Jump to content

Senzor Acceleratie Laterala


ciobi68
 Share

Postare recomandată

  • Administrator
Teoretic, martorul esp aprin in bord inseamna ca esp-ul este cuplat in permanenta

Este exact invers. Citeste manualul si te vei convinge. Cand martorul este aprins, ESP-ul este decuplat sau nefunctional.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut

am o problema cu golf 5-ul meu dupa ce am ajuns din germania in romania s- aprins becul esp in bord si butonul de pe consola si de atunci nu s-a mai stins!

Am fost la vw-audi si mi-au zis ca trebuie sa schimb tot modulul de ABS,care costa 6200 ron.aberant!

{01435} - Brake Pressure Sensor 1 (G201)

asta este eroarea! Stie cineva se poate desface si repara?Daca puteti sa ma ajutati cu un sfat va multumesc!

Am mai auzit ca senzorul g201 este in modulul ABS!

si cum s-ar desface?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se demonteaza senzorul si se lipeste apoi monteaza la loc trebuie ceva recalibrat ? Ca vroiam si eu sa ma apuc de el...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu am recalibrat nimic si se pare ca nu mai am nici o problema. esp-ul functioneaza fara probleme. bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... trebuie ceva recalibrat ?

Uite aici procedura:

[select]

[03 - Brake Electronics]

[Measuring Blocks - 08]

Group 004

[Go!]

Check field 2, the value has to be between -1.5 and +1.5 m/s

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Probleme comune. Am incercat si eu astazi sa scot senzorul,

dar sincer nu mi-am dat seama cum sa il scot de pe soclul metalic.

Idei de la cei care au facut deja acest lucru?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

La Sharan nu stie cineva sa-mi spuna unde se afla senzorul situat, este vorba de un Sharan Family 2001 ( masina prietenului meu, nu cea din semnatura) are probleme cu senzorul, avem senzorul nou, dar, nu gasim unde este cel vechi :lol:

Am cautat la Sharan , dar, nu am gasit nimic acolo de asta intreb aici, daca stie cineva ii multumim mult !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am un seat leon 1.8t 4x4 cod motor ARY si la vagcom mia spus ca am senzorii de acceletarie laterala si longitudinala stricati

unde sunt localizati la masina mea si daca ii pot inlocui cu unii de la o octavia RS1 cod de motor AUQ

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU, ca doar masinile 4x4 au senzorul de aceleratie longitudinala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut si eu am avut aceeasi problema cu senzorul ESP la un Golf Iv si la o Bora. La inceput se tot aprinde si se stingea apoi ramanea de tot aprins. Si am fost la un servis mi-a pus testerul si mi-a spus k i de vina senzorul si ca costa in jur de 200 euro sau daca vreau ei mi-l repara pe cel vechi. Si bineinteles am ales varianta a doua si nici acuma nu mi s-a mai aprins si m-a costat 350 de lei cu tot cu montat si demontat. daca sunteti interesat acesta este numarul baiatului care se ocupa : 0726174181. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Am sa reiau si eu " povestea " mea cu senzorul G200.Pentru ca imi statea aprins cateva zile la rand martorul la ESP m-am hotarat sa il dau jos sa il repar.L-am decapsulat(nu prea frumos) si am refacut cele 3 lipituri care comunica cu mufa.Din cauza ca l-am decapsulat cam aiurea nu l-am mai psu la locul lui ci l-am pus intr-o cutiuta aatarnand pe acolo.Toate bune s frumoase,martorul s-a stins doar pana cand puneam frana.Vazan ca se aprinde cand pun frana am zis ca problema este de la switchul pedalei de frana.L-am schimbat si pe acela dar de multe ori cand puneam frana se aprindea martorul din nou.La fel si cand plecam mai brusc e pe loc(mi s-a intamplat sa se aprinda de vreo 2 ori si sa ramana aprins).Ca acum 3 zile sa vad o problema.Aveam desfacut plasticele de sub bord si in timp ce mergeam nu stiu ce m-a apucat sa iau senzorul in mana ca atarna in fir si sa il apropii(am vrut sa il pun pe senzorul de la ABS ca sunt unul langa altul) si deodata volanul a inceput sa caraie sau rotile defapt si martorul de ESP s-a aprins iar in bord.In acel moment mi s-a luminat mintea(e bun si mai tarziu decat niciodata :) ) ca senzorul G200 lucreaza mana in mana cu senzorul de ABS pentru ca citeste intr-un fel forta G(cred) sau de acceleratie laterala de unde ii vine si numele si trimite informatia senzorului e ABS.Sincer nu stiam asta.Dupa aceasta desoperire l-am prins teapan langa cel de ABS unde ii era si locul si totul merge perfect. :vaidecapulmeu: .Asa ca de cat sa dati niste sume imense pentru inlocuirea lui s-au repararea lui mai degraba va apucati acasa sa il decapsulati si sa ii refaceti lipiturile.Bafta.

P.S: si cateva poze cu senzorul G200 si lipiturile ce trebuie facute.

11tyjio.jpg

a1sra1.jpg

z0ilh.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut si eu am avut aceeasi problema cu senzorul ESP la un Golf Iv si la o Bora. La inceput se tot aprinde si se stingea apoi ramanea de tot aprins. Si am fost la un servis mi-a pus testerul si mi-a spus k i de vina senzorul si ca costa in jur de 200 euro sau daca vreau ei mi-l repara pe cel vechi. Si bineinteles am ales varianta a doua si nici acuma nu mi s-a mai aprins si m-a costat 350 de lei cu tot cu montat si demontat. daca sunteti interesat acesta este numarul baiatului care se ocupa : 0726174181. Bafta!

Mare tapa ai luat, cu 350 Lei puteai lua un senzor nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului... din cate inteleg eu din ce ai scris la acest senzor G200 se ajunge desfacand plasticele de sub bord? O sa ma uit la el zilele astea ..sper sa-l localizez repede

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

gargamel-->Da, il poti vedea desfacand plasticele.Se afla sub colana de directie ca in poza de aici http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...ost&p=43456 .Eventual poti sa ii scoti mufa,sa cureti cu spray pe acolo si sa pui la loc.Daca nu vrea nici asa nu iti ramane decat sa il dai jos si sa il decapsulezi si sa ii refaci lipiturile.Vezi sa nu fie problema si de la switchul pedalei de frana daca sta aprins.Oricum e cam ciudata functionarea lui.Nu este o cauza sigura cand ramane aprins.Spor la desfacut.

P.S: mai nou cica este un aparat cu care se reseteaza G200-le pe un plan perfect orizontal;se demonteaza G200 de acolo si se conecteaza la un aparat special (Ktv,Kts nu mai stiu cum mia zis ca se cheama).Stie cineva de aceasta metoda?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU, ca doar masinile 4x4 au senzorul de aceleratie longitudinala.

gresit ! masinile care au ESP indiferent de tractiune au ambii senzori (acc laterala si longitudinala) fie ca sunt separati sau intr-o singura cutiuta (si atunci de numeste combisenzor). montarea uneia din variante sau nu depinde de anul de fabricatie al masinii. ceea ce vedeti in pozele de mai sus e G200 care e "ambalat" separat de celalalt senzor.

la masinile 4x4 dar fara ESP ci doar cu contolul tractiunii exista intradevar numai un g200 dar e situat in alt loc decat cel in care se afla de obicei...si da este numai g200.

@masinapoporului - langa ce senzor ABS zici tu ca l-ai pus? celalalt (senzor) langa care sta g200 e cel de acceleratie longitudinala, nicidecum senzor abs.

la modelele ce au g200 separat se poate schimba si nu costa foarte mult in comparatie cu cele ce au combisenzor la care vrei nu vrei trebuie sa il schimbi si pe cel longitudinal odata cu cel lateral doar pt ca sunt in aceasi carcasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

danubius intr-adevar am zis eu aiurea.Nu stiu de ce aveam eu impresia ca G202 e senzorul de ABS.Deci G202 e senzorul de accleratie longitudinala si G200 este langa el si este cel din poza din postul anterior nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect, iar ca dispunere din spate spre fata masinii primul e g200 (acc laterala) iar dupa el si un pic mai mare e cel de acc longitudinala.

cat despre resetare...din cate stiu eu nu se reseteaza decat senzorul de rotatie de la volan (sau cel putin nu e necesar)...trebuie doar rulat cu masina cativa km si becul de la esp se stinge singur (asta daca e montat un g200 nou).

si inca un sfat...nu mai reparati g200 ! e o chestie care tine de siguranta si nu e de joaca. am avut masina care il avea "reparat" si in anumite situatii la curbe la stg intra esp si mai mult incurca decat ajuta, interventia lui nefiind necesara pt ca masina nu era deloc in derapaj sau bruscata directia. pana nu a fost schimbat cu unul nou (g200) si apoi problema a incetat.

nu e asa de scump mai ales cel ce e separat ca sa merite sa va riscati viata. e posibil sa nu mai functioneze corect si sa intre ESP-ul intro situatie in care nu e necesar si sa va scoata de pe drum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

danubius nu stiu daca refacerea lipiturilor ar afecta ESP pentru ca dupa cum am postat aici http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...st&p=989564 acum ceva timp,o problema a unui prieten la fel ca a ta(viraj stanga ESP se aprinde) masina a fost adusa din Germania cu aceasta problema.Nu cred ca cei de acolo i-ar fi refacut lipiturile.Deci tipul asta nu a umblat deloc la G200.Cum se explica?Sunt fel si fel de cauze ce duc la functionarea incorecta a ESP s-au aprinderea lui pe care noi inca nu le-am aflat.Referitor la repararea lui,dupa refacerea lipiturilor G200 trebuie prins foarte bine(teapan) langa G202(atunci cand puneam o frana brusca ESP se aprindea pentru ca senzorul atarna pe acolo si nu era langa G202) pentru ca G200 comunica nu stiu cum cu G202(la mine statea atarnat pe sub bord acolo si cand l-am ridicat si l-am apropiat de G202 volanul a carait intr-un mod ciudat si s-a aprins si ESP pentru o fractiune de secunda iar dupa ce l-am indepartat de G202 ramas aprins).Dupa ce l-am prins "teapan" cu banda izolera de G202 ESP functioneaza corect deocamdata si nu se mai aprinde la frana brusca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@danubius si MasinaPoporului, trebuie sa va corectez in privinta cu G202, acesta nu este nici un senzor de acce;eratie longitudinala, si asa cum s-a mai zis, doar cele 4X4 au senzor de aceleratie longitudinala. G202 este Yaw Rate Senzor, este senzorul de rotatie in jurul propriului ax a masinii. ("A yaw rate sensor is a gyroscopic device that measures a vehicle

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Si in poza postata de mine cu pozitionarea lui scrie de "Yaw Rate Senzor" :vaidecapulmeu: dar.... Daca nu comunica cei 2 senzori de ce atunci cand am apropiat G200 de G202 volanul incepuse sa caraie(vibreze) ca si cum nu imi dadea voie sa il misc iar cand i-am indepartat vibrarea a disparut.Dupa l-am prins teapan acolo cu banda izolera de jur imprejur am pus plasticele si m-am pornit spre un drum de vreo 100 km si surpriza pe drum ca s-a aprins din nou ESP la o frana brusca si asa a ramas aprins.Am mai parcurs ceva Km dupa care am demontat plasticele ca sa ma uit la G200 dar nu aveam ce sa vad.Ajuns la destinatie am intrat pe vwforum si am vazut exact pozitia exacta a G200 langa G202 (pentru ca dupa ce l-am decapsulat ca sa il repar i-am rupt ceva bucati mari din carcasa si nu l-am mai putut prinde cu acceasi clema si nici nu am pastrat pozitia) si l-am asezat exact ca in poza.Si de atunci au trecut 2 saptamani si nu mai am probleme deloc.Deci comunica el cumva de s-a aprins ca nu era pus in pozitia lui initiala.

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@danubius si MasinaPoporului, trebuie sa va corectez in privinta cu G202, acesta nu este nici un senzor de acce;eratie longitudinala, si asa cum s-a mai zis, doar cele 4X4 au senzor de aceleratie longitudinala. G202 este Yaw Rate Senzor, este senzorul de rotatie in jurul propriului ax a masinii. ("A yaw rate sensor is a gyroscopic device that measures a vehicle's angular velocity around its vertical axis. The output is usually in degrees per second or radians per second. The angle between the vehicle's heading and vehicle actual movement direction is called slip angle, which is related to the yaw rate. The measurement is based on the Coriolis effect." pasaj luat de pe wikipedia). Iar cat tine de comunicarea G200 cu G202, acesta cu sigurana exista, insa nu prin cine stie ce unde electromagnetice, incat sa fie importanta distanta intre cele doua, ci prin acele cabluri la care sunt legate.

daca te uiti la ce am scris mai sus nu am zis nimic de g202 ci doar de senzor de acceleratie longitudinala...tocmai pt ca nu stiu exact cum se numeste in termeni tehnici. cat despre masinile cu esp au amandoi senzori 100%.

masina mea are 4motion sau 4X4, cum vrei tu si nu are senzor de acceleratie longitudinala ci doar de laterala si masina nu are esp. senzorul de acc longitudinala e mai mare decat cel de laterala, iar la 4 motion este mic ca si cel de laterala si este situat in dreapta langa stalpul fata dr sub bord...crede-ma la mine a fost desfacut tot bordul si ce era sub el la schimbarea climei manuale cu climatronic si daca era vreun alt senzor il vedeam. din pacate nu il gasesc acum pe etka sa iti arat dar e sub torpedo in dr.

deci daca ar avea si de acc longitudinala unde ar fi situat dupa tine? si ce rol ar avea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi pentru aceasta mana de ajutor, sper sa va fi lamurit pe toti cei necredinciosi.

Modificat de TitvsCaivs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!