Jump to content

Filtru particule Dpf Audi A4 2007


vanlender
 Share

Postare recomandată

stiu si eu ca scap de probleme, asta in caz ca DPF-ul e de vina.. dar nu dau banii pe o resoftare + spargere DPF, ca dupa aceea sa umblu prin service, ca fumega masina ca un tractor si nu se poate circula cu ea..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in cazul ca DPF-ul este corp separat fata de catalizator rezolvarea este simpla;dai jos pe cel original si confectionezi altul  care sa semene cat de cat cu cel original in asa fel sa poti pune sonda  si teava de la valva bibas si nu trebuie spart cel original si nici resoftare  , la al meu asa am procedat si nu am nicio problema  cu masina........ iar la nevoie il ai pe cel original pe care il poti pune inapoi oricand doresti....

  Ps; nivelul aditivului pt. filtru particule l-ai verificat  ? m-ai ai aditiv?

Modificat de luktm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dpf care isi face regenerare "in mers"  adica se modifica regimul de mers al motorului, pentru a mari temperatura gazelor de evacuare, si a arde cenusa.. adica se iasa din localitate si se merge 10-20 de km cu viteza constanta a 3-a sau a 4-a, peste 60km/h si cu  turatia motorului intre 2000 si 3000 de rotatii. Cand isi termina regenerarea regimul motorului revine la normal. Nu se injecteaza nici un aditiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 195 000 km , recomandabil ar fi sa-l schimbi , stiu un A6  Allroad diesel , cu probleme asemanatoare.

Modificat de b97dmt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri



Exista doua tipuri de sisteme:
filtru de particule catalitic fara aditiv
filtru de particule cu aditivare

Filtrul catalitic fara aditiv, beneficiaza de o structura ceramica ce contine metale nobile, cu efect dublu. Arderea reziduurilor are loc la temperaturi mari de cca. 600° C, temperatura care se obtine printr-o strategie specifica a ECU. Acesta comanda injectarea unei cantitati suplimentare de combustibil, inchiderea supapei de recirculare a gazelor de ardere (EGR), o presiune marita suplimentar, iar in uneori creste solicitarea motorului prin comanda unor consumatori electrici de putere mare. Se realizeaza o transformare treptata si lina in CO2 a particulelor de carbon si cenusa depuse in catalizator. Procesul de regenerare se declanseaza automat la o temperatura cuprinsa intre 350 – 500 °C, fara a necesita masuri suplimentare, in special la rularea pe autostrada. Numai in cazul utilizarii mai indelungate cu nivel redus de sarcina (de exemplu in traficul urban) la fiecare 1.000 pana la 1.200 kilometri, prin intermediul unei majorari active a temperaturii gazelor de esapament pana la aproximativ 600 °C, este asigurata o regenerare suplimentara a filtrului

In cazul sistemelor de filtrare cu aditivare, aditivul este utilizat pentru reducerea temperaturii de aprindere a particulelor de carbon la aproximativ 500 °C si permite filtrului sa se regenereze de 4 ori mai repede decat in cazul sistemelor catalitice. Aditiv este pe baza de oxid de ceriu si micsoreaza cu cca. 100° C temperatura de combustie a reziduurilor, fara insa a arde si aditivul in timpul procesului – acesta se depune pe suprafata interioara a carcasei filtrului. In functie de stilul de condus, este necesara o regenerare la fiecare 500 pana la 700 km. Aditivul este injectat automat cu ajutorul unei pompe si un injector direct in rezervorul de carburant, in functie de nivelul de carburant. Aditivarea asigura o eficienta optima indiferent de conditiile de sofat si un consum redus de carburant. Un litru de aditiv este suficient pentru o cantitate de aproximativ 2.800 de litri de carburant.

Filtrul de particule este un sistem consumabil si are o durata de viata limitata care depinde de stilul de sofat, mediul urban si repetatele tentative de regenerare nereusite. Trebuie retinut, curatarea chimica sau cu jet de apa este inutila atunci cand filtrul de particule depaseste perioada lui de utilizare. Nu faceti decat sa amanati schimbarea/eliminarea lui si sa pierdeti timp si bani cu problemele cauzate de acesta masinii.

Modificat de luktm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DEci, am filtru catalitic fara aditivi. Am inteles asta ca se schimba cand depaseste durata de viata, asta inseamnand presupun ca nu-si mai face regenerarea.. DAR daca la fiecare 2 zile face regenerare, si dupa regenerare, masina merge normal (si asta din toamna, deci nu odata sau de 2 ori) , incarcarea filtrului scade, pe vag-com, nu exista posibilitatea ca totusi dpf-ul sa fie bun, si chiar sa fumege ceva pe-acolo?

Modificat de DaBlue
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa parerea mea as exclude injectorul si as merge pe DPF sau turbo !

Mai ales pe TURBO, pt ca ai zis ca dupa ce ai schimbat tot in ea, a inceput sa-ti faca probleme ! Cine stie cine a umblat in ea si ce piese ti-a bagat ! Si-ti arunca ulei in DPF ! Desfa acolo, partea calda de la turbo (evacuarea), unde intra in DPF si baga un ochi !

Multa bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu in primul rand sa desfaca DPF, sa verifice daca nu cumva este SPART ! scobit , ceva de genu asta. In cazul acela, este curatibil, intrucat este infundat de propriile materii ceramice, astfel ca un reverse flush l-ar curati pentru inca 50.000 de km.   Da-l jos si anunta-ma ce gasesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dpf off cu resoftarea aferenta si corecta nu v-a scoate niciodata fum. Totul depinde de resoftare...iar daca resoftarea mai are si egr off, practic dispar doua piese scumpe care nu vor mai cere niciodata inlocuire sau curatare. Singurul dezavantaj este ca miros gazele de evacuare ca la autobuzele vechi si foarte putina funingine pe teava.

Probabil se poate monta in locul dpf-ului spart un catalizator universal diesel, asta ca sa mai atenueze din miros si ca masina sa se incadreze totusi in euro4...oricum verificarea itp o trece fara nicio problema

 

Va spun toate astea din proprie experienta acumuluta in 50k km de la "dezactivare".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu scoate fum  daca motorul e ok ..  Intrebare, daca scot dpf-ul din circuit, (inlocuiesc cu o teava -stiu ca da eroare), masina scoate frum fara DPF, daca motorul e ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unele scot, altele nu scot fum, depinde de norocul tau !

Dupa cum zic unii, e posibil sa n-ai probleme daca scoti fizic DPF-ul ! El are un senzor care masoara presiunea inainte si dupa DPF ! Daca ai iarasi noroc, acesta nu sesizeaza ca nu mai ai DPF si nu-ti face bordul pom de Craciun ! Poti sa incerci, incercarea moarte n-are !

Multa bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu as anula EGR,pune la intrare in admisie o saiba oarba.cunosc pe cineva care nu scapa de pb asta si acum e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as schimba DPF, ce anulari , ce cum ti-o fi norocu' . Verifica cum a spus un coleg , ce ti-au "reinoit" la tubo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina anterioara si eu am scos DPF dar dupa aceea a scos mult fum masina. Mi-am blestemat zilele dupa aceea. Verifica turboul, daca face regenerarea inseamna ca filtrul este OK, nu acolo este problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masoara presiunea uleiului cu mare atentie, la BRD e problema stiuta. Se uzueaza axul si pompa este antrenata din ce in ce mai slab, pana cand pica de tot.

Am avut o masina identica, la care datorita presiunii scazute a uleiului s-a supraincins cilindrul 3, pana a aparut o fisura fina in bloc si chiulasa. Indicatorul de temperatura arata ok, si nici becul de ulei nu s-a aprins probabil pentru ca era o problema izolata.

Daca ungerea e proasta, turbina se uzeaza repede si poate scuipa ulei pe evacuare, infunda DPF-ul, etc. 

Modificat de Northman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anul trecut in toamna a avut schimbate chiulasa, distributie, turbo, 1 injector, debitmetru, iar in februarie, celelalte 3 injectoare.

Masina e in service..

Ideea e ca isi face regenerare dar isi face numai pana la 17%, dupa schimbarea senzorului de presiune diferentiala, s-ia facut regenerarea pana la 0.3% incarcare, insa, se umple foarte repede.. dupa 100km e plin 40%, cere regenerare..

 

Si mai important e, ca nu se umple linar.. ci cumva exponential.. S-a verificat tot,  distributie montata corect, valori senzori, totul e ok.. singura chestie care pare dubioasa e masa de cenusa, dupa 195000 km, de 6.8g ... cam putin.

 

Intrebare la cine are masina cu DPF, in cati km sunteti cu masina, si, evacuarea cum arata? e curata sau neagra?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu un opel astra 1.9 CDTI am tras-o cu DPF-ul, pana nu am dat jos nu am dat de capat injetoare, egr, turbina,...

Acum cu un Passat 2.0 TDI CR 170cp ~ 121k km  o singura data a facut regenerare in rest totul curat, ok!

Masina o am de la ~112k

Modificat de czsilviu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum iti dai seama cand se face regenerarea?

Se aprinde ceva pe maxidot, un beculet portocaliu sau altceva?

Eu am 40k km si nu mi s-a aprins niciodata becul portocaliu cu dpf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masinile cu DPF, teava de evacuare (toba finala) trebuie sa fie curata! Vb din experienta, am avut 4 masini cu DPF, cu kilometri intre 90.000 si 160.000!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a fost demontat dpf-ul si a fost trimis la odorheiu secuiesc, pentru curatare-regenerare.. cica pot sa il curete 95-97% din cenusa acumulata. probabil sambata o sa il montam. Revin cu impresii dupa operatie. (ei zic ca dau si garantie 1 an de zile)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

DPF montat, pornit regenerarea, si-a facut regenerarea pana la 0, pare-se ca au facut treaba buna baietii din odorhei. sa vedem cum se comporta in timp...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

400 ron spalarea/regenerarea propriu-zisa, in 24 de ore e gata .. montatu' demontatu'.. lunga poveste si scumpisoara pentru mine.. da o trecut..  O sa mai postez pe aici, cu informatii noi despre cum se comporta..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cam asta-i pretul, atat a dat un prieten si la un Bmw, se pare ca se baga intr-o solutie de soda caustica !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Impresii, dupa nici 200km:



tot asa face.. deci senzor diferential schimbat, senzor de temperatura
schimbat, filtrul curatat, spalat, regenerat, dupa 95km de la ultima
regenerare, era plin 38%, la 40 porneste automat regenerarea.. probabil
miine dimineata o sa mi se porneasca.. o sa pun laptopul sa vedem daca
isi face regenerarea pana la capat sau nu.. daca isi face, clar ceva imi
face mult fum..intrebarea e ce imi face asa mult fum..



Later..

N-a pornit la 40, era peste 45% cand am vazut pe laptop ca temperatura
in filtru e de 550C , deci era in regenerare.. cu toate ca turatia pe
turometru nu era 1000 de rotatii..



S-a regenerat pana pe la 7%, dupa care, a inceput iar sa urce.. in 10-15km era deja 9%...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • cogdao changed the title to Filtru particule Dpf Audi A4 2007

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!