Jump to content

Cutia de viteze - Probleme


bogdancmb
 Share

Postare recomandată

s-ar putea sa fie rulmentul de presiune din capul cutiei,la acest model de cutie rulmentul este in interiorul cutiei si din cate am inteles face exact invers  fata de cele care au rulmentul in afara cutiei.adica face zgomot cand nu este ambreiajul calcat.asta am inteles deci nu o lua ca o informatie exacta

 

Modificat de liviu242006
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu știam liviu ...pai și ambreiajul cum decuplează?  Cine apasă pe placa de presiune? Chear o sa studiez problema

Modificat de ioanidis84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Placa este actionata de o tija care trece prin interiorul axului central din cutie,iar rulmentul este in capul cutiei dinspre roata stinga sub acel capac verde

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact Cum ți am zis m ai făcut curios  o sa studiez problema...la benzina sunt pe lângă rău de tot

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la am dat cutia jos si desfacuta,este vorba de 2 rulmenti care produceau sunetul. Pinioanele aveau si ele joc din cauza rulmentilor.

Pilitura era si ea prezenta.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragi colegi, in urma cu un an, am achizitionat masina din semnatura, mai exact un Golf 4 - 1.6 16V 105cp. La scurt timp dupa, am schimbat uleiul motor, distributie si ulei cutie de viteze. Sincer sa fiu, in cutie nu stiu ce ulei mi-a fost pus, cert e ca de o vreme am probleme cu cutia la rece, in sensul ca pana nu se incalzeste, intra foarte greu in viteza a 2-a. Cu celalalte viteze n-am probleme. Interesant e (pentru mine cel putin) ca dupa ce se incalzeste, intra foarte bine si in viteza a 2-a. Acum ma intreb, sa fie problema legata de ulei (gen, mi-au pus ulei nepotrivit) sau e ceva legat de partea mecanica din cutie? Sa incerc sa schimb ulei-ul din cutie, cu ce mai exact? Am rasfoit paginile anterioare dar nu m-am lamurit ce e mai potrivit pentru masina mea. Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe G4 cu motor BCB s-a instalat doar cutie ERT.

Capacitate de umplere 1,9L.

- G060726A2 - ulei transmisie 1L, pentru ERT -  ~70Lei/l

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Anul trecut am fost nevoit sa schimb caseta de directie la masina din semnatura, codul cutiei nu il stiu si dupa multe consultari am rezolvat problema la unul din colegii de pe forum care se ocupa cu reconditionare casete directie. Tin sa mentionez ca si inainte cutia intra mai greu in viteza 1, dar dupa montajul noii casete, avand in vedere ca a fost nevoie sa fie data jos si timoneria, intra foarte greu in viteza 1 si 2 si doar daca se trece din 2 in 1 intra mai usor. Ulterior am observat ca daca se misca stanga-dreapta de schimbator se aude un sunet ciudat ca de arc si ramane in aceeasi pozitie, nu mai revine singur in pozitia de mijloc. Se poate sa fi fost timoneria pusa prost la dupa montarea casetei? Problema este exact de atunci.

 

Modificat de flaviusmaff
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere ca suportul levierului de schimbat vitezele sta prins in 3 suruburi de 13 pe caseta de directie tot ce este posibil...ar trebui sa te uiti la pozitia acelei '' tevi'' si anume  adica ce am incercuit cu rosu...sa nu o fi montat cativa mm mai in spate sau in fata...poti face un joc considerabil de acolo...din alta parte sunt doar jocuri care practic nu au nicio treaba daca inainte mergea bine...iar partea cu saritul pe liber probabil cand o scoti din R nici nu este indicat sa o lasi sa, sara ca mingea...incearca sa reglezi de acolo cu o cheie de 13 inelara...cu masina in parcare faci reglaje pana intra ok in toate vitezele apoi proba cu cheia in portbagaj...11t1xu0.jpg

 

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa incerc dimineata si varianta asta. In alta ordine de idei se simte si la mana ca merge destul de greu schimbatorul, dar cel mai ciudat este ca nu mai revine singur in pozitia neutra si e nevoie sa-l ghidez eu cumva, ceea ce uneori e obositor.

Modificat de flaviusmaff
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Am un Golf 4 1.4 16V si imi intra greu in viteza I si in marsarier. Am citit prin topic-ul asta si am incercat cateva din sfaturi, dar fara nici un rezultat. Am incercat si sa tin ambreiajul 20 de secunde si dupa sa bag in viteza, dar fara nici o diferenta(tot greu intra). Am mai observat ca daca introduc intai in marsarier intra greu, dar intra usor in viteza I. Daca introduc intai in viteza I intra greu, dar in marsarier intra usor. Ambreiajul a fost schimbat acum vreo 15.000 de km(acum vreo 2 ani), iar volant rectificata. Am mers cu masina mai mult in afara orasului pana acum vreo 4 luni, mergeam putin prin oras. In schimb de 4 luni incoace am inceput sa merg zi de zi prin oras. Problema a aparut acum vreo 2 saptamani. Aveti idee care ar fi problema?

Modificat de kosmyn01
-
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat sa reglez pas cu pas din tija respectiva, dar nu mai intra in marsarier si viteza 1. Se misca usor, dar tot nu revine in punctul neutru singura. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, kosmyn01 said:

Salutare. Am un Golf 4 1.4 16V si imi intra greu in viteza I si in marsarier. Am citit prin topic-ul asta si am incercat cateva din sfaturi, dar fara nici un rezultat. Am incercat si sa tin ambreiajul 20 de secunde si dupa sa bag in viteza, dar fara nici o diferenta(tot greu intra). Am mai observat ca daca introduc intai in marsarier intra greu, dar intra usor in viteza I. Daca introduc intai in viteza I intra greu, dar in marsarier intra usor. Ambreiajul a fost schimbat acum vreo 15.000 de km(acum vreo 2 ani), iar volant rectificata. Am mers cu masina mai mult in afara orasului pana acum vreo 4 luni, mergeam putin prin oras. In schimb de 4 luni incoace am inceput sa merg zi de zi prin oras. Problema a aparut acum vreo 2 saptamani. Aveti idee care ar fi problema?

Am uitat sa precizez, ca nu face chiar tot timpul asa. Uneori intra usor in viteza, dar majoritatea datilor cand incerc sa bag in viteza intra greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumita colegilor  nykky42001 si sdR+ am rezolvat in mare parte problema, totul fiind din timonerie. Am defascuta-o bucata cu bucata si gresata fiecare bucsa, dupa pusa la loc si reglata. Mi-a luat cam toata ziua, fiind ceva probleme la alinierea tijei care pleaca din schimbator si se leaga de timonerie. Din experienta de astazi, pot spune sa nu umblati la cele doua suruburi de sub mansonul schimbatorului, ci doar jucati-va cu mm cu mm, cu pozitia tijei exemplificata doua posturi mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 22/03/2016 at 1:02 PM, Dolfin said:

Pe G4 cu motor BCB s-a instalat doar cutie ERT.

Capacitate de umplere 1,9L.

- G060726A2 - ulei transmisie 1L, pentru ERT -  ~70Lei/l

Uleiul de transmisie OEM G060726A2 l-am folosit eu acum 2 saptamani la schimb. 

Eu l-am gasit cu 48 ron / litru. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut, de curând am cumpărat un golf 1.6 SR 101 cp..problema este ca uneori..pana in 2500 de ture trage i suturi, iar când schimb vitezele..se aude un pocnit usor in zona pedalei de acceleratie..nu scoate fum..nu face alte probleme..doar atât..am facut o diagnoza si apăruse ceva cu sonda lambda..dupa ce am sters eroarea, nu a mai aparut..am inteles ca poate fi de la clapeta de acceleratie..bujii..injectoare,bobină, pompa de benzina, a mai patit cineva asta? As fi recunoscător pt orice informatie. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am sau mai bine zis am avut cutia de viteze EUH, 220 000 km. Prin Martie pur si simplu s-a spart, i-a iesit un bolt. Mecanicul (din Germania) a zis ca nu e un lucur neobisnuit la Golf 4. Am schimbat cutia de viteze cu una reconditionata + ambreiajul. Saptamana trecuta am fost in concediu (am facut vreo 3700 km).

La un moment dat, am ridicat prea repede pedala de ambreiaj in timp ce bagam din viteza 4-a in viteza 3-a. Evident cutia a carait un pic. Interesant a fost ca o perioada s-a mai auzit acelasi sunet (caraitul respectiv), dar numai cand bagam din a 4-a, intr-a 3-a, desi schimbam corect viteza. Asa ca am incercat sa evit schimbarile de viteze. Dupa 2-3 ore cutia a inceput sa functioneze normal, fara nici un sunet :D

Sunt oare motive de ingrijorare sau pot sa merg in continuare fara sa imi bat capul? Cutia de viteze reconditionata are garantie (nu mai stiu exact cat). As putea sa merg la mecanic, dar nu stiu daca are rost in conditiile in care acum totul pare ok.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare, chiar începusem să cred că vw-ul meu la peste 200k km se comportă ca o mașină nouă, 25 mii km n-am avut de fel probleme. Azi, după ce mai făcusem circa 50km, dintr-o dată urcînd o pantă începe să-mi patineze brusc ambreiajul, pot urca doar cu a 3-a. Observ însă simultan că începe să șuiere discret și cutia și cam miroase în habitaclu a ulei încins. 

Ajuns acasă (cutia șuieră deja tare ) pun imediat mașina pe groapă și constat că e mînjită pînă în spate de uleiul scurs prin orificiile din dreptul ansamblului volantă ambreiaj. Mă uit la uleiul din motor, nu lipsește nimic, e clar ulei de cutie (galben ca mierea). La modul în care s-au petrecut lucrurile brusc și din senin-anterior drumului de azi tractasem remorca  fără probleme) nu cred că e vorba doar de un simering care să cedeze atît de brusc. Să fie un rulment? Deși n-am avut anterior niciun simptom (hîrîituri, etc.).

Ce s-o fi întîmplat? La ce cheltuieli să mă aștept? Si nu în ultimul rînd știe cineva un service corect  în Cluj care să rezolve profesionist VW-ul meu? 

Modificat de galen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mașina își așteaptă deja rîndul la service, mecanicul a zîmbit cu subînțeles, se pare că defectul e tipic pentru cutiile vw cu peste 200k km, ceva s-a rupt și probabil că a găurit carcasa cutiei (peretele dinspre volantă că nu se vede în exterior nimic în nergulă). 

Am desfăcut inbusul hexagonal de 17 de golire a cutiei, care mai conținea sub 100grame de ulei, iar în bușon am găsit un șpan metalic (metal moale de carcasă). 

N-am găsit bușonul de umplere, dar am pus un litru de ulei de transmisie prin aerisitorul aflat la îndemînă pe partea superioară a cutiei, cel închis cu un dop culisant de plastic. Se scoate dopul prin tragere (merge pus ulei fără probleme și rapid dacă ai o pompă manuală de ulei-seringă i se mai zice). Uleiul a ajuns fără probleme cei circa 20 km pînă la service, fără să mai șuiere cutia, sunt curios cît a mai rămas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In stanga bulbului la marsarier se vede un capacel negru care se trage in sus la nevoie...pe acolo a pus dar este cam chinuiala pentru ca el are rol de aerisitor...busonul de umplere este situat in stanga lateral(cum privesti de la volan...).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Da, prin orificiul acela am pus ulei. dacă ai seringă de ulei e simplu, chestie de 2-3 minute să pui un litru. Bun, am scos mașina din service. Nu m-am complicat cu reparația cutiei, am cumpărat una sh. Se pare că defectul e tipic pentru cutiile vw. Ceva stift se rupe la diferențial și apoi roade cutia cutia pînă o găurește, moment în care uleiul ajunge pe discul de ambreiaj și normal pe placa de presiune.Se putea repara, suda, dar am preferat șă iau altă cutie. Apropo cutia veche e disponibilă la 100 euro.

Cu toate că a spălat totul cu atenție, mecanicul m-a prevenit că vreo 300km va continua să patineze dacă forțez în a 3-a . Așa și face, (am deja cam 50km),dacă uit și dau gaz în a 3-a patinează, las gazul și a doua oară pot accelera cît vreau că nu mai patinează. Sper să se oprească cît de repede din patinat.Apropo știe cineva, se poate regla de undeva cursa ambreiajului că parcă prinde prea sus acum.

IMG_2788.JPG

IMG_2795.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!