Jump to content

Montare tempomat aftersale


bogdanc
 Share

Postare recomandată

La pornirea tempomatului mi se aprinde in cadranul turometrului un martor precum cel din imagine. Scuza-ti calitatea poze, e facuta de fi'miu in Notepad.

PS: E montat din fabrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 298
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • gabriel

    38

  • Al Bundy

    31

  • F l o r i n

    22

  • darin

    20

Top Posters In This Topic

Posted Images

Poti accelera sau decelera si din butoanele de la tempomat. Fa asa o s fie mult mai comod.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista? Esti sigur? Mie nu mi se aprinde nimic.

DA, sunt absolut sigur, am vazut un .pdf cu Skoda 2007 (in curand, disponibil si la dealerii Skoda din RO) si acolo exista si o poza edificatoare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Ok, ia sa demolam niste mituri despre tempomat:

1. Poti accelera/decelera doar +/- 20km/h. Fals. Poti sa o duci linistit in zona rosie. Cand atingi turatia de schimbat viteza nu ai decat sa o schimbi si sa accelerezi in continuare.

2. Nu e util in Romania ca nu ai autostrazi. Fals. Sunt destule situatii unde sa te poti relaxa cateva minute ruland cu viteza constanta...oricare ar fi ea; doar sa fie mai mare de 20km/h ca aia e limita inferioara.

3. Vai, te incurca pe drumuri secundare aglomerate. Fals. Am mers de la Rm.Sarat la Braila fara sa ating vreodata pedala de acceleratie in afara de sprintul initial cand am pus tempomatul la 100km/h. Sau pedala de frana. De cate ori ma apropiam de o localitate il dezactivam temporar (impingi sliderul spre off dar nu pana la capat) si cand viteza scadea prea mult il mai angajam din butonul Resume (tasta de sus) ca sa ii dau un elan si iar dezactivam...cand ieseam din localitate activam din nou cu Resume si il lasam sa ma duca la 100. Daca vrei frana de motor poti apasa tasta "-" (cea de jos) dar trebuie sa fii obisnuit cu rata in care micsoreaza viteza caci altfel poti avea surprize.

4. Se monteaza usor. Fals. Se monteaza usor, dar ca sa ajungi la locurile unde trebuie duse firele e chinuiala si contorsionism. Trebuie cateva scule speciale (cum e cheia de desfacut volanul) si muuuulta rabdare. Ca sa inserezi pinul suplimentar in rigleta din cutia computerului principal (sub parbriz) trebuie sa dai jos partea inferioara a bordului, caseta de sigurante si 3! randuri de relee... locul care iti ramane sa lucrezi e pe masura unei maini de copil. Mie singur mi-a luat cam 8 ore dar lucrat incet si temeinic.

5. Poti sa adormi mai usor sau iti scade viteza de reactie caci ai picioarele departe de pedale. Fals. De adormit adormi oricum, daca esti inconstient sa conduci in asa un hal de oboseala. Nu jocul de glezne te salveaza. Cu viteza de reactie e partial adevarat, dar daca nu esti un habauc e de presupus ca ai sa identifici din timp locurile cu posibile probleme si ai sa te pregatesti.

Modificat de Rodeo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mici completari!

Si eu am tempomat din fabrica si sunt fff.multumit!

@Rodeo are dreptate;e f.util (doar o precizare:viteza minima 30 km/h,nu 20,cel putin la mine).

La Fabia nu se aprinde nimic la bord in momentul activarii lui.

Este util pe orice tip de drum,chiar si in localitati,unde daca-l setezi pe viteza maxima legala te poate ajuta sa eviti radare (exceptie cei cu detectoare :( ),fara sa stai cu ochii pe vitezometru si ruland relaxat.

Singurele locuri unde nu face fata sunt pantele si rampele f.abrupte,locuri unde se decupleaza automat.

Pt.a-l dezactiva,inaintea unei opriri sau cand vreau sa reduc temporar viteza,eu m-am obisnuit sa ating putin pedala de frana (cred ca este mai bine sa preiau eu controlul franarii).

In concluzie,atunci cand mi-am cumparat masina si am trecut tempomatul la optionale am fost putin in dubiu,dar ulterior m-am convins ca am facut treaba buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am o rugaminte la cine si-a montat tempomat pe octavia TDI si mai are cutiuta de la cablaj pe acasa...as vrea codul de pe cutiuta in care a venit cablajul si daca poate sa imi dea si mici detalii despre cablaj ar fi super...

aici sau pe PM.

multumesc

octavia 1,9 tdi ALH... kitt-ul a venit complet insotit de maneta, cabluri si instructiuni de utilizare. pret 315 ron. furnizor AUGSBURG militari. cod BEA 300 002.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Stie cineva concret cat combustibil economiseste tempomatul? Intreb asta pt ca imi iau masina si nu concep sa fie fara! poate o sa ziceti:asteapta si ai sa te convingi singur! daca nu o sa ziceti asa,as aprecia parerile voastre...

AM mers recent cu un passat 2006 2.0 tdi si arata mai mult pe calculator cand foloseam tempomatul. am intrebat pe proprietar si a zis ca e normal sa consume mai mult cu CC :D

PS. la fel am patit cu un hyundai tiburon

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva concret cat combustibil economiseste tempomatul?

cred ca intrebarea nu-si are rostul... se monteaza pentru confort, dar intradevar se si micsoreaza consumul, logic din moment ce mergi aprox la o viteza constanta... personal cand am chef de mers lejer (rar) adica fara accelerari si depasiri frecvente si folosesc tempomatul consumul la 100 km scade cam cu 1,5-2 l dar asta se poate intampla si din cauza schimbarii stilului din acele momente. oricum consumul cu CC scade, NU creste

eu il folosesc destul de des, atat la autostrazi, la drum "drept" (DN 1 de exemplu) si in bucuresti noaptea cand e mai gol, fixez pe 60 si gata, apoi corecturile le fac cu "cancel" (frana de motor) si "resume" (accelerare la viteza setata)... pe autostrada si drum drept este demential pentru ca efectiv te joci cu butoanele fara pedale

"drum drept" ma refer la drumuri fara serpentine unde schimbi des treptele de viteza

Modificat de silencer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea inteleg... garfield spunea ca ii consuma MAI MULT cand e pe CC decat fara si pe de alta parte intreaba "cat economiseste cu CC". Din ce am constatat la mine, mersul cu CC activat reduce consumul (explicatiile pe care le-a dat si silencer mai sus). De asemenea consumul de carburant in cazul unei accelerari este optim (gestionat de calculator nu de "talpa" fiecaruia). E adevarat, acceleratia nu este rapida, dar in caz ca aceasta nu este o necesitate, poti lasa CC-ul sa o faca in mod eficient. Si aceasta are un efect asupra consumului. Ca exemplu, la o acceleratie cu piciorul, obtin consumuri instantanee de 30 l/100 km... Cu CC activat, nu ia mai mult de 8. Nu stiu cum face da e mai destept ca mine :Driver: Si aici ma refeream la o acceleratie normala nu "talpa".

Per total, consider ca este o investitie buna si un optional folositor, chiar si in anumite zone in orase...daca mergi afara (din tara) si faci drumuri lungi, este aproape obligatoriu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este cea logica: tempomatul economiseste combustibil!!! M-am contrazis cu un prieten(discutie f aprinsa),ne-am urcat in masina,drum liber si.... :Driver: mai mult cu tempomat! Asta sustine el si masina lui i-a dat dreptate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Drum Bucuresti - Austria si inapoi ~4000km 6/100 fara CC, Bucuresti - Atena, imprejurimi si inapoi ~4000 km 5/100 cu CC, in ambele cazuri viteza medie a fost aproximativ egala. Pe distante scurte s-ar putea ca, CC sa consume mai mult dar pentru distante lungi este mai economic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CC - Cruise Control, doream sa scot in evidenta faptul ca Tempomatul scade consumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este impropriu spus "scade consomul". Scoateti plumbul de pe talapa pantofului si...atingeti aceleasi performante (aceeasi economie). Eu v-as propune un alt stil de mers la drum lung - asta daca nu ati experimentat deja - cu usoare decelerari/accelerari . :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

xxleeus, citeste si ce am scris ceva mai sus. Ma refeream la faptul ca utilizarea CC-ului duce la o optimizare a modului in care masina accelereaza si merge constant (comenzile sunt date electronic de sistem si nu de piciorul ce apasa pe acceleratie) si astfel poti optine un consum mai mic...nu insa diferente majore. Oricat de "fin" ai avea picorul, tot nu o sa egalezi precizia calulatorului masinii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am testat tempomatul cu masina din descriere pe Autostrada Bucuresti - Constanta.

La 90 km/h - consum 4.2-4.7

La 100 km/h - consum 4.9-5.3

Mentionez ca masina este in rodaj (120 km la bord inainte de test).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am testat tempomatul cu masina din descriere pe Autostrada Bucuresti - Constanta.

La 90 km/h - consum 4.2-4.7

La 100 km/h - consum 4.9-5.3

Mentionez ca masina este in rodaj (120 km la bord inainte de test).

Fratele meu, te invidiez si ma mir de consumul tau! Eu am aceeasi masina, am 3000km si nu am intrat niciodata sub 6. Am fost si pe autostrada in Ungaria-mai "dreapta" decat a noastra :) ,si am avut la 140 km/h cam 7.5. In oras nici nu am curajul sa mai zic...O calc eu prea nervos oare? Apropo-pe autostrada tot cu tempomatu'

Modificat de Marcel@AR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ati avut compresorul de AC cuplat sau decuplat in timpul masuratorilor? Daca unul din voi a masurat cu el pornit si celalat cu el oprit...poate aparea aceasta diferenta

Modificat de Rapier
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Marcel@AR

Fiind masina in rodaj, iti dai seama ca nu am calcat-o "nervos". Mai mult, este posibil ca si cutia (DSG) sa optimizeze toti parametrii si sa scoata acest consum. Iar 140 km/h nu se compara cu 90-100....

@Rapier

Am testat-o cu climatronicul pornit si oprit. Diferentele care apar sunt infime (0.2%-0.3%).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 140 deja consumi mai mult. Oricum e prea mult ce zici tu 7,5....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost si pe autostrada in Ungaria-mai "dreapta" decat a noastra :blink: ,si am avut la 140 km/h cam 7.5. [...] Apropo-pe autostrada tot cu tempomatu'

Si eu cred ca ai un consum cam mare...esti sigur ca drumul era plan?

Eu la 150km/h pe drum plan cu CC-ul activat am un consum de 9,5%...tu ar trebui sa ai sub 7%, cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa fiu mai precis-cutia e tot DSG, pe autostrada am traversat Ungaria si inapoi, deci nu se pune problema ca era panta sau nu. Nu mi-a fost mila de masina,desi e in rodaj-am testat-o la diverse viteze,dar tot timpul cu climatronicul pe AUTO. Nu mi s-a parut mare diferenta intre 140 si 165,oricum era peste 7,5. Apropo de viteza pe tempomat,am postat opinia mea si la un alt topic - nu prea poti sa o tii prea mult constanta, chiar si pe doua benzi tot trebuie sa schimbi tot timpul(se punea problema ca turatia constanta face rau motorului in rodaj). Oricum, dupa drumul asta parca s-a schimbat ceva, am fost apoi Arad-Timisoara si inapoi, drum destul de aglomerat, si am trecut prima data sub 7/100. O fi rodajul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Folosesc si eu CC-ul de ceva vreme. Sunt super incantat si e chiar foarte util. Am si marele avantaj ca am tiptronic pe masina si cireasa de pe tort, am comenzi pe volan de unde-l butonez. Da. Masina consuma mai putin cu CC activ, mai ales pe distante mari. L-am folosit si in oras, mai mult la sfarsit de saptamana cand orasul e mai lejer. La 60km/h are un consum de am ramas masca, 3,2l pe drum drept. Pe autostrada, e o reala distractie sa accelerezi de pe volan sau sa franezi. Am mai constatat ceva, accelereaza mult mai puternic din CC decat din pedala de acc si trage asa, de zici ca-i pe manuala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa fiu mai precis-cutia e tot DSG, pe autostrada am traversat Ungaria si inapoi, deci nu se pune problema ca era panta sau nu. Nu mi-a fost mila de masina,desi e in rodaj-am testat-o la diverse viteze,dar tot timpul cu climatronicul pe AUTO. Nu mi s-a parut mare diferenta intre 140 si 165,oricum era peste 7,5. Apropo de viteza pe tempomat,am postat opinia mea si la un alt topic - nu prea poti sa o tii prea mult constanta, chiar si pe doua benzi tot trebuie sa schimbi tot timpul(se punea problema ca turatia constanta face rau motorului in rodaj). Oricum, dupa drumul asta parca s-a schimbat ceva, am fost apoi Arad-Timisoara si inapoi, drum destul de aglomerat, si am trecut prima data sub 7/100. O fi rodajul...

In primul rand eu am spus de viteza 90-100....tu discuti de 140-165.....este o mare diferenta.

In ceea ce priveste tempomatul, eu l-am folosit pe Bucuresti - Constanta, noaptea, zilele trecute (adica circulatie foarte redusa) astfel ca mi-am permis sa o tin constant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!