta valva am gasit aici:

http://www.prostreetonline.com/oem/model.a...r=2001&ct=B

259eus5.png

Poate cineva sa confirme aceasta problema cu relantiul la masina mea ? :D

Modificat de GeoB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Va salut!

Inainte de a posta acest mesaj, am studiat forumul in toate directiile si nu am reusit sa ma lamuresc cu problema mea, de aceea o postez aici pentru ca are legatura cu EGR. Dupa scanare cu Vag-Com am constatat urmatorele erori:

16785 - EGR System: Insufficient Flow

P0401 - 35-00 - -

17811 - EGR System: Regulation Deviation

P1403 - 35-10 - - - Intermittent

Am sters erorile si dupa vreo 100 Km au aparut iarasi. Le-am sters, si iarasi au aparut. Am citit si pe alte site-uri de specialatate si spunea ca in 75% din cazurile de schimbarea valvei EGR, nu se rezolva problema si ca defapt cauza ar fi de la un senzor care comanda aceasta valva. De asemenea am senzatia ca a crescut consumul! Ce ma deruteaza este ca asta s-a intamplat la scurt timp dupa ce am schimbat sonda lambda care imi dadea eroarea: 17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1: Open Circuit P1116 - 35-00 - - si chiar daca incercam sa sting becul de pe bord, se reaprindea dupa 10 secunde. Acum cu sonda lambda schimbata totul e ok, dar a aparut aceasta problema cu EGR System!

Rugamintea mea este daca cineva ma poate lamuri cum pot rezolva problema fara a risca sa arunc o gramada de bani pe o valva noua. Motorul este tip ATM din 2002 Sharan 2.0

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da jos EGR-ul... curata-l cu carbunol (solutie de curatat carburatoare) fa-i o adaptare cu Vag-com (Engine, measuring blocks canalul 74, adapatation) si daca tot mai face figuri atunci sigur trebuie sa-l schimbi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Postez aici pentru wesmike ca nu pot atasa poza in PM.

Merge si cu spray de curatat carburatoare din benzinarii. Normal este ca in poza sa-l adaptezi dar poate ne ajuta xxnelu ca eu vorbesc din amintiri... n-am VAG dar am tras un ochi la un prietenen care are si de acolo am mai prins ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este, cum ai spus/aratat mai sus; se face setarea de baza in grupul 74.

wesmike - eu stiu ca, EGR-ul este comandat de ECU prin intermediul unei valve (N18,parca); nu stiu la ce "senzor" te referi (sau mecanicul care ti-a spus). In privinta curatarii, trebuie sa tii cont de faptul ca, EGR-ul are incorporat si un potentiometru; nu cred ca este bine sa "ii faci baie" in solutia de curatare :icon_thumright: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scos valva N18 si se vede ceva calamina neagra depusa in interiorul ei. Acum nu stiu exact ce inseamna murdar sau curat in cazul acestei valve. Iar daca ar trebui spalata, evident as spala doar jos in blocul unde circula aerul si are tija cu supapa. Evident nu as scufunda tot modulul, pentru ca are ceva circuite electronice si ar exista riscul deteriorarii. Am verificat furtune si cablul electric de comanda al valvei, si par ok! Despre adaptare cu Vag Com nu imi este prea clar cum trebuie facut si eventual ce parametri ar trebui introdusi. De doua zile de cand am sters eroarea pentru ultima data, nu s-a mai aprins becul la bord, dar cine stie cand va apare iarasi. Insa consumul mi se pare in continuare cam ridicat si am inteles ca daca nu functioneaza corespunzator valva, duce la cresterea consumului! Exista posibilitate sa verific cu Vag Com consumul de carburant instant sau estimat asa cum arata pe bord masinile ce au echipat asemenea optiune pe bord?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10x pentru promptitudine! voi face verificarile si voi posta rezultatele!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata rezultatul testului in pozele atasate. Am spalat si blocul unde circula aerul, dar nu mi s-a parut sa fie asa murdar. Deci nu vad unde se poate face adaptarea pe canalul 74 atata timp cat imi spune ERROR chan 74 N/A.

post-43233-1241017034_thumb.jpg

post-43233-1241017055_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai facut toata operatiunea doar cu contactul pus nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nuuuu! Cu motorul pornit am facut verificarea, dar valorile nu s-au modificat. Cu motorul oprit cred ca nici nu poti sa accesezi scanarea 01Engine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai aia e problema... cu motorul pornit nu ai cum sa faci adaptarea... pentru ca valva trebuie sa miste din VAG nu sa primeasca comanda de la ECU.

Pui contactul si faci adaptarile... eu credeam ca stii asta. Cu motorul pornit se fac numai citiri ale valorilor. Pentru setari, stergeri si alte cele se pune numai contactul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@aerofan: Am inteles ca ai avut probleme cu egr-ul. Poti sa imi zici te rog simptomele defectarii egr-ului? Eu tot am incercat adaptarea dar da eroare la adaptare si pe langa eroarea cu egr primesc si eroarea de system too lean. Am citit topicul acesta dar nu am gasit exact cum se manifesta egr-ul defect si daca de la el imi vine si cealalta eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Manifestarile in cazul meu au fost: relantiu oscilant, rar murea motorul cand apasam ambreajul, ca un facut de obicei cand luam viraje si schimbam intr-a 2-a asa ca sa pot trage de volan cu putere :)) , si mi se aprindea becul de gaze. Am avut si eu eroarea de EGR de 2 ori dar in rest doar eroare de system too lean.

Cel mai usor in cazul meu s-a dovedit scoaterea mufei de la EGR, am observat ca s-a stabilizat relantiul si motorul mergea usor. L-am schimbat si nu am mai avut treaba. Asta dupa ce m-am chinuit si eu sa-l curat si sa-l adaptez. Posibil sa nu poti sa-l adaptezi din VAG daca e stricat...

Schimbati-l si nu va mai chinuiti ca tot acolo o sa ajungeti...

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai aia e ca tot l-am curatat, am incercat adaptarea si da eroare. Am facut acum comanda la volksparts pentru egr. 520 roni dar sper sa scap de problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aerofan ... Asa este! Am facut verificarea si adaptarea cu contactul pus si dupa cateva secunde de ADAPT RUN, a aparut ADAPT OK. Totusi exista inca oscilatia de turatie intre 760 si 800 RPM, oscilatie care inainte (cu cateva luni) nu exista! Deci am schimbat Sonda Labda din inainte de catalizator ca era intrerupta, am facut si adaptarea la EGR in urma erorii aparute, dar porblema inca s-ar putea sa nu fie inca remediata. Poate spune ceva rezultatele ce apar tot la engine Readiness. Am atasat imaginea! Aaaa!... si inca ceva! Cand schimb vitezele(in principiu 1-2 2-3) se tureaza putin motorul si apoi scade turatia in timpul "forfecarii ambreiaj acceleratie", ca si cum as mai apasa putin pe pedala de acceleratie! Nu stiu daca acestea sunt legate de subiectul din acest topic!

post-43233-1241078203_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai facut si o adaptare a clapetei de acceleratie? Daca ai intrebari despre aceasta adaptare, poti citi AICI.

PS. Tot (doar)cu contactul pus :icon_thumright: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate spune ceva rezultatele ce apar tot la engine Readiness. Am atasat imaginea!

Nu te lua dupa alea ca nu sunt relevante. Alea in caz ca ai erori sau probleme de functionare cauzate chiar si de benzina apare failed. Dupa un timp o sa fie toate pe passed. Stai linistit ca nu e problema. Eu aveam fixul sa fie pe verde toate dar nu sunt relevante.

:offtopic: Pentru oscilatii incearca sa schimbi benzina (poti citi aici) si poti curata si clapeta de acceleratie (da-o jos pentru asta ca sa o poti curata si pe partea cealalta) si sa o adaptezi (info in topicul indicat de xxnelu)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te lua dupa alea ca nu sunt relevante. Alea in caz ca ai erori sau probleme de functionare cauzate chiar si de benzina apare failed. Dupa un timp o sa fie toate pe passed.

I-am spus si in PM dar, spun si aici...Readiness-ul se "reseteaza" (pot aparea totate campurile "Failed") dupa stergerea erorilor de pe engine. Exista proceduri de generare a Readiness-ului dar, la fel de bine se autogenereaza dupa un timp de mers cu masina. Evident, daca nu sunt probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cade varianta cu benzina, pentru ca de ceva timp incoace (1000 Km) alimentez doar OMW Carrera 100. M-am gandit sa nu fie de la asta. In afara de o imbunatatire a sprintului masinii nu s-a schimbat nimic din simptome!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut cam 500 km, si becul martor nu s-a mai aprins si nu am constatat sa mai apara nici o eroare. Inainte in acest timp se aprindea becul! Se pare ca "baia" superficiala si adaptare ulterioara a valvei N18 a rezolvat problema de care ma izbisem, ba mai mult am simtit o scadere considerabila a consumului. Este drep ca am schimbat si combustibilul trecand de la Carrera 100 la EVO in urma indicatiilor lui Aerofan. Bat in lemn sa nu mai am asememea probleme.

Tin sa multumesc pe aceasta cale tuturor celor care m-au ajutat in special lui Aerofan si xxnelu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate intereseaza / ajuta pe cineva:

In urma cu 2 saptamani mi s-a aprins "beculetul buclucas". Am citit topicul intreg, am pus VAG-COM pe masina. Eroarea:

1 Fault Found:

16786 - EGR System: Excessive Flow

P0402 - 35-10 - - - Intermittent

Aceasta eroare mi-a mai aparut in urma cu 5 luni, atunci am sters-o cu motorul pornit, rezultatul a fost sa mearga foarte urat la relanti, dar dupa 1-2 km de mers mai turat si-a revenit. Becul nu s-a mai aprins de atunci. Si acum a aparut iarasi. Masina mergea foarte OK, fara probleme. De data asta am lasat becul sa arda, nu i-am facut nimic (doar o adaptare acum o saptamana - dar nu s-a schimbat nimic - becul ardea) - am zis ca daca nu se stinge, am sa rog pe cineva sa-mi curete valva sau o schimb in cel mai rau caz. Azi am fost la un drum mai lung de vreo 60-70 km si surpriza - cand am ajuns, am oprit sa iau o cafea - cand am pornit... becul s-a stins. Am mers mai turat, ce-i drept, ca am inteles ca ajuta... daca se aprinde din cauza benzinei. Eu alimentez la Petrom, 99. De cand mi s-a aprins becul am mers vreo 200 km in total.

Acum nu stiu exact ce a fost, sper sa nu se mai aprinda (ca atunci schimb valva).

Sper ca ajuta pe cineva experienta mea - adica macar sa nu se sperie asa de tare daca se aprinde acel bec. Oricum, o scanare cu Vag-Com ar trebui sa fie o prioritate, sa se stie exact care-i eroarea.

Astept pareri... oare care ar putea fi cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astept pareri... oare care ar putea fi cauza?

Pornind de la modul de functionare a EGR-ului (la benzinare) si anume, in ralanti si la sarcini mari EGR-ul este (ar trebui sa fie) inchis si sa deschida (confrom mapelor din ECU) in sarcini partiale, cred ca se poate ajunge la niste concluzii. In cazul tau, "Excessive Flow", inseamna ca EGR-ul a ramas deschis, atunci cand nu trebuia. Faptul ca ai mers si putin mai turat, l-a facut sa se deblocheze (acesta fiind un semn ca, nu era atat de "intepenit"). Cate o "talpa" din cand in cand, ajuta si elimina depunerile din evacuare, sau macar le previne.

Aceasta este parerea mea de nespecialist. Daca exista printre noi si specialisti, sa ma contrazica, sau sa ma completeze...dupa caz :vaidecapulmeu: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!