Jump to content

Valva EGR


zonkkk
 Share

Postare recomandată

În mod normal, având în vedere că este un EGR cu senzor de poziţie, ar fi trebuit. Dacă nu mai reapare eroarea ai scăpat, dar dacă reapare va trebui să o faci şi pe asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am si eu o intrebare. Am avut niste probleme cu relantiul care s'au rezolvat prin anularea(scoaterea mufei) valvei EGR, asta fiind o masura temporara. Intrebarea mea este, daca se poate curata aceasta valva, deoarece unii colegi de pe forum au spus ca la motoarele pe benzina e frectie la picior de lemn, iar alti spun ca merge. A doua intrebare este care sunt riscurile sa merg cu el anulat. In acest moment masina merge bine, nu sesizez nici o modificare in rau sau in bine, dar nu vrea sa se strice altceva, gen catalizator sau sonda lambda sau mai stiu ce alta minunatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La benzina egr ul nu prea se blocheaza, mai mult tind sa cred ca e maf ul, asa ca mai fa o proba cu egr ul deblocat si pune un alt debimetru de la o masina identica dar care functioneaza corect. Apoi ve fi sigur daca e egr ul ori maf ul .

Si atentie aici se vb de erg diesel

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

egr-ul la benzinare nu se blocheaza, se defecteaza potentiometrul de pozitie (cursorul acestuia) de acea ecu il va deschide haotic cu repercusiuni asupra mersului motorului, plus ca el nu are maf ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vb de motoare pe benzina cu carburator..ai perfecta dreptate dar motoarele pe benzina cu injectie au nevoie de maf/debimetru, si sunt mai mult ca sigur ca masina lui nu e din 1985!!

De aceia este de recomadat sa postezi problema la topicul ce se refera la acel tip de motor.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai am gasit topicul asta cu "valva egr". nu stiam ca egr-ul functioneaza diferit la diesel fata de benzina. deci concluzia e ca egr-ul la BENZINA nu se mai poate reconditiona si nici de la dezmembrari nu cred ca merita cumparat altul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu ai scris unde trebuia, sunt eu care am incurcat burcanele.

Poate inainte de al schimba e bine sa cauti unul asemanator ptr a fi absolut sigur deoarece nu sunt asa de ieftine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se poate intampla ceva rau daca merg cu el anulat? nu vrea sa se defecteze altceva pana reusesc sa'l inlocuiesc, peste vreo 2-3 saptamani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vb de motoare pe benzina cu carburator..ai perfecta dreptate dar motoarele pe benzina cu injectie au nevoie de maf/debimetru, si sunt mai mult ca sigur ca masina lui nu e din 1985!!

De aceia este de recomadat sa postezi problema la topicul ce se refera la acel tip de motor.

 

te rog sa te documentezi nu de alta dar poate il incurci pe colegul, el are MAP ca si mien nu are MAF ;)

 

toate cele bune

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sergiu,

Scopul meu nu este nici sa il incurc pe el dar nici sa ma contrazic cu tine.

Dar mi se pare foarte bizar ca un motor de dupa 2000 fie el pe benzina ori diesel sa nu aiba nevoie de maf/debimetru.

Acum dupa cs spui care map deci senzor de presiune, deci nu e un motor aspirat ci un motor cu turbo ma faci chiar curios cu adevarat si voi da un ochi sa ma conving, dupa care daca iti face placere putem vb, momentan da mi putin timp sa ma documentez te rog.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se poate intampla ceva rau daca merg cu el anulat? nu vrea sa se defecteze altceva pana reusesc sa'l inlocuiesc, peste vreo 2-3 saptamani.

 

pana acum din cate stiu nu exista cazuri in care sa fi stricat ceva, din ce am obs. eu cand scoti mufa de la EGR, ECU face altcumva amestecul ceea ce se simte in mersul motorului deci teoretic amestecul ar trebui sa fie calculat corect  - adica cu EGR scos din ecuatie

 

Rune - nu ai nevoie sa te documentezi iti zic eu: si eu am MAP si e doar aspirat la fel ca si AZD-ul, diferenta intre cele 2 motorizari e in general capacitatea 1.4 - 1.6 si din ce am obs. pana acuma epuratorul difera

 

din ce stiu eu tocmai la cele cu turbo nu lipseste MAF-ul deci hai sa-i lasam pe altii care stiu mai multe sa-i ajute pe colegii in nevoie :)

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vad sergiu ca tu ai un of mai vechi poate e bine sa incheiem discutuia aici deoarece cred ca e timp pierdut....

 

DA Polo 9N 2003 1.4 16V BBY  nu are MAF.

 

Scuzati confuzia

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu sau fara MAF, nelamurirea mea persista... ce se intampla daca merg cu EGR-ul deconectat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionut - ti-am raspuns nimeni nu stie concret nimic ca nu a venit nimeni sa zica ca a facut teste de gaze cu si fara egr din cate stiu eu, dar exista pareri pro si contra, eu zic ca decat cu el defect mai bine fara, daca ai de gand sa-l cumperi nou sigur nu se intampla nimic pana faci asta daca mergi cu el deconectat o perioada

 

Rune - cred ca ma confunzi, nu am si nici nu am avut vre-un of cu cineva, incerc sa ajut lumea nu sa incurc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... ce se intampla daca merg cu EGR-ul deconectat?

 

In afara de faptul ca iti ramane martorul aprins in bord, este posibil sa ai un consum marit de carburant (ECU trece pe o harta de avarie) si noxe mai mari. Pe o perioada scurta (pana rezolvi problema ) poti merge cu el deconectat..

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai ceva dovezi in acest sens?

 

eu n-am obs. consum marit, din contra...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am nici un martor aprins in bord. mi s'a aprins odata EPC-ul, cand eram in drum spre service sa curat clapeta de acceleratie si dupa ce a curatato sa stins singur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand mergi cu egr-ul deconectat trebuie sa ramana acel martor din bord aprins, daca nu il vezi inseamna ca nu se vede nici la punerea contactului, ceea ce inseamna ca a fost obturat inainte sa cumperi masina fiindca problemele au inceput de atunci si asta e solutia ieftina de pacalire a clientilor

post-75511-0-74556300-1390896822_thumb.j

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acel bec, nici macar nu este in bord. adica nu era forma aia transparenta. la mine este EPC-ul care se aprinde cand pun contactul(in cadranul turometrului)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este - toate vag-urile si masinile in general dupa 2000 il au, doar ca ti l-au obturat cei pe la care a trecut masina, ca sa mascheze erorile aparute la emisiile poluante care cel mai probabil provin de la egr care a cedat cu totul acuma

 

daca vrei sa-l vezi in functiune du-te la cineva care se pricepe sa demonteze bordu sau tot la samsari ca ei obtureaza acesti martori :))

post-75511-0-88037900-1390907892.jpg

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai ceva dovezi in acest sens?

 

eu n-am obs. consum marit, din contra...

 

Nu am dovezi concrete. Logica imi spune ca atunci cand un senzor/actuator din managementul motorului, s-a defectat, pentru a nu intrerupe functionarea motorului (din motive de siguranta), ECU trece pe o harta de avarie (situatie in care scoate din ecuatie senzorul/actuatorul respectiv). tocmai de aceea am spus este posibil...

 

Modificat de ionel.d.2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu trece pe harta de avarie asa-zisul limp mode fiindca masina se comporta normal in continuare, consumul scade fiindca masina nu mai merge pe calcul de amestec eronat cand egr-ul lucreaza defectuos

 

de unde acest calcul eronat? ecu are 2 cai pe care controleaza cantitatea de gaze recirculata:

 

1 - potentiometrul de pozitie a supapei egr (de tip cursor) - acesta e un feedback scriptic

2 - senzorul map - feedback faptic

 

1 - se defecteaza in timp la un moment dat, se mai modifica si rezistenta interna in urma uzurii cursorului si traseului rezistiv dar marea problema e intreruperea traseului de unde rezulta error la adaptare egr - canal 74 si deschiderea haotica pe o anumita plaja ceea ce duce la dat in nas a motorului sau pierderi de putere pe o anumita plaja de turatie la o anumita sarcina care corespundere cu punctul pacatos in care e cursorul (deschiderea egr-ului)

 

mie chiar daca mi-a dat error la adaptare sau nu am facut-o cateodata am obs. ca ecu o face la un moment dat automat, egr-ul meu avand defect intermitent la cursor il gaseam adaptat ok de la sine chiar si dupa error la adaptare, cand e pe error nu lucreaza dar are momente in mers cand il testeaza, de ex: cand scoti mufa egr primesti eroare potentiometru dar daca mergi cu masina apare si open circuit la solenoid (bobina) egr, deci ecu e setat sa-l testeze si sa-l adapteze singur

 

la fel si clapeta de acc. am gasit-o adaptata singura dupa ceva vreme nu imediat de la intreruperea curentului la ecu

 

2 - senzorul map detecteaza cantitatea de gaze care o furnizeaza egr-ul in admisie prin diferenta de presiune (egr inchis - deschis) care apare pe canal 75 si de aici erorile insufficient flow si excessive flow

 

ce este de retinut e ca:

-atata timp cat ecu nu poate folosi egr el face amestecul fara sa mai i-a in calcul si gazele inerte care le introducea de obicei in motor (defapt face la fel - by default - si cand motorul e rece cu egr conectat si anume nu-l deschide pana la incalzirea motorului)

-in cazul in care ecu nu foloseste egr-ul motorul merge normal chiar mai bine de obicei atata timp cat egr-ul nu a ramas blocat intre-deschis, deci fara acele gaze care ocupau camera de ardere de pomana - cica sa reduca temp. gazelor si astfel poluarea (nox) - mai nou s-a renuntat la egr de ex. pe generatia mai noua de 1.4 cele de 86cp, or fi gasit si ei metode mai eficiente si mai fiabile de reducere a poluarii, metoda cea mai antica de recirculare a gazelor de evacuare se rezolva din unghiurile de deschidere a supapelor admisie-evacuare acest fenomen e ca si frecarea nu poate fi eliminat complet oricum deci cred ca s-a revenit la el...

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te contrazic ca s'ar face astfel de smecherii, dar de cand am masina am facut de 3 ori test pentru noxe ( imediat dupa ce am cumparata la un service, la RAR si pe un voucher care l'am primit dupa schimbul de ulei ca si cadou de craciun) si de fiecare data noxele au iesit exact cum ar trebui. in plus de asta, becul ca becul, dar nu ar trebuie sa apara pe calculator o eroare ceva. Ma rog, cu sau fara bec, voi merge in Suceava la Automitric, la reprezentanta, sa verifice daca EGR-ul sau clapeta functioneaza in parametri normali si sa schimb ce e defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vei gasi erori, unele de la deconectearea egr, dar si altele, citeste si postul meu anterior pentru lamuriri

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi reveni cu delatii despre problema mea de indata ce merg la service si ii dau de cap. adica peste 2 saptamani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!